Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Usługi detektywistyczne tylko  ze sprawdzonym biurem Detektyw Warszawa polecamy tego detektywa.

Autor Wątek: Poradnik logopedyczny  (Przeczytany 8075 razy)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Poradnik logopedyczny
« dnia: Wrzesień 28, 2004, 07:55:15 pm »
Encyklopedia wiedzy z dziedziny mowy, usprawniania, logopedii.
Poradnik logopedyczny- neurologopeda Mieszkowicz

Poradnik Logopedyczny to interdyscyplinarny serwis, który powstał z myślą o wszystkich zainteresowanych problematyką logopedyczną i dziedzinami pokrewnymi logopedii.
    Główne zainteresowania koncentrujemy wokół osób niepełnosprawnych: dzieci, młodzieży i dorosłych.
    Celem serwisu jest dostarczenie wiedzy w zakresie profilaktyki logopedycznej, pomoc we wczesnym rozpoznaniu wad i zaburzeń mowy oraz zaburzeń rozwojowych, a także poszukiwanie efektywnych sposobów terapii, edukacji, reedukacji i rewalidacji. Zamieszczamy informacje o istniejących alternatywnych i wspomagających matodach porozumiewania się osób niemówiących.
    W kolejnych działach serwisu możesz pogłębić wiedzę w zakresie:

zaburzeń komunikacyjnych u osób z autyzmem, niedorozwojem umysłowym, mózgowym porażeniem dziecięcym, afazją;
problematyki nieodłącznie związanej z terapią mowy dotyczącej rewalidacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych (metody, formy pracy, programy, studia przypadków);
z praktycznego poradnictwa logopedów, lekarzy, psychologów i pedagogów;
oferty rynku wydawniczego: książki, broszury, pomoce, czasopisma, gry i programy edukacyjne;
podstawowej informacji
o istotnych przepisach prawnych;....
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2004, 09:55:17 am »
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Katarzynka

  • Aktywny Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 748
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2004, 04:18:23 pm »
Bardzo dobra strona z teorią i praktycznymi ćwiczeniami logopedycznymi
www.serwis-logopedyczny.prv.pl
Mama Oleńki ZD 5 lat i Łukasza 9 lat

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 24, 2005, 11:30:04 pm »
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline karlabaran

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 374
    • http://www.karlabaran.bobasy.pl
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2005, 08:28:40 pm »
soniu dziekuje za te strony pomocy logopedycznej to dlamnie bardzo wazne jestem wdzieczna pozdrawiam pa
mama nicolki zd 2,5l

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Online Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26338
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2005, 12:35:28 am »
Sonia
Cytuj
Encyklopedia wiedzy z dziedziny mowy, usprawniania, logopedii.
Poradnik logopedyczny- neurologopeda Mieszkowicz

Podaję nowy adres
Poradnik logopedyczny
http://www.plock.edu.pl/prv/logopeda/
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline logoania

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 17
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 18, 2006, 03:41:41 pm »
Oto kilka bajeczek, które w przyjemny dla dziecka sposób pomagają usprawniać narządy mowy  :).
Znalazłam je na stronie gabinetu logopedycznego z Wrocławia.
http://logopeda.ovh.org/

„OSIOŁEK”
Na polanie bardzo smacznie spał sobie osiołek (chrapanie). Gdy nastał ranek, osiołek się zbudził, bardzo szeroko otworzył swoją buzię i ziewnął (ziewamy). Nagle poczuł się głodny. Nabrał więc sporo trawy do pyska (otwieranie i zamykanie buzi) i dokładnie zaczął ją żuć (żucie). Po swoim śniadaniu osiołek oblizuje ząbki żeby były czyste, każdy ząbek po kolei (przesuwamy językiem po zębach). Jedno źdźbło przykleiło się do podniebienia, trzeba je koniecznie oderwać (przesuwamy językiem po podniebieniu). Osiołek po swoim jedzeniu biega po polanie (kląskanie), a ruchy te naśladuje język – raz w górę (język do nosa). Raz w dół (język na brodę, buzia szeroko otwarta). Zmęczony osiłek podchodzi do strumyka i pije wodę (język zwinięty w rurkę). Przed nocnym spaniem osiołek dokładnie myje każdy ząbek (język przesuwamy po wewnętrznej i zewnętrznej ścianie zębów) oraz policzki (językiem przesuwamy po wewnętrznej stronie policzków)

„INDNIANIE”
Indianie wyruszają ze swojej wioski na polowanie. Żegnają się ze swoimi dziećmi (cmokając całujemy palce prawej ręki) i żonami (cmokając całujemy palce lewej ręki). Wsiadają na swoje konie i jadą (kląskanie) przez most (usta jak do U) i przez prerię (usta jak do I). Konie zmęczyły się ( parskają ) i dają znak, że chcą pić: ihaha. Ihaha...Indianie zatrzymują konie: prrr.. prr....Konie piją (ruchy języka z dołu do góry, naśladujące picie zwierzęcia). Nagle Indianie zobaczyli zwierzynę i strzelili z łuku. Zbliżała się noc, więc musieli rozpalić ognisko. Nie mieli zapałek. Zaczęli od małej iskierki i musieli mocno dmuchać, żeby ognisko się rozpaliło (dmuchanie w złączone ręce. Upiekli na ogni zwierzynę i zrobili sobie  ucztę (mlaskanie i oblizywanie szeroko otwartych ust). Po pewnym czasie zachciało im się spać (ziewanie ) i zasnęli (chrapanie) rano Indianie zawołali konie: a-o-e, y-u-i (przeciągamy samogłoski). Wsiedli na nie i pojechali przez prerię a potem przez most. Wrócili do wioski witając się ze swoimi dziećmi i żonami.

„ŚNIADANIE PUCHATKA”
Kubuś Puchatek obudził się rano, przeciągnął i bardzo mocno ziewnął ( ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty wyruszył wiec do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą ścieżką (przesuwamy językiem po zębach) rozgląda się w prawo i lewo. Próbuje wyczuć gdzie jest dziupla z miodem (kilka razy wdychamy powietrze nosem, a wydychamy ustami) stanął przed wysokim drzewem. Spojrzał w górę (językiem dotykamy górnej wargi) i zobaczył dziuplę, z której wypływał pyszny miodzik. Kubuś zaczął więc wspinać się po drzewie. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał ją całą dokładnie (wysuwamy język z buzi i lekko ruszamy w górę i w dół) i wsuną łapkę ponownie i znowu ja oblizał. Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek.   Teraz próbuje go wyczyścić. Oblizuje wiec językiem dokładnie wargi, dotyka do kącików ust, a na koniec oblizuje ząbki. (usta cały czas szeroko otwarte). Misiu poczuł ,że jego brzuszek jest już pełen. Zszedł z drzewa i ruszył w drogę powrotną. Musiał iść tą samą wyboistą dróżką (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), więc gdy doszedł do swojego domku był bardzo zmęczony (wysuwamy język na brodę i dyszymy). Położył się do łóżeczka i zasnął (chrapiemy).

MAŁA MYSIA
Wczesnym rankiem mała myszka Mysia wyszła ze swojej norki na poszukiwanie przygód (język wysuwamy daleko do przodu). Rozgląda się ciekawie dookoła (język oblizuje szeroko otwarte usta). Zastanawia się w którą stronę iść na spacer: w lewo czy w prawo. Poszła w lewo i weszła do gęstego lasu. Rozgląda się (oblizywanie warg). Patrzy w górę na rosnące drzewa (do nosa) i w dół na mięciutki mech (na brodę). W oddali słychać odgłosy leśnych ptaków. Mała myszka próbuje je naśladować: kukukukuku- tak kuka kukułka, huuhuu, huuhuu – teraz słychać sowę;  puk, puk – to dzięcioł stukający w drzewo. Po krótkiej wędrówce Mysia doszła na polanę poczuła się zmęczona i głodna. Wyjęła z torby śniadanie i zaczęła je jeść ( naśladujemy ruchy żucia).  Po śniadaniu Mysia oblizuje wąsik(górna warga) oraz ząbki (górne i dolne zęby) zrobiło się późno i Mysia postanowiła wrócić do domku. A tam czekała na nią niespodzianka. Przyszli do niej goście: kurka (kokoko), żabka (kum, kum), i kaczuszka (kwa, kwa) Mysia powitał ją serdecznie (cmokając całujemy palce obu rąk) poczęstowała ich herbatą. Ale picie było gorące, wiec goście musieli mocno dmuchać, aby je ostudzić (dmuchamy). Gdy nastał wieczór goście pożegnali się i poszli do domu (cmokamy palce). Myszka poszła do łazienki, aby się umyć. Umyła zęby i wypłukała usta (nabieramy powietrza i poruszamy policzkami). Potem ubrała piżamkę i poszła spać (chrapanie). Dobranoc  Mysiu!


 Chciałabym tez serdecznie polecić książkę autorstwa Anny Tońskiej-Morowiec pt. "Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne".
Poznajemy w niej Pana Języczka i Jego rodzinę i przyjaciół, którzy mają różne przygody. Oprócz historii, które nie tylko czytamy, ale też pokazujemy przy pomocy narządów mowy i wyrazów dźwiękonaśladowczych, znajdziemy też historyjki brazkowe do układania w odpowiedniej kolejności, ćwiczenia słuchowe-rozróżnianie głosek, ćwiczenia oddechowe,ruchowe łącznenie kropek, obrazki do kolorowania, a wszystko powiązane ze sobą tematycznie.
Wykorzystuję tę książkę w pracy z przedszkolakami i jestem bardzo zadowolona:)
http://www.edukacyjna.pl/ksiazka.php?id=8440

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

Offline MAMA MISIA

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 60
    • http://www.misiu.bobasy.pl
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 25, 2006, 10:59:03 am »
Powiem Wam że teraz 13 listopada jadę do Gdańska do logopedy i będę
tam drugi raz. Za pierwszym razem jak byliśmy logopeda powiedziała
że misiu nie będzie miał problemów z mową ale jak będzie miał 4 ząbki
(siekacze) to mam przyjechać i wtedy powie mi co dalej,więc ma te
4 siekacze i pojedziemy jak będzie już termin wizyty.
Mama Michałka z ZD.

Online Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26338
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 25, 2006, 01:58:56 pm »
Mamo Misia
Cytuj
Za pierwszym razem jak byliśmy logopeda powiedziała
że misiu nie będzie miał problemów z mową

Wyżej Sonia podała linki
Cytuj
Wysłany: 18 Listopad 2005, 08:27        
 
Zajrzyj jeszcze:
http://forum.darzycia.pl/topic,96
http://forum.darzycia.pl/topic,4175
http://forum.darzycia.pl/topic,4662
http://www.przyszowa.republika.pl/pub/zabawy.htm
http://www.suwalki.com.pl/sosw/wspomaganie1.html

czytaj więcej, a wszystko będzie łatwiejsze do wykonania.

Zajrzyj do nich
Mowa czynna: usprawnianie, logopedia, Ergoterapia..
/kliknij na zielone/
Cytuj
Najbardziej zaburzoną forma rozwoju u dzieci z up. umysłowym jest mowa czynna, będąca bardzo złożonym procesem.

Dlatego od najwcześniejszych dni życia należy zadbać o jej stymulację. Świetną metodą w tej kwestii jest Metoda Randolfo Castilo-Moralesa z Kordoby

Mowa u dzieci z zD
Cytuj
Zbiór niezbędnych informacji  o przygotowaniu dziecka z zD do mowy czynnej i jej wspomaganiu.

Logopeda tak ale...
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline boszka59

  • User z prawami do pisania
  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1482
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2006, 01:57:01 pm »
Mama Misia zazdroszczę ci tej ogromnej wiary w specjalistów. To co powie jeden niekoniecznie potwierdzi drugi. Któremu wierzyć. Kiedyś poznałam mamę maluszka z ZD której powiedziano że dziecku nie jest potrzebna rehabilitacja ruchowa bo nie jest wiotki. Uwierzyła i rzeczywiście dzidziuś zacząłchodzić bez rehabilitacji . Miał wtedy dwa latka, więc nie tak póżno. Ale jak on chodził to był zupełna katastrofa. Więc jeśli mama godzi się na taki sposób poruszania to ta rehabilitacja nie była potrzebna.Nie uwierzę że jakikolwiek specjalista może u tak małego dziecka stwierdzić brak wskazań do pracy z logopedą. Zdrowe dzieci go często potrzebują. Misiu przemuśl sobie i raczej nie odpuszczaj
Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą
Adaś ur. 27.03.03 ZD Magda 14l+trzy dorosłe córy

Online Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26338
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 26, 2006, 03:27:13 pm »
Mama Misia
Dyskusję wcześniejszą ,która odbiegła od tematu przeniosłam
tutaj >>>

Z przeniesionej dyskusji
Anna
Cytuj
A co do Waszej wizyty u logopedy - trzymam mocno kciuki!
Wiem, jakie to ważne.  :D
Powodzenia.  
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline ilonadora

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 8423
    • http://wwwmojedzieciaki.blox.pl/html
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 26, 2006, 03:51:28 pm »
Mamo Misia zapraszam do wątku o logopedzie który był też poruszany właśnie TUTAJ>>> -poczytaj zapraszam.
"Być bohaterem przez minutę, godzinę, jest o wiele łatwiej niż znosić trud codzienny w cichym heroizmie."
Ilonadora i czwórka pociech

Offline MAMA MISIA

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 60
    • http://www.misiu.bobasy.pl
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 26, 2006, 07:16:22 pm »
Ja rozumię doskonale o tym co piszecie ja jestem zadowolona
z opini lekarzy gdyż Michał na dzień dzisiejszy dobrze się rozwija,
nie każde dziecko z ZD tak się rozwija jak Michał.Na pewno
największa zasługa jest moja a nie lekarzy ale wierzę w pomoc
lekarzy z Akademi Medycznej w Gdańsku.
Mama Michałka z ZD.

Offline ilonadora

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 8423
    • http://wwwmojedzieciaki.blox.pl/html
Poradnik logopedyczny
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 26, 2006, 08:42:37 pm »
Mamo Misia bardzo się cieszę,że dzieciątko Ci się tak dobrze rozwija i cieszę się bardzo mocno z tego,że trafiłaś na dobrych lekarzy oby więcej takich tak trzymać :kw:  :kw:  :kw:  :kw:
"Być bohaterem przez minutę, godzinę, jest o wiele łatwiej niż znosić trud codzienny w cichym heroizmie."
Ilonadora i czwórka pociech

 

(c) 2003-2017 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach