Jak można połączyć naukę j.ang z dźwiękami zwierząt i otoczenia z ćwiczeniami logopedycznymi i słuchu fonematycznego:
Co to? Kto to? Ćwiczenia i zabawy z dźwiękiem.
Numer katalogowy: 2554
Wydawnictwo: Seventh Sea
wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom Państwa, oddaje w Wasze ręce pomoc wspomagającą wszechstronny rozwój dziecka, wprowadzającą dzieci w jeden ze wspaniałych światów - świat dźwięku
Materiał dźwiękowo-obrazkowy składa się z pojedynczych dźwięków, historyjek dźwiękowych i obrazków do układania. Pomoc ma na celu rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej, która jest ważnym elementem wspomagającym rozwój dziecka, w tym rozwój mowy.
Proponowane ćwiczenia mają za zadanie uczyć dzieci koncentrowania uwagi na sygnałach dźwiękowych i analizowania tego, co usłyszały i zobaczyły. Zabawy przygotowują dzieci do słuchania, różnicowania i identyfikowania bodźców wzrokowych i akustycznych.
Ćwiczenia przeznaczone dla:
• dzieci przedszkolnych i młodszych
• dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
• dzieci niepełnosprawnych w różnym wieku
Do wykorzystania w czasie zabaw przez:
• same dzieci
• rodziców podczas zabaw z dziećmi
• logopedów i terapeutów
• nauczycieli
Zabawy mają na celu:
• uczyć uważnego słuchania
• uczyć koncentrowania uwagi na sytuacjachdźwiękowych
• uczyć identyfikowania i różnicowania bodźców akustycznych i wzrokowych
• rozwijać pamięć słuchową
• rozwijać wrażliwość słuchową i wzrokową
• rozwijać wyobraźnię
• wzbogacać mowę bierną i czynną
Pomoc składa się z płyty CD z nagraniami oraz 37 obrazków uzupełniających ćwiczenia i zabawy.
Zastosowano zasadę stopniowania trudności zadań, co pozwala na dobranie zabaw i ćwiczeń do aktualnego poziomu rozwoju dziecka - od pojedynczych, wyraźnie wyeksponowanych dźwięków, przez 2-3 następujące po sobie, aż po całe historyjki dźwiękowe rozwijające wyobraźnię i pozwalające na dowolną,
twórczą interpretację ich przez dziecko, wzbogacając jego mowę.
Lektor w sposób przystępny prowadzi dzieci przez świat dźwięków. Pozostawia czas na zastanowienie się i udzielenie odpowiedzi. Nie ocenia, a zachęca do twórczej zabawy.
Ja Monice połączyłam logopedię z j.ang w tej dziedzinie

Odgłosy zwierząt
bee - beczy owca baa - bleats (or cries) a sheep
chrum - chrząka świnia oink - grunts a pig
ichacha - rży koń neigh - neighs a horse (cichsze rżenie to whinny)
hau - szczeka (lub warczy)
piesek woof- barks (or growls) a dog
kukuryku - pieje kogut cock-a-doodle-doo - crows a cock
kwa - kwacze kaczka ąuack - quacks a duck
miau - miauczy kot miaow/miaou/meow (koty amerykańskie używają tego ostatniego sposobu) - miaows a cat
uhu - pohukuje sowa twit-twoo - cries an owl
Polski Angielski
beczeć to bleat
brzęczeć buzz
chrząkać to grunt
cykać/ćwierkać chirp
gdakać cluck
kwakać quack
miauczeć to miaow/ meow/mew
mruczeć to murmur
muczeć moo
piać crow
piszczeć (młode ptaki) to cheep
pohukiwać hoot
ryczeć to roar
ryczeć (osioł) bray/ee-aw
rżeć neigh/ whinny (cicho)
skowyczeć/kwiczeć squeal
skrzeczeć to croak
świergotać to warble
syczeć to hiss
szczebiotać twitter/chirp
szczekać bark
warczeć to growl
wyć to bellow/ to howl
świnia - oink, oink
wrona itp - caw
pies - woof,woof/bow wow/arf, arf
ptaszki - tweet, tweet
kotek - meow
krowa - moo
koza - baah
owca - baah
kura - cackle/cluck
gęsi - honk/gaggle
sowa - hoot/hoo,hoo
osioł - hee-haw
indyk - gobble-gobble
gołąbek - coo
kaczka - qwack, qwack