Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Jeśli uważasz że serwis Dar Życia jest potrzebnym miejscem Wesprzyj nas. Chcemy reaktywować serwis, dostosować graficznie i technicznie do aktualnych standardów, ale potrzebujemy Twojego wsparcia. Dziękujemy za wsparcie.

Autor Wątek: Nauczyciel wspomagający  (Przeczytany 7536 razy)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« dnia: Kwiecień 15, 2004, 08:40:22 pm »
Likwidacja etatów pedagogów wspomagających w kl. int. małop.

Przygotowania do pójścia do szkoły wciąż są tematym codziennym (dokumentacja, komisja, orzeczenie z PPP)
Tymmczasem - dziś gdy pojechałam po Monikę do przedszkolnej zerówki dowiedaiałam się, że w małopolsce od września likwiduje się mnóstwo etatów pedagogów wspomagających w klasach inetgracyjnych!!!!
ma być 1 etat pedagoga wspomagającego na 2 klasy!!!! (czyli na ok. 10 dzieci o różnych schorzeniach i różnym etapie rozwoju)


Zastanawiam się po co ktoś tworzył poniższe prawo, teraz zmienia się je na "lewo"
Do czego ma prawo uczeń niepełnosprawny
Prawda ile mamy "przywilejów"?
Wiem, że w Urzędzie Miasta aż wrze na ten temat, że rodzice i nauczyciele walczą.
Co z tego wyniknie? - czas pokaże.
Nie widzę mojej Moniki w roli uczennicy w takiej szkole, gdzie będezie pedagog wspomagająca z doskoku (pomiędzy 1 a 2 klasą) - ja chyba śnię.

Napiszcie jak takie etaty wyglądają w innych krańcach naszego kraju? Jak jest w Waszych klasach integracyjnych?
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2004, 09:33:08 pm »
Soniu, jako że i ja zaliczam sie do Małopolski, w naszej szkole również zmiejszono dodatkowe godziny dla dzieci z braku funduszy  :evil:

Ale proszę na innym forum SDSI doczytałam się bardzo ciekawych wiadomości. Myślę, że zainteresują wielu Rodziców "małopolskich" i nie tylko.
Apel do rodziców z Krakowa a w nim list do Profesora Jacka Majchrowskiego - Prezydent Miasta Krakowa
i drugi link:
wizyta u prezydenta Krakowa

Przy Prezydencie Miasta Krakowa Utworzyła się Powiatowa Społeczna Rada konsultancka d/s osób niepełnosprawnych.
W skład jej wchodzą:
Pani Ola Włodarczyk,
Pan Roman Ficek,
Jan Ortyl,
Andrzej Kopeć,
Helena Maślany.
Mają się zajmować problemami naszych dzieci.

nowy numer telefonu do Pana Dąsala:
(o12) 616-95-20
lub (012) 616-95-21
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2004, 10:30:26 pm »
Gaga dzięki, akurat doczytałam się, ze jeden z listów pisała pani ze szkoły przy ul. Lipińskiego.
Na tej ulicy mieści się właśnie szkoła dla Moniki z 10-letnim doświadczeniem w dziedzinie integracji.

Trudno mi zrozumieć sens takich poczynań. Tyle miejsca wszelkie media poświęcają rzekomej integracji w Polsce i nagle podcina się sens wszystkiego poprzez likwidację etatów akurat pedagoów wspomagających - osób odpowiedzialnych za edukację dzieci niepełnosprawnych. SKANDAL.
Po co więc mamy Konstytucję, Prawo edukacyjne?
Dz.U.96.67.329 USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity)

"Rozdział 1
Przepisy ogólne

Art. 1.
Cytuj
System oświaty zapewnia w szczególności:
  1)  realizację prawa każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej do kształcenia się oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki, odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju
,
  2)  wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny,
  3)  możliwość zakładania i prowadzenia szkół i placówek przez różne podmioty,
  4)  dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów, a także możliwości korzystania z opieki psychologicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej,  
5)  możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół przez dzieci i młodzież niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami,  6)  opiekę nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwienie realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia szkoły każdego typu w skróconym czasie,
  7)  upowszechnianie dostępu do szkół średnich, których ukończenie umożliwia dalsze kształcenie w szkołach wyższych,
  8)  możliwość uzupełniania przez osoby dorosłe wykształcenia ogólnego, zdobywania lub zmiany kwalifikacji zawodowych i specjalistycznych,
  9)  zmniejszanie różnic w warunkach kształcenia, wychowania i opieki między poszczególnymi regionami kraju, a zwłaszcza ośrodkami wielkomiejskimi i wiejskimi,
  10) utrzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach i placówkach,
  11) upowszechnianie wiedzy ekologicznej wśród dzieci i młodzieży oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska.
  12) opiekę dzieciom i młodzieży osieroconym, pozbawionym całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej, a także uczniom pozostającym w trudnej sytuacji materialnej i życiowej,
13)  dostosowanie kierunków i treści kształcenia do wymogów rynku pracy.

Art. 2. System oświaty obejmuje:
  1)  przedszkola, w tym specjalne,
  2)  szkoły podstawowe i ponadpodstawowe, z wyjątkiem szkół wyższych, w tym specjalne, sportowe oraz mistrzostwa sportowego i artystyczne...


Okrojono widać fundusze na wszystko, na ochronę zdrowia, wszelkie zasiłki, cały proces edukacji- teraz nadszedł czas na zgnębienie edukacji.
Czy to nie specyficzna forma etanazji?
Dlaczego najbardziej muszą cierpieć niepełnosprawni, chorzy, samotni, opuszczeni - nie mają siły się bronić - ale zostaje jeszcze humanitaryzm.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2004, 12:33:58 am »
Czegoś tu Soniu nierozumiem  :?:
Kto i co chcą osiągnąć , takimi "decyzjami"  :?:
Do czego to doprowadzi ?
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2004, 12:39:30 am »
To proste: "łastanie dziur budżetowych" kosztem dzieci niepełnosprawnych.
Zaoszczędzą na pensjach pedagogów wspomagających, a z naszych dzieci zrobią analfabetów.
W statystykach wykażą nie brak możlwiości ze strony szkoły- a schorzeń dzieci!!!!
"Które dzieci dadzą sobie radę, te zostaną" - to słyszą rodzice i nauczyciele już teraz
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2004, 12:42:11 am »
To proste: "łatanie dziur budżetowych" kosztem dzieci niepełnosprawnych.
Zaoszczędzą na pensjach pedagogów wspomagających ( po zredukowaniu etatów), a z naszych dzieci zrobią analfabetów.
W statystykach wykażą nie brak możliwości ze strony szkoły - a winą będą schorzenia dzieci!!!!
"Które dzieci dadzą sobie radę, te zostaną" - to słyszą rodzice i nauczyciele już teraz.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2004, 01:35:20 am »
Soniu , czy Ty przy takich perspektywach "optymistycznych"  :cry: widzisz edukację Moniki ?
Jak widzą to inni Rodzice?
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 27, 2004, 08:00:03 pm »
Wróciłam z zebrania w tym temacie. W szkole do ktorej będzie uczęszczała Monika od września udało się utrzymać ilość etatów pedagogów wspomagających.
To niemalże triumf  :D  nad poczynaniami Urzędu Miasta  :oops:
Od tej chwili jestem spokojna o edukację w wybranej szkole i pełna podziwu nad poziomem integracji,a  także traktowania rodziców dzieci integrowanych.
Nie muszę się obawiać, że dziecko nie da sobie rady - ono jest jakby przypisane tej szkole i będzie prowadzone wciąż przez tę samą pedagog wspomagającą aż do ukończenia tej szkoły.
Mogę więc spokojnie żyć dalej będąc po dzisiejszym zebraniu.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 27, 2004, 11:25:28 pm »
Soniu !
To nie jeste dobra wiadomość  :lol:
To jest doskonała wiadomość :!:
Cieszę się bardzo , że tak to się rozwiązało w przypadku szkoły Moniki i Jej edukacji . :lol:

Cieszę się , że jesteś spokojna , przynajmniej o to .

Zastanowiły mnie Twoje słowa
Cytuj
i będzie prowadzone wciąż przez tę samą pedagog wspomagającą aż do ukończenia tej szkoły.


Wiem , że pedagog wspomagający , ma być z dziećmi , ale czy to jest pewne , że to ten sam aż do końca ich edukacji w szkole podstawowej ?
( pomijam nieprzewidziane okolicznośći)
Czy tylko w szkole o której mowa ? ( Moniki)
W jakiś sposób ma to zapewnione ?

Zwyczajnie zastanawiamy się , czy zmienią naszym dzieciom panią ( nauczyciela wspomagającego) czy jest szansa , że to ta sama pani poprowadzi dalej dzieci?

Nie szukałam narazie w żadnych przepisach , tak tylko pytam .
Mamy czas jeszcze .
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2004, 11:47:01 pm »
Piszę o naszej szkole po dzisiejszym spotkaniu.
W to trudno wielu z Was uwierzyć, wiem. Ale to są fakty.
Pedagog wspomagająca z roku na rok prowadzi swoje dzieci przez kilka lat.
Za kilka dni jadę z Moniką zwiedzać szkołę przy ul.Lipińskiego. Pani pedagog chce aby dziecko pobyło już teraz na lekcjach, aby zwiedziło szkołę.
Pomyślała już o wyprawce, o książkach i dowozie Moniki do szkoły (jest powyżej 3 km od miejsca zamieszkania, matka  rencistka, a ona wiotka w nóżkach)-kto ma dźwigać ją po lodzie i tornister np z dwójkami potem?  :D
Jestem serio podbudowana- nie taki diabeł straszny jak go malują więc.
Oby więcej takich placówek dążących do prawdziwej integracji jak Moniki Przedszkoel Nr 28 i właśnie omawiana Szkoła Integracyjna.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Ulka

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 10988
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 28, 2004, 03:04:02 pm »
Soniu, nareszcie dobra wiadomość, mam nadzieję że za rok nikt już nie będzie miał " takich świetnych " pomysłów , bo czemu to miało służyć ?
do tej pory nie wiem

dobrze że załatwiłaś dowóz Moniczki do szkoły,
ona z czasem się usamodzielni, a i Ty będziesz miała choc chwilę wytchnienia
Ulka-Darek30mpdz & Magda31 &   wspomnienia

Offline asiabe

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 379
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2004, 03:17:37 pm »
soniu, gratulacje dla Moniczki, po wakacjach zaczynacie nowy rozdział w życiu ?

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 28, 2004, 03:35:14 pm »
Dodam jeszcze jeden istotny szczegół. Zgodnie z przepisami klasy integracyjne mają prawo pomieścić w klasie 15 dzieci zdrowych i 3-5 dzieci integrowanych.
W tej szkole są 3 klasy integracyjne tylko po 3 dzieci integrowanych w każdej.
To ważne bo pedagog wspomagający łatwiej poprowadzi zajęcia z dziećmi specjalnej troski.
To wszystko wywalczyli rodzice nawet dzieci zdrowych wspólnie z Dyrekcją Szkoły i Pedagogów.
Wiecie co chwilami myślę, że snię. Wspominam jak to było 5 lat temu, gdy chciałam Monikę umieścić w przedszkolu - z 5 placówek nikt nie dał nam nawet szansy spotkania w żadnym przedszkolu (ryczę do dziś, gdy to wspomnę)- dopiero pani Dyrektor z Przedszkola nr 28 przy ul. Duża Góra 30 dostrzegła w nas ludzi!!!!
Z pewnością będę jej wdzięczna do końca życia.
Zastanawiam się jak przebiegał by rozwój Moniki bez kontaktów z dziećmi, bez tak istotnego uspołeczniania?
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 28, 2004, 11:46:20 pm »
Same dobre wieśći Soniu !
Szczególna ta , o dowozie Moniczki do szkoły  :lol:
(Czyli jak się chce , to można? )
Moniczka ma dalekooo szkołę od domku i myslę , że będzie to dla Niej , jak i dla Ciebie dużym ułatwieniem .
Bez przesiadek i czekania na tramwaj.
 :lol:
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26487
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 12, 2004, 01:00:23 pm »
Ciekawa ta małopolska ze swoim szkolnictwem   :evil:

W tym momenie mam przeciek , że chcą zabrać w klasie integr. nauczyciela , nie podpisujac z nim umowy na kolejny rok.:evil:
Nauczyciel wspomagający zostaje ten sam .
Od września wychodzi na to , kiedy dzieci przyzwyczaiły się już do obu Pań , będzie zmiana  :evil:
Rok minie ,kolejny raz  znowu zmiana nastąpi  :evil:
Co ciekawsze , to nie jest tylko jednostkowy podobno przypadek w tej szkole i dotyczy klas integracyjnych.
Zastanawiam się , czy przemyślano to wszystko dobrze i wzięto pod uwagę dobro dziecI
 :evil:
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 12, 2004, 01:18:49 pm »
To ma dotyczyć całej Małopolski, potem całego kraju
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Ulka

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 10988
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 12, 2004, 02:46:45 pm »
U nas jeszce rok się wstrzymali, ale umowa o prace tylko na następny rok dla n-la specjalisty
co potem?
Ulka-Darek30mpdz & Magda31 &   wspomnienia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 12, 2004, 02:56:55 pm »
Potem Ulka już chyba tylko ANALFABETYZM, bezrobocie i dużo sloganów o kulturze i braku wychowania.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Ulka

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 10988
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 12, 2004, 04:27:52 pm »
Potem kolejki w poradni na 3 miesiące,
bo takich jak mój syn zwolnią, ( puk, puk- odpukałam)
a poradnia wszystkich nie pomieści
więc oni na bezrobocie, i będzie tak jak ja miałam w latach 80- tych, specjalista( logopeda, reedukator, rewalidator) na drugim końcu miasta i zapisy na 3 miesiące , a i jeszcze 1 godz. w tygodniu
z logopeda , albo reedukatorem, no fajnie będzie.
Ulka-Darek30mpdz & Magda31 &   wspomnienia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciele wspomagający - gdzie rozporządzenie?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 30, 2004, 07:03:08 pm »
Nauczyciele wspomagający w liceach integracyjnych byli zatrudnieni na podstawie zarządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 4 października 1993 r. Jednak utraciło ono moc 22 października 2002 r., kiedy weszła w życie nowa ustawa o systemie oświaty. Nowe rozporządzenie, na podstawie którego można by zatrudniać nauczycieli wspomagających w liceach, nie doczekało się podpisu ministra. Na skutek zmiany kolejnej ustawy miały powstać z niego dwa rozporządzenia, ale do dzisiaj ich nie ma. - źr.: Gdzie jest rozporządzenie? - ziem 30-08-2004

Mówi Andrzej Sygut, wiceprezydent Kielc 30-08-04
Jeżeli rząd o czymś zapomina, to już chyba można liczyć tylko na wpływ dziennikarzy. Zrobię wszystko, aby tym uczniom nie było gorzej. Będę w kontakcie z panią dyrektor Zamorowską. Miasto podjęło decyzję, że będziemy dalej realizować program pracy z dziećmi integracyjnymi, bez względu na przeszkody. Więc i z tym problemem będziemy musieli sobie poradzić.

Niepełnosprawną Anię znowu zawiedli urzędnicy - Ziemowit Nowak 30-08-2004

Ministerstwo obiecało i nie dotrzymało słowa. Niepełnosprawni uczniowie liceum integracyjnego przy ul. Jasnej nie będą mieli nauczycieli wspomagających na wszystkich lekcjach.

Ania w zeszłym roku skończyła gimnazjum w Zespole Szkół Integracyjnych przy ul. Jasnej ze średnią 4,6. To nie byle wyczyn, bo dziewczyna porusza się na wózku inwalidzkim, a pisze tylko na komputerze. Jednym palcem. Przy takim schorzeniu nie sposób robić szybkich notatek, a tego przecież wymaga nauka w liceum. Konieczny jest nauczyciel wspomagający. Ale w ubiegłym roku jedno z rozporządzeń ministerialnych straciło moc, a drugie nie weszło w życie. Skutek - gminy nie dostały pieniędzy na nauczycieli wspomagających w szkołach ponadgimnazjalnych.

Po naszych artykułach miasto wygospodarowało pieniądze na pomoc dla Ani oraz jej szkolnych kolegów i koleżanek, ale tylko na niektórych lekcjach. Ania korzystała z asysty nauczyciela wspomagającego na języku polskim i matematyce. Na historii używała dyktafonu, na co jednak musiała się zgodzić nauczycielka. Na świadectwie po pierwszej klasie ma czwórkę z polskiego, piątkę z języka obcego, czwórkę z historii.

Na tak dobre oceny nie zasłużyli urzędnicy Ministerstwa Edukacji i Sportu. Mimo obietnic, nie przygotowali odpowiedniego rozporządzenia i również w tym roku szkolnym kielecka szkoła nie będzie miała dofinansowania na nauczycieli wspomagających.

- Nie wezmę dziecka z powrotem na indywidualne nauczanie do domu. Klasa ją zaakceptowała, Ania czuje się tam wspaniale. Dlaczego państwo coś najpierw dziecku daje, a potem mu odbiera? To niemoralne - mówi mama dziewczynki.

Dyrektor ZSI Maria Zamorowska również nie jest zadowolona z braku ministerialnego rozporządzenia, ale zapewnia, że szkoła pomoże potrzebującym uczniom. - Klasy się wykruszają, teraz to nie będzie już dla nas tak wielki ciężar. Nauczyciel da sobie radę z prowadzeniem lekcji i pomocą niepełnosprawnym uczniom - mówi dyrektor Zamorowska.

W liceum integracyjnym przy ul. Jasnej pozostaje 16 niepełnosprawnych uczniów w II klasie i 12 w III. Do klasy I nie ma już naboru - nowe liceum integracyjne powstaje przy ul. Jagiellońskiej, ale tam dopiero adaptowany jest budynek.

Imię dziewczynki zmieniliśmy"  kraj www.gazeta.pl
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Ela M.

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 37
nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 11, 2004, 12:46:13 pm »
Cześć:)
Poszukuję wiadomości na temat pisania planu pracy z dzieckiem o specyficznych potrzebach w oddziale integracyjnym. jestm po oligo, ale tego nam nie pokazali :(  jeśli ktoś ma jakiś wzór planu lub wytyczne jak go napisać, będę bardzo wdzięczna:)))
pozdrawiam :D
Pozdrawionka od Eli:)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 11, 2004, 01:25:36 pm »
Tego Wam nie pokazali? przez cały okres studiów na oligo....  :roll:
Czy to ma byc do integracji w przedszkolu czy w szkole?
Zrobiłabym "normalny" plan włączając do tego deficyty rozwojowo-edukacyjne poszczególnych dzieci" bo o to chodzi.
Wytrzymaj troszeczkę, myślę, że dosatanę to dla córki.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Nauczyciel wspomagający
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 12, 2004, 01:42:58 am »
Dz.U. z dnia 9 maja 2002 r. Nr 51 Poz. 458 Podstawa Programowa
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
(Dz. U. Nr 51, poz. 458)


Podstawy programowe

Cytuj
W szkołach podstawowych i gimnazjach wszystkich typów, w tym dla dzieci niepełnosprawnych (za wyjątkiem uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym a także uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim), obowiązuje taka sama podstawa programowa kształcenia ogólnego
(Załącznik Nr 2 do rozporządzenia MENiS z dnia 26 lutego 2002 r.).
Dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkole podstawowej i gimnazjum ustalono odrębną podstawę programową kształcenia ogólnego. (Załącznik Nr 3 do rozporządzenia MENiS z dnia 26 lutego 2002 r.).


Zajrzyj do postu
Szkoła, prawo, podstawy programowe  :D - więcej szczegółów
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Ela M.

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 37
Dziękuję:)
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 14, 2004, 05:02:49 pm »
Witaj Soniu:)
Dziękuję za szybką odpowiedź:) niestety tak jak pisałam nie pokazali nam jak pisać plan<ale to tylko podyplomówka!!!!)Ten " normalny" to chyba jest dobry pomysł. pracuję w przedszkolu i w przyszłym roku moja grupa będzie integracyjną i wtedy wszystko musi być "profesjonalnie:) mam więc jeszcze rok!
Pozdrawiam Was obie :) :) :)
Pozdrawionka od Eli:)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

 

(c) 2003-2019 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach