Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Jeśli uważasz że serwis Dar Życia jest potrzebnym miejscem Wesprzyj nas. Chcemy reaktywować serwis, dostosować graficznie i technicznie do aktualnych standardów, ale potrzebujemy Twojego wsparcia. Dziękujemy za wsparcie.

Autor Wątek: Ocena opisowa i punktowa  (Przeczytany 6419 razy)

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Ocena opisowa i punktowa
« dnia: Czerwiec 29, 2004, 06:20:22 pm »
Dla Rodziców dzieci , które zaczną edukację w klasie pierwszej integracyjnej podaję ocenę opisową .
Niewiem czy w każdej szkole była , czy jest  taka sama  :oops:
Ale tak to wygląda po kilku miesiącach nauki.
Podkreślenia są przykładowe .

Ocena opisowa ucznia klasy 1 -semestr 1            
Stosunek do obowiązków szkolnych i zachowanie ucznia ucznia w szkole
.

STOSUNEK DO OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH

-uczęszcza na lekcję punktualnie -czasem się spóznia
-często się spóznia
-do lekcjii jest zawsze przygotowany -czasami nieprzygotowany
-bardzo często nieprzygotowany
-zawsze posiada ksiązki i przybory potrzebne na lekcje
-czasem zapomina
-bardzo często zapomina

KULTURA OSOBISTA

-Używa form grzecznościowych,
- jest koleżeński
- akceptuje zasady współżycia w grupie
-porządkuje swoje stanowisko pracy
-w prowadzanieu zajęć nieprzeszkadza
-czasm przeszkadza

AKTYWNOŚĆ

-Jest aktywny na zajęciach
- jest mało aktywny
- obowiązki i zadania wykonuje chętnie - niechętnie,
-nie podejmuje  
-Jest wytrwały -
-nie zcniechęca się
-zniechęca się napotykając na trudności .

RELACJE Z RÓWIEŚNIKAMI

-czasem przeszkadza innym dzieciom w zabawie
-unika kontaktu z kolegami
-włącza się do zabaw
-łatwo nawiązuje kontakt z kolegami
-pomaga kolegom

-lubi przewodniczyć w grupie

RELACJE Z NAUCZYCIELEM

-unika kontaktów
-odpowiada tylko wtedy kiedy nauczyciel zadaje pytanie
-chętnie opowiada o swoich doświadczeniach

SAMODZIELNOŚĆ W PRACY

-zawsze samodzielny
-czasami oczekuje pomocy
-najczęściej szuka pomocy

KONCENTRACJA UWAGI W ZADANIU

-zawsze skoncentrowany
-czasami rozproszony
-najczęsciej rozproszony

DĄŻENIE DO UKOŃCZENIA ZADANIA

-zawsze doprowadza prace do końca-czasami przerywa
-najczęściej niekończy

TEMPO PRACY

-szybkie
-dobre
-wolne
-bardzo wolne
-w niektórych sytuacjach spowolniałe

ZACHOWANIE NA PRZERWIE

-nie budzi zastrzeżen
-budzi zastrzeżenia -dokucza dzieciom
-bije sie z kolegami
-zaczepia  dzieci z innych klas
-biega po całej szkole


CHARAKTERYSTYKA UCZNIA

-nieufny
-zamknięty w sobie
-nieśmiały
- bierny
-nadruchliwy
-smutny
-pogodny
-wesoły
-towarzyski
-koleżeński
-zdyscyplinowany
-przestrzega regulaminu


PRZYSWAJANIE TREŚCI PROGRAMOWYCH

MÓWIENIE I SŁUCHANIE

-słucha i rozumie wypowiedzi nauczyciela i kolegów
-odpowiada na pytania nauczyciela i kolegów
-zadaje pytania nauczycielowi i kolegom
-wypowiada się samorzutnie na różne tematy
-potrafi wyrazić swoje myśli i uczucia w rozmowie
-wypowiada sie:- chętnie
                        -  niechętniewypowiada się:-
pojedynczymi wyrazami
-zwrotami
-czasami całymi zwrotami
-zdaniami pojedynczymi
-zdaniami pojedynczymi nierozwiniętymi
-rozwiniętymi
- zdaniami złożonymi
-potrafi opowiedziec o wydarzeniach
 na podstawie historyjki obrazkowej
oraz własnych przeżyć i doświadczeń


CZYTANIE

-potrafi dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
-czyta :
-głoskując
-sylabami
-pełnymi wyrazami
-zdaniami
-płynnie
-czyta ze zrozumiemieniem
-tempo czytania:
- bardzo wolne
-wolne
-dobre
- czyta z naturalna intonacją

PISANIE

-zna wszystkie litery
- myli niektóre
- niekiedy myli linijki
- w których pisze dane wyrazy
-nieprawidłowo odtwarza krztałt niektórych liter
- prawidłowo łączy litery w wyrazie
 pisze krztałtnie
 czytelnie
 starannie
- niestarannie
- niestarannie ale czytelnie
- przepisuje poprawnie wyrazy i zdania
- krótkie teksty pisane i drukowane
-popełnia błędy


UMIEJĘTNOŚĆI MATEMATYCZNE

-rozpoznaje proste figury geometryczne
-posiada orientację przestrzenną
-potrafi policzyć elementy w zbiorze
-potrafi posługiwać się linijką
-zmierzyć długość
-potrafi zapisać cyfry odpowiadające
 poszczególnym liczbom w zakresie 10
-porafi porównywać liczby w zakresie 10
Dodaje i odejmuje w zakresie 10:
-bezbłęnie
-czasami popełnia błędy
-biegle
-liczy na palcach
-dokonuje prawidłowo rozkładu liczb w zakresie 10
-rozumie treść prostych zadań tekstowych
-zadania tekstowe rozwiązuje samodzielnie
-przy pomocy nauczyciela
-nie rozwiązuje

UMIEJĘTNOŚĆI PRZYRODNICZO -SPOŁECZNE

-prawidłowo siedzi w ławce
-nieprawidłowo
-zna zasady przechodzenia przez jezdnię
-rozpoznaje pory roku
-dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie
-rozpoznaje niektóre rośliny zwierzęta
-potrafi zachować ostrożność i wyobrazić sobie skutki
niewłaściwego zachowania się w różnych sytuacjach
-nie potrafi

ROZWÓJ ARTYSTYCZNY

potrafi wykonać pracę plastyczną na zaproponowany temat
-rysunek jest:
- bogaty w szczegóły
-schematyczny
-ubogi
-właściwie komponuje rysunek
-posiada bogatą  wyobraznię
-rozpoczętą pracę doprowadza zawsze do końca:
-zawsze
-czasami
-nie doprowadza

-prace wykonuje:
- starannie
-niestarannie
- wykazuje zdolność:
- plastyczne
- manualne
-przejawia aktywność na zajęciach muzycznych
-potrafi rozróznić dzwięk
-lubi uczyć się nowych piosenek
-potrafi zaśpiewać kilka piosenek

- chętnie śpiewa:
- w grupie
-indywidualnie

-potrafi zilustrować ruchem muzykę .

ROZWÓJ FIZYCZNY

Zachowanie na zajęciach:
-zdyscyplinowany
-niezdyscyplinowany
-czasami niezdyscyplinowany

Sprawność ruchowa:

-potrafi szybko biegać
-omijać przeszkody
-potrafi rzucać i łapać piłkę
-chodzić na czworakach

potrafi wykonać proste ćwiczenia gimnastyczne
-uczestniczy w zabawach i grach zespłowych
-ćwiczy w stroju gimnastycznym / czasem brak/
-chętnie uczestniczy w zjęciach na basenie
-robi postępy w zdobywaniu umiejętnośći pływackich

POSTĘPY W NAUCE J.OBCEGO ......bardzo dobry ....( naprzykład)

RELIGIA.........Bardzo dobry ...

INNE UWAGI O DZIECKU
(sukcesy , wskazówki do dalszej pracy)

......................................


Również ocenę opisowa mozna  znaleść tu:

OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY   I ....   - I semestr  
OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY   II ....   - I semestr  
OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY   III ....   - I semestr  
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline kameljanda

  • User z prawami do pisania
  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1452
Ocena opisowa i punktowa
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 29, 2004, 06:44:45 pm »
O,to się na pewno przyda :)

Offline Grażyna

  • User z prawami do pisania
  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1083
na marginesie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2004, 08:46:14 am »
Synek mojej znajomej miał problem z oceną opisową, tzn. jak jego starszy brat chodził do szkoły, dostał dobre stopnie na świadectwie to szedł do dziadka i dostawała nagrodę  :D , a on biedaczek miał problem czy dziadek też da mu nagrodę skoro na świadectwie "5" nie ma  :wink:

Offline katrin19

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
Kryteria ocen w klasie integracyjnej!
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2004, 10:26:39 pm »
Witam
Potrzebuje informacji na temat kryteriów ocen z roznych przedmiotów dla uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych (porazenie dzieciece, lekkie uposledzenie...)uczacych się w klasach integracyjnych w gimnazjum.
Wiem ze musze brac pod uwage indywidualne mozliwosci kazdego ucznia ale chodzi mi o jakies ogolne wytyczne.
 Z jakich materiałow korzystaliscie przy opracowywaniu koniecznych wymagan edukacyjnych?
Bede wdzieczna za wszelkie info na ten temat
Pozdr
Katrin

Offline Gosia.

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 73
Ocena opisowa i punktowa
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2004, 11:28:44 pm »
:D  Kochana Katrin, podejrzewam, że to Twoja I-wsza praca, więc chwała ci za to, że chcesz się do niej przygotować. NIE BÓJ SIĘ, spokojnie, nie jesteś sama. Na pewno w gimnazjum są nauczyciele z doświadczeniem i na pewno chętnie Ci pomogą. Myślę, że w miarę możliwości wszyscy uczniowie powinni realizować ten sam program, ale na pewno innymi metodami i w takim zakresie, na jaki pozwoli choroba.
O tym jak ten program dostosujesz i jakimi metodami będziesz uczyła zdecydujesz prawdopodobnie sama. Taka praca wymaga twórczego, zindywidualizowanego podejścia i przekonasz się bardzo szybko jak wiele radości i satysfakcji Ci przyniesie.
 Od czasu, gdy uczę dzieci niepełnosprawne, odzyskałam skrzydła (podcinane skutecznie) w mojej pracy i naprawdę cieszą mnie w równym stopniu sukcesy mojej 17-letniej laureatki I miejsca na ważnym konkursie i sukcesy tych dziewczynek, które zrealizowały program mniejszy, ale wkładając w to znacznie wiecej pracy i serca. Dzieci niepełnosprawne pracują więcej, inaczej i umieją docenić pracę. (Pochwalę się przy okazji, że moja niewidoma ucz. napisała o mnie wierszyk, potem ofiarowała własnoręcznie robiony obrazek). Ja też jestem lekko przerażona, bo ciągle jestem w trakcie uczenia się, lada dzień powinnam zabrać się za pisanie pracy na studiach podyplomowych.
W przyszłym roku mam zamiar wprowadzić u niewidomej Kingi zapis muzykograficzny w brajlu, a to jest naprawdę bardzo trudne (brajla znam od dawna, ale zapis nutowy jest skomplikowany). Nikt nie każe mi tego robić. Ja to po prostu chcę robić i bardzo lubię, choć nie będę czarować, że ta praca pochłania mnóstwo czasu, a przepisy nie pomagają (nie ma możliwości zwiększenia wymiaru godz.).
 Katrin, bądź spokojna, skoro juz teraz masz wątpliwości to wszystko jest w porządku (najgorzej z tymi, którym się wydaje, że wszystko wiedzą!)  :wink:

Offline Gosia.

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 73
Ocena opisowa i punktowa
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 01, 2004, 04:09:23 pm »
Kasiu, jeszcze jedna podpowiedź, pochodź po Darze, znajdziesz na pewno wiele informacji, których nie ma w żadnej książce. Jeśli chodzi o różne podpowiedzi, może warto zapytać w Kuratorium o "Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli realizujących podstawę programową w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum z uczniami....(tu są odpowiednie niepełnosprawności)" wyd. MEN, Warszawa 2001. Tę pozycję kuratoria rozdają za darmo, więc warto skorzystać, tym bardziej, że są tam i adresy i informacje o pomocach, i kontakty z Ośrodkami dla niepełnosprawnych. Bardzo dużo przydatnych informacji. Trafiłam na Poradnik przez przypadek, ale szczerze polecam. Pozdrawiam.  :lol:

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Ocena opisowa i punktowa
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 13, 2004, 01:12:34 am »
Wpływ oceny szkolnej na rozwój dziecka - Autor: Mirosława Kalinowska
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Ocena opisowa i punktowa
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 14, 2004, 12:49:47 am »
KRYTERIA WYMOGÓW DLA KLAS
W SYSTEMIE PUNKTOWYM
Klasa 1
Klasa 2
Klasa 3
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

 

(c) 2003-2019 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach