Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Dar Życia poleca Kalendarz ze zdjęciami oraz Foto Karty, powołując się na nasze forum otrzymają Państwo rabat w postaci darmowej wysyłki PREZENTÓW. Kod rabatowy to słowo DAR ŻYCIA a strony to Foto Karty oraz Kalendarze ze zdjęciami

Autor Wątek: Zestaw ćwiczeń domowych dla dzieci  (Przeczytany 8458 razy)

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26253
Zestaw ćwiczeń domowych dla dzieci
« dnia: Październik 18, 2004, 07:11:55 pm »
ZESTAW ĆWICZEŃ DOMOWYCH DLA DZIECI


PŁASKOSTOPIE

Propozycje ćwiczeń:
1. Pozycja wyjściowa-siad prosty
ruch-naprzemienne lub jednoczesne zginanie grzbietowe i podeszwowe stóp
z równoczesnym zginaniem palców.
2.Pw. -leżenie tyłem , stopy oderwane od podłoża
ruch-krążenia stóp do wewnątrz i na zewnątrz. Pisanie , rysowanie stopami w powietrzu.
3.Pw. -siad ugięty
ruch-chwytanie podeszwami stóp piłki
lub dowolnego przedmiotu i przenoszenie go
poprzez leżenie przewrotne stopami za głowę
do wyciągniętych rąk.
4.Pw. -siad ugięty
ruch-chwytanie i podnoszenie palcami stóp z podłogi różnych drobnych przedmiotów.
5.Pw.-siad ugięty
ruch-chwytanie palcami stóp drobnych przedmiotów i wrzucanie ich do koszyczka, koła, miski czy wiaderka.
6.Pw.-siad na krześle , stopy oparte o podłoże , kolana ugięte do kąta prostego
ruch-zwijanie palcami stóp kocyka lub ręcznika. Zwijaną rzecz można obciążyć np. książką.
7.Pw.-siad na krześle
ruch-pisanie lub rysowanie na papierze ołówkiem przytrzymywanym pomiędzy 1 i 2 palcem stopy.
8.Pw.-leżenie tyłem
ruch-rowerek z trzymaniem w palcach stóp chusteczek.
9.Pw.-postawa zasadnicza
ruch-w marszu naśladowanie ruchami stóp poruszania się gąsiennicy.
10.Pw.-w siadzie na krześle, ruch - rozrywanie palcami stóp gazety na jak najdrobniejsze kawałki.
11.Pw.-siad ugięty ruch-chwytanie w podeszwy stóp piłki , podrzucanie jej stopami do góry i łapanie w ręce.
12.Pw.-siad na krześle
ruch-nakładanie palcami jednej stopy skarpetki na drugą stopę (na zmianę).
13.Pw.-postawa zasadnicza
ruch-marsz z trzymaniem w palcach stóp woreczków lub innych drobnych przedmiotów

BOCZNE SKRZYWIENIE KRĘGOSŁUPA (SKOLIOZA)

Propozycje ćwiczeń:
1.Pozycja wyjściowa-leżenie przodem ręce pod brodą czoło oparte o podłogę
ruch-odrywanie prostych rąk od podłogi z wytrzymaniem do trzech.
2.Pw.-leżenie przodem, ręce wyprostowane w przód, czoło oparte o podłogę
ruch-zataczanie rękoma nad podłogą lub na podłodze obszernych kół, z zaakcentowaniem wyprostu ramion w przodzie. Należy zwrócić uwagę aby ręce wykonywały ruch w jednakowy sposób.
3.Pw.-leżenie przodem naprzeciwko ściany z piłką trzymaną w rękach ruch-obijanie piłki o ścianę wyrzucanej spod brody z łokciami w górze.
4.Pw.-jw. ruch-jw. wyrzut piłki znad głowy.
5.Pw.-siad klęczny na złączonych piętach z ramionami w górze
ruch-ukłon japoński skłon w dół z mocnym wyciągnięciem rąk w przód
i jak najdalszym sięgnięciem. Głowa podczas skłonu schowana jest między ręce.
6.Pw.-siad skrzyżny przy ścianie z plecami opartymi o ścianę ruch-mocne napieranie plecami na ścianę.
7.Pw.-siad skrzyżny z rękami na kolanach ruch-wyciąganie szyi , głowy do góry
8.Pw.-klęk podparty ruch-mocne wyciąganie w przód i w tył różnoimiennych kończyn na zmianę z utrzymaniem równowagi, a więc np.: prawa ręka w przód i lewa noga w tył.
9.Pw.-klęk prosty ruch-jw.
10.Pw.-postawa zasadnicza przodem do ściany palce stóp dotykają ściany, czoło również ruch-przenoszenie równoczesne ramion po ścianie bokiem w górę na kark z utrzyma-niem przez chwilę tak skorygowanej postawy.
11.Pw.-leżenie przodem
ruch-przekazywanie z ręki do ręki drobnego przedmiotu z przodu z tyłu. Ręce są wyprostowane.
12.Pw.-leżenie tyłem prawa ręka wyciągnięta za głową, prawa noga ugięta w kolanie
ruch-wyciąganie prawej ręki w górę w tył i lewej nogi w dół na zmianę.

KOŚLAWOŚĆ KOLAN

Propozycje ćwiczeń:
1. Pozycja wyjściowa- siad prosty
ruch-napinanie mięśni czworogłowych ud (korekcja osi kończyn).
2.Pw. -leżenie przodem , ręce pod czołem
ruch-nożyce pionowe z maksymalnym wyprostem kończyn dolnych.
3.Pw. -leżenie przodem , nogi ugięte w stawach kolanowych
ruch-rotacja wewnętrzna w stawie kolanowym.
4.Pw. -siad głęboki na krześle,podudzia zbliżone do siebie , między kolanami poduszeczka
ruch-pełny wyprost nóg ze zgięciem grzbietowym stóp
5.Pw. -siad niski , podudzia zbliżone do siebie, poduszeczka między kolanami
ruch-przejścia z takiej pozycji do stania. Poduszka nie może wypaść z kolan.
6.Pw .-siad ugięty z oparciem pleców o ścianę
ruch- przejścia do stania bez odrywania pleców od ściany
7.Pw. -siad o nogach ugiętych z kolanami rozchylonymi na zewnątrz.Podeszwy stóp stykają się ze sobą, dłonie nachwytem obejmują grzbiety stóp
ruch-rozpieranie kolan łokciami rozsuwanymi na zewnątrz z niewielkim opadem tułowia w przód.
8.Pw. -siad skrzyżny ,dłonie na kolanach
ruch-spychanie kolan w dół
9.Pw.-siad skrzyżny, ręce na karku
ruch-przejście do stania bez pomocy rąk
Pozdrawiam :))
"Starsza Letnia Miotełka"

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
Zestaw ćwiczeń domowych dla dzieci
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2004, 07:15:17 pm »
Gaga!
Zestawy ćwiczeń są super, ale ostatnio w wypadku skolioz jest trend, aby stosować tzw. cwiczenia asymetryczne, czyli dostosowane do konkretnej strony ciała, w zależności od tego, jak wygięty jest kręgosłup (jedna strona ciała ma się rozluźnić, a druga odpowiednio napiąć); ćwiczenia symetryczne, jednakowe dla wszystkich nie sa w stanie wyprostować kilkunastostopniowej skoliozy, a asymetryczne tak! Symetryczne mogą tylko ogólnie wzmocnić gorset mięśniowy.
POzdrawiam
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline dorota1

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 485
Zestaw ćwiczeń domowych dla dzieci
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2005, 12:34:49 am »
Iwpal na czym polegają te ćwiczenia

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
Zestaw ćwiczeń domowych dla dzieci
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2005, 07:25:16 pm »
Cwiczenia dobiera rehabilitant po dokładnym zbadaniu jak pzrebiega skolioza - ile łuków i w które strony. Cwiczenia to np.wyciąganie na leżąco jednej reki powoli w górę, lub w leżeniu bokiem pzrenoszenie reki za siebie (np. tylko prawej przy skoliozie L-stronnej); cwiczen jest sporo, ja znam tylko te, które robiła moja córka. Generalnie chodzi o to, ze jak jednak strona się napina, to druga rozluźnia, co pozwala na prostowanie kręgosłupa.
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Zestaw ćwiczeń domowych dla dzieci
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 07, 2005, 06:21:14 pm »
Dobrze robi też chodzenie po ciepłym piasku boso, oraz po kamyczkach



Co daje stymulacja stóp widać na ruchomych obrazkach niżej
http://www.scholl.com.pl/index.php?page=1

a buciki powinny mieć miękkie podeszwy tu gdzie zgina się stopa

Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Zestaw ćwiczeń domowych dla dzieci
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 04, 2006, 04:04:14 am »
ĆWICZENIA  KORYGUJĄCE  WADY  POSTAWY -   PŁASKOSTOPIE

http://www.republika.pl/apk_wf2/plaskostopie.doc

Fargment:


Profilaktyka i korekcja płaskostopia uwzględnia tryb życia, wiek, płeć, ćwiczenia, obuwie oraz stopień zaawansowania wady. Z najczęstszych zaleceń – oprócz codziennych ćwiczeń, które powinno wykonywać w szkole i domu każde dziecko z płaskostopiem – jest bezpośredni kontakt stopy z nierównym naturalnym podłożem np. bieganie po trawie, żwirze, po suchym ciepłym piasku. Świetnym uzupełnieniem jest jazda na rowerze ze stopami dostającymi pedałów dosiężnie. Zmusza to stopę do energicznej pracy w warunkach odciążenia. W przypadku nie korzystnej aury, najprostszą formą imitującą naturalny teren, powodujący oddziaływanie podobne do chodzenia po kamykach, szyszkach, rżysku jest dysk ,,Ufo”. Dochodzi wówczas do pobudzenia i odruchowego skurczu obronnego mięśni krótkich w stopach, powodując stopniowe ich wzmacnianie.



Dysk "ufo"



Przykładowe ćwiczenia:   
1.   Stajemy na dysku możliwie szeroko stopami i wykonujemy ruchy kołysania poprzez przenoszenie ciężaru ciała:
a/ z pięt na palce i z powrotem (kołyszemy się na dysku w przód i  w tył)
         b/ z jednej nogi na drugą (kołysanie na boki)
c/ kołysanie okrężne (podobnie jak przy ,,hula-hop”)
2.   Stojąc na dysku wykonujemy ruchy półobrotowe przesuwając się razem z dyskiem w przód i w tył.
3.   Stojąc na dysku wykonujemy wolno przysiady, łącznie ze skrętami tułowia (jak przy jeździe na nartach).
4.   Stajemy na dysku i przestępujemy z jednej nogi na drugą (intensywny masaż akupresurowy stop).

Inne ćwiczenia:
5.   Pw – siad na ławeczce , ruch – chwytanie palcami stóp leżących przedmiotów.
6.   Pw – siad płaski podparty, ruch – wykonać wszystkie możliwe ruchy w stawie skokowym.
7.   Pw – leżenie tyłem, RR w bok, ruch – uniesienie nóg w górę, rozchylenie kolan na boki i ,,bicie brawa stopami”.
8.   Pw – siad na ławeczce, ruch – chwytanie palcami stóp kredki i próby malowania.
9.   Pw – siad na ławeczce, ołówek pod palcami stopy połączony z ekspanderem, ruch – zgięcie podeszwowe z rozciąganiem skspandora.
10.   Pw – siad na ławeczce, ruch – rolowanie palcami stóp wałka Thomsona.
11.   Siad na ławeczce, szarfa pod palcami stóp, ruch – zginanie palców, oporowanie szarfy.
12.   Pw – siad, ruch – chwyt woreczka i przekładanie go nad kolanem drugiej nogi.
13.   Pw – siad, chwyt szarfy palcami stopy, przesuwanie wzdłuż wyprostowanej drugiej nogi.
14.   Pw – siad, ruch – wznos NN, rozciąganie szarfy.
15.   Pw – stanie na pierwszym szczeblu drabinki, ruch – wspięcie i opuszczenie pięt aż do zetknięcia z podłogą.


FORMY ZABAWOWE ĆWICZEŃ KOREKCYJNYCH.

http://www.wortal.malbork.pl/prace/184.doc

Ze wstępu:
Gimnastyka korekcyjna, traktowana przez prowadzących i uczestniczących jak dobra zabawa, ma dużo większe szanse powodzenia. Zabawa jest bowiem naturalną, dobrowolną i przynoszącą radość aktywnością, będącą celem samym w sobie. Tak pojęta gimnastyka korekcyjna posiada zatem nie tylko znaczenie zdrowotne, ale i wychowawcze. Sprzyjając rozwojowi fizycznemu, stanowi zachętę do komunikowania się z innymi, pozwala rozładować napięcia emocjonalne i stres, uczy koncentracji i uwagi oraz samodzielności i wytrwałości.  Poza tym zadowolenie z pracy nad własnym ciałem i z prawidłowo wykonywanych zadań, podnosi niewątpliwie poczucie własnej wartości. Odczuwanie i przeżywanie „inteligencji” i estetyki swojego ciała to ważne czynniki sprzyjające powstaniu pozytywnego obrazu samego siebie.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Zestaw ćwiczeń domowych dla dzieci
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 07, 2007, 01:59:40 pm »
Masaż nóg i stóp dla mobilizacji stawu biodrowego, kolanowego i  kostki  i zapobieżeniu ich zwyrodnieniu.
Masaż nóg i stóp dziecka
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26253
Zestaw ćwiczeń domowych dla dzieci
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2008, 12:10:38 pm »
Nie tylko w domu,ale i w szkole mogłyby dzieci podobnie ćwiczyć mając przy tym dobrą zabawę,a tymczasem.....

http://forum.darzycia.pl/vp145908.htm#145908
Czy WF w szkole może być atrakcyjny?
Pozdrawiam :))
"Starsza Letnia Miotełka"

 

(c) 2003-2017 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach