Aktualności: Zapraszamy na nowo powstałe Forum dyskusyjne o szyciu http://forum.metkiiwszywki.pl

Autor Wątek: Masaż logopedyczny  (Przeczytany 12174 razy)

Offline BasiaB

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 2705
    • http://www.michalek_b.republika.pl/index.html
Masaż logopedyczny
« dnia: Listopad 24, 2004, 09:34:32 pm »
CZYNNOŚCI PRZYGOTOWUJĄCE NARZĄD ARTYKULACYJNY DO PODJĘCIA FUNKCJI MOWY

I

Ćwiczenia bierne, masaż.
1. Masaż narządów artykulacyjnych ma na celu :
         - Poprawienie sprawności motorycznej
-   „odwrażliwienie śluzówki jamy ustnej (w miarę wykonywania ćwiczeń objawy      
nadwrażliwości zmniejszają się).
2. Przygotowanie do masażu:
         - umyć ręce ciepłą wodą i mydłem
         - wetrzeć krem o delikatnym i przyjemnym zapachu
-   pamiętać o tym aby paznokcie były krótko przycięte, opiłowane i nie pokryte
lakierem o intensywnym kolorze
-   palec wskazujący prawej ręki owijamy czystą gazą i moczymy w ciepłym płynie,
aby zmniejszyć tarcie podczas masowania
3. Przedmioty, które służą do wykonywania masażu:
Smoczki (bez otworków) nałożone na butelki wypełnione płynem (ciepłym, zimnym), łyżeczka plastikowa i metalowa, kawałek jabłka, skórka chleba. Lizak (podłużny) , miękka szczoteczka do zębów, sterylna gaza do owinięcia palca itp.
4. O czym należy pamiętać:
-   ćwiczenia bierne są nieprzyjemne dla dziecka; ingerencja nawet bardzo delikatna we
wnętrze jamy ustnej wywołuje często odruch wymiotny;
-   przy wykonywaniu ćwiczeń należy dziecku okazywać wiele cierpliwości i zdyscyplinowania;
-   masaż najlepiej wykonywać kilka razy dziennie zawsze przed jedzeniem
-   ćwiczenia należy łączyć z bodźcami słuchowymi (produkcje głużeniowe, gaworzeniowe, wyrazy);
-   używane przedmioty o różnej temperaturze i różnej gładkości powierzchni oddziałują także na analizator czuciowy masowanych narządów; wybór przedmiotów musi być uzależniony od wieku dziecka (np. nie stosuje się szczoteczki do zębów , skórki od chleba itp. u niemowląt)
-   ingerencja wewnątrz jamy ustnej jest nieprzyjemna dla dziecka, dlatego też do masażu wykorzystuje się przedmioty, do których dziecko jest przyzwyczajone.

Usprawnianie języka
W budowie tego narządu wyróżnia się nasadę, trzon i koniec języka oraz powierzchnię górną czyli grzbietową, dolną i dwa brzegi. Przez środek biegnie rowek zwany bruzdą pośrodkową, którą ślina spływa do gardła. W części tylnej występuje natomiast bruzda w kształcie litery V stanowiąca przejście trzonu w nasadę języka. Powierzchnia dolna, znacznie mniejsza, jest gładka i podzielona przez fałd śluzówkowy zwany „wędzidełkiem języka” uwidaczniający się po uniesieniu końca języka do podniebienia. Prawidłowo rozwinięte wędzidełko pozwala na docieranie języka w każde miejsce jamy ustnej, nie stanowiąc przeszkody w wykonywanych funkcjach. Koniec języka jest zwężony, spłaszczony i zaokrąglony, będąc najaktywniejszą częścią całego narządu. Bierze udział we wszystkich czynnościach bezpośrednio lub pośrednio jako nośnik siły języka.
1.   Masaż rozpoczynamy od grzbietowej powierzchni czubka języka przesuwając palec ruchami kolistymi (podłużnie lub poprzecznie) najpierw po prawej, a następnie po lewej stronie w kierunku nasady, aż do wystąpienia odruchu wymiotnego.
2.   Następnie masujemy brzegi języka, zahaczając o powierzchnię dolną. Rozpoczynamy także od czubka języka kierując się ku jego nasadzie.
3.   Czubek języka chwytamy delikatnie w palce (przez gazę aby się nie wyślizgiwał) i masujemy ruchem rozgniatającym. Język przesuwamy w płaszczyźnie poziomej i pionowej. Dotykamy go energicznie krótkim ruchem pulsującym, aby sprowokować odruch cofania się.

Usprawnianie wędzidełka
Niekiedy obserwujemy u dziecka skrócone wędzidełko podjęzykowe ( przy wysuniętym języku na brodę jego czubek układa się w kształcie serduszka) które wymaga ćwiczeń w celu jego rozciągnięcia:
-   podciąganie i energiczne wywijanie czubka języka ku górze.
Pod wpływem ćwiczeń skrócone wędzidełko rozciąga się i pozwala na prawidłową artykulację głosek dziąsłowych. Interwencja chirurgiczna konieczna jest tylko w przypadku całkowitego przyrośnięcia czubka języka ( gdy nie odrywa się on od przepony). Po podcięciu w ciągu trzech dni należy rozpocząć ćwiczenia pionizacji języka, gdyż sam zabieg nie usprawnia, a daje tylko możliwość ćwiczeń.

Usprawnianie podniebienia
Podniebienie twarde i miękkie masujemy w kierunku od przodu ku tyłowi najpierw po jednej później po drugiej stronie linii środkowej. Z podniebienia płynnym ruchem przechodzimy do masażu wewnętrznej strony policzków i warg. Wewnętrzną stronę policzków i warg masuje się ruchami okrężnymi w kierunku poziomym i pionowym. Najlepiej palcem (owiniętym gazą) lub którym z wymienionych przedmiotów.

Masaż policzków, przełyku i warg
Masaż wykonany przed posiłkiem poprawia sprawność artykulatorów na ok. 30 minut. Szczególną uwagę zwracamy na to, aby dziecko oddychało przez nos.
1. Masaż warg – kciuk ułożony pod brodą a palec wskazujący i środkowy ruchem rozciągającym jednocześnie obie połowy, masują złączone wargi. Następnie wargi rozciągamy i ściągamy, lekko obszczypujemy i głaskamy.
-   Złączone wargi rozciąga się i zsuwa na kształt „dzióbka”. W pozycji zsuniętej zamyka się je i rozwiera, naśladowanie cmokania.
-   Okolice warg lekko obszczypuje się, dotyka łyżeczkami o różnej temperaturze (umoczone raz w zimnym raz w gorącym płynie) pociera przedmiotami o różnej gładkości powierzchni (łyżeczka, skórka chleba itp.)
Możemy również masować wargi miękką włosianą szczoteczką do zębów.
2. Masaż policzków, podbródka, czoła – wykonuje się ku skroniom. Po nałożeniu kremu na skórę twarzy i szyi masujemy ruchami okrężnymi od nosa do warg w kierunku skroni. Kciukiem podtrzymujemy brodę tak, aby zęby (dziąsła) górne i dolne były złączone, a wargi zwierały się. Pozostałymi palcami masujemy (początkowo delikatnie, a potem stopniowo zwiększamy siłę nacisku i szybkość wykonywanych ruchów). Lekko obszczypujemy i oklepujemy masowaną okolicę i ponownie przechodzimy do masowania, a na końcu głaskamy.

Masaż przełyku
Zewnętrzną stronę masujemy od dołu ku górze ruchem głaskającym pionowym.

Masaż żuchwy
Delikatnie ujmuje się żuchwę i wykonuje nią ruchy ku dołowi i ku górze. Zwraca się uwagę na to, aby ruchy były wykonywane rytmicznie i płynnie. W pozycji górnej wargi są zwarte, w dolnej rozciągnięte. Trzeba próbować łączyć ruchy pionowe z poziomymi, jak przy żuciu.

Masaż dziąseł
Dziąsła dolne masujemy w kierunku od góry do dołu, a dziąsła górne – od dołu ku górze. Masaż dziąseł pobudza odruch żucia i dlatego wykonujemy go jako ostatni przed posiłkiem.


II

Ćwiczenia wspomagane
Przy ćwiczeniach wspomaganych łączy się elementy masażu z ruchem wykonywanym przez dziecko świadomie.
1.   Zachęcamy dziecko, aby w czasie masażu przy rozciągniętych wargach, naśladowało mlaskanie, a przy ściągniętych – cmokanie.
2.   Przed lustrem ćwiczymy dokładną artykulację samogłosek w różnych zestawach: ao, ea, eo, ae, au, ou, aeu, aio, aouei itp. Każdy zestaw można odpowiednio nazwać, np. głosem karetki pogotowia, pociągu itp. Celem tych ćwiczeń jest usprawnienie mięśnia okrężnego ust, a nie nauczanie wymowy głoski i dlatego też ruchy warg powinny być maksymalne, a więc nienaturalnie izolowane, obszerne i dokładne.
3.   Zachęcamy dziecko, aby mocno zwierając wargi próbowało robić baloniki z policzków lub przynajmniej wydychało powietrze „dzióbkiem”. W przypadku kłopotów pomagamy dziecku zaciskając palcami skrzydełka nosa.
4.   Pomagamy przy zakładaniu warg na siebie: górnej na dolną i odwrotnie

Ćwiczenia wspomagane języka
Ćwiczenia wspomagane języka rozpoczynamy wtedy gdy dziecko potrafi wykonać językiem ruch do przodu kładąc go przynajmniej na czerwieni warg. Wówczas:
1.   Palcem lub łyżeczką wywijamy czubek języka na wargę górną
2.   Przesuwamy język pomiędzy kącikami warg.
3.   Wykonujemy masaż języka na zewnątrz jamy ustnej, zachęcając do samodzielnego wykonania ruchu.
4.   Wklejamy na podniebienie mleko w proszku, czekoladę itp. i zachęcamy dziecko do zlizywania czubkiem języka uniesionym do góry.
Określoną czynność (jak każde zadanie) dziecko może wykonać, jeżeli ma możliwości jej wykonania, rozumie zadanie (dokonuje analizy i syntezy) i ma odpowiednią motywację.

III

Ćwiczenia czynne
Ćwiczenia czynne rozpoczynamy wtedy, gdy mamy pewność, że dziecko ma możliwości ich wykonania. Można prowadzić je w zestawie ćwiczeń biernych i wspomaganych jako ostatnie w kolejności a więc: wykonujemy krótki masaż, kilka ćwiczeń wspomaganych i podajemy wzór do naśladowania (ćwiczymy razem z dzieckiem w wolnym tempie, podając wzór bardzo dokładnie).

Ćwiczenia czynne żuchwy
1.   Żuchwę opuszczamy i unosimy ku górze.
2.   Wykonujemy ruchy poziome, jak podczas żucia, z wargami raz zamkniętymi, raz rozchylonymi.
3.   Ruchy do przodu i do tyłu (wysuwanie żuchwy ku przodowi i cofanie).

Ćwiczenia czynne warg
1.   Wysuwanie i spłaszczanie warg złączonych
2.   Zakładanie wargi dolnej na górną i górnej na dolną
3.   Cmokanie – wargi ściśnięte
4.   Dmuchanie: a) przez wargi w kształcie dzióbka; b) z postawionymi zębami górnymi na dolną wargę; c) bokiem.
5.   Parskanie
6.   Półuśmiech (odciąganie na przemian kącików warg).
7.   Przesadna artykulacja samogłosek w różnych układach warg np. a-i-o-e-u-y
8.   Nadymanie policzków i powolne wypuszczanie powietrza ustami lub nosem.

Ćwiczenia czynne języka
1.   Wysuwanie i cofanie języka
2.   Przenoszenie języka od kącika do kącika warg.
3.   Wysuwanie języka na brodę.
4.   Oblizywanie dolnej wargi i brody
5.   Unoszenie języka do nosa
6.   Oblizywanie górnej wargi.
7.   Ruch okrężny języka wokół warg (można wargi posmarować miodem, dżemem itp.)
8.   Oblizywanie wewnętrznej strony warg (ruch u dołu, u góry i kolisty)
9.   Wypychanie językiem policzków
10.   Unoszenie czubka języka do zębów.
11.   Unoszenie czubka języka do dziąseł.
12.   Kląskanie językiem.
13.   Wysunięcie szerokiego języka na wargi (z czasem bez opierania na wardze) – łopata.
14.   Wysuwanie wąskiego języka na wargi (z czasem bez opierania na wardze).
15.   Spłaszczanie i zwężanie języka.
16.   Ruchy poziome języka pomiędzy kącikami  warg bez opierania się na wardze
17.   Unoszenie języka do nosa i wywijanie na brodę.
Przy ćwiczeniach języka zwracamy uwagę na odizolowanie jego ruchów od ruchów żuchwy, która musi być nieruchoma. Ruchy żuchwy „przytrzymują” język.

Ćwiczenia czynne podniebienia miękkiego
1.   Ziewanie
2.   Kaszlenie z językiem wysuniętym na zewnątrz jamy ustnej.
3.   Chrapanie na wdechu i wydechu.
4.   Wymawianie sylab: ak, uk, ka, ku.


Wszystkie ćwiczenia wykonujemy z dzieckiem w wolnym tempie, ale rytmicznie, każdy układ powtarzając 3-5 razy i zwiększając stopniowo liczbę i tempo.

Niestety nie zam zródła .Ćwiczenia zostały udostępnione i zalecone przez logopedę Michałka.
Basia - mama Michałka z ZD lat 12

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2004, 10:05:57 pm »
Super! Drukuję i ćwiczę. Chyba nie za późno?

Offline Hubcio

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 761
    • http://www.rzeszow.mm.pl/~hubcio
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2004, 10:43:01 pm »
Ja o takim masarzu mogę tylko pomarzyć. Hubcio za nic w świecie nie da sobie włożyć czegokolwiek do buzi.

Offline Renek

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 518
    • http://www.monika.smyki.pl
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 24, 2004, 11:10:09 pm »
kiedy my robimy masaż przed lustrem - monika i marta zamiast mnie naśladować zrywaja boki ze smiechu pokladając sie na materacu. muszę eźtra wyglądać :lol:

Online sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25318
    • Dar Życia
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 24, 2004, 11:20:54 pm »
Może jeszcze komuś się przyda coś ze satarego wątku?
Mowa czynna: usprawnianie, logopedia, Ergoterapia
Metoda Castillo_Moralesa
Reguluje ona motorykę mięśni ustno- twarzowych oraz integruje kompleks ustno- twarzowy z motoryką całego ciała. Metoda ta polega na oddziaływaniu na mięśnie zaangażowane w procesy mowy (czyli mięśnie oddechowe, mięśnie twarzy, języka, gardła, krtani, i klatki piersiowej) poprzez odpowiednie manipulacje terapeutyczne. Pozwalają one znormalizować napięcie wymienionych grup mięśniowych i skoordynować proces mowy z oddechem. W trakcie tej terapii stosuje się specjalne płytki zaopatrzone w czopy pobudzające język do aktywności. Dzięki temu ulegają wzmocnieniu mięśnie języka i poprawia się symptomatyka otwartych ust, co przeciwdziała wydzielaniu się śliny „wystawianiu” języka, a tym samym zmienia korzystnie fizjonomię dziecka.

Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy: język, wargi i podniebienie przygotowują dziecko do prawidłowego mówienia

w Basi materiałach przy wysuwaniu języczka w dół (zalecałabym chowanie j. do buzi), potem w górę i znowu chowanie do buzi).
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline BasiaB

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 2705
    • http://www.michalek_b.republika.pl/index.html
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 24, 2004, 11:33:02 pm »
Przy tym ćwiczeniu języka chodzi też o
Cytuj
odizolowanie jego ruchów od ruchów żuchwy, która musi być nieruchoma.
dlatego nie ma chowania języka do buzi.
Basia - mama Michałka z ZD lat 12

Offline Coco

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 30
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2004, 09:51:16 pm »
Cytat: "Hubcio"
Ja o takim masarzu mogę tylko pomarzyć. Hubcio za nic w świecie nie da sobie włożyć czegokolwiek do buzi.

Najprawdopodobniej dziecko ma tzw. nadwrażliwość dotykową. W takim przypadku konieczne jest "odczulenie" ciała, nawet całego.
Nie chcę tutaj wyrokować, radzę wizytę u logopedy ze specjalizacją :wczesna interwnecja logopedyczna w Państwa mieście!
Pozwolę sobie zadać pytanie: czy Hubcio jest dzieckiem urodzonym tzw. "cesarką"?

Offline Hubcio

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 761
    • http://www.rzeszow.mm.pl/~hubcio
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2004, 08:57:12 am »
Tak Hubcio urodził się przez cesarskie cięcie ale nie rozumiem co to ma wspólnego?
Jeśli chodzi o jego nadwrażliwość zaczęła się gdy był malutki i godzinami pielęgniarki próbowały się wkłuć wenflonem. Hubcio dużo przeszedł w szpitalach i jeszcze czeka go nie jedna operacja i myślę że jego wrażliwość jest całkiem słusznie uzasadniona, zresztą zdaniem lekazrzy również.

Offline Katarzynka

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 748
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 02, 2004, 12:51:22 pm »
Hubcio! Masaże pomagają, naprawdę!Dotyk jest podstawą komunikacji w życiu małego dziecka. Jeżeli Hubercik nie pozwala sobie wykonać masażu (butelką z zamknietym smokiem,palcem owiniętym gazikiem, łyżeczką, itp.mozna dodać tu smaki - slodki, słony, kwaśny) wewnątrz jamy ustnej(bardzo dobry sposób odwrażliwiania śluzówki, zwłaszcza u dzieci, które mają kłopoty z nadmiernym ślinieniem się), wypróbuj masaż zewnętrzny. Delikatnie głaszcz go po buzi dłonią, masuj policzki i usta, dotykaj materiałami o różnej fakturze(np.: wełna, jedwab, aksamit). Powodzenia.
Mama Oleńki ZD 5 lat i Łukasza 9 lat

Offline Agunia

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 271
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 02, 2004, 01:57:32 pm »
Katarzynko masz rację.Mój Bartuś też na początku nie chciał dać sobie dotknąć buzi ale pomalutku się przyzwyczauł.Robię mu masaż zewnętrzny i już to chyba polubił ale trwało to parę miesięcy.Teraz próbuje masaż wewnętrzny i idzie mi ciężko ale wierzę ,że i do tego się przyzwyczai.Te masaże zalecają wszyscy:logopeda,psycholog,pani fizykoterapeutka i ostatnio nawet na muzykoterapii pani polecała te masaże.Wiem,że każde dziecko reaguje inaczej ale warto próbować.
Agnieszka-mama Bartusia(21-mcy i Marysi(4,5l)
BARTUŚ

Offline Hubcio

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 761
    • http://www.rzeszow.mm.pl/~hubcio
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 02, 2004, 02:14:02 pm »
Katarzynko wiem że masaż to super sprawa dla mojego Hubercika. O masażu wewnętrzny nie ma mowy bo Hubcioma bardzo duży rozszczep a przy jego braku odporności o infekcje nie trudno. Ale to nie oznacza że nie masujemy mu buzi, wręcz przeciwnie masujemy. Tylko ten wewnętrzny nie wychodzi nam. jeśli chodzi o wkładanie smoczka z butelką to nie mam mowy bo Hubcio je z łyżeczki a butelka kolaży mu się ze zmuszaniem go do jedzenia. Natomiast sam wkłada sobie silikonową małą łyżeczkę do buzi. Widać to na niektórych zdjęciach na jego stronie. Ale zaznaczam to on sam sobie wkłada do buzi my jego nie zmuszamy.

Online sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25318
    • Dar Życia
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2005, 07:22:03 pm »
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 24770
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2005, 04:46:30 pm »
REWALIDACJA
Materiały do indywidualnych zajęć terapeutycznych (logopedycznych)
Opracowanie - mgr Barbara Wierzbowska - Lebiediew

 
Cytuj
NIGDY NIE JEST ZA PÓZNO NA WSPOMAGANIE ROZWOJU WASZEGO DZIECKA , dlatego też z mojej propozycji powinni skorzystać wszyscy rodzice, których dzieci nie mówią, chociaż inne w tym samym wieku już to robią, maja wady wymowy, często chorują na infekcje górnych dróg oddechowych, oddychają przez usta, ślinią się i mają kłopoty z połykaniem. To, co zaproponuję nazywamy masażem logopedycznym. Do jego przeprowadzenia potrzebne będą :

Systematyczność.
Cierpliwość.
Wytrwałość.
Krem dla dzieci lub oliwka.
Czyste ręce i krótkie paznokcie bez lakieru.
10 minut czasu w ciągu dnia i chwila wieczorem, gdy dziecko zaśnie.

ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE MIĘŚNIE NARZĄDÓW MOWY:
Wady wymowy możemy usunąć
Opracowała: Ilona Lenart
"Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić.
Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu."

Pozdrawiam
"Starsza Jesienna Miotełka"

Online sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25318
    • Dar Życia
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 02, 2005, 03:05:53 pm »
Masaż logopedyczny - kaseta video - Elżbieta Stecko



Numer katalogowy: 4541
Wydawnictwo: CMPPP
Data wydania: 1997
Format: 21 minuty
Cena: 35.00 zł

Treścią filmu jest badanie i ocena logopedyczna dzieci z grupy ryzyka nieprawidłowego rozwoju mowy. Masaż logopedyczny niemowlęcia i dziecka starszego. Najlepsze efekty usprawniania logopedycznego dziecka z obciążonym okresem ciążowo-okołoporodowym uzyskuje się rozpoczynając z nim pracę w okresie niemowlęcym.

W filmie przedstawiono następujące propozycje:
1. Badanie noworodka uszkodzonego
a) omówienie stwierdzonych nieprawidłowości
b) masaż
2. Badanie niemowlęcia z zespołem Downa i jego omówienie
3. Masaż aparatu artykulacyjnego u dziecka w wieku szkolnym.

Film przeznaczony jest dla psychologów, logopedów i rodziców dzieci wymagających usprawniania aparatu artykulacyjnego z zastosowaniem masażu.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline monawk

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 164
    • http://www.kubula.mail.waw.pl
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 02, 2005, 04:12:16 pm »
Szkoda, że wydawnictwo nie pomyślało o wydaniu płyty DVD. Wideo jednak już odchodzi do lamusa.
A może znacie coś podobnego właśnie na DVD? Choć bardzo kusi mnie autorka - Stecko. Miałam z nią zajęcia i wiem, że zajmuje się wczesną interwencją od wielu lat.

Online sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25318
    • Dar Życia
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 03, 2005, 11:42:21 pm »
Jeśli masz dostosowany komp. - możesz przegrać z video na dvd lub ktoś Ci może pomoże.

Na DVD jest inny program-dawałam informacje o nim na forum.
http://forum.darzycia.pl/tutaj-vp55969.html#55969

"Igraszki Logopedyczne Smoka Szczepana"
Są to 2 płyty DVD za 39zł -dla mnie rewelacja.
www.smokszczepan.pl
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline monawk

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 164
    • http://www.kubula.mail.waw.pl
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 04, 2005, 12:09:28 pm »
Tak, wiem, że można przegrać, ale z tego, co pamietam próbowaliśmy przegrywać naszą kasetę ze ślubu i okazało się, że mamy za słaby komputerek :(
A smok Szczepan rewelacja. Z tego, co zauważyłam, tam też są rady dotyczące takich zupełnych maluszków, prawda? Głównie chodzi mi o te masaże, teoretycznie wiem, jak to się robi, ale wolałabym to zobaczć. A w najbliższym czasie nie mamy wizyty u logopedy, dopiero 16 stycznia, a jak wypadnie termin operacji, to jeszcze bardziej się to przesunie. Oczywiście masuje małego wg tego, co wyczytałam, ale chciałabym się sprawdzić, czy robię to dobrze.

Online sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25318
    • Dar Życia
Podwójny album DVD z ćwiczeniami relaksacyjnymi
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 21, 2005, 01:40:15 pm »


Podwójny album DVD z ćwiczeniami relaksacyjnymi :

1. Relaks progresywny Jacobsona + Trening autogenny Schultza
2. Jak radzić sobie ze stresem + omówienie technik relaksacyjnych w opracowaniu i wykonaniu Władysława Pitaka
w propomocyjnej cenie 40 zł.

Zamówienia:
logos@logos.pomorze.pl
tel.094-340-60-06 Płatne przy odbiorze
http://www.logos.pomorze.pl
Towarzystwo Kształcenia Mowy LOGOS
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 24770
Masaż logopedyczny
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 06, 2008, 04:56:37 pm »
Masaż narządów artykulacyjnych      
03.07.2008.  
Usprawnianie aparatu artykulacyjnego

Masaże u zdrowego niemowlęcia nie wywołują zazwyczaj protestów (jeżli dziecko ma nadwrażliwość śluzówki jamy ustnej, taka ingerenacja jest dla niego bardzo nieprzyjemna, jednak wtedy tym bardziej należy kontynuować masaże, żeby tę nadwrażliwość pokonać. W przyszłości może być ona np. powodem niechęci dziecka do spożywania stałych pokarmów, mycia zębów itp.).
Cytuj
Masaże poprawiają sprawność artykulatorów na około 30 minut. Dlatego trzeba wykonywać go przed posiłkiem.

Przygotowanie do masażu:

Więcej

 http://www.logolandia.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=32
"Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić.
Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu."

Pozdrawiam
"Starsza Jesienna Miotełka"

 

(c) 2003-2014 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach