Sklep z karniszami
Aktualności: Dar Życia poleca Kalendarz ze zdjęciami oraz Foto Karty, powołując się na nasze forum otrzymają Państwo rabat w postaci darmowej wysyłki PREZENTÓW. Kod rabatowy to słowo DAR ŻYCIA a strony to Foto Karty oraz Kalendarze ze zdjęciami

Autor Wątek: Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym  (Przeczytany 3463 razy)

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25631
    • Dar Życia
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25537
Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2005, 04:36:18 pm »
METODY REWALIDACJI
Cytuj
METODY REWALIDACJI
Wspomaganie rozwoju uczniów upośledzonych umysłowo poprzez Metodę D.S.

 Ruch rozwijający, metoda Weroniki Sherborne

 ZASADY I METODY PROWADZENIA INDYWIDUALNYCH ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH Z DZIEĆMI GŁĘBIEJ UPOŚLEDZONYMI UMYSŁOWO - Materiał otrzymany od Pani mgr Haliny Wielocha - DZIĘKUJĘ

 ZAGADNIENIE KOMUNIKOWANIA SIĘ W NAUCZANIU DZIECI UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO - Materiał otrzymany od Pani mgr Haliny Wielocha - DZIĘKUJĘ

 Kilka uwag o zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych odbywających się w zamkniętych ośrodkach opiekuńczo - leczniczych. - Materiał otrzymany od Pana mgr Aureliusza Myrcik - DZIĘKUJĘ

 ZESPOŁOWE ZAJĘCIA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE INDYWIDUALNE PROGRAMY REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE ROK SZKOLNY 2001/2002. - Materiał otrzymany od Pana mgr Aureliusza Myrcik - DZIĘKUJĘ

 Metoda Montessori

 Arteterapia

 Pojęcie, cele i kierunki rewalidacji indywidualnej w szkole podstawowej specjalnej
„Zima jest piękna do pewnego stopnia... Celsjusza” (Tadeusz Gicgier).

Pozdrawiam :))
"Starsza Zimowa Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25537
Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2005, 09:53:54 am »
Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne

Ruch jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka. Towarzyszy mu od chwili narodzin przejawiając się w różnych formach: w zabawie, w aktywnym wypoczynku oraz w codziennej pracy (domowej, zawodowej). Służy do wyrażania emocji, nawiązywania kontaktów i porozumiewania się.
Przedmiotem badań wielu pedagogów był ruch i jego znaczenie dla prawidłowego rozwoju człowieka:

Rudolf Steiner twierdził, że człowiek za pomocą ruchu i rytmu wyraża swoją osobowość;
Rudolf von Laban uważał, że ruch jest wyrazem potrzeby ludzkiej aktywności. Stałe ograniczanie go prowadzi do wzrastania wewnętrznego napięcia, stresów i zahamowań, a w konsekwencji jest przyczyną utraty wiary we własne możliwości, zamykania się w sobie, unikania kontaktów z otoczeniem.

Własne spostrzeżenia z pracy w grupie integracyjnej
Metoda Weroniki Sherborne
„Zima jest piękna do pewnego stopnia... Celsjusza” (Tadeusz Gicgier).

Pozdrawiam :))
"Starsza Zimowa Miotełka"

 

(c) 2003-2016 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach