Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Dar Życia poleca Kalendarz ze zdjęciami oraz Foto Karty, powołując się na nasze forum otrzymają Państwo rabat w postaci darmowej wysyłki PREZENTÓW. Kod rabatowy to słowo DAR ŻYCIA a strony to Foto Karty oraz Kalendarze ze zdjęciami

Autor Wątek: Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona  (Przeczytany 66786 razy)

Offline Nefretete

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 70
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 24, 2007, 03:58:24 pm »
och! jak dobrze sie wymienic doświadczeniami,chyba pora u nas na zmianę rehabilitanta. :puppydogeyes:

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline ilonadora

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 8423
    • http://wwwmojedzieciaki.blox.pl/html
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 24, 2007, 07:56:39 pm »
Zmień rehabilitanta gdyż moja Marta też najpierw raczkowała,potem chodziła co więcej ten czas trwał ok 8 miesięcy więc dosyć długo -nie raz podczas zabawy tak jak i Sonia z sama nią raczkowałam,zachęcałam,układałam przed nią zabawki tak żeby nie miała na wyciągnięcie rączek a ciut dalej jak była w pozycji do raczkowania delikatnie z wyczuciem popychałam jej nóżki jednocześnie zachęcając do kroczków,kombinowała jak tu te zabawki dostać w końcu- zaczęła raczkować.Do dzisiejszego dnia a w maju skończy 15 lat jak chce podnieść zabawkę z podłogi a siedzi na tapczanie z pozycji siedzącej przechodzi w raczkowanie,następnie wstaje i odkłada na miejsce więc niech ten rehabilitant nie opowiada takich rzeczy ,że nasze dzieci nie raczkują-no chyba,że ma tak małe doświadczenie z nimi że mógł faktycznie tego nie widzieć,ale wtedy pojawia się pytanie czy to na pewno odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu.
"Być bohaterem przez minutę, godzinę, jest o wiele łatwiej niż znosić trud codzienny w cichym heroizmie."
Ilonadora i czwórka pociech

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 24, 2007, 08:37:57 pm »
Cytat: "sonia"


Prawidłowy rozwój dziecka: siadanie, pełzanie, raczkowanie, stanie, chodzenie.
Raczkowanie to synchronizacja obu półkul mózgowych, ćwiczenia mieśni, stawów-a to nasze dzieci mają wiotkie, więc samoczynnie sobie wzmacniają.



Zgadzam się, raczkowanie jest ważnym etapem w rozwoju psychoruchowym dziecka.
Raczkowanie to naprzemienne ruchy rąk i nóg, daje podstawę do synchronizacji półkul mózgowych i koordynacji całego ciała. Ruchy naprzemienne są też w metodzie Dennisona (pomijając inne aspekty).

I rzeczywiście, prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka powinien przebiegać zgodnie z etapami, bez pominięciecia żadnego z nich, bez przyspieszania.
Nie należy dążyć od razu do chodzenia, tylko po kolei, tak jak napisała Sonia.

Pamiętajmy również, że u dziecka rozwój fizyczny i psychiczny są ze sobą związane!

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #103 dnia: Październik 03, 2007, 12:31:08 pm »
Metoda Paula Dennisona

(plik tekstowy)
- wiele informacji, przykłady ćwiczeń.

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 14, 2007, 09:43:31 am »
Kinezjologia edukacyjna

Wyraz "kinezjologia" wywodzi się od greckiego rdzenia "kinesis" oznaczającego ruch. Kinezjologia zajmuje się badaniem ruchu ciała ludzkiego. Kinezjologia Edukacyjna jest systemem umożliwiającym uczniom w dowolnym wieku rozwinięcie ich potencjalnych możliwości zablokowanych w ciele. Mózg nie jest narządem symetrycznym - każda z półkul ma nieco inne zadania. Z kolei tylna część mózgu odpowiada za odbiór informacji, które jednak są niedostępne dla przednich części mózgu odpowiedzialnych za "nadawanie" czy też "ekspresję". Problem tkwi w tym, że w mózgu wypracowane zostają pewne ścieżki - to one są używane najczęściej - nawet gdy są niezbyt dobre i utrudniają uczenie się... Ćwiczenia "gimnastyka mózgu" mają na celu przywrócenie zablokowanych na skutek stresu, oraz wypracowanie nowych połączeń nerwowych, po których biegną impulsy do kory mózgowej, gdzie odbywa się właściwy proces uczenia się. Ta nieinwazyjna metoda poprawiania sprawności umysłowej istnieje już od 30 lat. Jest ona doskonałym sposobem na problemy szkolno-wychowawcze. Na świecie jest coraz bardziej popularyzowana. Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN włączyło Kinezjologię Edukacyjną do programu szkolenia przeznaczonego dla psychologów, pedagogów, nauczycieli i rodziców.

Dr Paul Dennison (walcząc z własną dysleksją) opracował proste ruchy, które przynoszą korzyść każdemu uczącemu się. Ćwiczenia te przynoszą efekty w postaci poprawy koncentracji na zadaniach, poprawy koordynacji wzrokowo-ruchowej, poprawy różnych umiejętności szkolnych (wysławiania się, czytania, liczenia, zapamiętywania cyfr, pisania), zwiększania zdolności manualnych, uaktywniania lewej półkuli mózgu, synchronizacji współpracy obu półkul mózgowych. Ćwiczenia te usuwają zmęczenie, energetyzują, odprężają i relaksują.

Jak wykorzystać tą metodę w pracy z własnym dzieckiem? Warto po prostu poświęcić ćwiczeniom 5 minut codziennie - przed wyjściem do szkoły, zanim dziecko siądzie do odrabiania lekcji, zamiast bajki w telewizji.

Ważne przy wprowadzaniu: wprowadzać ćwiczenia stopniowo, obowiązuje zasada, że zaczyna się nowe ćwiczenia, gdy poprzednie jest opanowane. Wymaga to trochę czasu, ale przynosi efekty. Ćwiczeniom towarzyszyć powinno wietrzenie pokoju i picie wody.

 

Na stronie przykłady ćwiczeń:

Cytuj
ruchy naprzemienne
leniwe ósemki
słoń
rysowanie oburącz
punkty na myślenie
kapturek myśliciela
krążenie szyją
pozycja Cooka
aktywna ręka
wypady w bok
punkty równowagi
ziewanie
pompowanie piętą



Przygotowała i opracowała mgr Joanna Górnisiewicz

Literatura:


1. Paul Dennison, Gail Dennison "Kinezjologia Edukacyjna"

2. Carla Hannaford "Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Podstawy kinezjologii edukacyjnej".

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #105 dnia: Listopad 20, 2007, 10:13:19 pm »
Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej:
http://www.masgutovainstitute.com/


 Metoda Dr Masgutowej
Jest to autorski program terapeutyczny, stworzony przez doktor psychologii rozwojowej i edukacyjnej Swietłanę Masgutową na bazie jej wiedzy, wieloletnich badań nad rozwojem ruchowym oraz doświadczeń w pracy terapeutycznej na całym świecie. Program ten ma swój znak TM pod tytułem: „Integracja Odruchów-Metoda Masgutowej™”

Wiecej:
http://www.masgutovainstitute.com/masgutowa_method.htm


Program integracji odruchów:
http://www.masgutovainstitute.com/university.htm

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #106 dnia: Listopad 20, 2007, 11:05:10 pm »
A tu informacja o Konferencji
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
NAUKA,  PSEUDONAUKA  CZY  MANIPULACJA?
w ramach cyklu konferencji pt.
PEDAGOGIKA ALTERNATYWNA
21 listopada 2007 roku
Blok VIII, sala 112, SGGW, ul. Nowoursynowska 166

http://www.warszawa.ksw.pl/
 
fragment zaproszenia:
Cytuj

Szanowni Państwo,

Zapraszamy Państwa do udziału w ogólnopolskiej naukowej konferencji pt. Kinezjologia edukacyjna. Nauka, pseudonauka czy manipulacja? Konferencja odbędzie się 21 listopada 2007 roku w bloku VIII, sali 112, w SGGW, ul. Nowoursynowska 166 w Warszawie(por. zakładka Plan kampusu na stronie: http://bss.sggw.pl/).
     Konferencję, objętą patronatem Ministra edukacji narodowej, J. M. Prof. dr hab. Tomasza Boreckiego, Rektora Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz J. M. Prof. dr hab. Adama Frączka, Rektora Akademii Pedagogiki Specjalnej organizują Zakład Socjologii Wsi i Komunikacji Społecznej (Wydział Nauk Humanistycznych SGGW) oraz Oddział Warszawski Katolickiego Stowarzyszenia Wychowawców we współpracy z Kołem Naukowym Terapii Pedagogicznej APS i Portalem Internetowym newage.info.pl
     Na pierwszej konferencji z cyklu poświęconego pedagogice alternatywnej organizatorzy chcą przedmiotem debaty uczynić metodę tzw. Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona. Argumenty przemawiające za tym, aby poddać analizie naukowej zjawisko kinezjologii edukacyjnej są liczne, w tym przede wszystkim następujące:
Od początku lat dziewięćdziesiątych metoda kinezjologii edukacyjnej jest popularyzowana w Polsce. Na poziomie podstawowym „Gimnastyki Mózgu” przeszkolono już ok. 50 tys. nauczycieli, psychologów, rodziców dzieci z różnego rodzaju trudnościami. Ponad 60 szkół podpisało umowę ze Stowarzyszeniem Kinezjologów Edukacyjnych, w ramach której przeszkolona rada pedagogiczna szkoły dostaje gotowe scenariusze do zajęć i pracuje metodą. Szkolenie Kinezjologii Edukacyjnej stanowi również część programu wielu kierunków studiów podyplomowych dla nauczycieli i terapeutów (głównie uczelni prywatnych, ale nie tylko). Wydawnictwa zajmujące się wydawaniem podręczników szkolnych („Juka”) opracowują zatwierdzone przez MEN programy nauczania na bazie kinezjologii, np. Program „Mój Kuferek” dla kl. „0”, który otrzymał w ub. roku specjalny certyfikat MEN -u na Targach Edukacyjnych. Polskie Towarzystwo Dysleksji wraz z Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Wydawnictwem OPERON rozesłało do wszystkich Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych w kraju bezpłatny poradnik „Jestem rodzicem dziecka z dysleksją” zalecający ćwiczenia kinezjologiczne do terapii pedagogicznej dzieci z dysleksją.
Pomimo tego, że zjawisko przybrało charakter masowy, nadal brakuje rzetelnej, bezstronnej analizy naukowych podstaw proponowanej metody, jej edukacyjnej przydatności oraz pośrednich i bezpośrednich skutków jej stosowania. Twórcy metody obiecują, że poprzez stosowanie różnego rodzaju ćwiczeń ruchowych i energetycznych możemy wpływać na poprawę szeroko rozumianego uczenia się. Metoda Dennisona opiera się w sposób niejawny na ciągle niepotwierdzonej naukowo ideologii meridianów i czakramów. Ćwiczeniami ruchowymi i procedurami równoważenia z użyciem, bardzo niepokojącego w naszej opinii, nadinterpretowanego testu mięśniowego, można wg autorów zrealizować każdy postawiony sobie cel, nie tylko związany z uczeniem się, ale również na poziomie psychologicznym i duchowym.
Bez wystarczającej, rzetelnej, naukowej analizy omawianej metody organa kontroli administracji oświatowej nie mają wystarczających podstaw do oceny zjawiska. Metoda Kinezjologii Edukacyjnej zyskuje wielką popularność, szczególnie w nauczaniu wczesnoszkolnym i w terapii pedagogicznej, mimo że MEN oficjalnie ciągle jej nie zatwierdził. Wiemy, że we Francji oraz niektórych Landach jak w Bawarii i Nadrenii-Westfalii, jest zabroniona w oświacie.
Wiele wskazuje na to, że nowy ruch wykorzystuje system nieuprawnionych pozamerytorycznych rekomendacji jako podstawy strategii upowszechnieniowych.
Jest to przypadek wchodzenia podmiotu niepublicznego i prowadzenie działalności na terenie jednostek publicznych, jakimi są szkoły, ośrodki doskonalenia nauczycieli oraz inne jednostki systemu oświaty. Fakt ten zobowiązuje do tego, aby taka działalność była przedmiotem publicznej debaty.
Ruch kinezjologii edukacyjnej powołuje się na naukowe podstawy. Szereg ekspertyz nie potwierdza słuszności takich przekonań. Organizowana konferencja ma na celu stworzenie platformy dyskusji na temat tego ruchu z interdyscyplinarnego punktu widzenia, co zapewniają przewidziane w programie referaty.
     Do udziału w konferencji są zaproszeni kuratorzy oświaty, dyrektorzy biur edukacji, dyrektorzy szkół warszawskich, konsultanci krajowi pediatrii i neurologii dziecięcej, przedstawiciele CODN i ODN-ów, stowarzyszeń oświatowych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji, wydziałów pedagogicznych szkół wyższych.
Liczba miejsc jest ograniczona. Dlatego uprzejmie prosimy o zastosowanie dwuetapowej procedury zgłoszenia. Warunkiem uczestnictwa w konferencji jest najpierw zgłoszenie się na adres: konferencja.ksw@wp.pl
     Jeśli będą wolne miejsca, organizatorzy wyślą potwierdzenie i wówczas P.T. powinien wpłacić na podane konto 20 złotych opłaty konferencyjnej (koszt kawy/herbaty w trakcie konferencji oraz materiałów konferencyjnych, które zostaną wysłane na adres każdego uczestnika). Materiały konferencyjne w formie książki ukarzą się pod koniec grudnia i będą rozsyłane do  zainteresowanych. Wszystkich Państwa, którzy nie będą mogli wziąć udziału w konferencji zachęcamy do kontaktu poprzez stronę www.warszawa.ksw.pl, na której znajdzie się informacja o książce.Liczymy na to, że po raz kolejny w historii rzetelne badania naukowe dobrze przysłużą się polskiej edukacji.

                            OW KSW                                                                                                       Zakład SWiKS
                   Renata Borowiecka                                                                                    Dr hab. Kazimierz Korab



to moje skromne zdanie na ten temat:
[shadow=red]NAGONKĘ CZAS ZACZĄĆ[/shadow]
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #107 dnia: Listopad 21, 2007, 12:31:36 pm »
iwpal-zamiast sarkastycznej propozycji- wolałabym zachętę do dyskusji opartej na dotychczasowych danych medycznych.
W oparciu o podstawy medyczne warto podjąć każdą dyskusję by każdy mógł wyciągnąć wnioski lub ewentualnie zastosować u swojego  dziecka.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #108 dnia: Listopad 21, 2007, 12:46:33 pm »
Soniu, mnie sie ta konferencja nie podoba, bo zaproszeni będa tylko prelegencji "anty-".
Chciałabym Wam tylko pokazać jaki jest najnowszt "trend" w popularyzacji Kinezjologii Edukacyjnej. Dlatego napisałam, ze wg mnie jest to "nagonka na metodę", nie dyskusja z nią.
Moim zdaniem argumenty "przeciw" sa bardziej metafizyczne niz korzenie samej metody.
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #109 dnia: Listopad 21, 2007, 05:45:42 pm »
Myślę, że organizatorzy popełniają błąd zapraszając tylko takich prelegentów.
Powinni tam znaleźć się przedstawiciele neurologii, pediatrzy, terapeuci a na końcu w wolnych dyskusjach można posłuchać tych "anty".
Śledząc przez 12 lat różne opinie jestem pewna, że nie ma ani cud metody, ani takiej która w całości jest zła.
Zawsze można wyłapać elementy danej metody by wspomóc dalszy rozwój zaburzonego organizmu danego dziecka- ale indywidualnie.
Dlatego warto poznać wszelkie dostępne metody, poznać "Za" i "Przeciw" ale w oparciu nie o same osądy a o wiedzę medyczną i doświadczenie prawdziwych specjalistów, czy też doświadczenia rodziców.

amen- mam już dość "wrogów", więc dalej milczę  :D  :turn-l:
a tym, którym wydaje się, że tylko neguję wszelkie metody nie dając nic w zamian- polecam najnowszy poradnik medyczny wydany przez PZWL w 2007r.
"Dziecko z zespołem Downa. Jaka to musi być miłość" - zatwierdzony przez prof. Wyczesany.
Może nie tylko neguję a podaję coś innowatorsko w oparciu o zdobyte doświadczenia, przemyślenia a nawet krytykę wielu z was.

Wracając do tytułowej metody- NIE twierdzę, że leniwa ósemka czy też ruch naprzemienny - psują rozwój dziecka  :D  natomiast przeczypiłabym się napewno do NLP!!!!!
dla niewtajemniczonych:
Programowanie Neuro Lingwistyczne (Neuro Linguistic Programming-NLP) jest praktyczną dyscypliną, która dzięki wykorzystaniu najnowszej wiedzy z obszaru psychologii, komunikacji, psycholingwistyki i neuropsychologii.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Dalia

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 17
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #110 dnia: Listopad 22, 2007, 07:30:24 pm »
Właśnie byli pediatrzy,  neurolodzy, psycholodzy.
Ja cieszę się, że będzie ksiązka z tej konferencji z pewnością interesująca.


Patronat honorowy:
Ministerstwo Edukacji Narodowej,
J. M. Prof. dr hab. Tomasz Borecki, Rektor SGGW,
J. M. Prof. dr hab. Adam Frączek, Rektor APS.

Zakład Socjologii Wsi i Komunikacji Społecznej
(Wydział Nauk Humanistycznych, SGGW)
we współorganizacji z:
Katolickim Stowarzyszeniem Wychowawców – O/Warszawski
oraz we współpracy z
Akademią Pedagogiki Specjalnej
i
Portalem newage.info.pl

z a p r a s z a j ą
do udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej na temat

KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
NAUKA,  PSEUDONAUKA  CZY  MANIPULACJA?
w ramach cyklu konferencji pt.
PEDAGOGIKA ALTERNATYWNA

21 listopada 2007 roku
Blok VIII, sala 112, SGGW, ul. Nowoursynowska 166


P R O G R A M

09.00 – Otwarcie konferencji

Wystąpienia Patronów honorowych i Gości honorowych: Minister edukacji narodowej,
J. M. Prof. dr hab. Tomasz Borecki, Rektor SGGW, J. M. Prof. dr hab. Adam Frączek, Rektor APS)

09.30 – Renata Borowiecka, ow ksw, Robert Tekieli, newage.info.pl, Reportaż nt. kinezjologii edukacyjnej. Prezentacja multimedialna

10.00 – Sesja I

Prof. dr hab. Małgorzata Kossut, przewodnicząca Komitetu Neurobiologii PAN, Sposoby testowania skuteczności terapii
Prof. dr hab. Anna Grabowska, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, Kinezjologia Edukacyjna w świetle najnowszej wiedzy o mózgu.
Dr n. med. Maria Borkowska, Pediatra, specjalista rehabilitacji medycznej, Ocena skuteczności sposobów postępowania w praktyce medycznej - Evidence based medicine (EBM)
Dr n. med. Zofia Kułakowska, Neuropediatria, Specjalista II stopnia, Dysharmonia rozwojowa: fakty neuropediatryczne wobec zapewnień kinezjologii.
Dyskusja
Przerwa na kawę
12.00 – Sesja II

Prof. dr hab. Ewa Pisula, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski, Przydatność metody w terapii osób z autyzmem, nieetyczny wymiar działań
Prof. dr hab. Ryszard Stachowski, Kierownik Zakładu Psychologii Ogólnej i Historii Myśli Psychologicznej UAM w Poznaniu, Metodologiczne aspekty pseudonauki
Ks. dr Aleksander Posacki SJ, Podstawy antropologiczne i światopoglądowe kinezjologii edukacyjnej
Dr hab. Kazimierz Korab – Kinezjologia edukacyjna: manipulacja, wychowanie, pseudonauka? Analiza z zakresu socjologii i komunikacji społecznej
Dyskusja
14.00 - Zakończenie

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #111 dnia: Listopad 22, 2007, 07:36:08 pm »
Dziękuję za podanie kompletnych informacji-to zmienia postać rzeczy  :ok:
nawet ci? http://www.newage.info.pl
Może uda się zdobyć konkretne informacje z tej Konferencji?
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

yogisia

  • Gość
KE u 2,5 latki?
« Odpowiedź #112 dnia: Lipiec 20, 2008, 02:56:20 pm »
Moi mili, przeczytałam Waszą długą dyskusję, kilka dokumentów i chciałabym zapytać, czy macie doświadczenia w stosowaniu elementów KE u małych dzieci. Nie interesuje mnie ideologia metody, ale ćwiczenia pozwalające ćwiczyć komunikację międzypółkulową. Moja Ela ma m.in. ścieńczone ciało modzelowate, a co za tym idzie rzeczona komunikacja międzypółkulowa nie jest doskonała. Nasza pani neurolog już dawno nam mówiła o zbawiennej roli raczkowania naprzemiennego, co dzidź - ku naszej radości - uprawia z zapałem już od ponad roku :) Teraz coraz częściej się zastanawiam nad innymi ćwiczeniami naprzemienności. Bawimy się w "zasiali górale" i "siała baba mak" (przekładanie rączek), ale np. ósemki nie wychodzą - Ela nie rozumie, o co w tym chodzi. Czy macie jakieś doświadczenia w tym względzie - pomysły ćwiczeń dla malucha? Byłabym wdzięczna :)

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #113 dnia: Lipiec 20, 2008, 08:53:37 pm »
Mam doświadczenie. U małych dzieci, szczególnie u dzieci z agenezją badź hipoplazją ciała modzelowatego zdecydowanie bardziej sprawdza mi sie terapia integracji sensorycznej. Ciało modzelowate odpowiada między innymi za przetwarzanie bodźców sensorycznych.
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Mulesia

  • Gość
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #114 dnia: Lipiec 20, 2008, 09:34:30 pm »
Yogisia, Nie wiem , czy już czytałaś wątek dotyczący metody integracji sensorycznej. Jest tu: http://forum.darzycia.pl/topic,4938.htm?highlight=integracja+sensoryczna

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Odp: Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #115 dnia: Marzec 03, 2010, 03:26:21 pm »
Warto poczytać przed podjęciem decyzji o wyborze metody rehabilitacji.
Kinezjologia edukacyjna czyli nasz pierwszy kontakt z pseudonauką w szkole
- Autor tekstu: Tomasz Witkowski

Tomasz Witkowski
Psycholog, pisarz, nauczyciel akademicki, doktor. Pracował przez wiele lat w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, następnie przez rok - w Instytucie Psychologii w Bielefeld w Niemczech. Prowadził badania na Uniwersytecie w Hildesheim w Niemczech, a ostatnio pracował kilka lat w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, na Wydziale Zamiejscowym we Wrocławiu.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

 

(c) 2003-2017 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach