Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Jeśli uważasz że serwis Dar Życia jest potrzebnym miejscem Wesprzyj nas. Chcemy reaktywować serwis, dostosować graficznie i technicznie do aktualnych standardów, ale potrzebujemy Twojego wsparcia. Dziękujemy za wsparcie.

Autor Wątek: Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy  (Przeczytany 70563 razy)

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 09, 2004, 11:30:16 pm »
I ETAP EDUKACYJNY

I  ETAP EDUKACYJNY
klasy I-III

Kształcenie zintegrowane

Kształcenie na tym etapie jest łagodnym przejściem od wychowania przedszkolnego do edukacji prowadzonej w systemie szkolnym. Ma ono charakter zintegrowany.

Zajęcia edukacyjne prowadzi nauczyciel (nauczyciele) według ustalonego przez siebie planu, dostosowując czas zajęć i przerw do aktywności uczniów.

Nauczyciel (nauczyciele) powinien układać zajęcia w taki sposób, aby zachować ciągłość nauczania i doskonalenia podstawowych umiejętności.

Wskazane jest takie organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego, aby w każdym dniu wystąpiły zajęcia ruchowe, których łączny tygodniowy czas winien wynosić co najmniej 3 godziny.
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline Joanna74

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 194
    • http://www.kacperek.sos.pl
Klocki
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 01, 2005, 05:04:56 pm »
Witajcie, od jakiegos czasu usiluje zainteresowac mojego 1,5 rocznego synka klockami. W tym wieku powinien juz ustawiac klocki i trafiac nimi w odpowiednie otworki. Jego zabawa ogranicza sie do wyjmowania klockow, stukania nimi, manipulowania elementami i oczywiscie lizania. Gdy probuje bawic sie z nim w budowanie wiez itd ostentacyjnie unika zabawy. Omija mnie i klocki szerokim lukiem. Czy i jak radziliscie sobie z takim problemem?

Offline BasiaB

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 2730
    • http://www.michalek_b.republika.pl/index.html
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 01, 2005, 05:32:17 pm »
Michał też długo nie układał klocków. Pierwsze klocki jakie układał to były lego dla małych dzieci, w podstawie jest motylek i gdy nakładałam klocek to świeciły mu czółki i pojawiał się dźwięk, do tego nie trzeba ich wciskać bo są idealnie dopasowane i łatwo je nakładać, jedyny feler to cena bo prawie 100 zł a klocków chyba 8 no i motyl :) to były klocki tego typu co prezentowane na poniższej stronie
http://www.klockilego.com/x_C_Sz2.html?P2=&P=8910032&S1=wiek&ESID1=8910063&x=19&y=9
później Michał budował z klocków Wadera ale zachęcałam go w ten sposób że budowałam samochody i bawiliśmy się niby samochodzikami a później doszedł do tego że może z klocków budować sam :)
Basia - mama Michałka z ZD lat 16

Offline Mama Muminka

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 697
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 01, 2005, 06:50:59 pm »
Mój Grzesiek ma cały kosz klocków i nie chce się nimi bawić.Wysypuję je na podłogę i efekt końcowy jest taki,że ja układam domki z klocków a Grzesiek czyta gazetę.Kupiłam mu też samochodzik z otworkami na różne klocki i nic.Dla Małego są tylko dwie ważne rzeczy:myszka od komputera i gazety.Martwiłam się,że nie potrafi się bawić klockami,ale teraz myślę,że go po prostu nie interesują.Grzesio uwielbia "czytać",a najśmieszniejsze jest to,że sprawia wrażenie jakby naprawdę wiedział co tam piszą. :D (A klocki leżą i czekają,może kiedyś...)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 01, 2005, 07:58:02 pm »
Mamy już taki temat
Gdzie kupić pomoce edukacyjne
a w nich także klocki
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline kalpa

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
Edukacja dla dzieci niepełnosprawnych
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 04, 2005, 05:13:47 am »
Kochane Mamy i Tatusiowie.
Jestem w trakcie przygotowywania portalu o edukacji dzieci.
jeżeli możecie proszę podzielcie się ze mną swoimi refleksjami:
co chcielibyscie znaleźć na stronie internetowej w kwestii edukacji dla Waszych dzieci?
Jakie programy was interesują, może znacie jakies anglojęzyczne strony, które warto przetłumaczyć dla użytku ogólnego.
To ma być portal dla rodziców wszystkich dzieci bez względu na ograniczenia rozwojowe, ale wiadomo, ze dla każdej grupy potrzweba czegoś innego.
Bardzo poważnie o to pytam, bo to moja praca.
pozdrawiam ciepło
kalpa
mama Mateuszka i Kołajka

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 04, 2005, 07:33:59 am »
Witaj kalpa

Zapraszam do kącika Poznajmy się
Miło będzie jak napiszesz kilka słów o sobie  :lol:

A jeśli chodzi o Twoje pytanie
Cytuj
Jestem w trakcie przygotowywania portalu o edukacji dzieci.
jeżeli możecie proszę podzielcie się ze mną swoimi refleksjami:
co chcielibyscie znaleźć na stronie internetowej w kwestii edukacji dla Waszych dzieci?

W Edukacji -Intergacji
Znajdziesz wiele cennych rzeczy .
Zapoznaj się proszę.
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 05, 2005, 10:27:54 pm »
Myślę, że warto zrobić dodać edukację specjalną dla dzieci integrowanych.
Zrób prototyp portalu i daj możliwość Twoim userom podzielenia się swoimi spostrzeżeniami, potrzebami.
Raczej nie ma takiego portalu, który nie wymagałby "retuszu", modyfikacji.
Dobry portal tematyczny powinien obejmować całokształt zagadnień z najwięjkszynm naciskiem na temat główny ( w Twoim przypadku edukacja).
Powodzenia
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline JACOL

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 74
Szukam osób do rozmowy na temat PASZPORTÓW KOMUNIKACYJNYCH
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 09, 2005, 02:03:41 pm »
Szukam osób do rozmowy na temat PASZPORTÓW KOMUNIKACYJNYCH

Więcej informacji:Paszporty komunikacyjne (tu kliknij) - informacja
Pozdrawiam wszystkich. Jacol

Jestem też na forum www.pion.pl

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Program "SKRZYDŁA"
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 06, 2005, 06:41:30 pm »
DLACZEGO POWSTAŁ PROGRAM "SKRZYDŁA"

Czy wiesz, że ponad 650 tysięcy polskich dzieci w szkołach nie może skupić się na lekcji z powodu głodu, odrobić lekcji z powodu braku książek, odnieść pierwszych sukcesów na boisku, bo ich rodziców nie stać na kupno obuwia sportowego?

Dla wielu z nich szkoła to codzienna walka ze wstydem, upokorzeniem i samotnością. Właśnie dla takich dzieci powstał program Skrzydła, którego celem jest zwiększenie szans edukacyjnych dla najuboższych uczniów poprzez objęcie ich kompleksową opieką.

Założenia i cele programu:

Skrzydła to program długoterminowej pomocy skierowany do dzieci -
uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, którzy z powodu złej sytuacji materialnej w rodzinie wymagają pomocy w formie dożywiania w szkole, zakupu wyprawek z artykułami szkolnymi, dofinansowania do wycieczek szkolnych.


Program proponuje objęcie opieki finansowej nad dzieckiem przez firmy i osoby prywatne, które poprzez deklaracje zobowiążą się do wsparcia finansowego ucznia przez okres przynajmniej jednego semestru szkolnego.

Program Skrzydła daje możliwość wyboru formy pomocy i dopasowania jej do indywidualnych potrzeb ucznia, a także do możliwości finansowych sponsora.

"Skrzydła" to program, do którego chcemy zaangażować firmy i osoby indywidualne, które poprzez deklaracje finansowe lub jednorazowe wpłaty, obejmą opieką konkretne dziecko, zgłoszone na listę Caritas przez pedagoga szkolnego.
http://www.skrzydla.pl
http://www.skrzydla.pl/?D=30

PROGRAM SKRZYDŁA

Program Skrzydła został stworzony, aby pomagać dzieciom, które:

nie mogą sie uczyć i odrabiać lekcji, bo nie maja zeszytów i książek
nie mogą skoncentrować sie na lekcji, ponieważ są głodne, a obiad w szkole to jedyny ciepły posiłek
często chorują i opuszczają lekcje, ponieważ nie maja kurtki, czapki, spodni i butów na zimę
są zdolne i chcą się uczyć, ale bieda powoduje, że czują się gorsze od swoich rówieśników i nie wierzą we własne umiejętności
marzą o tym, żeby kiedyś zostać „kimś” i wyrwać się z biedy, która ich upokarza
nie mogą wyjechać na wakacje ani wycieczkę szkolną, chociaż tak jak inne dzieci są ciekawe świata i ludzi
Jeżeli wzrusza Cię los takich dzieci przyłącz się do naszego Programu i wybierz dowolną formę wsparcia.

Powiększ nasze Skrzydła i dołącz do grona osób, które chcą powstrzymać biedę wśród dzieci.

Pamiętaj każda wplata na nasz Program to skrzydła dla konkretnego dziecka!

Caritas Polska
skwer Kard. S. Wyszyńskiego 9
01-015 Warszawa
PKO BP S.A. I O/Centrum Warszawa
70 1020 1013 0000 0102 0002 6526
z dopiskiem: Skarbonka Skrzydeł
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 07, 2005, 09:51:50 am »
Piękny program, piękna inicjatywa.
Dzieci w bardzo trudnej sytuacji jest dużo. :cry:

Podłączę jeszcze wątki z prasy
Szkolne nowości
Bieda i głód polskich dzieci!
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline MP

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 306
Program "Edukacja"
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 01, 2006, 11:01:06 am »
Szukam rodziców dzieci uczęszczających do szkól specjalnych lub ośrodków wychowawczych, którzy skorzystali z pomocy PFRON w programie tzw. "Edukacja". Pieniądze miały być przeznaczone na dzieci niepełnosprawne z orzeczeniem o niepe łnosprawnosci w wys. 3000 edukacja + 5000 rehabilitacja. Tzn. pieniądze te miały otrzymać szkoły do których te dzieci uczęszczają. W praktyce okazało się że pieniążki owszem otrzymały Ośrodki edukacyjno wychowawcze i na tym koniec. Inne dzieci niepełnosprawne PFRON-u nie interesują. Oto sprawiedliwość w wydaniu tejże instytucji.  Urzędnicy tłumaczą się, że taki mają wewnetrzny PFRON-owski regulamin! Nie ma szkoły z internatem nie ma dofinansowania do edukacji! To się nazywa dyskryminacja panowie i panie pracujące w PFRON! Rodzice czekam na odzew, bo mam szczerą ochotę nie odpuscić tej jawnej niesprawiedliwości.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 01, 2006, 02:51:37 pm »
Podaj wiecej szczegółów o tej Akcji PFRON-u "Szkoła", podstawę prawną.

Cytuj
Nie ma szkoły z internatem nie ma dofinansowania do edukacji!

to jakaś paranoja, a jeśli internat, to pozbawiliby Cię zasiłków, bo nie zajmowałabyś się non-stop dziećmi niep.
To tak jak z finansami na integrację!!!!! w klasach integracyjnych.
Orzeczenie PPP dało zapis, a Oświata nie ma funduszy. Kapną coś na szkołe na wszystkie dzieci-a nie na konkretne dziecko ze wskazaniami PPP.

Może "ilonadora" wie więcej, bo ma córeczkę w takiej szkole.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 01, 2006, 07:32:53 pm »
Tu jest na temat w/w programu.
www.kuratorium.krakow.pl/user/1/pfron_uchwala.doc
Cytuj
Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych

załącznik do uchwały nr 12/2005 Rady Nadzorczej PFRON z dnia 19 lipca 2005 r.

Definicje pojęć
Ilekroć w niniejszym dokumencie mowa jest o:

1) programie – oznacza to program pn. Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,

2) PFRON – oznacza to Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

3) ustawie – oznacza to ustawę z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.),

4) placówce specjalnej – oznacza to specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy oraz ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych – utworzone i działające zgodnie z ustawą z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz ośrodkach (Dz.U. Nr 19, poz. 166) oraz rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 marca 2005 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz.U. Nr 52, poz. 467),

5) projekcie – oznacza to składany w ramach programu przez organ prowadzący placówkę specjalną, projekt przedsięwzięcia, zawierający następujące elementy:
a) diagnozę sytuacji, z której wynikać będzie konieczność podjęcia działań opisanych w projekcie,
b) cel projektu z określeniem, w jaki sposób realizacja projektu przyczyni się do zmiany stanu istniejącego, w tym rozwiązania problemów,
c) opis projektu,
d) harmonogram realizacji projektu,
e) budżet projektu z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych,
f) dane dotyczące współfinansowania projektu (źródła, z jakich będą finansowane wydatki kwalifikowane),
g) wykazanie spełniania zasady dodatkowości,

6) zasadzie dodatkowości – oznacza to zasadę, zgodnie z którą środki przekazane w ramach programu stanowią uzupełnienie wkładu własnego beneficjenta programu, a wydatki na cele realizowane w ramach programu muszą być utrzymane przez beneficjenta programu na poziomie przynajmniej takim samym, jak w okresie poprzedzającym otrzymanie pomocy,

7) wystąpieniu – oznacza to wystąpienie jednostki samorządu terytorialnego prowadzącego lub dotującego placówkę specjalną o przyznanie ze środków PFRON pomocy w ramach programu,

8) beneficjencie – oznacza to podmiot, który wnioskuje o dofinansowanie projektu ze środków PFRON w ramach programu, z którym następnie zawierana jest umowa o dofinansowanie projektu oraz który odpowiada za rozliczenie projektu i rozliczenie środków finansowych przyznanych na jego realizację,

9) ewaluacji programu – oznacza to ocenę jakościową i ilościową realizacji programu (jego faktycznych efektów) w stosunku do wcześniejszych założeń, odnoszącą się do efektów długoterminowych wyrażonych w celu programu. Ewaluacja dokonywana jest z zastosowaniem standaryzowanych wskaźników syntetycznych i analitycznych określonych w procedurze realizacji programu, służących ocenie efektywności i skuteczności programu,

10) monitorowaniu – oznacza to proces systematycznego zbierania i analizowania ilościowych i jakościowych informacji na temat programu w aspekcie finansowym i rzeczowym. Celem monitorowania jest zapewnienie prawidłowości realizacji i wydajności programu, bieżące wykrywanie potencjalnych nieprawidłowości oraz ich korygowanie.

I. Nazwa programu:
Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych


II. Podstawa prawna udzielania pomocy przewidzianej w programie:
art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.).

III. Cele programu:
1. Celem strategicznym programu jest wyrównanie szans dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w dostępie do nauki oraz poprawa warunków pobytu dzieci i młodzieży w placówkach zapewniających edukację i całodobową opiekę.

2. Cele operacyjne programu to:
1) poprawa warunków umożliwiających prowadzenie procesu edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnych na poziomie porównywalnym ze szkolnictwem ogólnodostępnym,
2) poprawa infrastruktury socjalno-bytowej w placówkach specjalnych zapewniających całodobową opiekę nad uczniami/wychowankami niepełnosprawnymi.

3. Środki programu przeznaczane są na dofinansowanie przygotowanych przez organy prowadzące placówki specjalne projektów, w ramach których realizowane będą cele operacyjne programu oraz które przyczynią się do realizacji celu strategicznego programu.

IV. Beneficjenci pomocy
1. Beneficjentami pomocy w ramach programu mogą być jednostki samorządu gminnego i powiatowego prowadzące specjalne ośrodki szkolno - wychowawcze oraz ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, zwane dalej „placówkami specjalnymi” albo inne podmioty prowadzące placówki specjalne.spełniające warunki określone w rozdziale VI ust. 3.
2. Beneficjent jest odpowiedzialny za realizację projektu, rozpisuje przetargi i zawiera kontrakty na realizację projektu, ciążą na nim obowiązki związane z monitorowaniem i cyklicznym sporządzaniem raportów monitoringowych z przebiegu wdrażania projektu.

V. Zakres pomocy oraz koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą:

1. Obszar A - wyposażenie bazy dydaktycznej i rehabilitacyjnej placówek specjalnych
1) część kosztów zakupu materiałów i pomocy dydaktycznych niezbędnych w procesie nauczania dzieci niepełnosprawnych i niepełnosprawnej młodzieży,
2) część kosztów wyposażenia pracowni szkolnych w sprzęt umożliwiający naukę dzieciom i młodzieży stosownie do potrzeb wynikających z rodzaju ich niepełnosprawności (koszty urządzeń wspomagających słyszenie, koszty sprzętu elektronicznego umożliwiającego pracę i naukę osobom niewidomym),
3) część kosztów wyposażenia i doposażenia sal rehabilitacyjnych .

2. Obszar B - wyposażenie lub doposażenie infrastruktury socjalno- bytowej placówek specjalnych zapewniających całodobową opiekę dzieciom i młodzieży niepełnosprawnym
Część kosztów wyposażenia pomieszczeń mieszkalnych użytkowanych przez uczniów/wychowanków niepełnosprawnych, pomieszczeń ogólnego przeznaczenia, w tym świetlic, sal telewizyjnych, pokoi cichej nauki, i innych, z wyłączeniem pomieszczeń administracyjno-gospodarczych.

3. Obszar C - likwidacja barier architektonicznych, urbanistycznych i w komunikowaniu się na terenie placówek specjalnych
Część kosztów przeprowadzenia odpowiedniej adaptacji pomieszczeń polegającej na likwidacji barier architektonicznych, urbanistycznych i w komunikowaniu się na terenie placówek specjalnych oraz koszty zakupu odpowiednich urządzeń i sprzętu stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności uczniów i wychowanków.

4. Obszar D - likwidacja barier transportowych utrudniających lub uniemożliwiających naukę niepełnosprawnym uczniom/ wychowankom
Część kosztów zakupu pojazdów służących do przewozu niepełnosprawnych dzieci i młodzieży niepełnosprawnej (mikrobusów – pojazdów 9-cio osobowych i autobusów).

VI. Forma oraz warunki dopuszczalności pomocy
1. Ze środków programu może być udzielana pomoc na pokrycie części kosztów, o których mowa w rozdz. V, odnoszących się wyłącznie do kosztów niepokrytych częścią oświatową subwencji ogólnej przydzielaną jednostkom samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych przepisów lub kosztów niepokrytych tzw. kontraktami wojewódzkimi, dotyczącymi dofinansowania inwestycji oświatowych, zawieranymi na podstawie odrębnych przepisów oraz do kosztów niepokrytych w ramach programów współfinansowanych ze środków publicznych, w tym ze środków funduszy strukturalnych .

2. Ze środków programu może być udzielana pomoc w formie dofinansowania projektów, o których mowa w rozdziale III ust. 3.

3. Projekty w ramach programu mogą składać organy prowadzące placówki specjalne, z zastrzeżeniem ust. 5, które nie posiadają:
1) wymagalnych zobowiązań wobec PFRON,
2) zaległości w obowiązkowych wpłatach na PFRON,
3) wymagalnych zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego,

4. W obszarze C - likwidacja barier architektonicznych, urbanistycznych i w komunikowaniu się na terenie placówek specjalnych - nie mogą być przyjęte do realizacji projekty dotyczące całości lub części budynku, w którym mają być likwidowane bariery:
1) zaprojektowanego i budowanego,
2) przebudowywanego lub modernizowanego ze względu na zmianę sposobu jego użytkowania, po dniu 1 stycznia 1995 r., według przepisów zawartych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z późniejszymi zmianami) oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych.

5. W przypadku organów, o których mowa w ust.3, nie będących jednostkami organizacyjnymi jednostek samorządu terytorialnego wystąpienia do PFRON o środki finansowe na realizację projektów składane są za pośrednictwem jednostek samorządu terytorialnego.

6. Wysokość środków PFRON przeznaczonych na realizację każdego projektu dofinansowanego w ramach programu nie może przekroczyć:
1) w obszarze A – 3000 zł na każdego niepełnosprawnego ucznia/wychowanka placówki specjalnej,
2) w obszarze B - 90% kosztów kwalifikowanych projektu, jednak nie więcej niż 5000 zł na każdego niepełnosprawnego ucznia/wychowanka placówki specjalnej,
3) w obszarze C - 90% kosztów kwalifikowanych projektu, jednak nie więcej niż 200 000 zł,
4) w obszarze D - 90% kosztów kwalifikowanych projektu, jednak nie więcej niż 100 000 zł na zakup mikrobusu i 200 000 zł na zakup autobusu, z zastrzeżeniem ust. 7.

7. W przypadku ubiegania się o dofinasowanie zakupu pojazdów, o których mowa w ust. 6 pkt 4, wnioskodawca powinien złożyć promesę w zakresie pokrywania kosztów eksploatacji i ubezpieczenia pojazdu.

8. Projektodawcy zobowiązani są do przestrzegania zasady dodatkowości.

VII. Wielkość środków przewidzianych na udzielanie pomocy w ramach programu

1. Budżet programu tworzony jest ze środków będących w dyspozycji PFRON.
2. Wysokość środków finansowych na realizację programu ustalana jest corocznie w planie finansowym PFRON.

VIII. Zasięg i czas trwania programu
Program realizowany jest na terenie całego kraju, od daty podjęcia stosownej uchwały przez Radę Nadzorczą PFRON o zatwierdzeniu programu, do dnia 31 grudnia 2008 roku.

IX. Realizatorzy programu
1. Zarząd PFRON – w zakresie:
1) zatwierdzenia procedur realizacji programu,
2) podejmowania decyzji finansowych w ramach programu,
3) ustalenia zasad oceny efektywności programu,
4) dokonywania oceny stanu realizacji programu,
5) dokonania oceny realizacji programu po jego zakończeniu.

2. Oddziały PFRON – w zakresie określonym w procedurach realizacji programu.

3. Biuro PFRON – w zakresie:
1) zarządzania programem,
2) monitorowania programu,
3) dokonywania okresowej i końcowej ewaluacji programu.

X. Organy udzielające pomocy
Oddziały PFRON

XI. Tryb postępowania
1. Terminy składania projektów, tryb rozpatrywania i realizacji projektów oraz system monitorowania i zasady ewaluacji programu zawarte są w procedurach realizacji programu.

2. Procedury realizacji programu są integralną częścią programu.

3. PFRON zapewni ogólnodostępność procedur realizacji programu.
   
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline krystyna77

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
pytanie do nauczycieli - motywacje, praca...
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 20, 2006, 03:53:39 pm »
Przeglądam forum i jestem pod olbrzymim wrażeniem :) tyle tu dobrych rad, informacji...  :ok:


zastanawiam się... jestem nauczycielem, pracuję z dziećmi z upośledzeniem umysłowym... Czuję że to moje powołanie, dobrze sobie radzimy, rozumiemy :) ale czasem jak patrzę na innych nauczycieli i ich motywacje to ogarnia mnie smutek i żal, może rozgoryczenie, bo kierują się pobudkami, z którymi tak naprawdę nie powinni pracować w takim miejscu z takimi dzieciaczkami :(

i tak się zastanawiam:
jak widzieliście swoją pracę z dziećmi, a jak zweryfikowało to doświadczenie?

z jakich powodów podjęliście pracę z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie? co Wami kierowało, jakie mieliście motywacje...?

prosze o szczere odpowiedzi... wierze ze osób z powołaniem jest dużo dużo... a tamci stanowią niewielki margines...

Offline Ulka

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 10988
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 23, 2006, 10:54:47 pm »
ABC ROKU SZKOLNEGO

Prawa i obowiązki uczniów

Uprawnienia uczniowskie

PRZEMOC W SZKOLE ZAKAZANA

Nauczyciel nie może zastraszać ucznia, używać przezwisk czy czytać na głos
przy całej klasie przechwyconej na lekcji korespondencji. Takie zachowania są sprzeczne z prawem.

KOGO MOŻNA WYRZUCIĆ ZE SZKOŁY

Wyrzucić ze szkoły czy skreślić z listy uczniów można tylko osobę
nieobjętą obowiązkiem szkolnym, a więc ucznia szkoły ponadgimnazjalnej
lub niepublicznej.

SKARGA NA ŁAMANIE PRAW

Jeśli nauczyciel naruszy prawa ucznia, będzie np. bezpodstawnie obniżał mu
stopnie czy wyśmiewał, uczeń może poskarżyć się wychowawcy lub dyrektorowi szkoły. Jeśli to nie pomoże, może zwrócić się do kuratora, a także rzecznika
praw dziecka.

Dokumenty potrzebne w szkole

OPŁATY ZA ŚWIADECTWA

Świadectwa, dyplomy, odpisy świadectw dojrzałości oraz indeksy i legitymacje szkolne nie mogą być wydawane przez szkoły i komisje okręgowe dopiero
po uiszczeniu im opłat za to, mogą pobierać opłaty jedynie za duplikat świadectwa czy legalizację dokumentu.

USPRAWIEDLIWIENIA OD LEKARZA NIEKONIECZNE

Wiele szkół wymaga, aby uczniowie nieobecność w szkole z powodu choroby usprawiedliwiali zwolnieniem wystawionym przez lekarza. Tymczasem tylko
rodzice powinni decydować o tym, czy ich dzieci powinny iść na zajęcia z powodu złego samopoczucia.

Egzaminy kontrolowane

• ZASTRZEŻENIA DO PRZEPROWADZONYCH SPRAWDZIANÓW

Tylko dwa dni ma uczeń, który zdawał egzamin gimnazjalny, na zgłoszenie
do dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej zastrzeżeń do przeprowadzonego egzaminu.

MATEMATYKA NA MATURZE

Wiele wskazuje na to, że za trzy lata maturzyści będą na egzaminie dojrzałości sprawdzać swoją wiedzę z matematyki. Nie będą jednak mogli zrezygnować
z tego przedmiotu. Ma być on obowiązkowy.

Ubezpieczenia szkolne

POLISA OD ZWICHNIĘCIA

Polisy szkolnego ubezpieczenia mogą gwarantować wypłatę odszkodowania nie tylko w razie poważnych wypadków dziecka, ale także za stłuczenia czy zwichnięcia.

/dodatkowe informacje w linkach po prawej straonie/

http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews&dok=1778.11.62.2.1.1.0.1.htm
Ulka-Darek30mpdz & Magda31 &   wspomnienia

Offline gbaska

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 348
pisaki do dmuchania
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 01, 2006, 03:01:54 pm »
W sklepach Biedronki widziałam fajne kolorowe pisaki którymi można normalnie pisać albo wydmuchiwać tusz i kolorować w ten sposób obrazki,dołączone do tego są też szablony,cena niewysoka ok 5zł za 12 szt,pomyślałam że to będzie dobre ćwiczeni dla buzi i zarazem ciekawa zabawa dla Łukaszka,zastanawiam sie jednak czy w czasie dotykania buzią nie będzie lizał jakich trujących substancji chemicznych,może ktoś z was ma i używa podobnych-napiszcie.

mama Łukaszka 5l 6 mies ZD

Offline agaj

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 73
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 01, 2006, 05:34:58 pm »
Dosc tanie te pisaki, ciekawe na jak dlugo starczaja. Nie uzywalam. Ja robie tak, ze mala skapuje sobie krople tuszu na papier i dmucha przez slomke w tusz we wszystkich kierunkach a pozniej domalowuje oczy rece, nogi i wychodza nam stworki-potworki :)
Zosia 7,5l. (epi), Basia 5l. (niedobór wzrostu).

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 01, 2006, 11:53:58 pm »
Osobiście mam obawy o takie dmuchanie. (zawsze to chemia).
Pisak, to pisak-a dmuchanie to": w baloniki (można dociąć tutkę np. z papieru do faxu), puszczać bańki mydlane, lub przez rurkę do soczków unosić i kłaść kolorowe papierki.
Posłużę się zdjeciami z dawnych zajęć w domu (także w szkole u logopedy):


Dziecko wdycha powietrze pzrez rurkę i unosi kółeczko papierkowe, potem przenosząc w ustach - wydycha powietrze i kładzie kółeczko.
Wcześniej dmuchałyśmy w instrumenty także w kolorowe papierki zawieszone na nitkach.
A do tego stymualcja mięśnia okrężnego warg, picie przez rurkę.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Ulka

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 10988
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 02, 2006, 09:14:21 pm »
Ulka-Darek30mpdz & Magda31 &   wspomnienia

Offline renata

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 87
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 03, 2006, 08:52:49 pm »
Starczaja na krotko sprawdzie czy nie sa wyschniete jak kupujecie

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 24, 2006, 12:49:59 am »
Na alegro  znalazłam( oferta zniknie)
Tak wyglądają:


Efekt 1
Więcej>>>

agaj
 
Cytuj
Ja robie tak, ze mala skapuje sobie krople tuszu na papier i dmucha przez slomke w tusz

Można zastąpić  również zwykłymi farbkami. ;)
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 24, 2006, 02:01:15 pm »
Widziałam w piątek w Biedronce po 4,99.
Z szablonami.

Offline GośkaK.

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 23
OREW
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 06, 2006, 08:23:15 am »
Witajcie,
czy ktoś z Was brał udział w zakładaniu Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego dla dzieci niepełnosprawnych??? Proszę o wszelkie info, od czego zaczynaliście, jakie były przeszkody itp. Mieszkam na wsi i z grupką rodziców planujemy postarać się o takie miejsce dla naszych dzieci. Wybieramy się do wójta. W naszym powiecie, z tego co wiem, nic takiego nie funkcjonuje. Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki!
Miłegi Dnia! :kw:
mama Ali i Wiki

Offline mwaga

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 738
Dla chcącego....
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 03, 2006, 06:35:03 pm »
Oto sposób w jaki przywraca sie mojemu dziecku wiare we własne możliwosci,motywuje
i zacheca do dalszej pracy.


Magda była taka dumna,że nie jej  trzeba pomagac,ale w koncu to ona ma pomóc :ok:
A że Madzia to dziecko bardzo pilne i obowiązkowe,po przyjsciu ze szkoły do domu
popędzała Ole słowami."No Ola bierzemy sie do lekcji,..do roboty" :D
 

I jeszcze jeden przykład.Na lekcję historii Magda miała nauczyc sie opowiadac
wybrany mit grecki.
Wybrałyśmy historię o Narcyzie,dosłownie w kilku prostych zdaniach Madzia nauczyła się opowiadac.Na lekcji zaczęła mówic i w pewnym momencie zacięła się ,zapomniała.
Na co pan od historii poprosił Olę zeby podpowiedziała siostrze.
Madzia dokonczyła opowiadanie,a historyk powiedział do klasy że odwage należy nagrodzic
No i klasa nagrodziła Madzię gromkimi brawami.
Wierzcie że był to dla niej wielki dzień.Serce sie radowało patrzac na nia jak opowiadała,co zdarzyło sie tego dnia na lekcji
Maria-mama Madzi/92/-niedosłuch obustronny,Oli/93/,Józia/97/.Pozdrawiamy.

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 03, 2006, 07:00:18 pm »
I czego nie było tam,a co jest tutaj?
Serca odrobiny i podejścia innego   :serce: :ok:
Cieszę się ogromnie  mwaguniu :D  :kw:  :multi:

Dołącze jeszcze wcześniejsze osiągnięcie Madzi w szkole  :ok:  :D

Cytuj

Tak sobie myslę,ile wysiłku wkładają,jak pięknie pracuja,na swoje sukcesy
małe i duże.I co tu dużo mówic my też.Ale za to radośc też mamy podwójną
a nawet więcej.
Magda też ma swoje pierwsze osiagnięcia w nowej szkole,radosc była tak wielka,że postanowiłyśmy sie nią podzielic :D







ps.
Wczoraj też mity "przerabiałam" ja,bo moja nie zauważyła,że jest jeszcze jedna karteczka do poczytania  :roll:   :D
A pytanie na zadanie, akurat było z tej ostatniej  :turn-l:
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 03, 2006, 08:08:41 pm »
Mwaga, uściskaj mooocno od nas Madzię!!!
Wspaniała dziewczynka!!!
Brawo, Madziu. Oby tak dalej. :kw:  :ok:

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 03, 2006, 08:56:01 pm »
:multi:
BRAWO! BRAWO! BRAWO!
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline Mawe

  • User z prawami do pisania
  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 917
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 03, 2006, 09:38:15 pm »
Jak się czyta o sukcesach dzieciaczków to zaraz nawet szary dzień staje się wpaniały. Gratulacje dla wszystkich  :multi:   :multi:
Pozdrawiam Ewa i 4 muszkieterów

Offline Into

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
Pani jest be..mam doła
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 03, 2006, 10:52:01 pm »
A dokladnie trafił mnie dzisiaj przysłowiowy szlag :evil: ....może pamiętacie mojego posta w chwili, gdy przedstawiałam sie na forum...... twierdziłam,że w naszej szkole dbamy o sukcesy, nawet najmniejsze każdego dziecka.
Dzisiaj dzięki jednej Pani mogę to odszczekać.....  niektórzy są jednak niereformowalni :madry:

 Byłam świadkiem niechcącym  fragmentu zajęć rewalidacyjnych( u nas są 3 osoby po oligofrenopedagogice przygotowane do tego)...no i jako,że jestem tez pedagogiem szkolnym i musiałam wejść na moment do jednego n-la prowadzacego takowe(wiem, nie powinnam....... ale siła wyższa), przywitałam się z dzieckiem, zagadałam.........i co się okazało.Uczeń z up. w st lekkim kl. V nie chce pracować na zajęciach, rozmowa itp...........no iiiiiiiiiiii...............powiedział, że na następnej godzinie ma przyrodę, ktorej nie lubi i ma sprawdzian.Poprosiłam o zeszyt..zobaczyłam zakres materialu...i zwątpiłam...Pani, której zatwierdzałam plan pracy z tym dzieckiem.....nomen omen, która w czerwcu zrobiła podyplomowkę z oligo.........ta Pani zostawiła dziecko z materiałem takim jak dla reszty dzieci, kupa abstrakcyjnych pojęć itp. a dziecko ma w chwili obecnej juz dwie jedynki z tego przedmiotu.

 Jestem teraz be ;) bo ośmieliłam się zwrócić uwagę "Pani" ale najgorsze,ze do tej pory wierzyłam szkolnym ludziom, plany fajne mieli, dostosowane do diagnozy PPP.....a teraz niestety będę cerber najgorszy bo widzę,że pilnować trzeba nawet poszczególnych lekcji.

Żle mi z tym prawde mówiąc...no jeszcze będę ta co kala własne gniazdo ;)

Offline BasiaB

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 2730
    • http://www.michalek_b.republika.pl/index.html
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 04, 2006, 10:34:14 am »
To właśnie taka głupia polska mentalność "kalać swoje gniazdo" przecież tu chodzi o rozwój i  jakość życia dzieci i tak już skrzywdzonych przez los. Podobnie jest z przemocą w szkole nikt nie chce być donosicielem, bo przecież nie usłyszy, że uratował czyjeś życie jeśli zgłosi taki przypadek.
Bardzo chciałabym takiego pedagoga w szkole do jakiej trafi Michałek, który będzie o niego walczył a nie dbał tylko o swoje układy z koleżankami. Jestem pełna uznania dla Ciebie, że potrafisz stanąć po stronie dziecka nawet jeśli usłyszysz, że "kalasz własne gniazdo".  ::sercer
Basia - mama Michałka z ZD lat 16

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 04, 2006, 06:20:26 pm »
Gratuluję ! Brawo i oby tak dalej  :multi:

Na pewno jeszcze wiele wspaniałych chwil i osiągnięć przed Madzią, i przed Olą też ...

Offline dziadek Janusz

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 3704
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 04, 2006, 07:20:35 pm »
Na krańcach zwątpienia zawsze pali się światło.
Janusz - dziadek Michałka, 4 latka z zD i Natalki, 1 rok

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 04, 2006, 10:20:37 pm »
Cytuj
ta Pani zostawiła dziecko z materiałem takim jak dla reszty dzieci, kupa abstrakcyjnych pojęć itp. a dziecko ma w chwili obecnej juz dwie jedynki z tego przedmiotu.

Przykre jest to,że pani owa miała zatwierdzony plan pracy z tym dzieckiem i to przez Ciebie Into.
Może to jednostkowy przypadek,a może nie?
Warto jednak tak myślę, porozmawiać z koleżankami na ten temat.
Brak zrozumienia i podejścia do dziecka,to bolączka wielu rodziców   :(
A przecież wystarczy tak niewiele......
Choćby przykład Madzi (mwaga)
Dla chcącego....
I tak pod słowami BasiaB się podpiszę
Cytuj
Jestem pełna uznania dla Ciebie, że potrafisz stanąć po stronie dziecka nawet jeśli usłyszysz, że "kalasz własne gniazdo".  ::sercer
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline Into

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 05, 2006, 09:15:11 pm »
Basiu, gaga dziękuję za Wasze spostrzeżenia i słowa, szerzej napiszę jutro, bo na razie po połozeniu spac osobistej "trójcy nieświętej" muszę przygotować się do jutrzejszego spotkania z rodzicami dyslektyków( i chyba wyslać na te spotkanie męża ;) bo jakoś ciężko mu przetrawić osobistego dyslektyka w domu).
Poza tym jutro spawdzę pozostałe osiągnięcia dzieciaków i będę wiedziała dokładniej co i jak się dzieje.Miałam to robić na kwartalnym podsumowaniu a tak bedzie wcześniej, choć to w zasadzie powinien już dyrektor.
Pozdrawiam.

Offline siersciuch

  • User z prawami do pisania
  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 791
    • http://www.Kuba.2q.pl
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 05, 2006, 09:23:38 pm »
B r a w o Magdusiu.... :multi:  :multi:  :multi:
pozdrawiamy gorąco
pozdrawiamy - ewa i kubuś z zesp. Sotosa i niedosłuchem obustronnym - wspomnienia<10 lat> oraz Dawidkiem <2,5 roku>

Offline Into

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 08, 2006, 08:51:13 pm »
Przede wszystkim przepraszam Gagę(Gaga? nie wiem czy odmieniasz swoj nick) za małą literę w poprzednim poście.

  Sytuacja w tej chwili wygląda tak,że po dokładnym przeanalizowaniu dokumentacji szkolnej dzieci przeze mnie i dyrektora okazało się ,że to jednostkowy przypadek byl.W chwili obecnej Paweł ma z przyrody dwie 4( poprawione te nieszczęsne wcześniejsze oceny) z zakresu materiału przewidzianego na jego mozliwości.Dla nas nauczka,że trzeba co niektórych non stop kontrolować.Paweł na dzień dzisiejszy zadowolony, jutro kolejna przyroda ale stwierdził,ze juz wszystko z lekcji umie.Mam nadzieję, że ten stres wcześniejszy zostanie wymazany z jego pamięci.

  Gaga...plan zatwierdzony i plan realizowany to dwie rózne rzeczy, my pracujemy w trybie kwartalnym...to jest masówka , bez klas integracyjnych.....kurczę nie chcę żeby to wyglądało na tłumaczenie się( bo tego co Paweł doświadczył nie da się niczym wytłumaczyć), ale...ja jako ja nie mam kiedy wszystkiego dopatrzeć, jest dużo dzieci z różnymi problemami i sytuacje szkolne też różne.......zawiodł w tym przypadku przepływ informacji.... dziecko ma wychowawcę, który pierwszy powinien zauważyc.

W każdym bądź razie na chwilę obecną były ponowne spotkania indywidualne z rodzicami dzieci z problemami różnego typu, które wymagają dostosowania wymagań szkolnych. Rada pedagogiczna dotycząca zaistniałej sytuacji i sposobów kontrolowania dostosowania wymagagań( nie tylko na papierze!!!).

  Uff mam nadzieję ,że to był pierwszy i ostatni taki przypadek
A przykład Madzi mwagi to dla mnie wzór postepowania n-la  :)

Pozdrawiam.

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 08, 2006, 10:21:06 pm »
Into
Nie masz za co przepraszać  :oops:

Najważniejsze,że w porę zostało wychwycone niedopatrzenie
i chłopczyk już sobie zaczyna dobrze radzić.:)
I oby więcej takich osób było jak Ty,którzy staną po stronie dziecka  :serce:

ps.
A nick.... oj to na wiele sposobów już został "odmieniony"
 przez drogie koleżanki z forum  ;)  :D
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline mwaga

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 738
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 22, 2006, 07:40:46 pm »
Dziekujemy Wam serdecznie,za słowa uznania,pochwały.
Oczywiscie nie zawsze jest tak różowo i łatwo.
Kilka dni temu podsłuchałam jak Madzia próbując nauczyc się
budowy komórki,zaczęła szeptac do siebie...poddaję sie no chyba się poddam.
Ona prawie cidziennie wchodzi na wysoka górę.ech
Maria-mama Madzi/92/-niedosłuch obustronny,Oli/93/,Józia/97/.Pozdrawiamy.

Offline rutka2

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 98
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 24, 2006, 09:22:01 pm »
Są takie szkoły w Polsce gdzie mówi się rodzicom " od tego jest szkoła aby dziecko uczyła"proszę dziecka nie uczyć bo my jesteśmy od tego.Efekt nauczania łatwy do przewidzenia.Opinia o dziecku ' zna podstawowe litery, liczy z pomocą do 10.Jest męczliwyi wykazuje brak zainteresowania nauką.Kontakt z Por,Psychologiczną w celu zmiany orzeczenia z lekkiego na umiarkowany.- dla dobra dziecka.
Od września moje dziecko chodzi do nowej szkoły dla dzieci lekko upośledzonych - podobno miał sobie nie dać rady.Efekt taki, nauczycielka chwali za czytanie za zachowanie i chęć do nauki.Duży nacisk kładzie na pisanie i ćwiczenia z grafomotoryki.Bardzo wzruszyła mnie dziewczynka która podeszła do mnie i mówi - proszę pani ale Rafał się dobrze uczy.Była to dla mnie pochwała bacznego obserwatora potwierdzona pózniej przez nauczycielkę dyplomem za czytanie.Nagradzanie dzieci widzę w tej szkole na każdym kroku szkoda,że nie odważyłam się na ten krok dużo dużo wcześniej.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 24, 2006, 09:26:22 pm »
W wielu przypadkach to nauczuciele powinni podlegać testom przydatności do wykonywania zawodu!!!!!!!  :2gunfire:
Własną niewiedzę, brak kompetencji, podejścia do dziecka- chcą podsumowywać niepełnosprawności dziecka!!!!
Zamiast rewalidować zaburzone funkcje dziecka, poprostu obniżają poziom.
W edukacji dzieci niepełnosprawnmych nie może być wytyczonego azymutu- a winna obowiązywać zasada: "wszystkie drogi prowadzą do Rzymu".
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline rutka2

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 98
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 24, 2006, 09:44:08 pm »
To niewiedza, głupota i brak etyki zawodowej.Do tej pory nie mogę myśleć spokojnie na ten temat.Nauczycielka od początku nie wiedziała jak się pracuje z dzieckiem z zD, zawsze go ganiła za zachowanie.Dopiero psycholog i pedagog wytłumaczyły mi zachowanie tak jak nauczycielka tamta mówiła nieposłuszny, nie skupia się (pewno nie było nad czym).Jego zachowanie wpisane jest w wadę.W tej szkole pani wychowawczyni z uśmiechem mówi,że Rafał pakuje się podczas lekcji 2 razy ale jej to nie przeszkadza.Ale już nie siedzi pod ławką podczas lekcji to jest ogromny sukces.Siedzenie na podłodze to nauka z poprzedniej szkoły - klasa na dywanie.Ale takie są szkoły.Nasze dzieci często mają opiekę w szkole tylko tak naprawdę niczego się tam nie uczą i nie powiedzą nam, że szkoła jest do bani. :2gunfire:  :2gunfire:

Offline MP

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 306
Edukacja oparta na potrzebach
« Odpowiedź #92 dnia: Kwiecień 23, 2007, 10:42:09 am »
Co zrobić, żeby wiedza, jaką nabyły osoby niepełnosprawne intelektualnie, przydała im się w życiu. W polskim systemie oświaty brak dostępu do edukacji ustawicznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, a zawodowe szkoły specjalne bardzo często nie przygotowują uczniów w takim zakresie umiejętności, który rzeczywiście jest potrzebny na rynku pracy - uważa dr Ewa Wapiennik z Akadamii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Wzorcem dla Polski mógłby być model brytyjski, gdzie dla każdego niepełnosprawnego dziecka tworzony jest indywidualny program nauczania. Wiecej - Nasz Dziennik poniedziałek 23 kwietnia 2007 - dział Polska - Nr 95 /2808/  www.naszdziennik.pl

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #93 dnia: Kwiecień 23, 2007, 10:54:59 am »
MP przeniosłam do edukacji wątek.
I umieszczam cały tekst.

Co zrobić, żeby wiedza, jaką nabyły osoby niepełnosprawne intelektualnie, przydała im się w życiu
Edukacja oparta na potrzebach

 
W polskim systemie oświaty brak dostępu do edukacji ustawicznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, a zawodowe szkoły specjalne bardzo często nie przygotowują uczniów w takim zakresie umiejętności, który rzeczywiście jest potrzebny na rynku pracy - uważa dr Ewa Wapiennik z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Wzorcem dla Polski mógłby być model brytyjski, gdzie dla każdego niepełnosprawnego dziecka tworzony jest indywidualny program nauczania.

Niezbędne dla odnalezienia się osób niepełnosprawnych na rynku pracy jest podtrzymywanie umiejętności, które już zostały poznane - podkreślali uczestnicy XIV konferencji poświęconej efektywności polskiego systemu edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, zorganizowanej przez Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa "Bardziej Kochani". Problem ten jest jednak o wiele bardziej złożony, ponieważ - jak tłumaczy dr Ewa Wapiennik - w zasadzie nie ma w Polsce rynku pracy dla osób z tym typem niepełnosprawności. - W polskim systemie wygląda to w ten sposób, że bardzo często takie osoby po ukończeniu szkoły po prostu siedzą w domach i zapominają to, czego się tam nauczyły - podkreśla.

Absolwenci bardzo szybko tracą raz zdobyte umiejętności, jeżeli mają jakąś przerwę w kształceniu czy w rehabilitacji i nie mogą znaleźć zatrudnienia. Inną przeszkodą w zdobyciu pracy jest to, że po skończeniu specjalnych szkoleń zawodowych osoba nie zawsze zdobywa takie umiejętności, które faktycznie są potrzebne na rynku pracy.
Zdaniem dr Wapiennik, przy tworzeniu programów nauczania dla osób z zespołem Downa można zaczerpnąć z wzorców brytyjskich, gdzie istnieje zaawansowany program "częściowej integracji". Przewiduje on, że niepełnosprawni intelektualnie jedynie część zajęć odbywają w specjalnych ośrodkach, a resztę - w ogólnodostępnych szkołach.

W ocenie Wapiennik, warto też naśladować pomysł, że dla każdego niepełnosprawnego dziecka przygotowywany jest indywidualny program nauczania, w którego tworzenie angażuje się rodziców. W Wielkiej Brytanii takie programy opracowuje się dla każdego niepełnosprawnego ucznia po ukończeniu przez niego 13. roku życia. W Polsce trudno zorganizować takie warunki, m.in. z powodu braku środków finansowych.

System i życzliwość
Andrzej Suchcicki, członek stowarzyszenia "Bardziej Kochani", w rozmowie z nami podkreślił, że w naszym kraju rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną często nie otrzymują odpowiedniego wsparcia psychologicznego i edukacyjnego

. - Edukuje się terapeutów, lekarzy i nauczycieli, a rodzice, którzy na co dzień przebywają z dzieckiem mającym zespół Downa, często są niedoinformowani - powiedział Suchcicki.

 Zaznaczył, że sam jako ojciec 18-letniej Natalii, która urodziła się z tą chorobą, nie zawsze wie, w jaki sposób najlepiej postępować z dzieckiem. Suchcicki uważa, iż akcje integracyjne na rzecz niepełnosprawnych są dobrymi pomysłami, ale mają charakter doraźny. Jak zaznaczył, życie z taką osobą wymaga pełnej dostępności każdego dnia. Zachęcił też, aby nie bać się kontaktu z niepełnosprawnymi intelektualnie.

- Ludzie niepełnosprawni na ogół są bardzo ciepłymi i sympatycznymi osobami, które okażą dużą wdzięczność za każdy rodzaj życzliwego zainteresowania - dodał.
Magdalena M. Stawarska
 
http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=20070423&id=po21.txt
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline hanianogat

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
Jak założyć prywatną szkołę,przedszkole specjalne.
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 17, 2007, 11:38:29 am »
Czy ktoś ma doświadczenia z tworzeniem przedszkola specjalnego?
Hania

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Prywatne przedszkole
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 28, 2007, 10:20:02 am »
hanianogat
Może poniższe informacje troszkę pomogą?

Prywatne przedszkole >>>
Cytuj
Należy zacząć od zrobienia dokładnego biznes planu . W przykładowy druk można zaopatrzyć się przez Internet, ściągając go np. ze strony urzędu pracy. Dokładne zbadanie rynku, policzenie kosztów i rozeznanie w okolicy warunkują sukces w tym biznesie. Warto pamiętać, że duże miasto, osiedle stwarza lepsze perspektywy dla tego typu usług. W dobie rozwoju miast i budowy nowych, odseparowanych ochroniarzami i murem od świata budynków mieszkalnych, oczekiwania na różnego rodzaju „punkty usługowe” wzrastają. Jeśli jesteśmy pewni, że jest zapotrzebowanie na taki rodzaj placówki opiekuńczej dla dzieci, zaczynamy działać

Cały artykuł dostępny jest jedynie dla zarejestrowanych użytkowników.

Własne przedszkole dla cudzych dzieci >>>>

Pieniądze na bieżącą działalność zapewnione. Część dają rodzice, część gmina. Ale droga do osiągnięcia tego jest długa, trudna i... kosztowna

Wystarczy zauważyć, że w osiedlu, dzielnicy, miejscowości brakuje przedszkoli. Zdarza się też, że przedszkola są, lecz cieszą się złą opinią. Dowiedzieć się tego można od okolicznych mieszkańców lub w kuratorium.

Cytuj

Co mówią przepisy
 

> Przedszkole realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego.  
> Osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.  
> Nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami niepublicznymi sprawują właściwi kuratorzy oświaty.  
> Niepubliczne przedszkola, w tym specjalne, otrzymują dotacje z budżetu gminy.  
> Dotacje dla niepublicznych przedszkoli przysługują na każdego ucznia w wysokości nie niższej niż 75 proc. ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia.  
Źródło: ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r., z późniejszymi zmianami  

Przepisy mogły się zmienić.Więcej informacji na stronie.
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline MAGDA BUDEK

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 150
Szkoła z internatem
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpień 02, 2007, 11:57:12 pm »
Czy któraś z mam miała dziecko w szkole z internatem? Jakie były wasze doświadczenia ?Na razie walczę o dojazdy dla córki i nie ustąpię ale znajoma miała syna w takiej szkole i jest zadowolona. U mnie takie rozwiązanie nie wchodzi w rachubę bo:nie dojrzałam do rozstania z dzieckiem ( i chyba nigdy nie dojrzeję),córka nie mówi i jest na wózku więc nikt mi nie powie co się tam dzieje i czy moje dziecko nie jest krzywdzone (mam takie skrzywienie - nie wierzę nikomu z kim zostaje moje dziecko bo i tak mi się nie poskarży)
Ale jak to jest z tym internatem?
Państwo zabiera świadczenie pielęgnacyjne jeśli dziecko przebywa w internacie przy szkole specjalnej jeśli ośrodek zapewnia całodobowe utrzymanie. Całodobowe tzn.wyżywienie środki higieny osobistej itp. Tymczasem dyrektorka takiego internatu poinformowała mnie że muszę zapłacić za wyżywienie,dostarczyć odzież i środki higieny osobistej oraz że internat działa tylko w dni nauki szkolnej oraz jeśli dziecko zachoruje to muszę zabrać je do domu. Pozbawia się mnie świadczenia oraz możliwości podjęcia pracy zarobkowej bo co mam zrobić w te dni gdy dziecko nie chodzi do szkoły a wiemy że jest ich dużo? Obiło mi się o uszy że któraś mama dziecka niepełnosprawnego zaskarżyła tę sprawę do sądu i rzekomo wygrała ale nie mogę dojść do żródła.
 Te mamy co chcą oddać dzieci do internatu szkolnego  są pokrzywdzone w stosunku do tych rodziców które umieściły dzieci w DPS-ach i tam dzieci faktycznie mogą przebywać 7 dni w tygodniu ,wszystkie święta (przykre to ale prawdziwe).
Aldona 18lat(mpdz, epi ),Mateusz 15 lat,Marta 8 lata (całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, epi ''uśpiona'')

kasiape

  • Gość
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #97 dnia: Sierpień 03, 2007, 12:59:32 pm »
Jędrek chodzi do takiego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, który tak naprawdę jest szkołą z internatem.
Ośrodek ma dyspozycji dwa busy i dzieci na wózkach są codziennie przywożone i odwożone-może dlatego, że to piętrowy budynek bez windy...

w każdym razie ja wożę Jędrzeja od dwóch lat i przez ten czas nie zdarzyło sie nic co by mnie zaniepokoiło. Wychowanków (lat 7-25) mają około 50 z tego 5 jest na wózkach, i 4 codziennie dojeżdża, reszta na miejscu.
Płacę za wyżywienie Jędrka tylko, ale jest tak jak mówisz: to jest "normalna" szkoła więc jak jakaś konferencja, jakiś długi weekend czy chore dziecko to je zabierasz, tak samo ferie i wakacje.
Nie oddałabym Jędrka - choć nie mam zastrzeżeń do szkoły - po prostu w naszym przypadku akurat nie ma takiej opcji.
 :D

Offline Ulka

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 10988
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #98 dnia: Sierpień 03, 2007, 10:46:29 pm »
Mój syn był w szkole średniej, w Konstancinie
Mówiono na to sanatorium
ale była to normalna szkoła z internatem
nie bylo obowiązku opuszczania placówki na sobotę, albo święta
były dzieci z całej Polski, czasami  z odległych  miejscowości i rodzice często ze wzglęgów finansowych nie zabierali na sobotę
właścowie to byli juz całkiem samodzielni ludzie, 15 lat i więcej i często sami nie chcieli wracać, woleli zostać w grupie, albo jechali sami, nawet Ci na wózkach
do Krakowa, do Tarnowa przewaznie pociągiem
podziwiałam ich samodzielność

nie było wtedy świadczenia pielęgnacyjnego więc nie mieli mi czego zabierać,
 ja pracowałam, teraz pewnie zabiora Ci swiadczenie gdy zdecydujesz się na internat
płaciłam za posiłki, i na komitet rodzicielski w szkole

co do wolnych dni dla rodziców?? osoby pracujące których dzieci chodzą do szkół
też w sobotę i niedzielę muszą swoim dzieciom zapewnić opiekę w domu
chyba musisz szukać pracy tylko w tygodniu,
ani na dziecko w DPS ani na takie umieszczone w szkole z internatem matka nie dostanie świadczenia pielęgnacyjnego
bo nie opiekuje się wtedy dzieckiem

na początku  byłam przerazona, i my woziliśmy, przywoziliśmy
ale przychodzi taki moment w życiu dorastajacych dzieci ,że nawet najlepsza kochajacą rodzina nie zastapi przyjaciół, znajomych,
czasami rodzicom trudno to zrozumieć, chyba nasze dzieci szybciej dorastają
i usamodzielniają się jezeli nie rozpościeramy nad nimi w nieskonczonośc parasola ochronnego, nam sie wydaje ze sobie nie poradzą,a to chyba my bardziej się boimy
 przecież kiedyś nas zabraknie
może warto dać im teraz szansę na pierwsze próby samodzielności
Ulka-Darek30mpdz & Magda31 &   wspomnienia

kasiape

  • Gość
Pytania i problemy dotyczące edukacji,prawo, programy
« Odpowiedź #99 dnia: Sierpień 05, 2007, 10:57:11 pm »
oczywiście Ulko, jak Jędrek będzie miał tam naście lat i da znać że jest gotowy czy ja będę wiedziała, że "nie zginie" to pewnie! ale teraz póki ma 9 lat i nie jest samodzielny to na pewno nie dam go do internetu. Poza tym nie jest też gotowy, bo codziennie rano jak się z nim żegnam to mówi: "obiad i do domu" więc ja zawsze gnam żeby długo po tym obiedzie nie czekał

 

(c) 2003-2019 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach