Forum Dar Życia

"Anatomia - kompendium wiedzy" => Edukacja-Integracja => Wątek zaczęty przez: sonia w Październik 29, 2004, 04:01:19 pm

Tytuł: Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym
Wiadomość wysłana przez: sonia w Październik 29, 2004, 04:01:19 pm
Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym (http://www.pedagogika.com/met1.html)
Scenariusze Zajęć (http://www.pedagogika.com/scenariuszezajec.html)
Tytuł: Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym
Wiadomość wysłana przez: Gaga w Maj 10, 2005, 04:36:18 pm
METODY REWALIDACJI (http://www.rewalidacja.org.pl/rewalidacja.html)
Cytuj
METODY REWALIDACJI
Wspomaganie rozwoju uczniów upośledzonych umysłowo poprzez Metodę D.S.

 Ruch rozwijający, metoda Weroniki Sherborne

 ZASADY I METODY PROWADZENIA INDYWIDUALNYCH ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH Z DZIEĆMI GŁĘBIEJ UPOŚLEDZONYMI UMYSŁOWO - Materiał otrzymany od Pani mgr Haliny Wielocha - DZIĘKUJĘ

 ZAGADNIENIE KOMUNIKOWANIA SIĘ W NAUCZANIU DZIECI UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO - Materiał otrzymany od Pani mgr Haliny Wielocha - DZIĘKUJĘ

 Kilka uwag o zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych odbywających się w zamkniętych ośrodkach opiekuńczo - leczniczych. - Materiał otrzymany od Pana mgr Aureliusza Myrcik - DZIĘKUJĘ

 ZESPOŁOWE ZAJĘCIA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE INDYWIDUALNE PROGRAMY REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE ROK SZKOLNY 2001/2002. - Materiał otrzymany od Pana mgr Aureliusza Myrcik - DZIĘKUJĘ

 Metoda Montessori

 Arteterapia

 Pojęcie, cele i kierunki rewalidacji indywidualnej w szkole podstawowej specjalnej
Tytuł: Metody pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym
Wiadomość wysłana przez: Gaga w Maj 21, 2005, 09:53:54 am
Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne (http://publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=178)

Ruch jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka. Towarzyszy mu od chwili narodzin przejawiając się w różnych formach: w zabawie, w aktywnym wypoczynku oraz w codziennej pracy (domowej, zawodowej). Służy do wyrażania emocji, nawiązywania kontaktów i porozumiewania się.
Przedmiotem badań wielu pedagogów był ruch i jego znaczenie dla prawidłowego rozwoju człowieka:

Rudolf Steiner twierdził, że człowiek za pomocą ruchu i rytmu wyraża swoją osobowość;
Rudolf von Laban uważał, że ruch jest wyrazem potrzeby ludzkiej aktywności. Stałe ograniczanie go prowadzi do wzrastania wewnętrznego napięcia, stresów i zahamowań, a w konsekwencji jest przyczyną utraty wiary we własne możliwości, zamykania się w sobie, unikania kontaktów z otoczeniem.

Własne spostrzeżenia z pracy w grupie integracyjnej (http://www.oeiizk.edu.pl/wczesno/owczarek/sherborne.pdf)
Metoda Weroniki Sherborne