Aktualności: Zapraszamy na nowo powstałe Forum dyskusyjne o szyciu http://forum.metkiiwszywki.pl

Autor Wątek: usprawnić liczenie, czytanie - jak? prosze o pomoc  (Przeczytany 4518 razy)

Ewaa_6

• Gość
usprawnić liczenie, czytanie - jak? prosze o pomoc
« dnia: Listopad 11, 2007, 09:00:37 pm »
Witam

jestem nowym użytkownikiem forum
z wykształcenia jestem filologiem polskim i psychologiem
od tego roku pracuje w szkole. od wtorku mam zacząć zajęcia z dzieckiem. Dziewczynka ma lat 13, jest diagnozowana w poradni genetycznej, ma dużą wadę wzroku. Jest w gimnazjum masowym. Matka przyznaje, że dziecko było przepychane na siłę przez całą podstawówkę. testy w PPP wykazały pogranicze normy intelektualnej, poziom intelektu znacznie niższy od przeciętnego. Najprawdopodobniej tak naprawdę wyszło upośledzenie lekkie albo ociężałość, ale matka bardzo rozpaczała, że nie chce dać dziecka do szkoły specjalnej....
Dziewczynka jest w pierwszej klasie gimnazjum. Obserwowałam ją na kilku lekcjach. Nie zglasza się w ogóle. Ma ogromne problemy z pamięcią. Pisze bardzo niezgrabnie, pismo niewyrobione, słabo czytelne, litery niekształtne. Z pojęć z matematyki zna słabiutko tabliczkę mnożenia i liczy na palcach. Nie zna żadnych innych działań matematycznych. Tekst czyta powoli, składając litery ale stopień zrozumienia tekstu jest nikły. Wiedza ogólna bardzo niska, dziecko słabo zorientowane. W ciągu dwóch miesięcy nauki jedynki praktycznie ze wszystkich przedmiotów. Dziecko całkowicie nie nadąża z materiałem szkolnym, nie rozumie omawianych zagadnień, mechanicznie przepisuje z tablicy, każde zadanie czy sprawdzian to kolejna jedynka.
Matka nie wyraziła zgody na szkołę specjalną, liczy na poprawę. A ja mam pomóc.
Ostatnio wykonywałam z dziewczynką proste ćwiczenia - liczenie kształtów i określanie ich, łączenie punktów (w środę), poprawiałam zadanie z matematyki (piątek).
Jak mogę pracować, ćwiczyć aby poprawić choć troszkę możliwości dziecka?