Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Jeśli uważasz że serwis Dar Życia jest potrzebnym miejscem Wesprzyj nas. Chcemy reaktywować serwis, dostosować graficznie i technicznie do aktualnych standardów, ale potrzebujemy Twojego wsparcia. Dziękujemy za wsparcie.

Autor Wątek: gimnazjum specjalne czy integracyjne?  (Przeczytany 18548 razy)

Offline tuberoza

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
gimnazjum specjalne czy integracyjne?
« dnia: Czerwiec 21, 2005, 12:43:58 am »
Witam, zalogowałam sie na tym forum, bo liczę że może tu znajdę jakies rozwiazanie problemu. Mój mąż ma brata z zespolem Downa, którym współopiekujemy się wraz z teściami. Antek chodzi do szkoły integracyjnej dwa lata niżej niż przypada jego rocznik. Nie jesteśmy zachwyceni szkoła, to raczej przechowalnia. Na dodatek zdarzały sie liczne szykany i złośliwości ze strony innych dzieci. Ja uważałam, że nalezy zabrac go z tej szkoły, ale rodzice tego nie chcieli. Jest to moim zdaniem utrzymywanie fikcji i męczenie go w miejscu, gdzie nie ma żadnych przyjaciół. Na dodatek różnice intelektualne między nim a resztą dzieci sa olbrzymie, a nauczyciele mało się nim interesują. Wkrótce nadejdzie problem gimnzajum. Ja uważam że Antoś powinien pójsć do szkoły specjalnej, jego rodzice uważają, że może źle trafić - na dzieci jeszcze bardziej upośledzone, autystyczne. Krótko mowiąc uważają, że taka szkola może wpłynąc na niego jeszcze gorzej, bowiem nie będzie rozumiał otaczającej go tam rzeczywistości, będzie przerazony. Tę prognoze pogłębil jeszcze fakt, że dwoch kolegów nie odnalazło sie w szkolach specjalnych. Obawiam sie, że ta chęć utrzymania chłopca w szkole integracyjnej ma tez podłoże psychologiczne - ale nie mam na to wpływu. Co Wy o tym sadzicie? Czy polecacie jakieś dobre gimnazja specjalne w Warszawie? Takie gdzie na dziecko patrzy się indywidualnie, a poziom klas jest zróznicowany w zależności od stopnia upośledzenia...? A może znacie jakies dobre gimnazjum integracyjne, gdzie Antek nie byłby traktowany jak powietrze i wyśmiewany przez kolegów? Problem polega na tym, że Antek nie jest cięzko upośledzony i rodzice obawiają się towarzystwa wyłącznie dzieci upośledzonych. Czy słusznie? Interesuje mnie zwłaszcza Mokotów, Ursynów, Wilanów, ale oczywiście wchodzi w grę każda lokalizacja. Bardzo bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Gimnazjum
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2005, 08:53:49 am »
Witaj na Darze.
napisałaś:
Cytuj
Ja uważam że Antoś powinien pójsć do szkoły specjalnej, jego rodzice uważają, że może źle trafić - na dzieci jeszcze bardziej upośledzone, autystyczne


-dzieci autystyczne wcale nie muszą być upośledzone!!! one bardziej żyją w swoim świecie (choć nie wszystkie).
Moja córka ma w klasie 2 dzieci autystycznych, każde z nich jest inne, ale nie są upośledzone. Mają nieco inne zachowanie niezależne od nich samych.

Jeśli szkoła nie odpowiada potrzebom dziecka z zD to faktycznie jest przechowalnią i dodatkowo szykaną dla dziecka z zD- to powinno rodziców sprowadzić z obłoków na ziemię.
Osobiście nie rozumie takiej postawy rodziców.
Podstawą jest Dobro dziecka -nie wyimaginowana psychika rodziców, którzy widać nie pogodzili się jeszcze z odmiennością syna.

Ja także mam córkę z zD, chodzi do klasy integracyjnej. Mam także zastrzeżenia co do wspomagania stymulacji i edukacji jej w szkole. Ale ja nie milczę, odwiedzam wychowawczynie i panią Dyrektor aby unormować wiele spraw.
Gdyby moje dziecko źle się tam czuło lub gdyby było wyśmiewane NIGDY nie posłałabym jej do takiej szkoły.
To ona ma być szczęśliwa, nie moje widzimisię.
Szkoła powinna zadbać o program dla dziecka z deficytami, prowadzić zajęcia rewalidacyjne, a przede wszyastkim nie dopuścić do wysmiewania się z dziecka.
To urąga godności i nie daje bodźca do edukacji ani rozwoju.

Może ktoś z W-wy podsunie Ci odpowiednią szkołę.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline tuberoza

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
Gimnazjum
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2005, 10:06:15 am »
Nie wyraziłam się może dośc jasno - wiem, ze rodzice obawiają się dzieci cieżej upośledzonych i autystycznych. Koledzy Antosia poszli do szkoły specjalnej, gdzie większość stanowią dzieci chore na autyzm i nie sprawdziło sie to. Podobno ci chłopcy zD boją sie ich, nie rozumieją ich zachowań etc.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Gimnazjum
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2005, 10:50:24 am »
Fakt, że nasze dzieci uczą się drogą naśladownictwa i nieprawidłowe zachowania innych dzieci mogą ujemnie wpłynąć na ich zachowanie.
Ale jeśli dziecko z zD źle jest traktowane w klasie integracyjnej-to albo wizyty rodziców w szkole i rozmowy z nauczycielami (a one z pozostałymi dziećmi), albo zmiana szkoły dopasowana do możliwości dziecka.
Z tym chyba obie zgodzimy się.
Niestety dość często w szkołach specjalnych łączą teraz niepełnosprawność z patologią społeczną wśród przyjętych dzieci do takich szkół.
A to już nie powinno być wybaczalne.
Jedne dzieci są "inne" bo mają uwarunkwoania zdrowotne - pozostałe (z rodzin patologicznych) są zdrowe, ale z winy rodziców nie mają wychowania.
I tu powstaje dylemat.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline tuberoza

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
Gimnazjum
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2005, 10:58:22 am »
Problem moich teściów polega też chyba na tym, ze oni najdłużej jak będzie to możliwe chcą trzymać synka w szkole z dziećmi zdrowymi. Od paru lat mówiłam, ze szkoła integracyjna do której chodzi obecnie nie jest dobra, ale nie dalo to żadnych rezultatów. Teraz też uprą sie jak sądzę na szkolę integracyjną, mimo że na poziomie gimnazjum różnice moga być juz olbrzymie. Dlatego nie mając na to wielkiego wpływu, a mając dobro mojego szwagra ( :D ) na uwadze chciałabym znaleźć dobre gimnazjum integracyjne albo dobre społeczne/prywatne gimnazjum specjalne. Myslę ze to spęłni wymogi moich teściów a pomoże Antosiowi.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Gimnazjum
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 21, 2005, 11:30:49 am »
Proponuję Ci nawiązać kontakt z:
Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób
z Zespołem Downa Bardziej KOCHANI
Conrada 13
01-922 Warszawa
tel. (22) 663 40 43
tel/fax. (22) 663 10 13
e-mail: info@bardziejkochani.pl

Oni mają dzieci w różnych grupach wiekowych, napewno też będą wiedzieć którą szkołę polecić Antosiowi
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline tuberoza

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
Gimnazjum
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2005, 11:35:25 am »
Dziekuję Ci bardzo - teściowie znają to stowarzyszenie. Problem polega na tym, że są trochę inercyjni - dlatego ja postanowiłam wziać sprawy w swoje ręcę :-(

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Gimnazjum
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 21, 2005, 11:43:34 am »
Może kolejnym wyjściem będzie wizyta Twoja w Oświacie?
Można wziąć aktualny wykaz szkół integracyjnych i specjalnych, zrobić rekonesans i wybrać.
To trudny problem, ja też na niego kiedyś "nadepnę".
Polska integracja to fikcja!!!! to bardziej uspołecznianie, a nie dbałość o prawdziwą edukację.
Nawet jeśli tarfi się na kalsę z nauczycielami przygotowanymi do nauczania dzieci integrowanych - to gwoździem jest permanentny brak funduszy na zajęcia dodatkowe mające na celu w miarę wyrównanie deficytów rozwojowych dzieci.
To żałosny kraj reklamujący tylko szyldy integracji
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline tuberoza

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
Gimnazjum
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 21, 2005, 12:35:33 pm »
Tak wiem. Wiem jaką fikcją jest szkoła do ktorej chodzi Antek - wiem, że zalezy im głownie na dotacjach jakie otrzymuje szkola integracyjna. Gdy dowiedzieliśmy sie o tym jak Antoś jest traktowany przez kolegów (sam to ukrywał, ale zawsze niechętnie mówił o szkole) - okazało się, że wiedzieli o tym wszyscy: od woźnej po dyrektorkę... Milczeli, bo pewnie bali się stracić niepelnosprawne dziecko, których w szkole jest niewiele... Dla mnie to bardzo bolesne, ale nawet ta okropna historia niewiele nauczyła moich teściów. Gdyby to było moje dziecko - zabrałabym je od razu.. Ich na to nie stać, bo trzeba poszukać nowej, ta jest blisko, to szkola integracyjna więc daje pozory, ze Antek jest lekko upośledzony. I tak dalej :-(

Offline tuberoza

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
Gimnazjum
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2005, 12:36:40 pm »
Co to jest Oświata i gdzie się mieści?

Offline aqua

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 381
Gimnazjum
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 22, 2005, 02:01:16 am »
mysle ze troche zle oceniach  tesciow sa ludzimi starszymi-maja juz doroslego syna ktory zalozyl rodzine, kazda zmiana dla nich  jak i  antosia jet ciezka...
pewnie nie maja sil walczyc i  gor przenosic-
oswiata-wydziala kuratorium w warszawie polecam centrum pomocy  psychologicznopedagogicznej na polnej zaraz przy metrze politechnika-dowierz sie wszystkiego.
Dzieci potrzebują miłości - szczególnie wtedy gdy na nią nie zasługują.
/Henry David Thoreau/

Offline tuberoza

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
Gimnazjum
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 22, 2005, 09:38:21 am »
Aqua oczywiście ze masz rację. Tylko że ja uważam że to jest straszne. Zdecydowali sie bardzo późno na dziecko, a teraz nie mają siły na zabawę z nim,  spacery, a nawet na podejmowanie decyzji... Mi się po prostu serce kraje. Dlatego ja usiłuję im jakoś pomóc, ale nie chcę się jednocześnie wtracać. A co do samej decyzji odnośnie szkoły - najgorsze wydarzenia miały miejsce na początku roku szkolnego. Do gimnazjum było jeszcze dwa lata. Nie umiem ocenić, czy to dużo czy mało - ale wiem, na kolejne dwa lata pozbawiło się go kolegów, możliwości rozwoju, a w domu daje się mu niewiele. Bo pani logopedka wespół z panią pedagog nie zapewnią pewnych rzeczy... :-( My z mężem bardzo dużo pracujemy, a ja spodziewam sie teraz dziecka i naprawdę też nie jest to łatwe. Dlatego myślałam że może tu ktoś mi pomoże... Dziekuję  za info o Oświacie.

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 26, 2006, 11:53:47 pm »
Mamy dużo tematów szkolnych od przedszkola,szkołę podstawową,maturę, aż po studia,wspólny wątek "Jaka szkola".
Temat gimazjum, problemów z przyjęciem do gimazjum,pojawiał się już wielokrotnie
 w różnych dyskusjach.
Dla jednych temat odległy ,dla innych aktualny .
Cytuj
mwaga

 Moi drodzy,liczę na waszą pomoc.Szukam szkoły dla swojego dziecka.Czy ktoś zna,słyszał o dobrym gimnazjum w Krakowie.Szukam szkoły, środowiska w którym dziecko zostanie dostrzeżone przez nauczyciela a wysiłek jaki wkłada do nauki, pomimo róznorakich deficytów;słuch, pamięć jest nagradzany.Szukam ludzi, którzy szczególnie mogą wesprzeć  obniżone poczucie wartości na tle grupy, ludzi którzy potrafią zdyskontować ponadprzeciętną pracowitość i wytrwałość dziecka z deficytami i brakiem poczucia akceptacji w grupie szkolnej(między innymi na skutek zaniechań i nieznajomości lub lekceważenia potrzeb takich dzieci w szkole podstawowej).

Gaga

mwaga
Mam nadzieję, że ktoś się odezwie i Ci coś zasugeruje i pomoże
w wyborze szkoły  :P
Narazie proszę zerknij tu:
Gimnazja w Krakowie
Lista gimnazjów niepublicznych
Lista gimnazjów publicznych
Kraków - Gimnazja
/strony internetowe/
zródło

karasia
Cytuj
Mój Michał przez 6 lat chodził do szkoły podstawowej bez klas integracyjnych. Od września chodzi do gimnazjum integracyjnego. Początek był straszny. Misiek ma kłopoty z aklimatyzacją, mimo, że koledzy i koleżanki w klasie to dzieci wporządku to on sam czuł się zagubiony, z dala od domu, nikogo nie znał. Pierwszego dnia uciekł ze szkoły jak dzieci z młodszej klasy(podstawówka) popchnęły go a on upadł i nie mógł wstać. Poszedł na taxi i przyjechał do męża do pracy. Skończyło się dobrze. Teraz cieszy się że chodzi do tej szkoły ma wielu kolegów i koleżanek znalazł wspólny język i chociaż za wcześnie by prorokować bo to niespełna miesiąc to mam nadzieję że będzie ok.
zródło

Podzielcie się proszę swoimi spostrzeżeniami na temat gimnazjum swoich dzieci.


Dziś dzieci pisały testy.
Gimnazjaliści napisali test humanistyczny
IAR 26-04-2006

Uczniowie odpowiadali na pytania z polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, plastyki i muzyki. Wiele osób kończyło pisanie przed czasem i mówiło, że test był łatwy i nie było nielubianej przez uczniów gramatyki.
Cytuj
Zobacz pytania i odpowiedzi do testu

Bardziej niż uczniowie denerwowali się rodzice, do których zaraz po zakończeniu dzieci dzwoniły. Rodzice mówią, że stres jest ich obowiązkiem, bo nie wiedzą tak naprawdę, jak dzieci się sprawdzą na egzaminie

>>>>Gimazjum
Cytuj
Test humanistyczny 2006
 • Arkusz dla uczniów bez dysfunkcji
 • Arkusz dla uczniów bez dysfunkcji - klucz odpowiedzi
 • Arkusz dla uczniów niesłyszących • odpowiedzi
 • Arkusz dla uczniów lekko upośledzonych • odpowiedzi
 • Zapraszamy do dyskusji o egzaminie
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 27, 2006, 08:23:14 am »
Pytania z testu humanistycznego.

Egzamin gimnazjalny 2006: test humanistyczny
Cytuj
Zobacz klucz odpowiedzi - uczniowie bez dysfunkcji (plik PDF)

Zobacz pytania z dzisiejszego testu humanistycznego - uczniowie bez dysfunkcji (plik PDF)

Zobacz również arkusze dla uczniów słabo słyszących oraz lekko upośledzonych

Egzamin gimnazjalny ma charakter zewnętrzny - wszyscy uczniowie w tym samym czasie rozwiązują takie same zadania, które sprawdzą później egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych.

Obie części egzaminu (środowa i czwartkowa) potrwają po dwie godziny, a w przypadku uczniów z udokumentowaną dysleksją - po trzy godziny.

Zobacz co czeka Cię w czwartek. Skorzystaj z przykładowych testów matematyczno-przyrodniczych

W teście z wiedzy humanistycznej znajdują się pytania z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, plastyki i muzyki. Test matematyczno-przyrodniczy sprawdzi wiedzę z biologii, chemii, fizyki i matematyki.

Zgodnie z przepisami, wyniki egzaminu uczniowie muszą poznać najpóźniej na tydzień przed końcem roku szkolnego, czyli przed 16 czerwca.

Egzamin gimnazjalny jest powszechny i obowiązkowy - przystąpienie do niego jest jednym z warunków uzyskania promocji do następnej klasy.


Specjalne arkusze egzaminacyjne, dostosowane do rodzaju dysfunkcji, otrzymują uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych: niedosłyszący, niesłyszący, niedowidzący, niewidzący oraz o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim.

Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum. Powtórka egzaminu gimnazjalnego nie jest możliwa.

Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie mogą przystąpić do sprawdzianu w środę lub czwartek, mogą zrobić to w terminie dodatkowym - 6 i 7 czerwca.

Na co egzamin ma wpływ

Wynik egzaminu będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Równocześnie można ubiegać się o przyjęcie do trzech szkół.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji, o przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej decydują: liczba punktów uzyskanych przez kandydata za oceny na świadectwie z wybranych przedmiotów i za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz liczba punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego.

W szkołach lub klasach dwujęzycznych może być dodatkowo przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych.

Z egzaminu gimnazjalnego zwolnieni są laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim. Na wniosek rodziców mogą być z niego zwolnieni także uczniowie niepełnosprawni fizycznie i umysłowo, którzy wymagają kształcenia specjalnego. W szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych (np. w przypadku przewlekłej choroby) mogą być z niego także zwolnieni inni uczniowie.

W ubiegłym roku szkolnym uczniowie zdobyli w różnych województwach na egzaminie średnio: od 31,5 do 34,5 pkt. z części humanistycznej i od 22,9 do 25,9 pkt. z matematyczno- przyrodniczej. Z obu części można było otrzymać maksymalnie po 50 pkt.

Dzisiaj  już około godzinę po zakończeniu egzaminu na stronie arkusze egzaminacyjne oraz odpowiedzi CKE z drugiego dnia testów.
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline karasia

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 67
Gimnazjum
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 27, 2006, 06:10:53 pm »
Witajcie! ja chciałam się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat gimnazjum integracyjnego po 8 m-cach uczęszczania Michała do niego.
Jak pisałam na początku było ciężko ale nie było to za sprawą złych nauczycieli czy kolegów a z powodu tego iż Michał bał się czegoś czego nie znał.
Teraz muszę powiedzieć, że jestem zadowolona. Michał teraz ożył, stał się aktywny i na lekcjach i w kontaktach z rówieśnikami.
Czasem jak podjeżdżamy pod starą szkołę po młodszego syna Michał mówi "wiesz co było tu dobrze ale wrócić nie chciałbym, nie zamieniłbym się na szkoły".
Nauczyciele w obecnej szkole mają więcej czasu dla każdego ucznia, podchodzą indywidualnie do każdego, no i przedewszystkim koledzy są "normalni".
Oprócz Michała- dziecka niepełnosprawnego ruchowo- chodzą także: dziewczyna zD, opóźniony w rozwoju ruchowym i umysłowym chłopiec, i dwóch chłopców z chorobą lecz nie mam pojęcia jaką.
Zyczę każdemu z Was aby dziecko trafiło do takiej szkoły jak Michał.
Mama Michała 16 lat z dystrofią i Dominika 12 lat

Offline Ulka

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 10988
Gimnazjum
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 28, 2006, 10:38:32 pm »
Karasia, przyjemnie się czyta takie wiadomości :-) najważniejsze że syn czuje sie dobrze
w takiej szkole, wtedy jest szansa na większy sukces, a nauka nie jest drogą przez mękę dla ucznia i dla rodzica

jeszcze info dla gimnazjalistów

SZKOŁY Ogólnopolski egzamin gimnazjalny zakończony

Egzamin gimnazjalny - Gimnazjalisto, myśl logicznie

Uczniowie w siedmiu tysiącach gimnazjów rozwiązywali wczoraj te same zadania z matematyki, fizyki, chemii, biologii i geografii

Test matematyczno-przyrodniczy był trudniejszy od humanistycznego — mówili uczniowie Gimnazjum nr 4 w Krakowie
 
To już piąty ogólnopolski egzamin, który po reformie edukacji zastąpił egzaminy wstępne do szkół średnich. W poprzednich latach uczniowie mieli zwykle gorsze wyniki z drugiej części egzaminu gimnazjalnego, czyli testu matematyczno-przyrodniczego. W 2005 roku na 50 punktów zdobyli średnio 24. Największą trudność sprawiały zadania złożone, wymagające rozwiązania problemów. Egzamin trwał dwie godziny, zadań było aż 34.

- Test matematyczno-przyrodniczy był znacznie trudniejszy od humanistycznego - mówili uczniowie Gimnazjum nr 4 w Krakowie.

- Najtrudniejsze były zadania z fizyki. Najłatwiej mi było rozwiązać zadanie z geografii - ocenia Szymon Sieprawski. Jego opinie potwierdzają inni uczniowie. - Trudności mogło przysporzyć zadanie z matematyki: obliczenie objętości beczki. Kiedy się jednak logicznie pomyślało, można było to szybko rozwiązać. Spodziewałam się, że będzie trudniej - opowiadała po wyjściu z sali egzaminacyjnej Anita Jasińska. Ponad 220 uczniów renomowanego Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie wychodziło z sal egzaminacyjnych z uśmiechem. Według nich egzamin nie był trudny. - Nie miałem problemu z zadaniami z matematyki i fizyki. Trzeba było m.in. obliczyć liczbę baterii słonecznych potrzebnych do ogrzania i oświetlenia domu, ale sobie poradziłem - mówił Hubert Nabożny. Jego zdaniem trudniejsze były zadania z biologii, na przykład dotyczące budowy warstw gleby.

- Zadania były przekrojowe i wymagały ogólnej wiedzy i umiejętności logicznego myślenia. Uważam, że uczniowie o przeciętnym poziomie intelektualnym powinni sobie z nimi poradzić - ocenia Marian Pietryka, dyrektor rzeszowskiego Gimnazjum nr 9.

Potwierdza to przewodnicząca szkolnej komisji egzaminacyjnej Melinda Tęcza: - Uczniowie poważnie podeszli do egzaminu i większość z nich wykorzystała pełne dwie godziny.

Egzamin krytykuje Teresa Żukowska, wicedyrektor krakowskiego Gimnazjum nr 4. - Test nastawiony był przede wszystkim na sprawdzenie umiejętności techniki liczenia. To było jedno wielkie, żmudne liczenie. Moim zdaniem tych trudnych obliczeń było za dużo i nie zawsze uczniowie drogą dedukcji mogli dojść do właściwiej odpowiedzi - uważa Żukowska.

Wyników testu gimnazjalnego nie można poprawiać. Dodatkowy termin (6 i 7 czerwca) przewidziano tylko dla tych uczniów, którzy ze względów losowych czy zdrowotnych nie mogli zdawać teraz. - Wyniki egzaminu podamy 14 czerwca- zapewnia Marek Legutko, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

a.p., mat., j. sad.

Rzeczpospolita 28.04.2006r
Ulka-Darek30mpdz & Magda31 &   wspomnienia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 28, 2006, 11:12:09 pm »
Jeszcze podrzucę pytania z testu matematyczno-przyrodniczego

Test matematyczno-przyrodniczy 2006
Cytuj
Test matematyczno-przyrodniczy 2006
 • Arkusz dla uczniów bez dysfunkcji
 • Arkusz dla uczniów bez dysfunkcji - klucz odpowiedzi
 • Arkusz dla uczniów niesłyszących • odpowiedzi
 • Arkusz dla uczniów lekko upośledzonych • odpowiedzi

 • Zapraszamy do dyskusji o egzaminie
 • informacje
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 14, 2006, 11:15:27 pm »
Aż 40 proc. gimnazjalistów wypadło kiepsko!
Magdalena Kula 14-06-2006

Nie radzą sobie z czytaniem ze zrozumieniem, pisaniem własnych tekstów i zastosowaniem książkowej wiedzy w praktyce! Zanika za to różnica miasto - wieś

Pod koniec kwietnia pół miliona absolwentów gimnazjów z 6,5 tysiąca szkół w kraju zdawało ogólnopolski egzamin. Składał się z dwóch części - humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej. Wszędzie zadania były identyczne. Wczoraj MEN i Centralna Komisja Egzaminacyjna podały zbiorcze wyniki.

Dzisiaj każdy gimnazjalista dostanie swój wynik. Od tego zależy, czy dostanie się do wybranego liceum lub technikum.

Wyniki z górnej półki to przepustka do prestiżowych ogólniaków. Ale maksa z egzaminu (50 punktów z każdej części) dostało tylko 4 proc. zdających. A reszta?

Średnia z humanistyki 31,4 pkt

Średni uczeń z części humanistycznej dostał 31,4 pkt na 50 możliwych. Co to znaczy? Że potrafił wyszukać w tekstach źródłowych potrzebne informacje i w miarę dobrze poradził sobie z napisaniem kilku zdań na zadany temat (trzeba było np. napisać ogłoszenie o konkursie na najlepszy rysunek satyryczny z życia szkoły i rozprawkę o tym, że "śmiech niekiedy może być nauką").

Taki średni wynik dostała jednak tylko jedna piąta wszystkich zdających.

A niemal 40 proc. było poniżej średniej. Gimnazjalistów rozłożyło na łopatki np. zadanie, w którym musieli w utworze Aleksandra Fredry zaznaczyć wstęp, rozwinięcie, zakończenie i morał.

I drugie, w którym na podstawie tekstu "Krotochwili, jaką zakonnik jeden wyrządził kupcowi pewnemu" Leonarda da Vinci musieli wymienić wady i zalety opisywanego kupca.

Większość nie potrafiła też rozstrzygnąć, czy da Vinci był znany jako starożytny bajkopisarz, szesnastowieczny dramaturg, malarz przełomu XVI i XVII w. czy może XV i XVI (prawidłowa ta ostatnia). No i były spore kłopoty z interpunkcją i ortografią.

Średnia matematyczno-przyrodnicza 23,9 pkt

I znów aż 40 proc. zdających było poniżej tej średniej! Fatalnie wypadły zwłaszcza zadania, w których zdobytą w szkole wiedzę trzeba było zastosować w praktyce. I te, w których uczniowie musieli sami wyciągać wnioski.

Dla większości trudne okazało się wyliczenie objętości beczki - znali jej wysokość, średnicę dna i obwód w najszerszym miejscu.

Nie potrafili też wyliczyć, ile w sklepie budowlanym zapłacą za drzwi, jeśli ich cena bez 22 proc. podatku VAT to 1200 zł.

Mało kto umiał też wyliczyć, ile ciepła oddaje woda przepływająca w kaloryferze. I rzadko kto odpowiedział na pytanie, dlaczego do rozkładu szczątek roślin i zwierząt w glebie niezbędny jest tlen (prawidłowa odpowiedź: bo mikroorganizmy powodujące rozkład potrzebują go do oddychania).

Jednak 40 proc. ponad średnią

W obu częściach egzaminu lepszy wynik niż ten przeciętny zdobyło jednak około 40 proc. gimnazjalistów. To szczęściarze, którzy nie powinni mieć większych kłopotów z dostaniem się do renomowanych liceów. Pozostali najpewniej wylądują w tych szkołach, gdzie po prostu będą wolne miejsca.

Mniejsza różnica między miastem i wsią


Wyniki egzaminu gimnazjalnego pokazały, że ta różnica wynosi teraz niewiele ponad 2 pkt. Nie ma też większych różnic w wynikach poszczególnych województw - tylko nieznacznie lepsza od pozostałych jest Małopolska i Mazowsze.

- Jeszcze kilka lat temu było znacznie gorzej. Prawdopodobnie właśnie w gimnazjach wyrównują się edukacyjne szanse dzieci z różnych środowisk - mówi Marek Legutko, dyrektor CKE. - Pracujemy nad raportem, który przyniesie odpowiedź, dzięki czemu ta poprawa była możliwa. Nie zmieniła się przecież oferta edukacyjna, dostęp do dóbr kultury w mniejszych ośrodkach też znacząco się nie zmienił.

Raport ma być ogłoszony jesienią.

Dzisiaj gimnazjaliści dowiedzą się, jak wypadli na ogólnopolskim egzaminie. Ich wyniki obrazuje aż osiem liczb.

Najważniejsze są dwie: liczba punktów z części humanistycznej i z części matematyczno-przyrodniczej.

Jest jeszcze sześć wyników cząstkowych.

Dwie liczby dotyczą części humanistycznej. Pokazują, jak uczniowie opanowali: (czytanie ze zrozumieniem i •  pisanie.

Cztery pozostałe odnoszą się do części matematyczno-przyrodniczej i mierzą poziom podstawowych umiejętności: •  stosowanie terminów i pojęć, •  wyszukiwanie informacji i ich zastosowanie, •  rozumowanie, wnioskowanie, •  zastosowanie wiedzy w praktyce.

Sprawdź, czy jesteś poniżej, czy powyżej średniej. I czy twoje umiejętności są na minimalnym, czy na zadowalającym poziomie.

Wyniki testów gimnazjalnych - infografika
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 20, 2006, 08:13:59 am »
W wątku 'Anoreksja, Bulimia, Ortoreksja artykuł:

Anoreksja plagą wśród polskich gimnazjalistów >>>
Katarzyna Piotrowiak, Katowice
2006-12-20

Od września do gliwickiego ośrodka leczenia nerwic trafiło 50 nastolatków. Diagnoza: anoreksja. - Ostatnio to już epidemia - mówi dr Iwona Sosnowska-Wieczorek, dyrektorka poradni psychologiczno-pedagogicznej w Katowicach.
Dziewczyny z katowickich gimnazjów odchudzają się grupami. - Najlepsza dieta? Nie jeść. Przecież nie będę robić sałatek, bo niby za co? - mówi ładna, bardzo szczupła blondynka. Podkrążone oczy, ręce jak patyki.
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Egzamin Szóstoklasistów
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 12, 2007, 08:03:14 pm »
Przeniesione

Gaga
Cytuj
Dla uczniów najtrudniejsze jest logiczne myślenie

Dla 13-latków to pierwszy w życiu egzamin. Rok temu aż jedna trzecia miała kłopoty z zadaniami sprawdzającymi logiczne rozumowanie i wykorzystanie książkowej wiedzy w praktyce

Szósty ogólnopolski sprawdzian zacznie się w 13 tysiącach podstawówek jutro o 9. Na każdej ławce wylądują identyczne zadania sprawdzające, jak uczniowie opanowali pięć podstawowych umiejętności: pisania, czytania, wykorzystywania informacji, rozumowania i zastosowania wiedzy w praktyce. - Bez nich trudno myśleć o kolejnych etapach edukacji: gimnazjum, apotem przygotowaniu do matury - mówi Adam Brożek z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Na rozwiązanie uczniowie będą mieć dokładnie godzinę. Do zdobycia jest 40 punktów. Testu nie można nie zdać. Ale jego wynik zaważy, czy uczeń dostanie się do renomowanego gimnazjum.

W poprzednich latach szóstoklasiści w miarę dobrze radzili sobie z czytaniem ze zrozumieniem i z pisaniem. Słabo wypadły jednak te zadania, gdzie trzeba było się wykazać logicznym myśleniem, umiejętnością wnioskowania i wykorzystywania wiedzy w praktyce, np. wyliczenia powierzchni pomieszczenia, obliczenia podatku.

- Rok temu na sprawdzianie umieściliśmy zadanie wymagające samodzielnego rozumowania i wykonywania matematycznych wyliczeń. Ponad 30 proc. uczniów nie zdobyło ani jednego punktu. Większość nawet nie próbowała szukać rozwiązania, co pokazuje, jak wielki jest lęk przed tego typu zadaniami - opowiada Adam Brożek. Dlatego w tym roku na sprawdzenie tych umiejętności CKE postanowiła położyć większy nacisk. - Wszystkie umiejętności są równie ważne. Pamiętajmy jednak, że te dzieci za kilka lat staną wobec konieczności zdania obowiązkowej matury z matematyki. Im wcześniej wychwycimy ich braki, tym prędzej będzie można im zaradzić - mówi Brożek.

Już godzinę po zakończeniu testu rozwiązania znajdą się na internetowej stronie CKE www.cke.edu.pl.edu.pl . Oficjalne wyniki sprawdzianu zostaną ogłoszone 28 maja.

mku

zródło

Beata Czapla
Cytuj
Mój Mateusz jest w III klasie gimnazium i pamiętam dzień, w którym pisał testy do tej szkoły. Rzeczywiscie testy wymagają logicznego myślenia. Mój syn chociaż napisał test jako 2 co do najwyższej ilości punktów, stwierdził, że test był był bardzo trudny i było za mało czasu.
Teraz czeka go test na koniec gimnazium. Zobaczymy jak mu pójdzie. Z próbnych nie był z siebie zadowolony.
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Szkoła podstawowa Pierwszy egzamin w życiu
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 12, 2007, 08:07:20 pm »
Szóstoklasiści po sprawdzianie

Iwona Krawczyk, kif, PAP

Prawie pół miliona szóstoklasistów napisał swój pierwszy w życiu egzamin. Dzisiejszy test ma sprawdzić w jakim stopniu trzynastolatkowie opanowali umiejętność: pisania, czytania, wykorzystywania informacji, rozumowania i zastosowania wiedzy w praktyce. Uczniowie szkół podstawowych mieli na to dokładnie godzinę. - Egzamin przebiegł bez zakłóceń - poinformowała Centralna Komisja Egzaminacyjna.


Egzamin szóstoklasistów został przeprowadzony równocześnie w 13 tysiącach szkół podstawowych w Polsce. Uczniowie podchodzą do niego na zakończenie podstawówki od sześciu lat.


Warunkiem koniecznym do ukończenia szkoły jest samo uczestnictwo w egzaminie. Samego testu nie można nie zdać, ale od jego wyniku zależny o jakim gimnazjum może myśleć uczeń.

Jeżeli jakiś uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić dziś do sprawdzianu, to będzie go pisać w drugim terminie - w czerwcu. Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas sprawdzianu musi przystąpić do niego jeszcze raz.


Sprawdzian rozpoczął się po godz. 9.00 i trwał 60 minut. Dla uczniów z dysfunkcjami (np. dysleksją) czas trwania sprawdzianu był przedłużony o 30 minut.

Arkusze testu rozwiązywanego przez szóstoklasistów jeszcze dziś przed południem CKE ma opublikować na swojej stronie internetowej.

W zestawie pod nazwą 'W szkole' było 25 zadań. 20 z nich to zadania zamknięte - należało wskazać prawidłową odpowiedź spośród kilku podanych. Zadania odnosiły się m.in. do cytowanych tekstów: fragmentu 'Rekreacji Mikołajka' Sempego i Goscinnego, wiersza Haliny Szayerowej 'Ostatnia lekcja' czy hasła z wikipedii dotyczącego Komisji Edukacji Narodowej. Piszący sprawdzian musieli się wykazać także np. umiejętnością posługiwania się kalendarzem czy wskazywaniem kierunków na mapie.

Sprawdzian, zwany kompetencyjnym lub ponadprzedmiotowym, ma kontrolować nie tylko wiedzę ucznia, ale i jego umiejętności. Ma ocenić, w jakim stopniu opanował on czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji i wykorzystywanie wiedzy w praktyce (w tym liczenie).

Maksymalnie ze sprawdzianu można uzyskać 40 punktów (w ubiegłym roku średni wynik uzyskany przez szóstoklasistów to 25,3 punktu). Informacje o wynikach tegorocznego sprawdzianu uczniowie otrzymają pod koniec maja. Umieszczone będą one także na specjalnych zaświadczeniach wydawanych przez CKE, które szóstoklasiści otrzymają na koniec roku szkolnego wraz ze świadectwami.

Arkusz testu rozwiązywanego przez szóstoklasistów jest dostępny na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej www.cke.edu.pl.



http://rzeczpospolita.pl/tematy/sprawdzian6/
Sprawdzian sześcioklasistów

Arkusze ze sprawdzianu przeprowadzonego 12 kwietnia 2007 roku
Cytuj
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów bez dysfunkcji i uczniów z dysleksją rozwojową S-1-072
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów słabo widzących S-4-072
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów słabo słyszących i niesłyszących S-7-072  
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim S-8-072
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów szkół, w których nauka odbywa się w języku litewskim S-1-072-L
Arkusz egzaminacyjny dla uczniów szkół, w których nauka odbywa się w języku ukraińskim S-1-o72-U
  Omówienie zadań

 

Na stronie róneż testy z lat wcześniejszych
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 13, 2007, 08:36:18 am »
:puppydogeyes:
Test szóstoklasistów - w zadaniach był błąd

"Dziennik Łódzki": Centralna Komisja Egzaminacyjna nie wie, kiedy był Sejm Czteroletni.
Ponad 456 tysięcy polskich szóstoklasistów pisało wczoraj test podsumowujący naukę w podstawówce. Niezależnie od liczby zdobytych punktów, dostaną się do gimnazjów. Test miał jedynie dać odpowiedź, czego nauczyli się przez sześć lat. Ale w zadaniach był błąd - zauważa gazeta.


Według niej, autorzy testu zasiadający w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, podległej ministrowi Romanowi Giertychowi, być może chcieli przypodobać się szefowi, bo umieścili w teście pytanie o wiek, w którym powstało pierwsze w Polsce ministerstwo oświaty. Pomylili się w treści pytania. Podali, że Komisję Edukacji Narodowej powołał w 1773 roku Sejm Czteroletni. Data się zgadza, ale sejm już nie. Czteroletni obradował dopiero od roku 1788 - wyjaśnia "Dziennik Łódzki".




 Arkusze egzaminacyjne w Portalu Wiedzy  

Tegoroczne arkusze egzaminacyjne wraz z kluczami odpowiedzi i schematem punktowania zostaną wkrótce opublikowane w serwisie specjalnym
 Sprawdzian 2007.  
 http://portalwiedzy.onet.pl/7094,tematyczne.html


Sprawdzian szóstolasisty 2007
http://portalwiedzy.onet.pl/7094,1259664,,1404443,,arkusze_i_odpowiedzi,tematyczne.html
Arkusze i odpowiedzi

Oto arkusze i odpowiedzi oraz punktacja z tegorocznego sprawdzianu. Sprawdź jak napisałeś!
Cytuj
UWAGA

Tekst do zadań 10. i 11. zawiera informacje o powołaniu Komisji Edukacji Narodowej. KEN, tak jak podano w tekście, została powołana 14 października 1773 r. przez sejm na wniosek króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, jednak nie był to Sejm Czteroletni. Ten bowiem obradował w latach 1788-1792. Informacja o Sejmie Czteroletnim nie mogła mieć żadnego wpływu na rozwiązywanie zadań przez uczniów, niemniej jednak nie powinna się w tym tekście znaleźć. Nie było jej w notce Wikipedii, którą wykorzystano.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Gimnazjum
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 13, 2007, 08:40:54 am »
aż wstyd-co tam analfabeci pracują?
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline aga.rk

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 171
Gimnazjum
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 13, 2007, 06:20:05 pm »
CKE korzysta z Wikipedii? Masakra!! Przecież wiadomo, że tam kazdy moze wprowadzać zmiany i wpisać co mu się chce i nie jest to najbardziej wiarygodne źródło informacji...
"To, co możesz uczynić, jest tylko maleńką kroplą w ogromie oceanu, ale jest właśnie tym, co nadaje sens Twojemu życiu..." (A. Schweitzer).

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 16, 2007, 10:13:55 am »
Przeciek,czy  bujna wyobraznia dziecka ?  :puppydogeyes:

Przeciek przed sprawdzianem

Mikołaj Radomski, Szczecin2007-04-16

Szóstoklasista ze Szczecina twierdzi, że wcześniej znalazł w internecie treść czwartkowego sprawdzianu kończącego szkołę podstawową. I rozsyłał go po znajomych

Napisał o tym na Gadu-Gadu do koleżanki z klasy już po czwartkowym egzaminie. Podał adres strony, na której znajdował się test. Dziewczynka powtórzyła to mamie, a ta powiadomiła szkołę. - Chłopiec utrzymuje, że rozwiązywał ten sam test tydzień przed egzaminem. Jego mama tego nie pamięta - mówi dyrektor podstawówki nr 23 w Szczecinie Gabriela Lodowska. - Wskazał uczniów, którym przekazał test przed egzaminem, żaden tego nie potwierdził - dodaje.

Sprawdzian po podstawówce jest tzw. egzaminem zewnętrznym. W czwartek pisało go ponad 450 tys. szóstoklasistów w całej Polsce.

- Prace uczniów jadą do Poznania, gdzie będą sprawdzane. Sprawdzimy, jak test napisali uczniowie z tej szkoły - mówi Zofia Hryhorowicz, dyrektor poznańskiej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, której podlega Szczecin. - Jeżeli podejrzenia się potwierdzą, to zgłosimy sprawę do prokuratury.

OKE sprawdzi też podaną przez ucznia stronę internetową oraz kiedy test się na niej pojawił. Jeśli informacje o przecieku potwierdziłyby się, część uczniów być może napisze sprawdzian jeszcze raz.
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 26, 2007, 12:28:45 am »
Gimnazjaliści mają już egzamin za sobą.

Egzamin gimnazjalny
arkusze i odpowiedzi

Egzamin gimnazjalny 2007: część matematyczno-przyrodnicza
Arkusze i klucze odpowiedzi z części matematyczno-przyrodniczej egzaminu
Cytuj
Arkusz standardowy (dla uczniów bez dysfunkcji oraz uczniów z dysleksją rozwojową)

Klucz odpowiedzi i schemat punktowania

   

Arkusz dla uczniów zdających w języku litewskim

   

Arkusz dla uczniów słabo widzących

     

Arkusz dla uczniów słabo słyszących i niesłyszących

Klucz odpowiedzi i schemat punktacji

     

Arkusz dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

Klucz odpowiedzi i schemat punktacji


***

Do drugiej części egzaminu kończącego gimnazjum przystąpiło 520 tysięcy uczniów. Po zmaganiach z przedmiotami humanistycznymi, przed młodymi ludźmi zadania z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.

Środowy ogólnopolski egzamin dla gimnazjalistów przebiegł spokojnie. Do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej nie dotarły żadne sygnały o zakłóceniach - poinformował dyrektor CKE, Marek Legutko. W środę podczas egzaminu była sprawdzana wiedza matematyczno-przyrodnicza uczniów.

Jak ujawnił Legutko, tematem przewodnim testu była woda. "W tym roku położyliśmy szczególny nacisk na to zagadnienie. Zadania dotyczyły np. Bałtyku i poziomu jego zasolenia" - powiedział.

Arkusze testu matematyczno-przyrodniczego rozwiązywanego przez gimnazjalistów jeszcze w środę CKE ma opublikować na swojej stronie internetowej.

We wtorek - w pierwszym dniu egzaminu gimnazjaliści pisali test z wiedzy humanistycznej. Obie części egzaminu trwały po dwie godziny, dla uczniów z udokumentowaną dysleksją - trzy godziny.

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie mógł przystąpić do egzaminu we wtorek i środę, będzie go pisać w drugim terminie - w czerwcu.

Wynik egzaminu będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Uczniowie poznają go w połowie czerwca.

Do pisemnego testu z wiedzy matematyczno-przyrodniczej przystąpiło w środę ponad 520 tys. uczniów III klas z blisko 7 tys. gimnazjów w całym kraju. Wszyscy rozwiązywali takie same testy; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych.

(PAP/CKE
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 23, 2008, 12:24:59 am »
Cytat: "ilonadora"
Gimnazjaliści piszą dziś egzamin


Blisko 500 tys. uczniów III klas z około 7 tys. gimnazjów w całym kraju przystąpiło we wtorek do egzaminu, podczas którego jest sprawdzana ich wiedza humanistyczna. W środę uczniowie pisać będą drugą część - test z wiedzy matematyczno- przyrodniczej.


Jak powiedział we wtorek tuż przed rozpoczęciem egzaminu dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, Marek Legutko, do CKE nie dotarły sygnały, aby przeprowadzenie w jakiejś szkole sprawdzianu było zagrożone. - Wszystko jest w porządku, szkoły są przygotowane do przeprowadzenia egzaminu. Trzymamy kciuki za uczniów - powiedział.

Obie części egzaminu rozpoczynają się o godz. 9. Potrwają po dwie godziny; dla uczniów z dysfunkcjami (np. dysleksją) mogą być przedłużone o dodatkową godzinę. Wszyscy uczniowie w Polsce rozwiązują takie same testy. Prace zostaną zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE).

We wtorkowym teście z wiedzy humanistycznej mogą znaleźć się pytania z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, plastyki i muzyki. Środowy test matematyczno-przyrodniczy sprawdzi wiedzę z biologii, geografii, chemii, fizyki i matematyki.

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia szkoły. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu we wtorek i środę, będzie go pisać w drugim terminie - w czerwcu. Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas sprawdzianu musi przystąpić do niego jeszcze raz.

Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum. Powtórka egzaminu gimnazjalnego nie jest możliwa.

Wynik egzaminu będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej.

Z egzaminu gimnazjalnego zwolnieni są laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.

Wyniki egzaminu uczniowie poznają w połowie czerwca. W ubiegłym roku szkolnym średni wynik uzyskany przez uczniów z części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego wynosił 31,48 pkt., a z części matematyczno-przyrodniczej 25,31 pkt. Z obu części można było otrzymać maksymalnie po 50 pkt.

Wtorek i środa są w gimnazjach dniami wolnymi od lekcji.

Źródło informacji: INTERIA.PL/PAP


mój syn i moja siostrzenica są wśród nich-piszą dzis - no trzymam łapki

zr http://forum.darzycia.pl/vp134187.htm#134187


Ilonko trzymam kciku za siostrzenice i syna. :ok:  : :kw:
Temat mnie też zaczyna interesować  :D
To dodam Ci jeszcze i nie tylko dla Ciebie





Egzamin gimnazjalny  
 http://portalwiedzy.onet.pl/7136,1267504,,1482810,,arkusze_egzaminacyjne,tematyczne.html

Gimnazjalisto!
Dziś i jutro przystąpisz do egzaminu gimnazjalnego. To jeden z najważniejszych dni w twojej szkolnej karierze. Aktualności
 Ogólnie o egzaminie


 Zwolnienia z egzaminu

 Terminy egzaminów

 Rady dla zdających
 
 
 
Egzamin gimnazjalny 2008

Arkusze egzaminacyjne 2008
Blisko 500 tys. uczniów III klas z około 7 tys. gimnazjów w całym kraju przystąpiło dziś do egzaminu, podczas którego jest sprawdzana ich wiedza humanistyczna. Jutro uczniowie pisać będą drugą część - test z wiedzy matematyczno- przyrodniczej.
Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia szkoły. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu we wtorek i środę, będzie go pisać w drugim terminie - w czerwcu. Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas sprawdzianu musi przystąpić do niego jeszcze raz.
Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum. Powtórka egzaminu gimnazjalnego nie jest możliwa.
Wynik egzaminu będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej.
Z egzaminu gimnazjalnego zwolnieni są laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.
Wyniki egzaminu uczniowie poznają w połowie czerwca. (PAP)



Arkusze z części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego 2008, która odbyła się 22 kwietnia (pliki PDF):
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 23, 2008, 11:36:16 pm »
Gimnazjaliści piszą test matematyczno-przyrodniczy

Prawie pół miliona gimnazjalistów w całym kraju pisało dziś drugą część egzaminu gimnazjalnego - test sprawdzający ich wiedzę matematyczno-przyrodniczą. Na stronie zamieszczamy arkusz standardowy testu wraz z kluczem odpowiedzi.

Test z wiedzy matematyczno-przyrodniczej zawierał 33 zadania z matematyki, biologii, chemii, fizyki i geografii. Wśród zadań były zarówno zamknięte (trzeba wskazać poprawną z podanych odpowiedzi) i otwarte (uczeń sam musi udzielić odpowiedzi).

Wśród zadań zamkniętych znalazły się takie, w których - posługując się mapą oraz wykresami i tabelami - gimnazjaliści musieli m.in. wskazać państwa Unii Europejskiej, które produkowały biodiesel, określić z jakich źródeł energii korzystają gospodarstwa domowe w Brazylii, podać jaki procent energii słonecznej zużywa się rocznie w Stanach Zjednoczonych.

Uczniowie musieli odpowiedzieć w jakich typach komórek jest najwięcej mitochondriów, umieć interpretować łańcuchy troficzne, przekształcać chemiczne wzory strukturalne i sumaryczne, obliczać średnią arytmetyczną czy układać wyrażenia algebraiczne.

Uczniowie musieli się wykazać umiejętnością zastosowania własności trójkątów, twierdzenia Pitagorasa i umieć porównywać pola powierzchni brył.


Dyrektor CKE: nie było sygnałów o nieprawidłowościach

- Do CKE nie dotarły sygnały, aby przeprowadzenie w jakiejś szkole testu było zagrożone - powiedział dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Marek Legutko.

- Nie mieliśmy żadnych meldunków o tym, że miały miejsce niespodziewane wydarzenia, które zakłóciłyby lub uniemożliwiły uczniom spokojne pisanie egzaminu - stwierdził Legutko. - Podobnie jak wczoraj trzymamy kciuki za uczniów - dodał.


Wynik egzaminu ma wpływ na wybór szkoły ponadgimnazjalnej

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia szkoły. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu we wtorek i środę, będzie go pisał w drugim terminie - w czerwcu. Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas sprawdzianu musi przystąpić do niego jeszcze raz.

Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum. Powtórka egzaminu gimnazjalnego nie jest możliwa.

Wynik egzaminu będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Uczniowie poznają go w połowie czerwca. W ubiegłym roku szkolnym średni wynik uzyskany przez uczniów z części matematyczno-przyrodniczej to 25,31 pkt. na 50 możliwych.

Na stronie zamieszczamy arkusz standardowy testu matematyczno-przyrodniczego wraz z kluczem odpowiedzi. Arkusze dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, a także arkusz standardowy w języku litewskim dostępne są na stronie cke.edu.pl

Źródło : PAP


Gimnazjalisto: sprawdź, czy dobrze odpowiedziałeś

Gimnazjaliści mogą odetchnąć z ulgą - już po egzaminach. W środę uczniowie trzecich klas pisali matematyczno-przyrodniczą część egzaminu gimnazjalnego. Test zawierał 33 zadania z matematyki, biologii, chemii, fizyki i geografii. Sprawdzał też zdolność analizowania i logicznego myślenia.
PYTANIA

ODPOWIEDZI

Do egzaminu przystąpiło prawie pół miliona uczniów z około 7 tys. gimnazjów w całym kraju. Tematem przewodnim testu była woda i energia. W skład "sprawdzianu" wchodziły zarówno zadania zamknięte jak i otwarte.

Uczniowie posługując się mapą oraz wykresami i tabelami określali m. in. sposoby pozyskiwania oraz ilość zużywanej energii przez różne państwa świata. Zdający musieli także wykazać, że wiedzą, w jakich typach komórek jest najwięcej mitochondriów, obliczyć, umieć interpretować łańcuchy pokarmowe, także przekształcać wzory chemiczne. Test sprawdzał wśród podchodzących do niego uczniów znajomość twierdzeń (np. Pitagorasa), pojęć i wzorów.

Już po wszystkim...

We wtorek uczniowie pisali część humanistyczną egzaminu. Za każdą część można otrzymać 50 punktów. Suma wyników z obu części będzie miała wpływ na przyjęcie uczniów do szkół ponadgimanzjalnych. Uczniowie dopiero w połowie czerwca dowiedzą się, jak poszły im egzaminy.

W ubiegłym roku szkolnym średni wynik uzyskany przez uczniów z części matematyczno-przyrodniczej egzaminu wynosił 25,31 pkt. na 50 możliwych. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie mógł przystąpić do egzaminu we wtorek i środę, będzie go pisać w drugim terminie - w czerwcu.

Były przecieki przed egzaminem w gimnazjum
W ŚRODĘ GIMNAZJALIŚCI ZDAJĄ MATEMATYKĘ



We wtorek gimnazjaliści pisali pierwszą część egzaminu na koniec szkoły. Jak się okazało niektórzy uczniowie wiedzieli, jakich pytań mogą się spodziewać na teście humanistycznym. Dzień przed egzaminem, na jednym z młodzieżowych forów internetowych pojawił się przeciek - informuje "Gazeta Wyborcza".
Na forum portalu www.o2.pl, w wątku „Egzamin gimnazjalny - przeciek?", dzień przed testem, kilka minut przed godz. 21 internauta podpisujący się najprawdopodobniej swoim numerem z Gadu-Gadu napisał: "Dzisiaj udało mi się zobaczyć kawałek testu. No będą to czasy XII wieku i teksty Galla Anonima".


Na wtorkowym egzaminie znalazły się trzy teksty źródłowe, a wśród nich był właśnie tekst Galla. Odnośnie "Kroniki polskiej" gimnazjalistom zadano osiem pytań, z którego każde warte jest po jednym punkcie.

Tego samego poniedziałkowego wieczoru, o 22.01 użytkownik podpisujący się thund3r0 napisał na forum portalu: "Na teście mają być czasy Krzywoustego, Galla Anonima oraz obraz Szermanowskiego".

Rzeczywiście na teście były pytania zadane na podstawie tekstu Galla Anonima dotyczące Bolesława Krzywoustego. Ktoś się tylko pomylił z autorem Szermanowskim, bo taki nie jest znany. Był to ewidentnie błąd świadczący o niewiedzy młodego internauty.

Chodziło zapewne o Józefa Szermentowskiego, autora obrazu pt. "Stary żołnierz i dziecko w parku", który uczniowie mieli za zadanie zinterpretować we wtorkowym teście.

To strzał, nie przeciek!

Centralna Komisja Egzaminacyjna twierdzi, że przed każdym egzaminem dokłada starań, żeby testy bezpiecznie dotarły do szkół. Arkusze egzaminacyjne pakowane są w specjalne folie i niemożliwością jest wyciągnięcie ich bez uszkodzenia. Przesyłki z testami trafiają do szkół dopiero w dzień egzaminu, w określonej ilości więc "żaden test nie mógł trafić w niepowołane ręce" - powiedział Marek Legutko, dyrektor CKE.

Według Legutko, poniedziałkowe wypisy na forach, to zwykłe 'strzały', które akurat się sprawdziły. -Gdyby ktoś umieścił całe zadania wtedy na pewno odpowiednio byśmy reagowali, a tak to zwyczajnie trafiony strzał - dodał dyrektor komisji.

Nerwy na wodzy?

Również na platformę Kontakt TVN24 internauta Paweł nadesłał informację o możliwym przecieku. Jak się jednak okazało, to oszust próbował wyciągnąć pieniądze od zestresowanych, gotowych na wiele przed egzaminem gimnazjalistów.

"Najgorszy będzie jutro z matmy. Na szczęście moja mama jest nauczycielką, a ja nie mogę nikomu nie pomóc. Macie tu przeciek i przygotujcie się dobrze. Powodzenia. Nie zdzierajcie wszystkiego, bo nam unieważnią egzaminy" - głosił jeden z wpisów na forum.

Podobnych było więcej, a wszystkie zachęcały zdenerwowanych uczniów do tego, aby "pomogli" sobie w nauce. Ne ewentualnych chętnych czekał jednak mały haczyk: do ściągnięcia pliku potrzebny był kod - a ten można rzekomo uzyskać po wysłaniu sms-a pod wskazany numer... Dodajmy - numer o podwyższonej opłacie.

CZYTAJ WIĘCEJ: informacja na Kontakcie TVN24

Dziś matma

W środę 15-latkowie będą musieli popisać się swoimi umiejętnościami analitycznymi, które nabyli w gimnazjum. W tej części egzaminu uczeń nie powinien mieć problemów z poruszaniem się w terminologii oraz procedurach niezbędnych w praktyce życiowej, powinien umieć opisywać, analizować i stosować zintegrowana wiedzę do rozwiązywania problemów.

W tym roku gimnazjaliści mają nieco łatwiej. Ze względu na zmiany w programie matematyki Centralna Komisja Egzaminacyjna zdecydowała się nie sprawdzać wiedzy dotyczącej m.in. liczb niewymiernych, wzorów skróconego mnożenia czy przekształceń geometrycznych.

Dla ponad pół miliona uczniów ostatnich klas gimnazjów środowy egzamin będzie ostatnim etapem, który uwieńczy ich trzyletnie gimnazjalne wysiłki. Z pewnością wielu z nich bardzo się stresuje testami z matematyki.

Uzbroić się w cierpliwość i czekać na wyniki

Egzaminu nie można nie zdać - do jego zaliczenia wystarczy samo przystąpienie. Jednak od liczby uzyskanych na nim punktów zależy, czy uczeń dostanie się do wymarzonego liceum.

Uczniów czeka 120 minutach skupienia, kodowania i myślenia. Później rozmyślanie czy na pewno wszystkie polecenia zostały przeczytane ze zrozumieniem, a odpowiedzi zaznaczyli prawidłowo. Po dwóch dniach wytężonej pracy przed gimnazjaliści przejdą prawdziwy test - test na cierpliwość i mocne nerwy.

A tym, czy spełnią się marzenia o wymarzonym liceum uczniowie dowiedzą się dopiero w połowie czerwca.

mysi/sk
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 25, 2008, 09:55:31 pm »
Były przecieki przed egzaminem w gimnazjum
W ŚRODĘ GIMNAZJALIŚCI ZDAJĄ MATEMATYKĘ


We wtorek gimnazjaliści pisali pierwszą część egzaminu na koniec szkoły. Jak się okazało niektórzy uczniowie wiedzieli, jakich pytań mogą się spodziewać na teście humanistycznym. Dzień przed egzaminem, na jednym z młodzieżowych forów internetowych pojawił się przeciek - informuje "Gazeta Wyborcza".
Na forum portalu www.o2.pl, w wątku „Egzamin gimnazjalny - przeciek?", dzień przed testem, kilka minut przed godz. 21 internauta podpisujący się najprawdopodobniej swoim numerem z Gadu-Gadu napisał: "Dzisiaj udało mi się zobaczyć kawałek testu. No będą to czasy XII wieku i teksty Galla Anonima".

Na wtorkowym egzaminie znalazły się trzy teksty źródłowe, a wśród nich był właśnie tekst Galla. Odnośnie "Kroniki polskiej" gimnazjalistom zadano osiem pytań, z którego każde warte jest po jednym punkcie.

Tego samego poniedziałkowego wieczoru, o 22.01 użytkownik podpisujący się thund3r0 napisał na forum portalu: "Na teście mają być czasy Krzywoustego, Galla Anonima oraz obraz Szermanowskiego".

Rzeczywiście na teście były pytania zadane na podstawie tekstu Galla Anonima dotyczące Bolesława Krzywoustego. Ktoś się tylko pomylił z autorem Szermanowskim, bo taki nie jest znany. Był to ewidentnie błąd świadczący o niewiedzy młodego internauty.

Chodziło zapewne o Józefa Szermentowskiego, autora obrazu pt. "Stary żołnierz i dziecko w parku", który uczniowie mieli za zadanie zinterpretować we wtorkowym teście.

To strzał, nie przeciek!

Centralna Komisja Egzaminacyjna twierdzi, że przed każdym egzaminem dokłada starań, żeby testy bezpiecznie dotarły do szkół. Arkusze egzaminacyjne pakowane są w specjalne folie i niemożliwością jest wyciągnięcie ich bez uszkodzenia. Przesyłki z testami trafiają do szkół dopiero w dzień egzaminu, w określonej ilości więc "żaden test nie mógł trafić w niepowołane ręce" - powiedział Marek Legutko, dyrektor CKE.

Według Legutko, poniedziałkowe wypisy na forach, to zwykłe 'strzały', które akurat się sprawdziły. -Gdyby ktoś umieścił całe zadania wtedy na pewno odpowiednio byśmy reagowali, a tak to zwyczajnie trafiony strzał - dodał dyrektor komisji.

Nerwy na wodzy?

Również na platformę Kontakt TVN24 internauta Paweł nadesłał informację o możliwym przecieku. Jak się jednak okazało, to oszust próbował wyciągnąć pieniądze od zestresowanych, gotowych na wiele przed egzaminem gimnazjalistów.

"Najgorszy będzie jutro z matmy. Na szczęście moja mama jest nauczycielką, a ja nie mogę nikomu nie pomóc. Macie tu przeciek i przygotujcie się dobrze. Powodzenia. Nie zdzierajcie wszystkiego, bo nam unieważnią egzaminy" - głosił jeden z wpisów na forum.

Podobnych było więcej, a wszystkie zachęcały zdenerwowanych uczniów do tego, aby "pomogli" sobie w nauce. Ne ewentualnych chętnych czekał jednak mały haczyk: do ściągnięcia pliku potrzebny był kod - a ten można rzekomo uzyskać po wysłaniu sms-a pod wskazany numer... Dodajmy - numer o podwyższonej opłacie.

CZYTAJ WIĘCEJ: informacja na Kontakcie TVN24

Internauci sugerują także, że część pytań z egzaminu dotyczyła lektur, których nie przerabiali. Ma chodzić o "Syzyfowe prace" i "Kamienie na szaniec". Uczniowie piszą, że lektury te mieli przerabiać dopiero w czerwcu.

Dziś matma

W środę 15-latkowie będą musieli popisać się swoimi umiejętnościami analitycznymi, które nabyli w gimnazjum. W tej części egzaminu uczeń nie powinien mieć problemów z poruszaniem się w terminologii oraz procedurach niezbędnych w praktyce życiowej, powinien umieć opisywać, analizować i stosować zintegrowana wiedzę do rozwiązywania problemów.

W tym roku gimnazjaliści mają nieco łatwiej. Ze względu na zmiany w programie matematyki Centralna Komisja Egzaminacyjna zdecydowała się nie sprawdzać wiedzy dotyczącej m.in. liczb niewymiernych, wzorów skróconego mnożenia czy przekształceń geometrycznych.

Dla ponad pół miliona uczniów ostatnich klas gimnazjów środowy egzamin będzie ostatnim etapem, który uwieńczy ich trzyletnie gimnazjalne wysiłki. Z pewnością wielu z nich bardzo się stresuje testami z matematyki.

Uzbroić się w cierpliwość i czekać na wyniki

Egzaminu nie można nie zdać - do jego zaliczenia wystarczy samo przystąpienie. Jednak od liczby uzyskanych na nim punktów zależy, czy uczeń dostanie się do wymarzonego liceum.

Uczniów czeka 120 minutach skupienia, kodowania i myślenia. Później rozmyślanie czy na pewno wszystkie polecenia zostały przeczytane ze zrozumieniem, a odpowiedzi zaznaczyli prawidłowo. Po dwóch dniach wytężonej pracy przed gimnazjaliści przejdą prawdziwy test - test na cierpliwość i mocne nerwy.

A tym, czy spełnią się marzenia o wymarzonym liceum uczniowie dowiedzą się dopiero w połowie czerwca.

http://www.tvn24.pl/12690,1547123,wiadomosc.html
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 25, 2008, 09:56:55 pm »
25.04.2008 /"Gazeta Wyborcza", "Polska", "Dziennik Bałtycki"
Egzamin gimnazjalny do powtórki?
BYŁY PYTANIA O NIEOMAWIANE LEKTURY


"Syzyfowe prace" i "Kamienie na szaniec" okazały się pechowe dla gimnazjalistów z Pomorza i Małopolski. Na egzaminie mieli napisać charakterystykę bohaterów tych lektur. Problem w tym, że na lekcjach ich nie omawiali.

Za test z języka polskiego można było dostać łącznie 50 punktów, w tym aż 16 za charakterystykę postaci z dwóch lektur do wyboru. Gimnazjaliści, którzy – jak twierdzą – nie omawiali na lekcjach ani "Syzyfowych prac" Stefana Żeromskiego”, ani "Kamieni na szaniec" Aleksandra Kamińskiego, są rozgoryczeni. Uważają, że nie z ich winy nie dostaną się teraz do lepszych liceów.

Obie lektury znajdują się w tzw. podstawie programowej - spisie obowiązkowych pozycji dla gimnazjów, zatwierdzonym rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej. "Syzyfowe prace" powinny być omawiane w ramach programu lekcyjnego już w pierwszej klasie gimnazjum.

Nauczyciele z kolei zwracają uwagę, że forma egzaminu została zmieniona bez poinformowania ich o tym. Według nich uczniowie zawsze konstruowali część pisemną w oparciu o fragmenty przytoczone w teście, ewentualnie ulubioną książkę lub film. Szczegółowe pytania do lektur pojawiły się po raz pierwszy.

O problemach z egzaminem gimnazjalnym nasi internauci pisali na Kontakt TVN24 już we wtorek.

(Były przecieki na egzaminie)

W takiej sytuacji są m.in. uczniowie z trójmiejskich, krakowskich i słupskich gimnazjów. Rodzice części z nich złożyli skargi do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. - Nasze dzieci zostały pozbawione równych szans – mówią. Kuratorium zapowiada kontrole w szkołach, w których poloniści nie omówili lektur.

Jednak jest mało prawdopodobne, by gimnazjaliści mieli szansę napisać egzamin jeszcze raz i poprawić swoje wyniki. Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Marek Legutko w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” mówi: - Nie możemy przygotowywać egzaminu, uwzględniając to, że w jakiejś szkole nie przerobiono materiału. Przykro mi, że niektórzy uczniowie stracą punkty, ale nie mogę traktować ich inaczej – dodaje.

kaw//tr
http://www.tvn24.pl/-1,1547415,wiadomosc.html
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 26, 2008, 09:51:43 am »
Uczniowie stracili szanse na dobre liceum

"Gazeta Wyborcza": Mamy awanturę o test gimnazjalny. Tysiące uczniów traci szanse na dobre liceum. Rodzice żądają unieważnienia całego egzaminu. Co robi MEN? Szuka winnych wśród nauczycieli.
- Powtórzyć ten egzamin! Moje dziecko przez czyjąś niekompetencję straciło szansę na dobrą szkołę! - pisze do "GW" Kamilla Wojtkowiak z Mchów (woj. wielkopolskie). Jest matką tegorocznej gimnazjalistki, która nie rozwiązała zadania nr 32 w teście kończącym szkołę. To zadanie najwyżej punktowane - jej córka straciła aż 16 pkt na 50 możliwych, bo jej klasa nie omówiła tych lektur do czasu egzaminu, choć program tego wymagał. A zadanie nr 32 brzmiało: - Napisz charakterystykę wybranego bohatera "Syzyfowych prac" Stefana Żeromskiego i "Kamieni na szaniec" Aleksandra Kamińskiego.

Wielu polonistów Kamińskiego przerabia we fragmentach, a Żeromskiego wcale. Uznają "Syzyfowe prace" za książkę archaiczną i nudną, którą uczniom trudno dziś zrozumieć. Inni twierdzą, że planowali tę lekturę przerobić, ale po egzaminie - do końca roku zostały przecież dwa miesiące. Żadne przepisy nie określają, kiedy którą lekturę trzeba omówić.

Teraz poloniści boją się o pracę. Minister edukacji Katarzyna Hall kazała kuratoriom sprawdzić, w ilu szkołach i którzy nauczyciele nie przerobili lektur przed egzaminem.

Marek Legutko, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, która egzamin układa, wezwał kuratorów do rozliczenia nauczycieli. W szkołach w Gdyni już w piątek wizytatorzy kserowali dzienniki lekcyjne.

- Lektury są elementem podstawy programowej, nauczyciele bezwarunkowo muszą ją realizować - uważa Hall.

Gimnazjaliści po teście płakali. Zrozpaczeni rodzice domagają się powtórki egzaminu. - Nie ma żadnych podstaw - mówi dyr. Legutko.

MEN i CKE muszą szybko znaleźć sposób, żeby pomóc skrzywdzonym uczniom - komentuje sprawę "GW".
http://wiadomosci.onet.pl/1737957,11,item.html
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline ilonadora

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 8423
    • http://wwwmojedzieciaki.blox.pl/html
Gimnazjum
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 30, 2008, 11:35:04 am »
Ilu gimnazjalistów przegrało z zadaniem 32


Wciąż nie wiadomo, ilu uczniów zawaliło test humanistyczny na egzaminie gimnazjalnym z powodu nieprzerobionych w szkole lektur. Ale na pewno jest ich więcej, niż podają urzędnicy

Centralna Komisja Egzaminacyjna szacowała wczoraj, że w całym kraju takich uczniów jest około tysiąca - egzamin pisało pół miliona gimnazjalistów. Dwa dni temu MEN podawało, że problem dotyczy tylko 30 gimnazjów w całej Polsce. Od wczoraj wiadomo, że to zaniżone dane.

Wczoraj małopolskie kuratorium oficjalnie podało, że tylko w tym województwie jest 30 szkół, w których 900 uczniów nie potrafiło w ubiegłym tygodniu rozwiązać "głośnego" zadania nr 32 na teście humanistycznym. W Kujawsko-Pomorskiem - wiadomo już o czterech, w Wielkopolskiem - jest ich co najmniej sześć, w Dolnośląskiem - 15, w Lubelskiem - 10, w Łódzkiem - 6.

Skąd rozbieżność? Jak przyznają nauczyciele, z którymi rozmawiała "Gazeta", bojąc się kar, nie informowali kuratoriów o tym, że nie omawiali na języku polskim "Syzyfowych prac" Stefana Żeromskiego i "Kamieni na szaniec" Aleksandra Kamińskiego.

A właśnie tych dwóch lektur obowiązkowych dotyczyła charakterystyka, którą uczniowie mieli napisać w zadaniu 32. Gimnazjaliści zostawiali puste miejsca, płakali po wyjściu z sal, rodzice słali protesty do Ministerstwa Edukacji, domagając się powtórzenia egzaminu.

W sobotę "Gazeta" napisała, że CKE sformułowała test niezgodnie ze standardami egzaminacyjnymi. Bo zadanie nr 32 powinno według przepisów sprawdzać umiejętność formułowania dłuższej wypowiedzi pisemnej, a nie badać wiedzę o konkretnych lekturach.

Minister edukacji Katarzyna Hall w poniedziałek obiecała w Szczecinie, że skrzywdzonym uczniom MEN i CKE pomogą. Kilka dni temu nakazała kuratorom sprawdzenie, w ilu szkołach uczniowie nie przeczytali lektur, o które pytano w teście. Wizytatorzy zaczęli zaglądać do lekcyjnych dzienników.

W Bydgoszczy jeszcze dwa dni temu kuratorium uspokajało. - Dostaliśmy informację o jednej szkole. Ale kiedy wizytatorzy skontrolowali placówkę, to okazało się, że przynajmniej jedna lektura była omówiona. Więc problemu nie ma - mówiła kujawsko-pomorska kurator Iwona Waszkiewicz.

Od dziennikarzy "Gazety" dowiedziała się, że np. w bydgoskim Gimnazjum nr 25 w trzech klasach nie przerobiono ani "Syzyfowych prac", ani "Kamieni na szaniec".

Dlaczego szkoła nie poinformowała kuratorium? - Nie chciałam oskarżać moich nauczycielek o zaniedbania. Do tej pory nie dostrzegam ich winy. Przecież mogły sobie zaplanować omawianie lektury na maj, a nawet czerwiec - broni swoich polonistek dyrektor gimnazjum Bożena Brzostowska.

Nauczyciele przyznają, że boją się kar dyscyplinarnych. - Nie znam żadnego przepisu, który kazałby mi zrealizować całą podstawę programową do kwietnia przed egzaminem. Czego w takim razie miałabym uczyć przez dwa ostatnie miesiące roku szkolnego? - mówi Iwona Miklasz z Gimnazjum nr 25

Podobnie tłumaczy się polonistka z Gimnazjum nr 1 w Żninie. Jej klasa nie napisała charakterystyki, bo zamiast "Kamieni na szaniec" omówiła w uczniami "Ziele na kraterze" Melchiora Wańkowicza, a "Syzyfowych prac" nie miała w planach. Dyrekcja tej szkoły nic nie powiedziała kuratorium. - Od egzaminu minęło zaledwie kilka dni, wciąż jeszcze na gorąco analizujemy, co się tak naprawdę stało - mówi Krzysztof Kaczmarek, dyrektor placówki. - Nie dostaliśmy żadnej skargi od rodziców, a tak naprawdę to oni i ich dzieci mają prawo oprotestować egzamin, nie my.

W Wielkopolsce, w której jest już na pewno sześć szkół, w których nie przerobiono żadnej z dwóch lektur z zadania nr 32, wizytatorzy sprawdzają siódmą. - Przeprowadzimy kontrole we wszystkich gimnazjach w regionie. Zdajemy sobie sprawę, że mogły do nas nie dotrzeć informacje o wszystkich szkołach, w których dzieci nie miały szans na prawidłową odpowiedź - przyznaje Mirosław Drzazga, wielkopolski wicekurator oświaty.

Czy nauczycieli czekają kary za nieomówienie lektur? Kuratoria są podzielone. Małopolska wicekurator Agata Szuta zapowiedziała, że wyśle do dyrektorów pisma, by nałożyli na nich kary dyscyplinarne. Kujawsko-pomorskie kuratorium zostawia tę decyzję dyrektorom gimnazjów. W Dolnośląskiem dyrektorzy mają złożyć kuratorowi indywidualne wyjaśnienia w tej sprawie.

MEN dzisiaj ma ogłosić, jak pomóc poszkodowanym gimnazjalistom. Minister Hall w poniedziałek wykluczyła powtórkę całego egzaminu.

***

Czekamy na Wasze listy: listydogazety@gazeta.pl

Źródło: Gazeta Wyborcza


ps. u mojego Krystiana był ten sam problem :evil:
"Być bohaterem przez minutę, godzinę, jest o wiele łatwiej niż znosić trud codzienny w cichym heroizmie."
Ilonadora i czwórka pociech

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Gimnazjum
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 03, 2008, 09:41:45 am »
Cytat: "ilonadora"
ps. u mojego Krystiana był ten sam problem  

Nie przearbiali Ilonko? I jak to rozwiążą u Was ?
Poniżej pisze -"zostaną objęci indywidualną opieką kuratorów"



Ilu uczniów miało pecha?
Piotr Pacewicz2008-05-02,

Co zrobić z gimnazjalistami, którzy zawalili test humanistyczny, bo nie przerabiali lektur ze słynnego już pytania nr 32? MEN ogłosił: powtórki egzaminu nie będzie, "pechowi uczniowie zostaną objęci indywidualną opieką kuratorów"

To rozczarowuje. MEN chce głównie dowieść, że z zadaniem nr 32 było wszystko OK, bo obie lektury są w podstawie programowej. Ale to wiemy. Rzecz w tym, że tzw. standardy egzaminacyjne definiujące, z czego będzie test, opisywały umiejętności typu "uczeń tworzy tekst na zadany temat", a nie szczegółową wiedzę np. z lektur. MEN cytuje na ratunek ustawę oświatową, że standardy "powinny uwzględniać" treści "z odpowiedniej podstawy programowej".

Powinny, ale nie uwzględniały.

W historii tego egzaminu nigdy jeszcze nie sprawdzano wiedzy z lektur. Uczeń miał pokazać, że potrafi korzystać z załączonych tekstów.

MEN twardo broni siebie: przepisy są jednoznaczne. To nie zachęci szkół do zgłaszania "pechowców". Dyrektor odpowiada za realizację programu, więc donosiłby, że jego szkoła lektur nie przerobiła.

Według MEN zdarzyło się to w kilkudziesięciu szkołach. Sonda "Gazety" pokazała, że częściej. Po kategorycznym stanowisku MEN kolejne szkoły raczej zamilkną. Wyjdzie na to, że władza ma rację. MEN podaje, że kuratorzy będą "pilotować pokrzywdzonych uczniów podczas rekrutacji". Ale jak? Albo MEN nie wie, albo boi się poddać swój pomysł pod ocenę.

MEN broni prawa, które sam chce zmienić. Powstają właśnie nowe podstawy programowe, które określą zarazem zawartość egzaminów. A z kanonu lektur znikną "Syzyfowe pracy" i "Kamienie na szaniec".

Tym bardziej dziwi nieubłagane stanowisko. Korona by z głowy MEN nie spadła, gdyby przyznać, że prawo było trochę niejasne, co działa na korzyść "pechowców". To zachęciłoby szkoły do ujawnienia poszkodowanych. MEN mógłby też zaapelować do rodziców poszkodowanych uczniów, by zgłaszali się do kuratorów.
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Ulka

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 10988
Gimnazjum
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 30, 2008, 10:11:07 pm »
Lepiej uczą w miastach

Nie umieją policzyć, ile po zrobieniu zakupów zostanie reszty. Nie wiedzą, co to jest zaćmienie Słońca, z trudem klecą wypracowania. Tegoroczny test szóstoklasistów - tak jak poprzednio - wypadł kiepsko, zwłaszcza na wsi. Uczniowie z miast są dużo lepsi

Obowiązkowy sprawdzian kończący podstawówkę szóstoklasiści pisali pod koniec kwietnia. Sprawdzianu nie można nie zdać, a jego wyniki nie są też decydujące podczas naboru do gimnazjów. Mają raczej pokazać władzom oświatowym, czego dziecko nauczyło się w szkole podstawowej. Test sprawdza umiejętność poprawnego rozumowania, samodzielnego tworzenia wypowiedzi pisemnej i czytania ze zrozumieniem. Pół miliona szóstoklasistów pisało więc wypracowanie (musieli opisać ulubione miejsce) czy obliczało resztę, jaka zostanie im po zakupach. - Łatwizna - komentowali, oddając arkusze egzaminacyjne. Ale ogólnopolskie wyniki sprawdzianu opublikowane właśnie przez Centralną Komisję Egzaminacyjną raczej nie dają powodów do optymizmu.

Na bakier z liczbami i gramatyką

Na teście można było zdobyć 40 punktów, ale udało się to tylko nielicznym. Średni ogólnopolski wynik to 25,8 punkta, ale w co czwartej polskiej szkole wyniki były gorsze - poniżej 19 punktów. Największe trudności sprawiło uczniom liczenie. Co piąty szóstoklasista nie poradził sobie z zadaniami, w których trzeba było obliczyć, ile pieniędzy zostanie po zrobieniu zakupów i jakie będą koszty wynajmu mieszkania. Zdarzało się, że dzieci nie wiedziały, co to jest zaćmienie Słońca, albo nie umiały wskazać stron świata. Nieco lepiej wypadła umiejętność czytania, ale już uczniowskie wypracowania pozostawiają wiele do życzenia. Roiło się w nich od błędów i niepoprawnych sformułowań ("Najlepsze jak jest ciepło lubię jeść lody". "Nie wygląd jest najważniejszy, ale tylko cała nasza rodzina".) Prawie 13 tys. dzieci nie zdobyło ani jednego punktu za wypracowanie

Różnice między miastami

Centralna Komisja Egzaminacyjna nie dysponuje danymi dotyczącymi wyników poszczególnych miast, skupiła się na województwach. - Dane z miast nie są nam potrzebne, nie odzwierciedlają edukacyjnej rzeczywistości - tłumaczy Adam Brożek, współautor raportu. Niektóre samorządy i komisje policzyły średnie samodzielnie

Różnice nawet między dużymi miastami są widoczne. Dobrze poradzili sobie uczniowie ze stolicy, uzyskując średnio 29 punktów, Wrocławia - 28,4, Gdyni - 27, 9 , Gdańska - 27,3 i Torunia - 27,1 punktów. Powyżej średniej byli też uczniowie z

Bydgoszczy 26,8 i Krakowa. Przeciętnie wypadł Lublin 26,7, Poznań 26,6, Katowice - 26,3 i Częstochowa - 25,9. Na szarym końcu znalazł się Szczecin i szóstoklasiści z Zachodniopomorskiego, którzy uzyskali 25,3 punkta. - Rzeczywiście nie ma powodów do zadowolenia - skomentował słaby wynik Artur Gałęski ze szczecińskiego kuratorium. - Ze wstępnych diagnoz wynika, że w szkołach w marcu i kwietniu nie odbyło się wiele zajęć, być może dlatego wyniki były tak słabe.

Na egzaminie podobnie jak w poprzednich latach zdecydowanie lepiej wypadli uczniowie z dużych miast.

Szkoły do poprawki

Co o wynikach testu sądzą specjaliści? - Z pewnością potrzebne są systemowe zmiany - uważa prof. Krzysztof Kruszewski z Katedry Dydaktyki Uniwersytetu Warszawskiego. - Różnica między szkołami wiejskimi a miejskimi powoli się zaciera, ale wciąż jest widoczna, martwią mnie też kłopoty uczniów z pisaniem. Sądzę, że to problem cywilizacyjny, wpływ mediów, internetu. Być może trzeba będzie zastanowić się nad tym, jak inaczej uczyć tradycyjnej narracji. Z kolei wyraźne kłopoty z matematyką wynikają z zaległości, jakich uczniowie nabierają we wcześniejszych klasach podstawówki - uważa. Czy resort edukacji ma jakieś pomysły na naprawę polskich podstawówek? Katarzyna Hall zapewnia, że będzie lepiej. - Wzmocnimy nadzór pedagogiczny, szkoły muszą analizować wyniki sprawdzianu i na ich podstawie poprawiać swoją pracę.

Wyniki szóstoklasistów w poszczególnych województwach

dolnośląskie - 25,3

kujawsko-pomorskie - 25,3

lubelskie - 25,7

lubuskie - 25,3

łódzkie - 25,8

małopolskie - 26,7

mazowieckie - 26,3

opolskie - 25,6

podkarpackie - 26


podlaskie - 26

pomorskie - 25,3

śląskie - 25,3

świętokrzyskie - 25,6

warmińsko-mazurskie - 25,6

wielkopolskie - 25,3

zachodniopomorskie - 25,3

W miastach uczniowie zdobywali średnio 27,2 punkta, we wsiach średnia wynosiła 24,9.
Ulka-Darek30mpdz & Magda31 &   wspomnienia

Mulesia

  • Gość
Gimnazjum
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 11, 2008, 06:59:37 pm »
PAP, PH /17:43
 
MEN zdecyduje ws. nie przerobionych lektur

Na czwartek rano zaplanowano spotkanie minister edukacji Katarzyny Hall z kuratorami oświaty. Ma być na nim mowa o sytuacji gimnazjalistów, którzy nie napisali na ogólnopolskim egzaminie wypracowania, bo w ich szkole nie omówiono wymaganych lektur.
(...)

- Nie mogę jeszcze powiedzieć jak zostanie rozwiązana ta sytuacja. To zresztą nie będzie jedyny temat spotkania. Będzie to jedno z roboczych, cyklicznych spotkań z kuratorami, poświęconych bieżącym problemom - powiedziała Milewska.

Jak dodała, informacje w sprawie ustaleń dotyczących pechowych gimnazjalistów, będą prawdopodobnie podane do publicznej wiadomości w czwartek po południu.

Całość: http://wiadomosci.onet.pl/1767351,11,men_zdecyduje_ws_nie_przerobionych_lektur,item.html

Mulesia

  • Gość
Gimnazjum
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 20, 2008, 09:14:09 am »
Gimnazjaliści stracili punkty przez błąd drukarni
AAA
PAP | dodane 2008-06-20 (03:15)

Gimnazjaliści, którzy napisali dobrze egzamin z matematyki, stracili aż 11 punktów z 50 możliwych. Bo drukarnia pomyliła strony w teście - ujawnia "Gazeta Wyborcza".

(...)

Sprawa dotyczy co najmniej ośmiu regionów w kraju. Tak podaje Centralna Komisja Egzaminacyjna. Ilu uczniów i gdzie? Tego już nie mogliśmy się dowiedzieć. Tylko w dwóch regionach problem jest duży, w pozostałych poszkodowanych uczniów jest niewielu - mówi Maria Magdziarz, p.o. dyrektora CKE.

W okręgowych komisjach ustawiają się kolejki gimnazjalistów z podaniami. Niezależnie od tego pracownicy komisji weryfikują prace. Okręgowe komisje odsyłają do szkół poprawione wyniki uczniów. Potem szkoły wymienią uczniom egzaminacyjne certyfikaty. I nowe wyniki uczniowie muszą złożyć w liceach. Magdziarz zapewnia "Gazetę Wyborczą", że cały problem zostanie rozwiązany do końca tygodnia. Napiszcie, że sprawę załatwimy rzetelnie. Inaczej ustawią się w kolejkach tłumy niedowiarków, żeby sprawdzić swoje prace - prosi". (PAP)

Źródło: Gazeta Wyborcza
Całość: http://wiadomosci.wp.pl/kat,8171,wid,10073818,wiadomosc_prasa.html

Mulesia

  • Gość
Gimnazjum
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 27, 2008, 09:43:20 pm »
Nie można zaskarżyć komisji egzaminacyjnej

Mimo ewidentnych błędów w egzaminie gimnazjalnym, uczniowie i rodzice nie mają możliwości zaskarżenia okręgowych i centralnej komisji egzaminacyjnej.

Za tydzień absolwenci gimnazjów dowiedzą się, do jakich szkół zostali przyjęci. Wówczas może się okazać, że ci, którzy nie udzielili odpowiedzi na słynne pytanie nr 32 albo nie zdążyli złożyć zaświadczenia z OKE o prawidłowej liczbie punktów z testu matematycznego, nie dostali się do dobrych szkół z powodu zbyt małej liczby punktów. W tej sprawie do Rzecznika Praw Obywatelskich wpłynęło kilkanaście skarg, w tym zbiorowych, podpisanych przez uczniów całej klasy. Jednocześnie RPO otrzymuje wiele skarg od tegorocznych maturzystów. We wszystkich absolwenci pytają, jak mogą dochodzić swoich praw w przypadku błędów formalnych podczas egzaminów.

(...)

Źródło: Gazeta Prawna
Całość: http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/23771,nie_mozna_zaskarzyc_komisji_egzaminacyjnej.html

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Odp: gimnazjum specjalne czy integracyjne?
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 23, 2009, 08:45:54 am »
Zagadnienia z przedmiotów ścisłych też wyciekły do sieci?
dżek2009-04-23, ostatnia aktualizacja 15 minut temu
 
Nieprawdziwe są informacje o tym, że test z przedmiotów ścisłych, który dziś napiszą gimnazjaliści, wyciekł do internetu. Alertowicze przysyłają nam jednak linki do forów internetowych, gdzie są informacje o zagadnieniach, które mają się pojawić na dzisiejszym egzaminie. Wczoraj późnym wieczorem ujawniliśmy, że test humanistyczny, który wczoraj pisało pół miliona gimnazjalistów wyciekł do sieci w poniedziałek.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6530100,Test_z_przedmiotow_scislych_tez_wyciekl_do_sieci_.html



Przeciek egzaminu gimnazjalnego: odpowiedzi pojawiły się wczoraj w sieci

mm, Alert24/Nadesłane: Miłosz Domoń, Dangorka, Bruno2009-04-22, ostatnia aktualizacja 2009-04-22 23:21
 
Pytania i prawidłowe odpowiedzi dzisiejszego egzaminu dla gimnazjalistów wczoraj umieszczono w internecie - zaalarmowali nas internauci. - Jest takie podejrzenie. Powiadomiliśmy ministerstwo i policję - mówi portalowi Gazeta.pl szef Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. - Policja ustala, kto zamieścił plik i którzy uczniowie go ściągnęli. Ich egzaminy będą unieważnione - dodał.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6529670,Przeciek_egzaminu_gimnazjalnego__odpowiedzi_pojawily.html


Pytania i odwiedzi w sieci

Plik z pytaniami i odpowiedziami z egzaminu humanistycznego dla gimnazjalistów, który odbył się dziś rano, wczoraj wieczorem umieszczono na stronie speedyshare.com - napisali nam użytkownicy serwisu Alert24.
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Odp: gimnazjum specjalne czy integracyjne?
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 23, 2009, 09:45:34 am »
Policja zatrzymała sprawcę przecieku testów gimnazjalnych

Sprawca wtorkowego przecieku testów gimnazjalnych z przedmiotów humanistycznych został zatrzymany - podał TVN24.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Policja-zatrzymala-sprawce-przecieku-testow-gimnazjalnych,wid,11060749,wiadomosc.html

Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

 

(c) 2003-2019 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach