Aktualności: Zapraszamy na nowo powstałe Forum dyskusyjne o szyciu http://forum.metkiiwszywki.pl

Autor Wątek: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)  (Przeczytany 94400 razy)

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #150 dnia: Listopad 13, 2009, 10:00:46 am »
Świetna gra dla młodszych dzieci :D
Przedszkole językowe



http://ciufcia.pl/przedszkole-jezykowe

Całość:
http://ciufcia.pl/

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #152 dnia: Styczeń 11, 2010, 11:51:07 pm »
A tu świetna książka z wierszykami  - strona po stronie - czytana przez lektora.
Wierszyki doskonale nadają się do nauki języka!!!

Rhymes for learning English
http://www.education-free.com/files/Rhymes%20for%20English.swf




I następna:
More rhymes for learning EnglishPoems for children
http://www.education-free.com/files/More%20rhymes%20for%20English.swf



Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #153 dnia: Marzec 07, 2010, 06:56:39 pm »
I've got a lot of pets

Świetna piosenka ucząca nazw zwierząt i użycia czasownika "mieć" ( I've got)

http://www.youtube.com/v/zHTORV9x0HI&hl=pl_PL&fs=1&

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #154 dnia: Marzec 08, 2010, 11:56:32 pm »
The weather  - pogoda


Piosenka o pogodzie:
http://www.youtube.com/v/SA_zWo5LGF0&hl=pl_PL&fs=1&"

Tu opiosenka o pogodzie i porach roku:

http://www.youtube.com/v/3Ja4j4ltnRw&hl=pl_PL&fs=1&

A tu  scenki  dotyczące pogody:
http://www.youtube.com/v/cwsrnbdyIYc&hl=pl_PL&fs=1&



Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #157 dnia: Marzec 15, 2010, 09:43:52 am »
16 łatwych piosenek dla dzieci z tekstami.
http://www.youtube.com/user/shemrocknurseryrhyme#p/u/15/EOG3T5HkA0Q



 

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #158 dnia: Kwiecień 08, 2010, 08:05:57 pm »
Trudne do nauczenia dla  dzieci:
this, that, these, those
tu  podane w łatwy sposób:

http://www.youtube.com/v/JYD0vKjgmiA&hl=pl_PL&fs=1&


Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #159 dnia: Maj 09, 2010, 11:37:28 pm »
Zmysły

Your Senses


Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #160 dnia: Maj 09, 2010, 11:46:40 pm »
 


The Senses

Sense of Sight

Sense of smell

Sense of Toutch

Sense of Taste

Sense of Hearing


Head's eyes, nose, hands, mouth or ears to learn more about each of the five senses.




http://science-esclavas.blogspot.com/2009/01/five-senses.html

What can you do with your senses?

- Sight : You can SEE with your EYES
- Hearing : You can HEAR with your EARS
- Taste : You can TASTE with your TONGUE
- Touch : You can TOUCH with your SKIN
- Smell : You can SMELL with your NOSE
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #161 dnia: Lipiec 07, 2010, 02:11:06 am »
Strona z wieloma ciekawymi i zabawnymi pomocami do nauki języka .
http://www.hello-world.com/English/index.php

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #162 dnia: Lipiec 07, 2010, 07:15:36 pm »
Wszystkim  polecam ten program

EasyLanguage - Język angielski i Gramatyka Komplet kosztuje 39,90zł

EasyLanguage to program poświęcony nauce języków obcych, który nauczy Cię zasobu słownictwa, gramatyki, ale również fraz i przyjętych zwrotów w danym języku obcym, a to wszystko w łatwej i przyjemnej formie.

Jeśli nie znajdziesz tutaj tego czego szukasz, odwiedź nas na stronie internetowej
www.1-easysoft.com
Skontaktować się z nami można także za pomocą emaila na adresy pomoc@1-easysoft.com
oraz sklep@1-easysoft.com



http://www.1-easysoft.com
Cena:
EasyLanguage - Język angielski (+ Gramatyka): 39.90 PLN
Razem: 39.90 PLN



http://www.pl.1-easysoft.com/

EasyLanguage to program poświęcony nauce języków obcych, który nauczy Cię zasobu słownictwa, gramatyki, ale również fraz i przyjętych zwrotów w danym języku obcym, a to wszystko w łatwej i przyjemnej formie.

Zawartość programu tworzą tysiące słówek i setki zdań, które są według swojego zamierzenia podzielone na kilkadziesiąt tematów do nauki. Każde słówko jest uzupełnione o obrazek przedstawiające znaczenie a wszystkie słowa są nagrane przez rodzimego mówcę. Za pomocą wbudowanego edytora tematów do nauki można łatwo tworzyć nowe tematy do nauki z własnym zasobem słownictwa, i dzięki temu niemal bez graniczeń poszerzać zakres do nauki programu.

EasyLanguage nauczy Cię czytać, pisać i rozumieć obcą mowę za pomocą inteligentnego systemu nauki. Stopniowo przejdzie z Tobą wybrane tematy do nauki, przy czym przy każdej pozycji do nauki, zachowa dane o tym co sprawiało Ci trudności i dzięki temu określi intensywność i ilość powtórzeń. Po zakończeniu nauki będziesz mógł sprawdzić w ilu procentach opanowałeś poszczególny materiał oraz ile powtórzeń było potrzebnych do jego całkowitego opanowania.

Swoje osiągnięte umiejętności możesz sprawdzić za pomocą kilku typów testów. Każdy wynik testu jest oceniany i na podstawie poprawności odpowiedzi zaszereguje na liście osiągniętych wyników danego tematu do nauki. Dowiesz się również, jakie popełniłeś błędy, jak długo trwał test, w ilu procentach test był napisany poprawnie oraz czy się poprawiłeś w nauce czy nie.

Do nauki i testu przy każdym temacie do nauki możesz sobie ustawić Tobie odpowiadający poziom trudności czy limit czasowy. Nauka i test można wykonać z więcej niż jednego tematu do nauki jednocześnie.

Do kolejnych możliwości z pracą z programem należy ćwiczenie wymowy. Do każdej pozycji tematu możesz za pomocą mikrofonu nagrać własną wymową i następnie w prosty sposób porównać swoją wymowę z wymową rodzimego lektora.

EasyLanguage następnie zawiera słownik do tłumaczenia w obie strony, który w łatwy i szybki sposób umożliwi Ci wyszukanie wszystkich dostępnych przekładów zadanego wyrazu, sprawdzić jego wymowę i w jakim temacie znajduje się wyraz.

Niezastąpiony spośród wielu CD, które kupiłam dla Moniki.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #163 dnia: Lipiec 08, 2010, 10:38:35 am »
A tu mozna ściągnąć wersję testową EasyLanguage - Język angielski (+ Gramatyka)

 http://pobierz.pl/programy/windows/edukacja-i-nauka/jezyk-angielski/EasyLanguage

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #164 dnia: Lipiec 08, 2010, 11:52:12 pm »
Tak, ale to nie jest pełna wersja- płaci się 39,90 za komplet.
Za pośrednictwem e-maila wysyłają kod aktywacyjny-wtedy dopiero jest full wersja.

Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #165 dnia: Październik 08, 2010, 11:47:09 am »
A my z Alą przypominamy właśnie sobie wiadomości z IV klasy:

Na początek czasowniki:

http://www.youtube.com/v/VvKviEYKuNw?fs=1&hl=pl_PL


A teraz:
Czas PRESENT SIMPLE


Czas Present Simple jest bardzo prosty w tworzeniu.
 Potrzeba tylko czasownika w podstawowej formie i osoby wykonującej czynność.

Oto przykład:

I go to school.  Chodzę do szkoły.


Żeby jednak nie było tak łatwo, jest jedna mała rzecz, o której zawsze trzeba pamiętać w tym czasie:

w trzeciej osobie liczby pojedynczej do czasownika musimy dodać końcówkę -s

writes    pisze
reads    czyta
sits    siedzi
swims    pływa
makes    robi
takes    zabiera


Czasami jednak trzeba dodać -es zamiast -s

does    robi
goes    idzie
watches    ogląda
washes    myje


A jeśli czasownik kończy się na literkę -y, a przed nią jest spółgłoska, to w trzeciej osobie zamiast -y wstawiamy -ies

study » studies    studiuje


I na koniec bardzo ważny wyjątek:

I have » he/she/it has    mieć, ma



W Present Simple bardzo często używamy słówek określających częstotliwość wykonywania czynności:

always    zawsze
never    nigdy
often    często
rarely    rzadko
seldom    rzadko
usually    zwykle
every day    codziennie
every week    co tydzień
every month    co miesiąc
twice a month    dwa razy w miesiącu
seven times a month    siedem razy w miesiącu
three times a day    trzy razy dziennie




A teraz możemy w miły sposób utrwalić lekcję :)

PRESENT SIMPLE 1 os. l.poj:
http://www.youtube.com/v/AoG8dNAh3ck?fs=1&hl=pl_PL
http://www.youtube.com/v/jEW5IPyIhNI?fs=1&hl=pl_PL

PRESENT SIMPLE 1 os. l.poj: oraz 3 os. l.poj:
http://www.youtube.com/v/Wr5XEtsqWLQ?fs=1&hl=pl_PL
Pytania i odpowiedzi:
http://www.youtube.com/v/F-fDRi2zl-c?fs=1&hl=pl_PL

PRESENT SIMPLE 3 os. l.poj:

http://www.youtube.com/v/OslbuKg8QGY?fs=1&hl=pl_PL
http://www.youtube.com/v/7usEeONhdzY?fs=1&hl=pl_PL
http://www.youtube.com/v/jKk9XgdhaQ0?fs=1&hl=pl_PL
http://www.youtube.com/v/3MzMe9gsxe8?fs=1&hl=pl_PL

Piosenka - pytania i odpowiedzi:
http://www.youtube.com/v/iDj9Cl2YY-U?fs=1&hl=pl_PL

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #166 dnia: Październik 08, 2010, 01:25:09 pm »
I jeszcze PRESENT SIMPLE

Pytania i odpowiedzi.
Czy  ty masz? Czy on ma?

Odpowiedzi pozytywne:
http://www.youtube.com/v/9KZEijLsw9M?fs=1&hl=pl_PL

Odpowiedzi negatywne:
http://www.youtube.com/v/SE9-VjahXUY?fs=1&hl=pl_PL

Piosenka:
http://www.youtube.com/v/2u-M7V1xPsQ?fs=1&hl=pl_PL

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #167 dnia: Październik 10, 2010, 07:50:14 am »
I jeszcze Present Simple - pytania i odpowiedzi w 3 os. liczby pojedynczej.

Np. zdanie
 She gets up at 7 o'clock.

Pytania tworzymy z użyciem  ''does''  na poczatku zdania.
W pytaniu w trzeciej osobie do czasownika NIE dodaje sie koncówki -s lub -es!
Ta końcówka jest w operatorze "do":

Does she get up at 7 o'clock?

Przeczenie tworzy się  przy pomocy  doesn't = does not . Do czasownika oczywiście nie dodajemy - s.
She doesn't  get up at 7 o'clock.

Tu dziewczynka ma bardzo pomysłowy sposób, jak zapamietać, że nie używamy razem końcówki  -s i  does't ;D:
http://www.youtube.com/v/E73R-b65KYI?fs=1&hl=pl_PL

A tu mapa Present Simple
(i wszystko jasne :))

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #168 dnia: Październik 12, 2010, 12:24:37 am »
I jeszcze drugi  czas teraźniejszy do powtórki :)

PRESENT CONTINUOUS

Tworzenie tego czasu jest banalnie proste.
 Bierzemy wykonawcę czynności (podmiot), dobieramy mu odpowiednią formę czasownika być,
 dalej czasownik z końcóweczką -ing, może jakaś reszta zdania i zrobione. ;D

podmiot + odpowiednia forma czasownika "to be" w czasie teraźniejszym ("am", "is", "are") + czasownik z końcówką -ing
Np:
I am doing my homework now.
Teraz odrabiam pracę domową.

 Tu odmiana czasownik "be" i tworzenie zdań oznajmujących:
http://www.youtube.com/embed/1yNGo4TjSOg"

 Zdanie pytające:

Sprowadza się to do zamienienia miejscami czasownika "to be" z podmiotem. :)
Are you doing your homework now?
Czy odrabiasz teraz swoją pracę domową?


Pytanie szczegółowe:

Pytanie szczegółowe również jest proste. Przed całym zdaniem pytającym dodajemy tylko dodatkowe słówko (What, Why, How, Where itp)

Czyli : zaimek pytający + odpowiednia forma czasownika "to be" w czasie teraźniejszym ("am", "is", "are")
+ podmiot + czasownik z końcówką -ing + reszta zdania (z opuszczeniem części, o którą pytamy)
Np;
What are you doing now?
Co teraz robisz?


A teraz możemy poćwiczyć ;D

http://www.youtube.com/v/mcVi24WiAMw?fs=1&hl=pl_PL

http://www.youtube.com/v/EyR_JTs8Yt4?fs=1&hl=pl_PL

http://www.youtube.com/v/krYZZ3xJmag?fs=1&hl=pl_PL

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #169 dnia: Październik 15, 2010, 12:56:18 pm »
Ćwiczenia - Present Continuous 

 
http://mercigd.wordpress.com/2009/12/14/present-continuous/

I do wydrukowania różności uczące  stosowania tego czasu:
http://www.anglomaniacy.pl/printableGrammar04.htm

A tu dla miłośnikow kreskówek wspaniałe ćwiczenie podczas oglądania bajki :)
http://www.youtube.com/v/KzKLx2lGZlM?fs=1&hl=pl_PL

I piosenka:
http://www.youtube.com/v/DR5qPNPGCmY?fs=1&hl=pl_PL

Zestawienie obu czasów:




Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #170 dnia: Październik 24, 2010, 01:32:18 am »
Visual Dictionary Online


Świetny słownik obrazkowy online - z lektorem!
http://visual.merriam-webster.com/index.php








Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #171 dnia: Grudzień 08, 2010, 09:07:06 am »
Jedna czwarta gimnazjów nie tworzy międzyklasowych grup do nauki języków obcych. Dyrektorzy "nie widzą takiej potrzeby" lub uważają, że to "organizacyjnie karkołomne"....>>>>Języki obce w międzyklasowych grupach. Karkołomne?
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #172 dnia: Grudzień 10, 2010, 10:19:13 am »
Posluchajcie ( i poczytajcie) czarodziejskiej opowieści o podróży na Biegun Północny.
"Polar Express".



http://www.storylineonline.net/polar/fullscreen_xl.html

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #173 dnia: Grudzień 21, 2010, 10:51:55 pm »
Nauczmy się piosenki .......


Jingle Bells:

Dashing through the snow
In a one horse open sleigh
O'er the fields we go
Laughing all the way
Bells on bob tails ring
Making spirits bright
What fun it is to laugh and sing
A sleighing song tonight

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

A day or two ago
I thought I'd take a ride
And soon Miss Fanny Bright
Was seated by my side
The horse was lean and lank
Misfortune seemed his lot
We got into a drifted bank
And then we got upsot

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh yeah

Now the groud is white,
So go it while you're young
Take the girls tonight
And sing this sleighing song
Just get a Bob-Tailed Nag,
Two-Forty for his speed
Then hitch him to an open and Crack
You'll take the lead

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh yeah

Łatwa wersja:
http://www.youtube.com/v/Mn5Sd-XB4RI?fs=1&hl=pl_PL


Trudniejsza:
http://www.youtube.com/v/TeNJmOsBS94?fs=1&hl=pl_PL


Nauka przez powtarzanie:
http://www.youtube.com/v/dDyH5JfxQBE?fs=1&hl=pl_PL


Tłumaczenie:
Poprzez białe drogi, z mrozem za Pan Brat
pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.
Biegnij koniu wrony przez uśpiony las
my wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak.

Ref.
dzwonią dzwonki, dzwonią dzwonki, dzwonią dzwonki sań
co za radość gdy saniami tak można jechać w dal
gdy pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
a przed nami i za nami wiruje tyle gwiazd.


Biegniesz biała drogo nie wiadomo jak,
nie ma tu nikogo ktoby znaczył ślad.
Tylko nasze sanie, tylko szybki koń
tylko gwiazdy roześmiane i piosenki ton.


Ref.
Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
co za radość gdy saniami tak można jechać w dal
gdy pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
a przed nami i za nami wiruje tyle gwiazd. :]

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #174 dnia: Styczeń 23, 2011, 10:03:04 pm »
Do wydrukowania karty, które świetnie sprawdzają się jako pomoce w nauce języka.
My ostanio gramy w zawody, ale też uczymy się czasowników nieregularnych.

http://notredamke.rkc.si/english/cards/index.htm

Tu pomocne zwroty określające czynności dnia codziennego:

http://3.bp.blogspot.com/_tT4aILV21Iw/TObpruE2oKI/AAAAAAAAAu0/BJVb8PPIPHE/s1600/Daily+Routines.jpg

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #175 dnia: Luty 03, 2011, 06:14:00 pm »
Własnie uczymy się pytań  o drogę (i odpowiedzi). :)
Tu przydatne pomoce:

Turn left into Oxford Street.
Turn right into Oxford Street.
Go past the pet shop.
The bookshop is between the church and the pet shop.


Można wydrukować i bawić się w szukanie konkretnych obiektów - budynków, sklepów lub ulic. :)
http://www.englisch-hilfen.de/en/words/asking_the_way_vocabulary.htm

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #176 dnia: Luty 04, 2011, 06:41:38 pm »
Do nauki wskazywania drogi przydadzą nam się nazwy różnych miejskich  obiektów.

Tu fiszki:
http://www.esljunction.com/esl-efl-flashcards/Buildings-in-the-City-flashcards/

Tu można usłyszeć ich poprawną wymowę:
http://quizlet.com/1992717/buildings-in-the-city-flash-cards/

Na YT:-
http://www.youtube.com/embed/_63_QE3s_vA"
http://www.youtube.com/embed/z3mopjueqps"
http://www.youtube.com/embed/_tRgETfSL9I"
http://www.youtube.com/embed/lAoqZ-YK_Ks"

A tu plansza miasta:

http://2.bp.blogspot.com/_li60hWG8dfU/SrQ0U-m4WEI/AAAAAAAAAdQ/n9ygftQc5t0/s1600/giving%2Bdirections.JPG
I już możemy się bawić.
Np:
Jesteś na Park Sreet przy szkole.
Jak dojdziesz do hali sportowej przy West Street?

Miłej zabawy :)

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #177 dnia: Luty 07, 2011, 12:38:44 pm »
Ala z klasą zaliczyła pięknie oba czasy teraźniejsze i teraz  przechodzą do czasu przeszłego prostego.
Uf, wiem z doświadczenia, że nie będzie łatwo. Zwłaszcza przy czasownikach nieregularnych.
Ale cóż, kto nie spróbuje ten....żałuje ;D. (MOże się uda. 8))
Zaczynamy! :)

Past Simple

 

Zaczniemy od nauki odmiany czasownika to be(być) przez osoby w czasie przeszłym.

was/were

I was
you were
he/she/it was

we were
you were
they were

Past Simple - konstrukcja

TWIERDZENIE:

•I/ you / he / she / it / we / they + czasownik + ed (przy czasownikach regularnych)
•lub + druga forma czasownika (przy czasownikach nieregularnych)


PRZECZENIE:

•I didn't + czasownik w bezokoliczniku
•You didn't + czasownik w bezokoliczniku
•She didn't + czasownik w bezokoliczniku
•They didn't + czasownik w bezokoliczniku


PYTANIE:


•Did I + czasownik w bezokoliczniku?
•Did you + czasownik w bezokoliczniku?
•Did he + czasownik w bezokolicz
•Did we + czasownik w bezokoliczniku?
•Did they + czasownik w bezokoliczniku?

Zastosowanie:
•Czynność została wykonana w przeszłości i została zakończona. Bardzo często podany jest dokładnie czas, kiedy dana sytuacja się wydarzyła. Może się też zdarzyć, iż czas można wywnioskować z kontekstu.

Mapa mentalna:



Past simple rozmówki z użyciem czasowników regularnych ( od 1 minuty):
http://www.youtube.com/embed/cmYgPHr60VU"

i nieregularnych:
 http://www.youtube.com/embed/vtuBEqeCkHI"

Nauka czasowników nieregularnych:
http://www.youtube.com/embed/u00f2oZJ_eA"

Mozna też przy ich nauce pośpiewać: ;D
http://www.youtube.com/embed/ufk7Da__lPA"

Zestawienie Present - Past:
http://www.youtube.com/embed/gK12tjcqpsM"

Zamieniamy zdania z Present Simple na Past Simple:
http://www.youtube.com/watch?v=JyKxgfLdkAM

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #178 dnia: Luty 08, 2011, 07:41:24 pm »
Poćwiczmy Past Simple. :)

Did You Have A Nice Vacation?
http://www.youtube.com/embed/Da1FN3Br2k4"

Czasowniki:
http://www.youtube.com/embed/-C9lw-IQB1c"

A tu trochę na wyrost, ale wkleję, zeby nie zgubiło się.
Czasy angielskie:


Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #180 dnia: Luty 10, 2011, 03:04:39 pm »
Jak tworzyć końcówki czasowników regularnych:


Sprawdź, czy już umiesz - wypełnij luki :):
(czasowniki regularne i nieregularne)

http://www.leshoekje.be/leshoekje/ICT-oef%20ENG2/simple-past-forms.htm

Do wydrukowania:
Past Simple Crossword
Past Simple Board Game
Past simple word search
http://www.esltower.com/GRAMMARSHEETS/presentperfpast/pastnperfect.html

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #181 dnia: Luty 14, 2011, 09:26:08 am »


14 lutego nauczmy się popularnej amerykańskiej piosenki o miłości: :)
Została skomponowana w 1892 roku przez Harry'ego Dacre'a.



Daisy Daisy,
Give me your answer true!
I'm half crazy,
All for the love of you!
It won't be a stylish marriage,
I can't afford a carriage,
But you'll look sweet upon the seat
Of a bicycle built for two !

Posłuchaj:
http://www.youtube.com/embed/DF-VwjPNLr0"

Nauka przez powtarzanie:
http://www.manythings.org/songs/ck-daisy.html


Słowa i melodia całej piosenki:
http://singalongwithme.com/bicyclebuilt/


Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #182 dnia: Luty 19, 2011, 09:57:53 am »
I jeszcze pytania o drogę. :)
Zagraj i sprawdź, czy odnajdziesz drogę.


http://www.bbc.co.uk/skillswise/words/grammar/texttypes/instructions/flash0.shtml

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #183 dnia: Marzec 11, 2011, 09:16:32 am »
Właśnie uczymy się z Alą zaimków dzierżawczych.

Zaimki dzierżawcze
Zaimki dzierżawcze mają mają identyczne znaczenie jak przymiotniki dzierżawcze. Jednak są używane w inny sposób.
Przymiotnik dzierżawczy stoi zawsze przed rzeczownikiem, natomiast zaimki dzierżawcze znajdują się zawsze za czasownikiem.
 Typowa jest dla nich konstrukcja z czasownikiem „być”, np.: The book is mine.
 
Zaimek dzierżawczy jest bardzo często mylony z przymiotnikiem dzierżawczym, dlatego na początku przypomnijmy sobie przymiotniki dzierżawcze:

przymiotnik dzierżawczy
l. pojedyncza                  l. mnoga
my                                  our
your                               your
his                                  their
her
its


zaimek dzierżawczy
l. pojedyncza              l. mnoga
mine                            ours
yours                           yours
his                               theirs
hers

Przymiotniki dzierżawcze, jak już wcześniej mówiłam, występują zawsze w towarzystwie rzeczownika,
określając tym samym właściciela danej rzeczy i odpowiadają na pytania dopełniacza: kogo? czego?

Zaimki dzierżawcze natomiast występują samodzielnie i mogą zastąpić połączenia przymiotnika z rzeczownikiem:
Przykład:

This isn’t your book. It’s my book.
To nie jest twoja książka. To jest moja książka.
This book isn’t yours. It’s mine.
Ta książka nie jest twoja. Ona jest moja.



A teraz zajrzyjmy na YT i wszystko stanie się proste.  :)

Piosenki - "Whose is It?"
 http://www.youtube.com/embed/z_w8TokgMAk"

http://www.youtube.com/embed/CWxrJI_Tna8"

http://www.youtube.com/embed/s-g83IEvPR8"

Mine, Yours, His, Hers, Ours, Theirs  (od 1.00 min.)
http://www.youtube.com/embed/6SHQHqw_-v4"

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #184 dnia: Marzec 21, 2011, 09:55:04 am »
Can & Can't 

Can używamy,  aby powiedzieć, że ktoś potrafi cos zrobić lub coś jest możliwe:
We can see.

Forma przecząca - can’t (=cannot)
We can’t see.

Uwaga: Jeśli po czasowniku modalnym występuje kolejny czasownik używamy niepełnego bezokolicznika ( bez „to”).

W przypadku czasowników modalnych pytania tworzymy przez inwersję:
Can you see ?


I jak zawsze zaglądamy na YT , by znaleźć pomocne materiały :) :
http://www.youtube.com/embed/C5Aej91VLzE"
http://www.youtube.com/embed/1m4xDIq16p0"
http://www.youtube.com/embed/VvKviEYKuNw"
http://www.youtube.com/embed/hHH3UNSjXjc"
http://www.youtube.com/embed/ib1HUlL23h8"
http://www.youtube.com/embed/a91oTyA0Oq8"
http://www.youtube.com/embed/yOaMGkvEGEg"
http://www.youtube.com/embed/pd2plzAkOJo"
http://www.youtube.com/embed/0WQd2dLsWv0"


Can You Do It? (piosenka):
http://www.youtube.com/embed/6OU66_6rZl0"

Can You... (pytania i odpowiedzi):
http://www.youtube.com/embed/OfEL_5ZNU3s"

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #185 dnia: Listopad 09, 2011, 09:42:34 am »
Zbulwersowała mnie ta informacja w Necie:

Po co szkoły specjalne uczą angielskiego?

Dzieci ze szkół specjalnych mają dwie obowiązkowe godziny języka obcego w klasach I-III. - Dla nich język polski to duże wyzwanie, co tu mówić o angielskim - mówi Marta Jagniątkowska, dyrektorka Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych.
Od 1 września wszyscy uczniowie klas I-III szkół podstawowych mają dwie obowiązkowe godziny języka obcego. Nowe rozporządzenie w tej sprawie objęło też uczniów szkół specjalnych upośledzonych w stopniu lekkim. Dotyczy m.in. niedosłyszących i głuchoniemych. - To jest nieporozumienie.
Dla nich język polski jest już językiem obcym. Trzeba ich wszystkiego uczyć od podstaw, są jak tabula rasa - stwierdza Marta Jagniątkowska....

/Gazeta Kielce/

p.s.

Moja córka ma upośl. umiarkowane  ;) Uczy się j.ang 4 rok i cały czas ma ocenę celującą
ale autor powyzszego art. woli uznać, że dla dzieci to tabula rasa.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #186 dnia: Listopad 09, 2011, 10:49:50 am »
No tak, łatwiej  zwalić niepowodzenia szkolne na brak możliwości dziecka, niż na brak chęci mauczyciela. :(
 Oczywiście, że warto dzieci uczyć języka obcego. I te lekko upośledzone i te głuche i te niedosłyszące.
Teraz bez angielskiego nie można zrozumieć świata w okół. Dzieci nieuczone języka obcego stają się automatycznie jeszcze bardziej niepełnosprawne. Takie czasy, takie wymagania.

Są natomiast zwolnione z nauki drugiego języka i to uważam za rozsadne.

Offline BasiaB

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 2705
    • http://www.michalek_b.republika.pl/index.html
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #187 dnia: Listopad 09, 2011, 11:23:15 pm »
Mój Michał ma orzeczone upośledzenie umiarkowane i niestety nie ma w ogóle nauki języka obcego w szkole i bardzo tego żałuję, gdy słucham np. jak śpiewa piosenki z filmu "Mamma mia". Wiem, że Michał ma bardzo dobry słuch i dzięki temu nie tylko się ma muzyczne zdolności ale właśnie także językowe. Może sam nie mówi bardzo wyraźnie, ale dokładnie słyszy gdy ja nie potrafię właściwie wymówić jakiegoś słowa i poprawia mnie do skutku.
Basia - mama Michałka z ZD lat 12

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #188 dnia: Listopad 09, 2011, 11:45:35 pm »
BasiuB  moja Monika też ma takie upośl. ( w dokumentach), ale przechytrzyłam prawo oświatowe.
Zadbałam o zapis w Orzeczeniu PPP, że ma szczególne zdolności do nauki j. ang.
Mając ten dokument "zmusiłam" Dyrekcję do realizacji orzeczenia z PPP  :D
Monia uczy się 4 rok j. ang.
Ma 2x w tygodniu po 3 godziny -  to jej najcudowniejszy przedmiot i nauczycielka.
Tego sama nigdy nie przypuszczałam, że tak "połknie" ten język.
Ale zaznaczam, ucząc się j.ang. należy bezwzględnie zadbać logopedycznie o dziecko, bo utrwali sobie wadę wymowy.

Może nie uwierzysz, ale w tym roku musiałam znowu powrócić do prawidłowej artykulacji "R", bo nauczyła się go wymawiać typowo po angielsku.

Na moim Chomiku "homo_sapiens"  znajdziesz mnóstwo materiałów do ang. i nie tylko -zapraszam.

Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #190 dnia: Marzec 06, 2012, 10:47:59 pm »
Kopalnia pomocy dydaktycznych do nauki język angielskiego:

http://en.islcollective.com/

Udało mi się znaleźć i wydrukować super memory do nauki czasowników nieregularnych. :)

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #191 dnia: Marzec 19, 2012, 11:42:08 pm »
A dziś od dziecka dla dzieci - mała prezentacja Little academy od mojej Moni.
http://sonia.low.pl/sonia/1_zdj2012/Little_academy.ppt

 
Nauczanie języka angielskiego dzieci z obniżoną normą intelektualną

Wprowadzenie języka obcego do programów szkół specjalnych wywołało wiele emocji, dyskusji, i obaw. Nauczanie języka obcego niepełnosprawnych intelektualnie jest bardzo trudne z wielu powodów, o których napiszę w dalszej części. Postaram się  przedstawić rozwiązania niektórych z nich.
Ja jako nauczyciel języka obcego podejmując się pracy z dziećmi z obniżoną normą intelektualną na, początku pracy, postawiłam sobie podstawowe pytania, które wyznaczają mi całość moich prac programowych. Brzmią one następująco:
-         po co uczyć,
-         według jakiego programu nauczania należy je uczyć i jak dostosować materiał nauczania,
-         jakie stawiać według nich wymagania,
-         jak odpowiednio dobrać podręcznik i w jaki sposób z niego korzystać,
-         jakie metody i techniki zastosować w pracy z takimi dziećmi,
-         jak oceniać ich wiedzę,

Szczegółowe informacje zawarte w odpowiedziach na wyżej postawione pytania są nieodzowne dla mnie przy planowaniu pracy z dziećmi, doborze materiałów nauczania i pomocy dydaktycznych, podpowiadają mi najefektywniejsze metody i techniki nauczania, a także sposoby oceniania postępów uczniów.
Język obcy jest szczególnym przedmiotem, wśród innych przedmiotów szkolnych, wyróżniającym się tym, że jest on równocześnie narzędziem zdobywania wiedzy a jego przyswajanie wpływa w szczególny sposób na intelektualny, emocjonalny i społeczny rozwój ucznia. Moim zadaniem na etapie początkowym, czyli na etapie szkoły podstawowej , jako nauczyciela języka angielskiego było uświadomienie uczniom , że właśnie otrzymują, nowy, odmienny od ojczystego, środek komunikacji najczęściej używany na całym świecie, który pomoże im wzbogacić wiedzę o otaczającej rzeczywistości oraz nawiązać wiele ciekawych i wartościowych kontaktów z osobami z różnych państw ,a także pomoże im w korzystaniu z nowoczesnych środków techniki jakim jest komputer, video.
Uczniom z klas gimnazjalnych starałam się uświadomić, że dzięki temu, że uczą się języka angielskiego nie są gorsi od swoich kolegów i koleżanek ze szkół masowych. Uczniowie poczuli się dowartościowani i jak sami stwierdzili, lepsi. A czują się lepsi, ponieważ tak samo jak inni ich rówieśnicy uczą się języka obcego, posiadają zeszyty, a co najważniejsze także odnoszą sukcesy w tej dziedzinie.
Reformowany u progu nowego tysiąclecia polski system oświaty pozwala nauczycielowi samodzielnie decydować o jakości procesu nauczania dając mu możliwość tworzenia własnych, autorskich programów nauczania lub wyboru programu gotowego spośród wielu dopuszczonych do użytku szkolnego przez MEN. MEN nie wydało programu nauczania języka angielskiego dla szkół specjalnych, więc dobór odpowiedniego programu dla dzieci z obniżoną normą intelektualną jest bardzo trudny. Należy szczegółowo przeanalizować treści nauczania, metody i techniki pracy z dziećmi, cele nauczania i odnieść to do dzieci niepełnosprawnych intelektualnie mając na uwadze ich możliwości. Ja wybrałam Program Nauczania Języka Angielskiego Dla Klas 4-6 Szkoły Podstawowej Nr DKW-4014-43/00, oraz Program Nauczania Języka Angielskiego Nr DKW-4014-44/00 Dla Klas 1-3 Gimnazjum-Dla Początkujących.
Opracowując rozkłady materiału nauczania języka angielskiego dla poszczególnych klas, odpowiednio zmodyfikowałam i dopasowałam treści nauczania do możliwości, potrzeb oraz warunków nauczania języka angielskiego dzieci z obniżoną normą intelektualną. Moje rozkłady materiału dają mi obraz i plan pracy na lekcji. Pomagają mi przygotować pomoce dydaktyczne i indywidualne karty pracy dla każdego ucznia ( uwzględniając jego możliwości) do każdej lekcji.
Nauczając języka angielskiego w szkole specjalnej biorę pod uwagę tempo pracy uczniów. Należy pamiętać o tym, że uczniowie tych klas uczą się wolniej aniżeli ich koledzy ze szkół masowych. Zapamiętywanie słówek angielskich zabiera im więcej czasu i wymaga od nich większego nakładu pracy. Na każdych zajęciach pamiętam również o tym, że niektóre dzieci mają zaburzone zachowania oraz zaburzenia emocjonalne, które także w dużej mierze wpływają na ich zdolność uczenia się w danym dniu, więc automatycznie moje wymagania w stosunku do danej osoby będą mniejsze. Staram się dobierać taki stopień trudności zestawów ćwiczeń odpowiednio dla każdego ucznia , który podnosi nieznacznie wymagania a jednocześnie nie zniechęca go do pracy wręcz mobilizuje. Na lekcjach często robię przerwy śródlekcyjne typu: angielskie piosenki, rymowanki, kolorowanki, wyliczanki, po których uczniowie chętniej pracują na lekcji .
Mając na uwadze powyższe trudności dzieci, starałam się dobrać  podręczniki odpowiadające podstawom programowym, jednocześnie dostosować do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. Było to bardzo trudne zadanie, gdyż na rynku wydawniczym jest bardzo dużo podręczników, lecz dla uczniów szkół specjalnych nie ma odpowiednich pozycji. Ponadto podręczniki do nauki języka angielskiego są bardzo drogie i kolorowe, wymagające bezpośredniego kontaktu wzrokowego, dziecko-książka. Głównym jednak problemem nauki języka angielskiego w szkole specjalnej jest jednak brak podręczników dla każdego ucznia, ponieważ dzieci te w większości pochodzą z rodzin biednych , również patologicznych, więc uczniowie nie mają okazji korzystać bezpośrednio z podręczników. Udało mi się jednak nawiązać kontakt z wydawnictwem, które przekazało 14 podręczników dla klas 4,5 szkoły podstawowej. Dla pozostałych klas zakupiłam po 1 komplecie z kasetą do mojej dyspozycji. Większość czytanek czy ćwiczeń kseruję dla każdego dziecka i wspólnie pracujemy. Klasy szkoły podstawowej realizują kurs ‘JOIN IN‘ STARTER i ‘JOIN IN’1, gdzie różnorodność zadań i ćwiczeń rozbudza u maluchów zainteresowanie przedmiotem. Dzieci polubiły bohatera książki, który opowiada historyjki i śpiewa piosenki, co sprawia, że dzieci są aktywne i zaangażowane na lekcjach. Te podręczniki zawierają naklejki, maski, są bardzo kolorowe-dzieci uwielbiają to. Bawiąc-uczą się. Dla klas gimnazjalnych starałam się dobrać podręczniki, które pozwalają na wielozmysłowe przyswajanie materiału z języka angielskiego .
Zawsze pamiętam o odpowiednim doborze pomocy dydaktycznych. Z powodu ograniczeń uczniów, praca z nimi wymaga ode mnie wiele wytrwałości, wyrozumiałości i empatii. Dostosowuję zajęcia do nastroju, w jakim danego dnia są uczniowie, a czasem w miarę możliwości pracuję z każdym uczniem indywidualnie. Zdarzył mi się taki przypadek: jednemu z uczniów zmarła mama. Tydzień po śmierci, wypadł mi temat lekcji o rodzinie, poznawanie nazw członków rodziny. W czasie realizacji tematu, szybko zorientowałam się że uczeń, któremu, zmarła mama, żle się czuje , kiedy wymawiam słowo ‘mother’-mama. Przeprosiłam uczniów , że pomyliłam temat i zaczęłam omawiać inne zagadnienie, nad którym ów chłopiec chętnie i nie czuł się urażony, ani pokrzywdzony.
Do każdej jednostki lekcyjnej dobieram metody, techniki nauczania i formy pracy, które dopasowuję do typu modalnego poszczególnych uczniów, ich indywidualnych możliwości , potrzeb , preferowanych stylów uczenia się, faz rozwoju. Każdy z nich w różny sposób postrzega rzeczywistość wykorzystując przy tym różne zmysły (słuch, wzrok, dotyk, węch)  w charakterystycznym dla nich zakresie. Wyłaniam wśród moich uczniów różne typy modalne (kinestetyczny, słuchowy, werbalny) i do nich dostosowuję treści nauczania i metody pracy. Oto metody, techniki nauczania oraz formy pracy i ich krótka charakterystyka:
1.Metoda komunikacyjna – zgodnie z tą metodą wszystkie sytuacje występujące na zajęciach są pretekstem do komunikowania się. Błędy językowe traktowane są jako naturalny element procesu uczenia się. Metodę tę, stosuję przy poznawaniu słownictwa, przy dialogach szczególnie w klasach gimnazjalnych.
2.Metoda TOTAL PHISIKAL RESPONS - opiera się na rozumieniu i wykonywaniu instrukcji wydawanych przez nauczyciela. W moim przypadku są to bardzo krótkie i proste polecenia typu: ‘clap your hands’, ‘sitt down’ itp.
3.Technika audiowizualna – polega na prezentacji nowego materiału językowego w audio-wizualnym kontekście w celu uczenia się poszczególnych umiejętności: słuchanie, czytanie, mówienie.Tę metodę wykorzystuję jako trening koncentracji uwagi, gdyż dzieci niepełnosprawne intelektualnie mają bardzo słabą koncentrację uwagi.
W klasach 4-6 szkoły podstawowej stosuję realizuję głównie naukę przez zabawę. Bardzo dużo staram się bawić i stosować gry językowe. Na lekcje przynoszę tematyczne plansze obrazkowe, kartoniki obrazkowo-wyrazowe, flashcards-pojedyńcze ilustracje z podpisami, ‘Bingo’ obrazkowe, często bawimy się w ‘Simon says’- utrwalając tym samym rozumienie poleceń.
Na każdej jednostce lekcyjnej wypisuję na tablicy nazwy przedmiotów, po chwili wycieram tablicę i uczniowie podzieleni na dwa zespoły wymawiają zapamiętane wyrazy. Wspólnie śpiewamy piosenki edukacyjne, które pozwalają na wprowadzenie każdej struktury gramatycznej i słownictwa zawartego w programie nauczania. Piosenki z angielskiej literatury są doskonałą pomocą w przyswajaniu języka , traktuję je jako materiał wyjściowy zarówno do ćwiczeń strukturalnych, jak i do stymulacji komunikatywnej .
W klasach 4-6 uczniowie nie prowadzą zeszytów.
Gimnazjaliści natomiast zapisują na tablicy słówka tematyczne wyszukane samodzielnie w słownikach angielsko-polskich i polsko-angielskich, następnie ja zapisuję wymowę a uczniowie wpisują do swoich zeszytów i robią ilustracje do nich. Materiał z języka angielskiego zarówno w szkole podstawowej jak i gimnazjum przyswajany jest także przez działanie tzn. wycinanie, malowanie, kolorowanie obrazków oraz rozwiązywanie zagadek, krzyżówek, rebusów. Ta metoda pozwala mi wdrażać uczniów do współdziałania, pomagania kolegom, wykazywania troski o innych, dzielenie się swoimi przyborami. W pracy z dziećmi ze szkoły specjalnej zupełnie zrezygnowałam wykładania struktur i zasad gramatycznych.
Oceniając moich uczniów klas 4-6 szczególnie biorę pod uwagę ich aktywność na lekcji oraz zapał do nauki. Oceniam także każde ćwiczenie na kartach pracy, kolorowanki, wycinanki oraz recytowane rymowanki i śpiewane piosenki.
Przy ocenie uczniów z klas gimnazjalnych biorę pod uwagę ich pracę ze słownikiem, prowadzenie zeszytu, wykonywanie ćwiczeń na kartach pracy, zasób przyswojonego słownictwa oraz stosunek do języka angielskiego i aktywność na lekcji.
Po każdych przeprowadzonych zajęciach staram się oceniać swoich uczniów i uzyskać informację zwrotną na temat odbytej lekcji.
Nauczanie języka angielskiego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie daje mi podwójną satysfakcję. Praca z tymi dziećmi uczy mnie szacunku do ich wysiłku, rozumienie ich problemów, dostrzeganie ich sukcesów, nawet tych najmniejszych. Nie żałuję wysiłku włożonego do wymyślania nowych zabaw, kart pracy, gier, krzyżówek, nowych pomocy dydaktycznych. Sukcesy osiągane przez tych uczniów nie przychodzą im tak szybko jak uczniom ze szkół masowych i wymagają ogromnego wkładu obu stron. Najważniejsze jest jednak to, że sprawiają nam ogromną radość. Radość moich uczniów z osiąganych przez nich sukcesów jest ‘motorem napędowym’ mojej pracy.   
Magda Majewska
     
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 24815
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #192 dnia: Marzec 20, 2012, 10:34:40 pm »
Niesamowita jest Monia!
I to wszystko samodzielnie wykonała ?

Hmmm,to nie odpowiedni wątek,ale rośnie Ci zastępczyni na Dar Soniu  :D
"Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić.
Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu."

Pozdrawiam
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #193 dnia: Marzec 21, 2012, 04:09:18 pm »
 Monia pięknie opanowała pracę z komputerem. :)
Podziwiam.

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #194 dnia: Marzec 21, 2012, 05:03:04 pm »
Anno, Gaga - moja Monia zrobiła ok. 50 prezentacji z tematyką swojej idolki Susan Boyle.
Tam ma piękniejsze prezentacje. Teksty w j. ang., i polskim, wiersze, swoje odczucia i śliczne kolorowe tła, gify...
Zrobiłam z nią w XII 2011r. jedną jedyną w życiu prezentację o Wigilii i Bożym Narodzeniu.
Widać pamięć ma dobrą i zacięcie do informatyki.
Ale co się dziwić, jak od 16 lat stosowałam jak POMOC- właśnie kompter, CD i wszelkie multimedia w eduakcji i stymulacji Moni.
Czym, skorupka za młodu...  ;)
No już nie chwalę - za chwilę podeślę na jej kompik Zasady ortografii polskiej w wersji obrazkowej - może zechce zrobić własną prezentację z tego - znowu będzie pożytek.
 
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #195 dnia: Czerwiec 07, 2012, 11:22:06 pm »

Proponuję Zeszyty do nauki języka angielskiego dla dzieci - do wydruku  :D
http://chomikuj.pl/homo_sapiens/1d_Zeszyty+do+nauki+angielskiego+dla+dzieci_wydrukuj


z pdf przerobiłam na jpg, będzie łatwiej dokonać wyboru do wydruku.


Więcej Wydawnictwo Literat
http://www.ksiegarnia-najtaniej.pl/Jezyki_obce_Testy_cwiczenia_gramatyki_samouczki_slowniki-k6-0--default.html
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #196 dnia: Wrzesień 12, 2013, 06:31:56 pm »
MIT 8: Osoby z zespołem Downa nie mogą nauczyć się języka obcego
 
Nie jest to prawda. Jednakże ta odpowiedź musi być rozwinięta. Po pierwsze większość ocenianych osób pod względem językowym to osoby powyżej 25 roku życia, dla których język obcy był po prostu w edukacji NIEDOSTĘPNY. Po drugie dogmat o konieczności nauczenia najpierw języka ojczystego a potem języka obcego ograniczał wszelkie próby.
Po trzecie, dla większości rodziców była to jakaś chora demagogia by uczyć dziecko niepełnosprawne języka obcego i koniec.
 
Jak jest dzisiaj? W Niemczech, Holandii i we Włoszech spotkałem osoby dorosłe władające najczęściej językiem angielskim. Było to związane z ich edukacją w szkole masowej. W Chorwacji, Słowacji spotkałem dzieci, które lepiej władały angielskim niż językiem ojczystym.
 
Wydaje mi się zatem, że oprócz typowych predyspozycji do nauki języków osoba z ZD musi po prostu mieć rodzica, który tego chce dla dziecka.
Jakie są ograniczenia w samym procesie edukacji języka obcego? Wydaje mi się, że możliwość zapamiętania bogatego słownictwa, co jest także problemem przy nauce “swojego” języka.
 
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 25334
    • Dar Życia
Odp: Jak pomóc naszemu dziecku w nauce j.angielskiego ? Darowe korepetycje :)
« Odpowiedź #197 dnia: Wrzesień 26, 2013, 01:02:14 am »

http://szkola.wp.pl/kat,131914,title,Jak-prawidlowo-uczyc-sie-jezykow-obcych,wid,16014694,wiadomosc.html?ticaid=1115f8
Jak prawidłowo uczyć się języków obcych?
PAP | 2013-09-24


Przy nauczaniu języków obcych często ignorujemy wiedzę o działaniu ludzkiego mózgu, co sprawia, że nauczanie jest bezowocne - mówiła dr Marzena Żylińska podczas konferencji "Motywacja w edukacji językowej", zorganizowanej w Warszawie w ramach Europejskiego Dnia Języków.


- Od kilkunastu lat naukowcy dysponują narzędziami pozwalającymi w nieinwazyjny sposób zaglądać do wnętrza ludzkiego ciała, w tym również do mózgu. Dzięki temu dokonał się ogromny postęp w poznawaniu natury procesów uczenia się. Jesteśmy dopiero na początku drogi, jednak wnioski płynące z neuronauk pozwalają na zweryfikowanie stosowanych obecnie metod pracy. Wiele wskazuje na to, że wykorzystywane dziś metody, jak również materiały edukacyjne nie tylko nie ułatwiają mózgowi pracy, ale wręcz ją utrudniają i negatywnie wpływają na motywację - mówiła dr Marzena Żylińska z Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Toruniu podczas konferencji.


Jak podkreślała badaczka, na efektywność procesu zapamiętywania wpływ ma głębokość przetwarzania informacji. Im głębsze przetwarzanie, tym lepsze zapisanie nowych informacji w strukturach pamięci.
- Uczeń dysponujący martwą, wyuczoną na pamięć wiedzą potrafi ją wprawdzie reprodukować, ale nie potrafi stosować jej w praktyce. Można tu posłużyć się przykładem słówek zebranych w formie list przez autorów repetytoriów. Uczniowie, ucząc się ich na pamięć, potrafili je zastosować w teście wielokrotnego wyboru, ale nie potrafili ich używać w praktyce, bo ich mózgi nie stworzyły niezbędnej sieci połączeń neuronalnych z odpowiednio silnymi synapsami. Słabość synaps oznacza, że słowa szybko zostaną zapomniane. Dlatego oczekiwanie od uczniów pamięciowego opanowania dużej liczby nieprzetworzonych przez mózg jednostek leksykalnych nie prowadzi do efektywnej nauki - mówiła Żylińska.


Zapamiętywane są te informacje, które mózg uznaje za przydatne.
- Nie jest to jednak świadoma decyzja uczącej się osoby, ale decyzja podejmowana podświadomie przez jej mózg. To on decyduje, czy dany materiał jest z punktu widzenia uczącej się jednostki przydatny, czy też nie. Efektywna nauka możliwa jest tylko wtedy, gdy mózg uzna zaproponowany temat za potrzebny, intrygujący. Mózgu nie da się przekonać, że określone zwroty mogą być przydatne w jakiejś niesprecyzowanej przyszłości. Dla uczniów liczy się głównie tu i teraz, ich mózgi gotowe są przetwarzać tylko te informacje, które uznają za przydatne - powiedziała badaczka.


Neurobiolodzy udowodnili też, że szanse na trwałe zapisanie w strukturach pamięci mają rzeczy, które wywołują reakcję emocjonalną. Niestety, jak podkreśliła Żylińska, teksty zawarte w podręcznikach do nauki języków obcych najczęściej nie są zbyt poruszające.


Żylińska zauważyła też, że przyjęty sposób nauczania gramatyki języków obcych przez przedstawianie uczniom regułek jest pod wieloma względami sabotowaniem pracy mózgu w procesie uczenia się. Wiele z zadań gramatycznych nie tylko nie przynosi żadnych korzyści, ale wprost generuje błędy. Nawet najlepsza znajomość reguł gramatycznych nie przekłada się na łatwość posługiwania się językiem. Tak naprawdę gramatykę danego języka najłatwiej przyswoić nieświadomie, osłuchując się z językiem - dodała Żylińska.


Konferencja "Motywacja w edukacji językowej" została zorganizowana przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, European Union of National Institute of Culture (EUNIC), Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce oraz Uniwersytet Warszawski we współpracy z Europejskim Centrum Języków Nowożytnych Rady Europy w ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków.


Europejski Dzień Języków obchodzony jest 26 września na całym kontynencie. W Polsce zaplanowano ponad 70 wydarzeń w Warszawie, Krakowie Wrocławiu i Lublinie - przede wszystkim pokazowe lekcje, warsztaty translatorskie, gry miejskie i pokazy filmów. Europejski Dzień Języków, który został ustanowiony przez Radę Europy w 2001 r., ma stanowić zachętę dla wszystkich ludzi - bez względu na wiek - do nauki języków obcych.


aszw/ ls/(PAP)
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 18,1l. , Domowa terapia

 

(c) 2003-2014 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach