Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Dar Życia poleca Kalendarz ze zdjęciami oraz Foto Karty, powołując się na nasze forum otrzymają Państwo rabat w postaci darmowej wysyłki PREZENTÓW. Kod rabatowy to słowo DAR ŻYCIA a strony to Foto Karty oraz Kalendarze ze zdjęciami

Autor Wątek: gesty Makatonu wspomagają mowę !  (Przeczytany 14295 razy)

Offline Bogusława

• Podglądacz
  • *
    • http://www.makaton.pl
gesty Makatonu wspomagają mowę !
« dnia: Grudzień 02, 2006, 02:23:29 pm »
Jestem pedagogiem specjalnym i logopedą, pracuję od 11 lat dzieciaczkami z Zespołem Downa i nie zmieniałabym tej pracy na żadną inną - dzieciaczki są wspaniałe i naprawdę wiele mogą!!!
Od 4 lat pracuję - szczególnie z maluszkami - metodą wspomagającą mowę - metodą gestów (Makaton zob.www.makaton.pl). Jest ona o wiele łatwiejszą formą niż język migowy, proponowany na forum! W Wielkiej Brytanii, gdzie pracowałam tą metodą, byłam zdziwiona, jak bardzo naturalną formą są gesty wykorzystywane podczas rozmów z dziećmi. Służą one dzieciom nie tylko ułatwieniu przekazania trudnych werbalnie lub niezrozumiałych dla otoczenia komunikatów, ale przede wszystkim ułatwiają ich zrozumienie. Dzieci oprócz informacji słuchowych otrzymują informację wizualną.
Jestem Międzynarodowym Instruktorem Makatonu i zapraszam wszystkich rodziców, szczególnie dzieci z Zespołem Downa na warsztaty szkoleniowe. Nasze dzieci zaczną mówić ! może nieco później, ale będą mówiły i wówczas w tym początkowym okresie opóźnionego rozwoju mowy lub gdy jest ona niewyraźna gesty stają się "pomostem". Dzieci nie denerwują się, że są niezrozumiane, nie wycofują się z relacji, a my dorośli nie pytamy po stokroć "proszę powtórz jeszcze raz”, ponieważ obok komunikatu słownego przekazywanego nam przez dziecko, wykonuje ono również prosty, naturalny gest.