Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Dar Życia poleca Kalendarz ze zdjęciami oraz Foto Karty, powołując się na nasze forum otrzymają Państwo rabat w postaci darmowej wysyłki PREZENTÓW. Kod rabatowy to słowo DAR ŻYCIA a strony to Foto Karty oraz Kalendarze ze zdjęciami

Autor Wątek: Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci  (Przeczytany 4083 razy)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« dnia: Maj 25, 2008, 12:24:13 am »
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci


Wirtualna rzeczywistość może pomagać w intelektualnym rozwoju dzieci.

Wskazuje na to analiza przeprowadzona na zlecenie brytyjskiego nadawcy, BBC.
Autorzy eksperymentu badali zachowania dzieci w wieku od sześciu do dwunastu lat. Okazało się, że nie zawsze siedzenie przed komputerem jest szkodliwe. W niektórych wirtualnych światach dzieci musiały wykazać się inicjatywą poznawczą i ciekawością. Potrzebne także były umiejętności wymiany informacji na przykład na specjalnych tablicach ogłoszeniowych, by można było sprawniej poruszać się w cyfrowej rzeczywistości.

Zdaniem badaczy z Uniwersytetu Westminsterskiego dzieci w ten sposób rozwijają naturalne umiejętności - od rozwiązywania problemów do tworzenia kontaktów społecznych. Eksperci podkreślają, że dzieci należy zachęcać do korzystania z tak zwanych mediów aktywnych, czyli na przykład wirtualnych światów, ponieważ rozwijają one intelekt znacznie lepiej, niż media pasywne, takie jak telewizja.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

berto45

  • Gość
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2008, 06:46:47 am »
zapewne powyższe to prawda,nie przeczę,ale wszystko co za dużo,to nie zdrowo.i taka jest prawda.wiem,że to co napisałem to tym Ameryki nie odkryłem,już Kolumb ją odkrył,ale niestety,długie siedzenie przed komputerem męczy i oczy i kręgosłup,wiem po sobie.

Offline angel

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 70
    • http://www.wolf.banda.pl
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 26, 2008, 01:34:20 pm »
przy grach na koordynację ruchowo-wzrokową nasz synul skoczył pięknie do przodu. może nie wszystko jest dobre, nie wszystko jest dla każdego, ale mądrze dobrane gry ułatwiają wiele :)
A po nocy przychodzi dzień a po burzy spokój

berto45

  • Gość
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 26, 2008, 01:40:07 pm »
wszystko trzeba stosować mądrze i z dużym rozsądkiem.A co do gier czy bajek,to dużo tych obecnie nowych gier i bajeczek,to zwykły szajs,bicie i agresja,i to jest nie tylko moje zdanie.najlepiej koordynować ruchy w inny sposób,np.przez gimnastykę zalecaną przez lekarza ortopedę.lub długie spacery,np.do lasu.lub parku. :tekno:

berto45

  • Gość
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 26, 2008, 01:41:27 pm »
telewizja i komputer zabija więzi rodzinne. :non:

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 26, 2008, 06:33:29 pm »
To chyba jeden z nielicznych artykułów z pozytywnym wydźwiękiem na temat korzystania z internetu przez dzieci. Przeważnie pisze się o zagrożeniach, Na pewno słusznie, ale warto jednak mówić również głośno o korzyściach związanych z nowymi technologiami, takimi jak komputer, internet, a nawet komórka i smsy. Oczywiście, wiadomo, że wszystko należy stosować z umiarem, a w przypadku dzieci, pod kontrolą rodziców. I odpowiednio dobierać programy, gry komputerowe. Podobnie zresztą jak w przypadku innych mediów, telewizji.

Internet stał się takim medium, z którego korzystają dzieci na masową skalę i dobrze byłoby go wykorzystywać również do edukacji (a nie tylko kojarzyć z rozrywką i zagrożeniami) Zwłaszcza, że ta analiza, oraz doświadczenia rodziców pokazują, że jest to możliwe. (np. Sonia wielokrotnie wspomina o wspomaganiu rozwoju Moniczki za pomocą komputera, internetu i komórki), I wydaje mi się, że takie formy edukacji moga być bardziej atrakcyjne dla dzieci, urozmaicać tradycyjną naukę z książek. A jednak chyba ciągle takie potencjalne korzyści z internetu są niedoceniane. Warto korzystać z nowych osiągnięć, zwłaszcza, że internet dla wielu dzieci stał się "naturalnym środowiskiem", a nie upatrywać w nich same zagrożenia.

Przydałoby się też troszkę więcej edukacji medialnej w szkołach. Ostatnio słyszałam na wykładzie, że podręczniki od polskiego rzadko wspominają o korzystaniu z internetu w ogóle, a jeśli już, to w kontekście uzależnienia.

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 26, 2008, 06:53:02 pm »
Podczepiam jeszcze wątek tematyczny, z artykułami, wynikami badań, zagrożeniami i bezpieczeństwem w internecie:

Dzieci w Sieci, czyli Internet dla najmłodszych.
http://forum.darzycia.pl/topic,183.htm

Mulesia

  • Gość
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 26, 2008, 08:48:04 pm »
Cytat: "berto45"
telewizja i komputer zabija więzi rodzinne

W niektórych rodzinach tak, w innych nie.

Jeśli mój siedmioletni syn usiądzie sam , raz na trzy dni, na godzinkę przed komputerem,  nie uważam by osłabiało to więzi w naszej rodzinie.
Często przysiadam się do niego , by mu pokibicować  albo pomóc w przypadku nowych programów edukacyjnych.
Rok temu przerobił całego " Królika Bystrzaka dla zerówki" ( którą właśnie kończy ). Bawiąc się, zdobył naprawdę sporą wiedzę.

Ja z kolei, nigdy nie siadam do komputera wtedy , gdy Piotruś wymaga mojej uwagi ( teraz śpi ).

Trzeba korzystać ze " zdobyczy cywilizacji" , ale z umiarem.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 26, 2008, 10:59:27 pm »
Żeby wykazać pozytywne strony korzystania ze wszelkich multimediów -może zapytam:
czy każdy z Was jest w stanie zapewnić zabawę, naukę, stymulację mowy, rozrywkę, muzykoterapię bez użycia tych środków?
Komputer i Internet zapewnia notoryczną stymulację 2 najważniejszych zmysłów: wzrok i słuch - tą drogą do mózgu dostają się wszelkie bodźce.
To pomaga w rozwoju sieci neuronalnych, mózg pracuje a nie obumiera.
W przypadku np. mojej córki, gdzie zD niestety powoduje obumieranie komórek mózgowych gdyby dziecko nie było stymulowane.
O tym bardzo obszernie pisałam przed 5 laty w kąciku "Mózg.."

Dziecko samo zdobywa wiedzę, radość, pokonuje etapy CD edukacyjnych, gier edukacyjknych, słucha dźwięków otoczenia, zwierząt itp., ćwiczy oddychanie np podczas śpiewania do podłączonego mikrofonu.
Może korzystać z GG, Skype, pisać na forum, czytać posty, oglądać widoki, słuchać piosenek, drukować kolorowanki.

Pewnie, że jeśli rodzic wygodny i wierzy wszystkim specjalistom- to uwierzy w brednie, że Net i komp to samo zło dla dziecka.

Ja stosuję to wszystko od ok 5-6 miesiąca życia córki, nie ufam specjalistom, nie wierzę w "dobro turnusów" - wolę systematyczną wielozmysłwoą stymualcję w formie zabawy połączonej z edukacją i długimi dyskusjami, tłumaczeniem wszystkiego co w realu a co w wirtualnym świecie.
Monia będąc w przedszkolu po danych kolorowankch mówiła wychowawczyni z jakiej bajki jest dany rysunek, opowiadała te bajki -było zaskoczenie bo tego nie wiedziały zdrowe dzieci.
Jest cała gama pozytywów korzystania z Netu, kompa -ale wszystko z umiarem i w zespolony sposób.
Ja też spotkałam się z negatywnymi słowami że pozwalam dziecku korzystać z komputera  ;)
Ciekawe dlaczego Komisja PPP po testach Moniki wpisała "korzystanie z multumediów do których dziecko przywykło i wykazuje wielkie zainteresowanie"
Skoro to taki zły sposób dla dziecka to  czemu PFRON dał jej komputer zanim chodziła do szkoły?: czemu po 3 latach ponownie dostała mnóstwo akcesorii dostosowanych do jej potrzeb stymulacyjnych i edukacyjnych.
Czas uwierzyć, samemu się nauczyć i pomóc dzieciom- nie tylko krytykować.

Każde dziecko jest inne, nie należy używać typowych materiałów a dopasowanych do potrzeb indywidualnych dziecka w zależności od jego potrzeb rozwojowych NIE wiekowych.


Wprowadzenie programów multimedialnych do nauczania zintegrowanego oznacza wkroczenie nowoczesności do tradycyjnej polskiej szkoły.
Nikogo już dziś nie dziwi intensywny wzrost bazy komputerowej w szkolnictwie wszystkich szczebli i rodzajów. Komputer rozwija zainteresowania i samodzielność, dostarcza relaksu i rozrywki. Nauka swobodnego obsługiwania go jest często pracą ciężką, należy mieć jednak na uwadze uczniów, udzielać im merytorycznej pomocy, aby nabywali podstawowe umiejętności i mogli rozwijać zdolności.
Informatyka poprzez swoje programy użytkowe staje się powoli nierozłącznym elementem w nowoczesnej edukacji. Nowoczesne kształcenie zmienia się wraz z rozwojem technik komputerowych, dlatego też oddziaływanie społeczeństwa wymusza na nauczycielach stosowanie komputerów w procesie dydaktycznym


Komputer poprawia zdolności poznawcze dzieci

Wiele wskazuje na to, że dzieci przedszkolne korzystające z komputera lepiej rozwijają zdolności poznawcze niż ich rówieśnicy, którym brak umiejętności obsługi komputera - dowodzą naukowcy z USA.

Cytuj
Naukowcy amerykańscy przebadali 122 dzieci w wieku od 3 do 5 lat. Dzieci, które trzy do czterech razy w tygodniu mają kontakt z komputerem (w przedszkolu lub w domu), lepiej wypadały w testach wykazujących przygotowanie do nauki w szkole i rozwój zdolności poznawczych niż ich rówieśnicy nie mający dostępu do komputera - wynika z badania.

Niektóre wcześniejsze badania pozwoliły na stwierdzenie, że wykorzystywanie komputera poprawia zdolności motoryczne dzieci i zdolność do rozpoznawania liczb i liter. Inne badania nie dowodziły jednak związku pomiędzy wykorzystaniem komputera a umiejętnościami językowymi i wiedzą dzieci.

Badacze zastrzegli, że ich analizy miały pewne ograniczenia - wykorzystano w nich jedynie podane przez rodziców dane dotyczące czasu, jaki dzieci spędzają przed komputerem. Nie oceniono też, jak często dzieci wykorzystują oprogramowanie edukacyjne. W badaniu brano pod uwagę dane na temat zamożności oraz wykształcenia rodzin badanych dzieci.

Badane dzieci wykorzystywały komputer na różne sposoby: do pisania, grania, do nauki oprogramowania, zabawy myszą lub joystickiem, oglądania obrazków a także obserwacji i naśladownictwa rodziców lub rodzeństwa używających komputer.

Naukowcy nie stwierdzili korzyści płynących dla dzieci z korzystania z gier komputerowych.

Szczegóły w piśmie "Pediatrics".

źródło: PAP - 09 czerwca 2004


Wykorzystanie komputera do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie[/color]
Cytuj
Komputery ze względu na dostrzegane, liczne zalety a zwłaszcza w odniesieniu do animacji oraz symulacji procesów i zjawisk niedostępnych dla receptorów wzroku lub bardzo trudnych do zaobserwowania w warunkach rzeczywistych, zjawisk fizycznych, chemicznych, biologicznych, są atrakcyjnym środkiem dydaktycznym. Pobudzają funkcje: poznawcze, emocjonalno-motywacyjne, praktyczne, utrwalające, przyśpieszające i kontrolne.
Komputer oddziałuje na szereg zmysłów (wzrok, słuch, dotyk), pozwalając nauczycielowi nie tylko przekroczyć granicę werbalizmu - ponad 80% informacji dociera do człowieka przez kanał wzrokowy, 11% przez słuch, 3,5% przez dotyk, 1,5% przez zapach, 1% przez smak, - ale także zaangażować uczniów emocjonalnie, przez kojarzenie wartości poznawczych z estetycznymi (tekst+słowo+muzyka+grafika+film). Łączy w sobie cechy wielu tradycyjnych urządzeń, służących zapisowi, prezentacji, przetwarzaniu i przesyłaniu informacji. Pozwala posługiwać się programami, uwzględniającymi zróżnicowanie indywidualne uczniów.
Przemyślane wykorzystanie komputera w procesie nauczania-uczenia się stwarza nauczycielowi, przestrzegającemu zasad dydaktycznych, realną szansę wprowadzenia jakościowych zmian w realizacji ogólnych celów kształcenia.


http://www.edziecko.pl/zakupy/1,79394,3784240.html
Programy komputerowe dla dzieci

http://www.plock.edu.pl/prv/logopeda/komputer/programy/klik/klik.html
Multimedialne gry i zabawy z KLIKIEM

http://sonia.low.pl/sonia/art/dzieciwsieci.htm
co o podobnej formie wspomagania twierdzili naukowcy na Sympozjum w A.P. w Krakowie
Dzieci w sieci, czyli Internet dla najmłodszych


http://www.reedukacja.prv.pl
Reedukacja

http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=2822
Wykorzystanie komputera jako atrakcyjnego środka dydaktycznego w pracy z dzieckiem
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Mulesia

  • Gość
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 28, 2008, 10:44:37 pm »
PAP, PU /11:56
Gry mogą pomagać w twórczym myśleniu
Gry komputerowe mogą stymulować grających do twórczego myślenia - informują naukowcy ze Stanów Zjednoczonych. Swoje badania zaprezentowali na 58. dorocznej konferencji International Communication Association w Montrealu.
Gry komputerowe coraz częściej używane są jako narzędzie wspomagające edukację. Zdarza się również, że firmy wykorzystują je do szkoleń, np. w podejmowaniu decyzji.

Naukowcy z Penn State University w Stanach Zjednoczonych pod kierunkiem Shyama Sundara próbowali zrozumieć wpływ gier komputerowych na rozwój pozytywnych cech umysłowych, takich jak kreatywność. W badaniach wzięło udział 98 studentów. Poproszono ich o zagranie w popularną grę komputerową. Po skończeniu gry studenci wypełniali standardowy test kreatywności, naukowcy zaś badali nastrój graczy.

Z badań wynikło, że najmniej kreatywni byli studenci zrelaksowani lub przepełnieni złością. Natomiast najbardziej kreatywni okazali się albo studenci bardzo zadowoleni ze zwycięstwa, albo zmartwieni przegraną.

Jak wyjaśnia Shyam Sundar, osoby w stanie euforii dysponują dużą dozą zapału do działania. Z kolei jeśli ktoś ma mało energii, będąc w negatywnym nastroju, koncentruje się na szczegółach i jest przez to bardziej analityczny, co również przyczynia się do większej kreatywności.

Badania sugerują, że zarazem bardzo wysokie, jak i bardzo niskie pobudzenie są kluczem do kreatywności. Z kreatywnością nie idą w parze pośrednie stany emocjonalne - podsumowują naukowcy.

http://www.onet.pl/

Mulesia

  • Gość
Wirtualna rzeczywistość a rozwój dzieci
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 11, 2008, 08:34:40 pm »
:shock:

Służą nie tylko do zabawy
poniedziałek 11 sierpnia 2008 01:23

Gry pomagają leczyć raka

Gry komputerowe pomagają leczyć nowotwory  Gry komputerowe mogą służyć nie tylko do zabawy. Jak udowodnili amerykańscy naukowcy, odpowiednio skonstruowane fabuły pomagają młodym pacjentom stosować się do zaleceń lekarzy i wracać do zdrowia - pisze DZIENNIK.

(...)

Małgorzata Minta-Kobus


Całość : http://www.dziennik.pl/nauka/article221176/Gry_pomagaja_leczyc_raka.html

 

(c) 2003-2017 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach