Aktualności: Zapraszamy na nowo powstałe Forum dyskusyjne o szyciu http://forum.metkiiwszywki.pl

Autor Wątek: Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym  (Przeczytany 2734 razy)

Online sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25190
    • Dar Życia
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 24493
Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2005, 04:36:18 pm »
METODY REWALIDACJI
Cytuj
METODY REWALIDACJI
Wspomaganie rozwoju uczniów upośledzonych umysłowo poprzez Metodę D.S.

 Ruch rozwijający, metoda Weroniki Sherborne

 ZASADY I METODY PROWADZENIA INDYWIDUALNYCH ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH Z DZIEĆMI GŁĘBIEJ UPOŚLEDZONYMI UMYSŁOWO - Materiał otrzymany od Pani mgr Haliny Wielocha - DZIĘKUJĘ

 ZAGADNIENIE KOMUNIKOWANIA SIĘ W NAUCZANIU DZIECI UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO - Materiał otrzymany od Pani mgr Haliny Wielocha - DZIĘKUJĘ

 Kilka uwag o zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych odbywających się w zamkniętych ośrodkach opiekuńczo - leczniczych. - Materiał otrzymany od Pana mgr Aureliusza Myrcik - DZIĘKUJĘ

 ZESPOŁOWE ZAJĘCIA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE INDYWIDUALNE PROGRAMY REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE ROK SZKOLNY 2001/2002. - Materiał otrzymany od Pana mgr Aureliusza Myrcik - DZIĘKUJĘ

 Metoda Montessori

 Arteterapia

 Pojęcie, cele i kierunki rewalidacji indywidualnej w szkole podstawowej specjalnej
"Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić.
Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu."

Pozdrawiam
"Starsza Zimowa Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 24493
Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2005, 09:53:54 am »
Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne

Ruch jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka. Towarzyszy mu od chwili narodzin przejawiając się w różnych formach: w zabawie, w aktywnym wypoczynku oraz w codziennej pracy (domowej, zawodowej). Służy do wyrażania emocji, nawiązywania kontaktów i porozumiewania się.
Przedmiotem badań wielu pedagogów był ruch i jego znaczenie dla prawidłowego rozwoju człowieka:

Rudolf Steiner twierdził, że człowiek za pomocą ruchu i rytmu wyraża swoją osobowość;
Rudolf von Laban uważał, że ruch jest wyrazem potrzeby ludzkiej aktywności. Stałe ograniczanie go prowadzi do wzrastania wewnętrznego napięcia, stresów i zahamowań, a w konsekwencji jest przyczyną utraty wiary we własne możliwości, zamykania się w sobie, unikania kontaktów z otoczeniem.

Własne spostrzeżenia z pracy w grupie integracyjnej
Metoda Weroniki Sherborne
"Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić.
Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu."

Pozdrawiam
"Starsza Zimowa Miotełka"

 

(c) 2003-2014 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach