Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Dar Życia poleca Kalendarz ze zdjęciami oraz Foto Karty, powołując się na nasze forum otrzymają Państwo rabat w postaci darmowej wysyłki PREZENTÓW. Kod rabatowy to słowo DAR ŻYCIA a strony to Foto Karty oraz Kalendarze ze zdjęciami

Autor Wątek: Problem z mową  (Przeczytany 16515 razy)

Offline monzaw3

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 186
Problem z mową
« dnia: Listopad 30, 2005, 07:13:23 pm »
Wiem ze na was mozna zawsze liczyć.Nie bardzo wiem co mam robić.Kubuś ma skończone 3 latka  i  nic nie mówi.To co chce nam przekazac to poprostu pokazuje głową (odwraca głowę w kierunku przedmiotu)albo nam przynosi np.kubek to znaczy ze chce pić.Na wszystko woła "ee".Czasami mu sie uda cos powiedzieć " adziu",czasami "nie",ale on nie rozumie co mówi.Nie wiem co mam dalej robić.Pozdrawiam Monika

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline Katarzynka

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 748
Problem z mową
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2005, 07:44:17 pm »
Poszukaj dobrego logopedy lub neurologopedy i rozpocznij rehabilitacje dziecka.
W domu można, a raczej trzeba prowadzić ćwiczenia oddechowe, fonacyjne i ćwiczyć sprawność narządów mowy.
Na darze zamieszczone jest mnóstwo ćwiczeń, z ktorych można skorzystać.

Nie znam Twojego dziecka i konkretnych rad nie mogę udzielić. Oczywiste jest, że metody, techniki trzeba dostosowac do indywidualnych potrzeb dziecka.
Wprowadź też jakąś metodę komunikacji niewerbalnej (gesty, książeczki obrazkowe)to uchroni Kubę od stresu związanego z nieskutecznym porozumiewaniem się.

Pozdrawiam. W razie pytań pisz na PW.
Mama Oleńki ZD 5 lat i Łukasza 9 lat

Offline monzaw3

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 186
Problem z mową
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 01, 2005, 08:37:57 am »
Dzięki za pomoc Katarzynka.Chodzę z Kubusiam do logopedy, ale ona go uczy narazie poprzez zabawę.Bo Kuba i tak nie bedzie wykonywał tych cwiczeń oddechowych.Kuba ma obniżone napięcie w mięśniach,i moze to też ma wpływ na to, ze nie mówi.Ale tak jak napisałaś ,skorzystam z tych cwiczeń na forum.
Poszukam jeszcze masażu logopedycznego,może coś pomoże.Do tej pory skupiłam sie na chodzeniu Kubusia.Ale niedawno złapał równowagę.Teraz zabiorę się za mowę.
Pozdrawiam Monika

Offline Nadziejka

  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1522
Problem z mową
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2005, 10:38:38 am »
Moniko, tak wiele czynników wpływa na rozwój mowy naszych dzieci, że chyba niemożliwe jest ustalić, dlaczego Twój synek jeszcze nie mówi. Pisałyśmy tu niedawno o tym, że nawet kołysanie, przytulanie, wszelkie zabawy z dzieckiem, stymulowanie dłoni, książeczki, muzyka- to wszystko także rozwija mowę i im wcześniej to wszystko wprowadzimy, tym lepiej.
Mój Michał mówi, ale na pewno nie zawdzięczam tego logopedzie.Od nas matek zależy najbardziej rozwój naszych dzieci. Choć na pewno także dzieci nie rodzą się w jednakowym stopniu upośledzone, lecz zawsze należy mieć wiarę w ogromne możliwości swego dziecka. Miej nadzieję i próbuj wszystkiego.
Mama Michałka (5 lat)

Offline marta.c

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 127
Problem z mową
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2005, 11:13:23 am »
Mój Patryk ma już prawie 4,5 roku i też nie mówi.Rozumie co się do niego mówi ,jak coś chce to pokazuje ,ale ciężko jest bo nieraz nie możemy go zrozumieć.Robię masaże Castillo-Moralesa ,różne zabawy , książeczki ,obrazki itd. Mówi sylaby da-da ba-ba ,ta-ta ale są to tylko sylaby do nikogo nie kierowane,zdarza mu się czasami NIE ,JAKIEŚ DUDU poswojemu i to wszystko.Również jestem zaniepokojona , ale nie wiem czy logopeda tu coś pomoże.Wszystko co on mówi to jest w książkach które posiadam i wykonuję.Patryk ma wiotkość krtani zastanawiam się czy to może byc przyczyną nie mówienia.pozdrawiam Cię serdecznie Moniko i życzę wytrwałości i cierpliwości bo mnie już nieraz jej brakuje.

Offline ela240

  • User z prawami do pisania
  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 45
Problem z mową
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 01, 2005, 11:30:12 am »
Witam!Ewelinka w grudniu skończy 4 latka.Mówi ładnie,trudniejsze wyrazy troszkę niewyrażnie.Udaje jej się skleić nawet zdanie 3 wyrazowe.Bardzo się z tego cieszę.W "przedszkolku" jak mówi,u logopedy poznaje samogłoski.Pamięciowo bardzo ładnie rozpoznaje.Także narazie jestem z niej bardzo dumna!

Offline ela240

  • User z prawami do pisania
  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 45
Problem z mową
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2005, 12:14:51 pm »
Oczywiście,Ewelinka 4l ZD.

Offline monzaw3

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 186
Problem z mową
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 01, 2005, 12:27:00 pm »
Dziekuje wam dziewczyny za dobre słowa.Macie wszystkie rację.Myslałam ze tylko ja mam czasami wszystkiego dość.Bardzo wam wszystkim dziękuje za wsparcie i dobre rady.Wezmę się za jego mowe ,ale skupiłam sie ostatnio na nóżkach Kubusia.Bedzie miał operację na ściegna (zwłuknione ściegna Ahillesa)i cały czas o tym myślę.
Pozdrawiam was mocno Monika

Offline marta.c

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 127
Problem z mową
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 01, 2005, 01:24:50 pm »
Elu240 napisz coś więcej na temat Ewelinki:kiedy zaczęła mówić, co na początku mówiła ,od kiedy chodzicie do logopedy i jakie ćwiczenia prowadzi logopeda ,od kiedy chodzi do przedszkola i czy miała jakies masaże.Ja zapisałam Patryka do przedszkola , ale niestety infekcje nie pozwalają nam do niego uczęszczać. za każdym razem jak próbujemy to kończy się szpitalem.Narazie daliśmy spokój do logopedy narazie też nie chodzimy bo nie mamy w pobliżu .Musielibyśmy dojeżdżać , a nie mamy samochodu więc narazie nici.

Offline Nadziejka

  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1522
Problem z mową
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 01, 2005, 02:03:47 pm »
Dorzuciłabym jeszcze może to, że dużo śpiewałam Michałkowi. Bardzo lubię spiewać, gram też na gitarze, znam mnóstwo dziecięcych piosenek na pamięć, bo codziennie Michał słucha swoich płyt. No i zaczyna już sam je śpiewać. Kiedyś kończył tylko ostatnie sylaby rymów, a teraz juz całe wyrazy śpiewa. Poza tym recytuję z pamięci wiersze Brzechwy, które pamiętam w większości jeszcze z wczesnego dzieciństwa moich córek. Dodaję przy tym często jakieś gesty, by Michał kojarzył je ze słowami i teraz to tylko ja mówię, a on gestykuluje. Wierzę, że to wszystko przyczyniło się do rozwoju jego mowy.
Mama Michałka (5 lat)

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26225
Problem z mową
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 01, 2005, 03:19:56 pm »
Czy jesteście w stanie coś doradzić Ewie, w przypadku mowy.
wątek tutaj >>>
ewa pietraszko
Cytuj
Zespół Landau-Kleffnera z encefalopatią padaczkową ,afazją.
Proszę o pomoc w terapii rozwoju mowy

Cytuj
znam te tematy jestem pedagogiem spejalnym dzieki juz przejrzalam wszystko co mozliwe na waszych stronach - lacznie z zamowieniem i przeczytaniem ksiazki z internetu z 3 tyg temu. Jest to jednak pozycja czysto medyczna zaznaczajaca trudny przypadek i malo badan w tym temacie- to trudny zespol i niezbadany a Dominik potrzebuje pomocy- terapii i ogromu pracy trzeba znalezc na " dzis " metody alternatywnej komunikacji i tego bede probowala, metoda rytmogestów zawidła, język migowy podobnie bo dezorganizacja ruchowa, pobudzenie komplikuja ruchy i ich własciwe zapamietanie. A może tylko alfabet palcowy na poczatek wprowadzania samogłosek i potem sylab otwartych cos da? nioe wiem ale prubuje cos musi go zainteresowac i do niego trafic jest wiele metod alkternatywnej komunikacji wiec bede obserwowac i matoda prób i błędów szukać najwłściwszej....
Ale dzieki -poprostu nadal na was licze i czekam moze cos wiecej o tym zespole ktpos gdzieś wygrzebie dobranockowe pozdrowionka dzieki wielkie dzieki ewa

Z wątku
Alfabet i cyferki- radośnie i szablonowo
może literki wykorzystać do pokazywania szablonów i jednocześnie używać języka gestów ( j.werbalno-migowy)?
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Problem z mową
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 01, 2005, 04:32:34 pm »
Zasady nauki mowy są jednakowe, natomiast do każdego schorzenia i dziecka trzeba podejść indywidualnie.
takich rzeczy nie da się doradzić na odległość, nie znając dziecka.
Możesz skorzystać z:
http://forum.darzycia.pl/grafomotoryka-sluch-fonemowy-usprawnianie-vt704.html
znajdziesz tam niżej szablony liter i cyfr

oraz
http://forum.darzycia.pl/grafomotoryka-sluch-fonemowy-usprawnianie-vt704.html

Tu nie o technikę chodzi, a wyrównanie deficytów danego dziecka.
Najpierw ważna jest zawsze mowa bierna, rozpoznawanie dźwięków otoczenia, ćwiczenia oddychania, sprawności manualnej, zapamiętywania, poznania kształtów, kolorów, znajomości orientacji ciała.
Mózg najbardziej zapamiętuje wzrokiem i słuchem, potem pozostałymi zmysłami.
Myślę, że w tym przypadku zastosowanie kolorowych obrazków połączonych z dźwiękami jest podstawą.
Wczytaj się w podane linki na forum.
Mogłabyś zastosować obraz, dźwięk, wymowę sy-la-ba-mi, z jednoczesnymi gestami języka niewerbalnego. - nam to pomogło.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Problem z mową
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 02, 2005, 11:56:36 am »
Może coś Ci pomoże???:

Metoda krakowska Eli Kowalskiej i jej siostry prof. Jagody Cieszyńskiej

zajrzyj do wydań jej siostry Jagody
http://www.mareno.pl//ksiazka.php?isbn=83-89434-21-0

Cytuj
Jagoda Cieszyńska już od 25 lat otwiera przed małymi dziećmi świat języka posanego z powodzeniem ucząc czytać dzieci cztero-, trzy-, a nawet i dwuletnie. Stosowana przez nią metoda nie polega na globalnym rozpoznawaniu wyrazów lecz na aktywnym, samodzielnym odczytywaniu słów zbudowanych ze znanych dziecku sylab.

http://www.mareno.pl//rezultat.php?tytul=Cieszyńska%20Jagoda



seria logopedyczna pt. "Kocham czytać"
całość ma zawierać 30 zeszytów. Są barwne, pisane drukowanymi literami.

http://www.edukacyjna.pl/znajdz.php?typ=AUTOR&searchword=Jagoda%20Cieszyńska

W wielu Księgarniach podane Zeszty sa wysprzedane, ale dziś są dostępne w Krakowie przy ul. Garbarskiej 1 w Księgarni Edukacyjnej.
Jagoda Cieszyńska - Kocham czytać - zeszyt 1-10
Jest ich bęedzie ich aż 30

Zeszyty logopedyczne prof. Jagody Cieszyńskiej
http://www.edukacyjna.pl/ksiazka.php?id=4434
www.we.pl
(012) 638 00 50

Zeszyt 1   Samogłoski
Zeszyt 2    Wyrażenia dźwiękonaśladowcze
Zeszyt 3   Sylaby 1 Mo Pi Pi
Zeszyt 4   Sylaby 2 Bo Le Le
Zeszyt 5   Sylaby 3 Fi Fi, Wu Wu
Zeszyt 6   Sylaby 4 Tu Tu, Da Da
Zeszyt 7   Sylaby 5 Sa Sa, Ze Ze
Zeszyt 8   Sylaby 6 Ko ko, Go Go
zeszyt 9.   Kocham czytać -  Sylaby 6 (J i N)
zeszyt 10.   Kocham czytać -  Sylaby 8 (Sz, Ż, Rz)
Zeszyt 11.      Kocham czytać -  Sylaby 9 (C, Dz)
będzie ich 30

Zeszyt 1
A, U I, O, E, Y

O E A U Y I O, II, O EEE, AAA,
OOO,YYY,U,E,YYY,III,EE,AA,AAA,OOO,UU,YY,AA,OO,II,UU,YY,II,EE,UUU,AAA,
Y I E U O A
A O U E I Y
Y I E U O A
A O U E I Y

ZESZYT 2
BU BU BU, FU FU FU, LA LA LA, PI PI, MU MU, BE BE, IHA, IO, ME ME,KO KO, GĘ GĘ, KWA KWA, KLE KLE, KUM KUM, GUL GUL, MIAU, HAU HAU, PLUM PLUM, KU KU, UHU, BIM BOM, TUK TAK, STUK STUK, BACH BACH, TU TU, I O, PLIM, PLAM, TU TU, FA, FI, BUM BUM, WUUU WUUU, KAP KAP, SZU SZU SZU, HOP HOP, PUK PUK, DRR DRR, BU BU, KAP KAP, WIO WIO, BUM BUM, BRR BRR, PYK PYK, ECHE ECHE.

ZESZYT 3

PA PA PA PA, PO PO PO, PE PE PE, PU PU PU, PI PI PI, PY PY PY, PA PU PO PÓ PE PI PY,

MA MA MA, MO MO MO, MU MU MU, ME ME ME,MI MI MI, MY MY MY ,
MA MO ME MU MÓ MI MY
PA PO PU PÓ PE PI PY,
MA MO ME MU MÓ MI MY

APA EPE OPO UPU IPI YPY,
A MA, O MO, Y MY, U MU, E ME, I MI
AP OP IP UP EP YP
AM OM UM IM EM YM
MAMA, EMU, MAPA PUMA

ZESZYT 4

Ba BA BA, BO BO, BO BO, BU BU BU, BE BE BE, BI BI BI, BY BY BY,
BO, BA, BU, BY, BE, BÓ, BI
LA LA LA, LO LO LO, LU LU LU,
LE, LE, LE, LE
LI LI LI,
LÓ, LA, LI, LE, LA, LU, LO
ELA, ULA, ALA, OLA,
BA BO BU BÓ BE BI BY
LA LO LE LU LI LA
ABA, IBI, UBU, OBO, YBY, EBE,
A LA, O LO, U LU, E LE, I LI, Y LI,
AL., OL, EL, UL, IL, YL
BELA, LALA, POLE, LAMA,
LIPA, UL, BAL, LUPA

ZESZYT 5

FA FA FA,
FO FO FO
FU FU FU
FE FE FE
FI FI FI
FY FY FY
FA, FO, FU, FE, FY, FÓ, FI
WA, WA, WA
WO, WO, WO
WU, WU, WU
WE, WE, WE
WI, WI
WY, WY, WY
WE, WO, WA, WI, WÓ, WU, WY
EWA, WALA, BOLO, FELA
FA, FO, FU, FÓ, FE, FY, FI
WA, WO, WE, WU, WÓ, WY, WI
AFA, OFO, UFU,  EFE, YFY, IFI
AWA, OWO, YWY, IWI, EWE, UWU,
AF, OF, UF, IF, YF, EF
FALA, MEWA, LAMPA, PLAMA

ZESZYT 6

TA TA TA
TO TO TO
TU TU TU, TU TU TU
TE TE TE
TY TY TY, TY TY TY
TA, TO, TU, TÓ, TY, TE
DA DA DA,
DO DO DO
DU DU DU
DE DE  DE
DY DY DY
DA, DÓ, DE, DY, DO, DU
TA TO TU TÓ TY TE
DA DO DE DU DÓ DY
ATA, OTO, YTY, ITY, UTU, ETE
ADA, ODO, UDU, EDE, IDY, YDY
AT, UT, ET, OT, IT, YT
TATA, TAMA, BILET, LATO
DOMY, LODY, DYMY, WODA
TOM, TOLA, ADA, ADAM, DYL, MAT, TUM, DUL
ALE PADA, PADA I PADA, A MY W DOMU. ALE NUDY

ZESZYT 7

SA SA SA
SO SO SO
SU SU
SE SE SE
SY SY SY
SO, SA, SU, SÓ, SE, SY
ZA ZA ZA
ZO ZO ZO
ZU ZU ZU
ZE ZE ZE
ZY ZY ZY
ZA ZO ZU ZE ZÓ ZY
SA, SÓ, SU, SE, SY, SO
ZA ZOZE ZU ZÓ ZY
ASA, OSO, USU, ISY, ESE, YSY
EZE,AZA, IZY, OZO, YZY, UZU
AS, OS, US, ES, IS, YS
PASY, MASA, LASY, KOSY
ZUPA, WAZA, WOZY, ZEBU
ADAM  LATA SAMOLOTEM.
TU MOTYLE I OSY.
A TAM DOMY I LAS.
POD LASEM LISY I SOWY.

ZESZYT 8

KA KA KA
KO KO KO
KU KU KU
KI KI KI
KA, KÓ, KI, KU, KO
GA GA GA
GO GO GO
GU GU GU
GE GE GE
GI GI  GI
GA GO GU GÓ GE GI
GA GO GU GÓ GE GI
KA KO KU KÓ KI
AKA OKO UKU EKI IKI YKI
AGA, OGO, UGU, EGE, IGI, YGI
AK, OK., UK, EK, IK, YK
OKO, SOKI, KASA, MASKA
GUMA, GIL, WAGA, FIGA
OLA MA SAMOLOT.
ALA MA SOK.
ELA MA PSA.
ULA MA KOTA.

ALEK MA LODY.
EWA MA SOK.
OLEK MA AUTO.
IZA MA LIZAKI.
FOKA, PIES, SOWA, OSA, MOTYL, KOT, KOZA, KOS

Kocham czytać - zeszyt 9. Sylaby 6 (J i N)
Kocham czytać - zeszyt 10. Sylaby 8 (Sz, Ż, Rz).
Później


do takich zestawów samogłosek i sylab warto podstawić obrazki.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline boszka59

  • User z prawami do pisania
  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1482
Problem z mową
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 02, 2005, 12:08:03 pm »
Ja to kupiłam ale Adamek jescze troszke malutki, chociaż próbujemy
Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą
Adaś ur. 27.03.03 ZD Magda 14l+trzy dorosłe córy

Offline Katarzynka

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 748
Problem z mową
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 02, 2005, 06:25:23 pm »
Hej dziewczyny!
Mowa to niezwykle ważny aspekt rozwoju naszych dzieci. Brak mowy to powazna niepełnosprawność. Nie rozumiem podejścia: czy chodzić do logopedy czy to coś da? Znaleźć dobrego, kompetentnego specjalistę, który pozna dziecko, uważnie Was wysłucha i nie będzie przekonywał, że trzeba czekać. W przypadku dzieci z nieharmonijnym rozwojem, z różnego rodzaju niepełnosprawnościami terapie należy zaczynać jak najwczesniej (moja Ola po raz pierwszy trafiła do neurologopedy, kiedy miała cztery miesiące, a ja od jej urodzenia starałam się wpływać na rozwój przyszłych sprawności, w tym komunikacyjnej ("metoda" kangurowa w spędzaniu czasu z dzieckiem, bodźcowanie słuchowe, masaże). Podobnie jak wiele mam tutaj stosowałam potem ćwiczenia w formie zabawy (oddechowe, fonacyjne, motoryczne narządów mowy), rytmogesty połączone z mówieniem sylabami, śpiew, rytmiczne wierszyki.Do tego zabawy paluszkowe (masaż logopedyczny powinno sie rozpoczynać od masazu rączki dominującej lub obu, jeśli dziecko jeszcze żadnej nie preferuje).

Moniko! Mnie nie chodzi o ćwiczenia oddechowe typu: proszę nabrać powietrza i kierować jego strumień w okreslony punkt, tylko własnie o zabawy! O dmuchanie na piłeczki, piórka, skrawki papieru, świeczki, listki, itp, o wciąganie powietrza słomką, puszczanie baniek mydlanych - to są ćwiczenia oddechowe odpowiednie dla dzieci.Inne też wykonujemy w zabawie. Napięcie poprawiaja ćwiczenia bierne i czynne narządów mowy. (Ja też mam na terapii chłopca z czterokończynowym porażeniem i staram sie poprawić jakość jego życia i komunikacji - droga niewerbalną).
Marto! Warto ćwiczyć, warto korzystać z rad logopedy (byle nie takiego, który wizyty wyznacza raz w miesiącu!) i prowadzić terapię w domu!
Ewa! Może zacząć od najprostszych książeczek obrazkowych (oczywiście osobistej zrobionej dla dziecka - obrazki albo obfotografować otoczenie dziecka lub pictogramy, które są tez dość proste i wymagają tylko gestu wskazującego).

Dar jest naprawdę nieoceniony. Tu jest mnóstwo ćwiczeń i rad. Zajrzyjcie więc do pokrewnych tematów. W razie pytań można do mnie na GG lub PW.
Mama Oleńki ZD 5 lat i Łukasza 9 lat

Offline monzaw3

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 186
Problem z mową
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 02, 2005, 08:33:05 pm »
Katarzynko ja wszystko rozumiem.Ale Kubus tego nie umie zrobić,co napisałaś  :( Jednak od kiedy chodzi do przedszkola bardzo się zmienił.Jego rozwój poszedł do przodu.
Mam wielka nadzieje ze z mową bedzie tak samo.Jest między dziecmi.
To przedszkole integracyjne chodzi do niego 10 dzieci.
Do logopedy tez chodzimy,ale niestety niektórych rzeczy nie da sie przyspieszyć.
Pozdrawiam Monika

Offline margo

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 31
Problem z mową
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 27, 2005, 11:48:39 am »
Mam pytanie: Jeżeli dziecko ma uszkodzoną część mózgu odpowiedzialną za mowę to czy to znaczy, że nie ma szans na mówienie?

Offline siersciuch

  • User z prawami do pisania
  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 791
    • http://www.Kuba.2q.pl
Problem z mową
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 27, 2005, 06:51:22 pm »
mój synek ma 4,5 roczku, trochu problemów m.in.z mową.
nasza przygoda z terapią mowy przebiegała nastepująco; najpierw jak miał 2 latka okazało sie ,ze ma spory ubytek sluchu, mimo to ,że super reagowal na nasze głosy ,na swoje imie.
po założeniu aparacików trafiliśmy do surdologopedy, w katowicach, ktora poprzez zabawę pracowała z kubusiem, wiadomo troche na zajęciach , duzo pracy w domu- zgodnie ze wskazówkami udzielonymi przez logopede.
potem < 2,5 r.> dopomoglam jeszcze trafiliśmy do super neurologopedy w siemianowicach sl.oj tu okazało sie ,ze oprócz niskiego napięcia miesniowego tak naprawdę kubek wcale nie umial  m.in. gryść.  i tu od nowa zaczęliśmy naukę gryzienia, rzucia- to byl cięzki okres trzeba bylo pilnowć i postepować ściśle wg wskazówek neurologopedy. udalo sie rok temu zakończylismy terapię- !!!
kiedy kubuś mial 2,5 r. zaczął uczęszczać do przedszkola intgracyjnego- tu spotkaliśmy kolejne osby ,ktore zajęły się terapią mowy kubeczka, oprócz oczywiście dzieci, które mobilizowały do ruszenia buźką....i ogólnie przedszkole poprawiło jego rozwój...
do tej pory pracujemy nad rozwojem jego mowy....
ale to co się stało wciągu zaledwie2 lat jest niesamowite.
ale mogłabym pisać o tym i pisać, a ja jeszcze chciałabym nawiązać do tego ,że ostatnio w przedszkolu logopeda, którego kubus uwielbia do zajęć wprowadził wlaśnie serię p. jagody cieszyńskiej "kocham czytać" .
synek jest tą barwną książeczką zachwycony i bardzo chętnie do nich sięga...

czasami praca z dzieckiem jest trudna, ale czeka na nas nagroda - pierwsze sylaby, pierwsze słowa ,pierwsze zdanie....to jest cudowne i niezapomniane !!!

pozdrawiam
pozdrawiamy - ewa i kubuś z zesp. Sotosa i niedosłuchem obustronnym - wspomnienia<10 lat> oraz Dawidkiem <2,5 roku>

Offline agnisia

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 64
    • http://www.agnieszkacieciura.republika.pl
Problem z mową
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 29, 2005, 12:34:09 pm »
Margo nie napisałaś w jakim wieku jest Twój synek. Ja bym proponowała zacząć od czworakowania oraz od stymulacji rączek różnymi fakturami (szorstkie,gładkie, zimne ciepłe, szeleszczące, w ryżu, grochu itp) dużo zabaw paluszkowych, manualnych, łapanie piłek o różnej wielkości. Dodatkowo duzo hustać i przy hustaniu śpiewać różne piosenki (zachęcać dziecko do powtarzania dźwieków).
W mózgu obok okolic odpowiedzialych za mowe są miejsca ruchowe rąk. Czyli odpowiednio stymulując ruchowo rączki dziecka, zachęcając go do ćwiczeń, powodujemy również stymulacje okolic mowy. Również pobudzenie układu przedsionkowego (hustanie - we wszystkich stronach, kołysanie) powoduje poprawę mowy.
Oczywiście wizyta u neurologopedy  :)
Pozdrawiam, Agnieszka

Offline margo

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 31
Problem z mową
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 29, 2005, 02:08:39 pm »
Agnisiu! Syek ma 4,5 roku i MPDz. Od jakiegoś czasu chodzi już samodzielnie po mieszkaniu. Z rączkami też jest nie najgorzej - nieżle się nimi posługuje. Tylko z mową jest niedobrze. Nie mówi nic - tylko trochę wokalizuje. Martwi mnie to bardzo.

Offline agnisia

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 64
    • http://www.agnieszkacieciura.republika.pl
Problem z mową
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 29, 2005, 06:26:46 pm »
Margo proponuję zdjagnozowanie syna pod kątem zaburzeń Integracji Sensorycznej (SI), wizytę u neurologopedy i tak jak pisałam wyżej, te ćwiczenia z dzieckiem. Bardzo często mowa idzie do przodu po stymulacji ruchowej - wiem to z obserwacji dzieci.  :)
Pozdrawiam, Agnieszka

Offline skarleta

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 12
Problem z mową
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 25, 2006, 05:07:20 pm »
Witam! bardzo się ucieszyłam jak przeczytałam post od 'nadziejki'.ja mam synka z mpd co jest związane z wieloma problemami jak również z wymową.marcinek jest czterokończynowy spastyczny z padaczką.Od samego początku jak tylko wyszedł ze szpitala nosiłam go,kołysałam, tańczyłam z nim na rękach,a przede wszystkim śpiewałam mnóstwo piosenek,które gdzieś mi utkwiły w pamięci i recytowałam wiersze brzechwy podobnie jak 'nadziejka'.Marcinek jest dzieckiem nadpobudliwym,więc śpiew go uspokajał i rozlużniał.do dziś ciągle śpiewam.Mając dwa latka marcinek kończył wyrazy potem wypowiadał je całe na końcu powtarzał całe zdania a teraz mając pięć lat śpiewa całe piosenki i mówi wierszyki.Ma bardzo dobrą pamięć.Zna mnóstwo piosenek i całymi dniami słuchałby najchętniej muzyki.ledwo wstanie włącza radio rmf i słucha i gdziekolwiek czy na rehabilitacji czy na spacerze domaga się muzyki.niekiedy jak był mniejszy szłam z wózkiem po ulicy i śpiewałam np.'kolorowe jarmarki' czy coś innego.Ludzie patrzyli na mnie jak na wariatke,ale ta muzyka wiele dała mojemu synkowi .po paru akordach potrafi rozpoznać tytuł jak zna piosenke.Oczywiście od początku jesteśmy pod opieką logopedy,miał masaże logopedyczne ale i tak jego mowa jest zaburzona ,trzeba się wsłuchać,aby go zrozumieć.Niektórych liter jeszcze nie wypowiada,niektóre sobie zastępuje,ale jest dobrze,gdyż mówiono mi,że w ogóle nic nie osiągnie.nawet jeśli tylko najbliżsi go rozumieją to i tak jest to sukces.Więc mamy głowy do góry!Ja jestem optymistką nie poddaje się łatwo.Nasze dzieci mogą osiągnąć bardzo wiele  nie poddawajcie się1BĘDZIE DOBRZE1ja już wielu rzeczy nasłuchałam się od lekarzy a marcinek wszystkich zaskakuje1POZDRAWIAM1skarleta mama marcinka i ramonki
Skarleta - mama marcinka z mpd

Offline Bogusława

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 29
    • http://www.makaton.pl
Problem z mową
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 14, 2007, 09:39:03 pm »
Gesty Makatonu (dostosowane do możłiwości naszych dzieci z ZD.) są juz na stronie internetowej www.makaton.pl pod ikonką gesty - zapraszam!
BOGUSŁAWA

agnes1_23

  • Gość
Problem z mową
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 19, 2008, 04:49:04 pm »
Witam, mam siostrzenice z ZD ma 8 lat, mówi tylko bardzo proste słowa oraz sylaby.  Siostra konsultowala sie u logopedy, ktory powiedzial ze mala ma jeszcze czas. Nie zalecil cwiczen, jakos w to nie ufam ze sama sobie poradzi. Uwazam, ze powinna byc pod stala kontrola logopedy, co prawda w szkole specjalnej do ktorej uczeszcza jest logopeda, ale nie zauwazylam jakiejs dodatkowej pracy nad tym, ani zadnych cwiczen w domu. Czy ktos z Panstwa moze polecic mi logopede ktory ma doswiadczenie z dziecmi z ZD ( Krakow, Nowy Targ, Zakopane) Bardzo martwie sie ze tak juz pozostanie :( , dodam ze Weronika wszystko rozumie, dobrze slyszy i ladnie wspolpracuje, ale jej mowa jest na poziomie 1,5-2 letniego dziecka.
pozdrawiam serdecznie

agnes1_23

  • Gość
Problem z mową
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 19, 2008, 04:54:13 pm »
Sciskam wszystkie Mamy :)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Problem z mową
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 19, 2008, 05:00:29 pm »
Dziecko ma 8 lat a logopeda mówi, że ma czas na mowę czynną.?  :roll:  -kiedy po 40-tce?

Extra logopedę polecam tu:
http://forum.darzycia.pl/topic,6249.htm
Ela Wianecka
Kraków
ul. Garncarska (koło Klasztoru Sióstr Sercanek)

lub
http://forum.darzycia.pl/topic,9083.htm
Neurologopeda Alerksandra Łada

Tu znajdziesz ważne sprawy
http://forum.darzycia.pl/topic,4018.htm
http://www.plock.edu.pl/prv/logopeda

Dla mowy największe znaczenie mają mięśnie aparatu artykulacyjnego m. in. warg i języka, aparatu fonacyjnego (krtani) oraz mięśnie twarzy. Jednym z czynników mających wpływ na jakość mówienia jest odpowiednie napięcie mięśniowe.
Zaburzona równowaga mięśniowa prowadzi do przewagi jednej grupy mięśni nad drugą, dlatego w zespole Downa duża przewaga mięśni języka współistnieje z hipotonią mięśnia okrężnego ust i wiotkością mięśni policzkowych.


http://forum.darzycia.pl/topic,4175.htm
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

agnes1_23

  • Gość
Problem z mową
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 21, 2008, 10:48:15 pm »
Pani Soniu,
dziekuje bardzo, czy zna Pani moze nr tel, lub tez nr ulicy albo nazwe poradni / osrodka w ktorym pracuje ten logopeda z Krakowa? Obawiam sie, ze bede miec kłopoty ze zlokalizowaniem. pozdrawiam

 

(c) 2003-2017 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach