Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Usługi detektywistyczne tylko  ze sprawdzonym biurem Detektyw Warszawa polecamy tego detektywa.

Autor Wątek: Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona  (Przeczytany 69672 razy)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« dnia: Luty 25, 2004, 12:57:37 pm »
Kurs I i II stopnia Kinezjologii Edukacyjnej P.Dennisona

Metoda ta umożliwia korygowanie dysharmonii rozwojowych, wspomaga rozwój dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, nauce matematyki, nadpobudliwych, jąkających się, dyslektyków.

Kursy organizowane są  we Wrocławiu.

Istnieje możliwość zorganizowania kursu na terenie całej Polski po zgłoszeniu grupy uczestników.

Instruktor Kinezjologii Edukacyjnej Alfreda Hajdamowicz
tel. (071)3162943  0692702364 e-mail: kinezjolog@op.pl
www.kinezjologia.spec.pl
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline asiabe

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 379
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 25, 2004, 02:42:25 pm »
soniu, czy możesz napisać kilka słów co to za metoda lub gdzie można o niej poczytać. Pozdrawiam asia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 25, 2004, 03:01:31 pm »
Zastukaj wieczorem - mam oba stopnie Kursu Denissonów i książkę "Zmyślne ruchy, ktore doskonalą umysł" - Kinezjologia edukacyjna (narazie pozyczona).



Jak masz większą skrzynkę to zmieści się na kilka razy jako załaczniki.
Nie mam zgody na pełną publikację, a za łamanie praw autorskich grozi paragraf -czyli samo życie.  :D

MIĘDZYNARODOWY INSTYTUT NEUROKINEZJOLOGII. Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów
Czym jest Kinezjologia Edukacyjna?

Ostrzegam tylko przed wyższymi stopniami kursu: manipulacje w obrębie glowy i

NLP!!!!!
to brzmi jak szarlateneria i New Age.

KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA - metoda Dennisona w rewalidacji osób upośledzonych umysłowo


metoda Dennisona, czyli Gimnastyka Mózgu
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 25, 2004, 03:16:49 pm »
Cytuj
"Raczkowanie polegające na naprzemiennych ruchach kończyn aktywuje bowiem rozwój ciała modzelowatego, czyli dróg nerwowych między półkulami mózgu. Dzięki temu mogą one z sobą łatwiej współpracować. Dr Dennison dowiódł, że ćwiczenia, które angażują między innymi obie strony ciała i ruchy skoordynowane gałek ocznych, rąk oraz nóg, równomiernie uaktywniają obie półkule. Prawidłowe funkcjonowanie mózgu zależy bowiem od sprawnej cyrkulacji krwi. Można ją poprawić, wykonując właśnie ćwiczenia fizyczne...."


Zajrzyj do kącika o zespole Downa
Metoda Dennisonów jest więcej o tym.

Wszelkie ruchy naprzemienne (jak raczkowanie, rysowanie ósemek, taniec "zasiali górale") stanowią ruchy naprzemienne wspomagając pracę mięśni dziecka, synchronizację obu półkul mózgu.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Anonymous

  • Gość
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2004, 10:22:36 pm »
czy to znaczy że Denissony są już wporządku ?
i przestały być programowaniem neurolingwistycznym
bez stwierdzonych skutków ubocznych ?

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2004, 10:39:16 pm »
Chyba nie doczytałeś:

Cytuj
Ostrzegam tylko przed wyższymi stopniami kursu: manipulacje w obrębie glowy i NLP!!!!! to brzmi jak szarlateneria i New Age
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Anonymous

  • Gość
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2004, 11:40:27 pm »
nie doczytałem, tak samo jak reszta ludków
którzy wejdą w link i zapomną czytać co było
dalej napisane  :wink:

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2004, 10:48:05 am »
Metoda Dennisona- SDSI 11-06-2001
NOWA ERA EDUKACJI? - PROPOZYCJE
Czyżby coraz bliżej integracji ?....

dostępna Strona (w j.ang)
Metoda Dennisona
strona internetowa http://www.braingym.com

Znacznie więcej o tym napisałam na forum iPON
także o NLP[(Programowanie Neurolingwistyczne (NLP) - podstawowe założenia i niektóre zarzuty]
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Anonymous

  • Gość
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2004, 11:20:31 am »
trochę dyskusji na temat metod relaksacyjnych itp.
można znaleźć na:
Katolik.pl
niestety wymyślono coś, czego skutki nie są znane.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2004, 11:49:20 am »
Tak jak ostrzegałam przed wyższymi stopniami kursu, tak teraz przed manipulacją i NLP

Pozwolę sobie wkleić istotną wypowiedź:

Cytuj
Autor: Tadeusz (213.25.39.---)
Data:   2002-02-19 10:39

Przedstawiam artykuł na interesujący temat.
P.S Z tą panią warto się skontaktować. Ona wiele wie.

Joanna Jarzębińska
Kursy i warsztaty poszerzania świadomości a okultyzm

Wiele jest kursów czy warsztatów, które proponują dziś szerokim rzeszom zmęczonych i zniechęconych wspaniałą harmonię ciała i ducha, osiągnięcie jedności i pełni życia, a nawet poprawę zdrowia. Uczącym i pracującym oferuje się rozwój zdolności umysłowych, poprawę pamięci, osiągnięcie sukcesu we wszystkich dziedzinach. U podstaw tych obietnic leży zapewnienie o nieograniczonych jakoby możliwościach naszego umysłu. Wystarczy więc poprzez odpowiednie techniki poszerzyć naszą świadomość, aby osiągnąć sukces.
Czym jest owa poszerzona świadomość? Aby lepiej zrozumieć to dziwne pojęcie, należy przypomnieć sobie podstawowe zasady funkcjonowania naszego mózgu. Wiadomo, że procesy zachodzące w mózgu są procesami elektrochemicznymi i przebiegają w postaci impulsów elektrycznych. Częstotliwość tych impulsów jest różna i zależy od tego, czy nasz organizm znajduje się w stanie czuwania czy spoczynku. Największa częstotliwość impulsów, wynosząca od 14 do 21 cykli na sekundę, występuje oczywiście podczas czuwania. Nazwano ja częstotliwością beta. W chwilach relaksu czy w momencie zasypiania częstotliwość impulsów naszego mózgu zmniejsza się i wynosi od 7 do 14 cykli na sekundę. Jest to częstotliwość typu alfa. Wyróżnia się jeszcze częstotliwość teta, dominującą w czasie snu i częstotliwość delta, charakteryzująca działalność mózgu w czasie snu głębokiego. Są to normalne stany naszego organizmu, który po okresie czuwania potrzebuje relaksu i odpoczynku, najczęściej w postaci snu. Na kursach i warsztatach poszerzania świadomości zachodzi manipulowanie tymi normalnymi stanami w celu wywołania określonych zjawisk. Manipulowanie to polega na usiłowaniu wejścia w stan umysłu alfa, beta czy delta w sposób sztuczny, poprzez ćwiczenia i techniki. Doprowadza się wówczas organizm do stanu dalekiego od normalności, kiedy to nasze ciało czuwa, ale częstotliwość impulsów elektrycznych w mózgu jest taka, jak w czasie snu. Rezultatem tego typu działań jest wyłączenie funkcji świadomego rozumowania, analizowania i wartościowania.
Technikami, które prowadzą do rzekomego poszerzenia świadomości, są różne formy medytacji, ćwiczenia jogi, ćwiczenia oddechowe, śpiewanie mantr, kasety działające na podświadomość, kierowana twórcza wizualizacja, hipnoza, autohipnoza a nawet specjalne maszyny relaksacji mózgu. Te i inne formy są proponowane na kursach czy warsztatach, które uczą tzw. „czujnej relaksacji" czyli wchodzenia w stan alfa. Kursy tego typu będą miały najróżniejsze nazwy, ale zawsze można je poznać po tym, że proponować będą np. techniki typu „sukces-motywacja", metody wzmacniania kreatywności, rozwijania mocy umysłu, opanowywania stresu, budowania intuicji. Najbardziej znanymi w naszym kraju kursami są np. kursy doskonalenia umysłu metodą Silvy, warsztaty Hemi-Sync, treningi Neurolingwistycznego Programowania, kursy języków obcych prowadzone metodą superpamięci.
Wymienione wyżej kursy przyciągają wielu chętnych obietnicami poprawy pamięci, rozwoju zdolności umysłowych i twórczych, łatwiejszego i szybszego uczenia się. Na wspomnianych kursach języków obcych kursanci mogą według zapewnień organizatorów przyswoić dziennie ponad 100 nowych słów czy zwrotów i to niezależnie od zdolności językowych. Inną przyczyną, dla której wiele osób zapisuje się na podobne kursy jest poszukiwanie nowych, nieznanych doświadczeń. Przykładowo, warsztaty Hemi-Sync uczą rzekomo lepiej poznać siebie, skontaktować się z Wyższym Ja oraz pozwalają doświadczyć jakoby wyjścia poza ciało.
Obietnice, jak widać, są wspaniałe. Na czym jednak polega niebezpieczeństwo? Polega ono przede wszystkim na bezpośrednim oddziaływaniu na mózg. Zwolennicy poszerzonej świadomości, czy inaczej odmiennych stanów świadomości twierdzą, że nasze problemy wynikają z faktu, iż nasze półkule mózgowe, prawa i lewa, nie są jednakowo aktywne. Według nich nasza cywilizacja spowodowała uaktywnienie lewej półkuli, tej która odpowiada za racjonalne i logiczne myślenia, zaś prawa - bardziej uczuciowa, wrażliwa, otwarta - została zaniedbana. Celem więc wszystkich ćwiczeń poszerzania świadomości jest zrównoważenie działalności obu półkul, spowodowanie ich zgodnego współdziałania, zharmonizowania., co przyczyni się do rozwinięcia rzekomo nieograniczonego potencjału ludzkiego.

Co się dzieje, gdy nastąpi zsynchronizowanie działalności półkul mózgowych? W takim stanie człowiek wchodzi w coś w rodzaju transu. Logiczne myślenie jest wyłączone, a na jego miejsce pojawiają się np. wizje innych światów czy odczuwanie jedności ze wszechświatem. Znamiennym jest fakt, że wizje te są identyczne z tymi, jakich doświadcza się po zażyciu narkotyków. Ideolodzy New Age twierdzą, że istnieje tysiące różnych pokładów wyższej świadomości, które człowiek może osiągnąć. Ludzie Nowej Ery uważają odmienne stany świadomości za zupełnie nieszkodliwą metodę otwarcia się na pozytywne, łagodne i dobroczynne, jak twierdzą, działania duchowe i psychologiczne.
Propagatorzy nieograniczonego potencjału ludzkiego rzadko jednak podnoszą kwestię niebezpieczeństw związanych z praktykowaniem odmiennych stanów świadomości i związanych z nimi technik. Do skutków bardzo przykrych należą zakłócenia świadomości, pamięci, mimowolne wpadanie w odmienne stany świadomości, bardzo uciążliwe zjawiska parapsychiczne oraz takie objawy jak drżenia, spazmy, czasem gwałtowne drgawki czy konwulsje. Poza tym wiele osób ma problemy z własną tożsamością. Niektórzy twierdzą np., że są aniołami z nieba, które przybrały ludzką postać i posiadają nadprzyrodzone moce, innym wydaje się, że są przybyszami z kosmosu, a ich zadaniem jest ratowanie rasy ludzkiej, jeszcze inni utrzymują, że są wcieleniem starożytnych mędrców czy kapłanów. Jak widać są to poważne zaburzenia psychiczne. W tej sytuacji paradoksalnym wydaje się fakt, że wielu psychologów i psychiatrów amerykańskich nazwało owe zaburzenia kryzysami transpersonalnymi oraz uznało je za rzecz normalną w życiu ludzi, którzy wkroczyli na swoiście pojętą ścieżkę duchowego rozwoju. Takie wyjaśnienie ma usprawiedliwić wzrastającą w tempie alarmującym liczbę osób, które poszukują pomocy po doznaniach pseudomistycznych i okultystycznych.

Problemy z psychiką spowodowane ćwiczeniami poszerzania świadomości mają również ścisły związek z problemami duchowymi. Istnieje bowiem powiązanie między odmiennymi stanami świadomości a okultyzmem. Samo słowo „okultyzm" pochodzi od łacińskiego pojęcia „occultus" co znaczy „tajemny, ukryty". Okultyzm jest więc poszukiwaniem wiedzy tajemnej, celem której jest swoiście pojęty rozwój duchowy. Chodzi tu również o zdobycie pewnej praktycznej wiedzy pomocnej w życiu codziennym. Właśnie owo zdobywanie wiedzy tajemnej ściśle wiąże się z wchodzeniem w odmienne stany świadomości. Stan taki bowiem sprawia, że osoba staje się bierna, ukierunkowana na przyjmowanie, co sprzyja otwarciu się na psychiczne i duchowe doświadczenia. Niestety pociąga to za sobą możliwość niepożądanych oddziaływań czy wręcz poddania się pewnym siłom i energiom. W odmiennych stanach świadomości, które są rodzajem transu może nastąpić i bardzo często następuje kontakt z różnymi bytami duchowymi. Taki byt przedstawia się zazwyczaj jako przyjaciel, mędrzec, duchowy przewodnik, Wyższa Jaźń, anioł światła czy Uniwersalna świadomość. Te właśnie istoty przekazują swemu „podopiecznemu" tajemną wiedzę, przekonują, że jako jednostki wyżej rozwinięte, mogą być pomocą na drodze duchowego rozwoju.

Można byłoby się zastanawiać, czy byty te nie są po prostu wytworami fantazji. Jednak osoby, które wchodzą w odmienne stany świadomości potwierdzają realność owych bytów. Spotykają się z nimi również ci, którzy ćwiczą wychodzenie poza ciało fizyczne. W tej chwili pojawia się coraz więcej świadectw osób, które zerwały z tymi rzekomo duchowymi doświadczeniami i po wielu bolesnych przejściach związanych z praktykowaniem okultyzmu znalazły wewnętrzny pokój w Jezusie Chrystusie. Osoby te twierdzą z całym przekonaniem, że byty spotykane podczas transu, to istoty demoniczne, które manipulują umysłem człowieka, by móc kierować jego życiem. Między innymi, Rabindranath Maharaj tak opisuje swoje doświadczenia: „Nie potrzebowałem narkotyków, by mieć wizje innych światów i nieziemskich istot (...) Osiągałem to przez medytację transcendentalną. Było to jednak kłamstwem, podstępem złych duchów, które opanowywały mój umysł, kiedy traciłem nad nim kontrolę."1 Wypowiedź ta podsuwa logiczny wniosek, że kiedy wchodzimy w odmienne stany świadomości i wyłączamy władze rozumu oraz analitycznego myślenia, wtedy mogą mieć na nas wpływ siły demoniczne. Ten fakt podkreślał wielokrotnie w różnych swoich wypowiedziach ojciec Jacques Verlinde.2 W tym miejscu warto odwołać się do autorytetu Biblii. Otóż św. Jan w swoim pierwszym liście napisał takie słowa: „Wiemy, że Syn Boży przyszedł i obdarzył nas zdolnością rozumu, abyśmy poznawali Prawdziwego. Jesteśmy w prawdziwym Bogu, w Synu Jego, Jezusie Chrystusie. On zaś jest prawdziwym Bogiem i Życiem Wiecznym. Dzieci, strzeżcie się fałszywych Bogów." (1 J 5,20-21)
Św. Jan wyraźnie mówi, że przez Jezusa Chrystusa zostaliśmy obdarzeni zdolnością rozumu, abyśmy mogli poznać jedynego prawdziwego Boga. Tak więc właśnie rozum potrzebny jest do poznania Prawdy. Tymczasem, kiedy wchodzimy w odmienne stany świadomości, rozum zostaje wyłączony. Niemożliwym więc staje się poznanie Prawdziwego. Jeśli jednak w owym transie następuje jakieś poznanie, na pewno nie pochodzi ono od Boga w Trójcy Jedynego, ale od tego, którego św. Jan nazywa fałszywym bogiem. Podsumowując można stwierdzić, że osoby otrzymujące wiedzę podczas transu, ulegają złudzeniu lub inaczej zwodzeniu złego ducha. Prawdę te z naciskiem głoszą byli liderzy New Age.3
Na zakończenie przypomnijmy sobie jeszcze ostrzeżenie św. Jana: „Umiłowani, nie dowierzajcie każdemu duchowi, ale badajcie duchy, czy są z Boga, gdyż wielu fałszywych proroków pojawiło się na świecie."( 1 J 4,1 )

1Maharaj Rabi R., Śmierć guru. Poznań [b.r.w.], s.198.
2zob. np.: Verlinde J.-M., Bóg wyrwał mnie z ciemności. Warszawa,1998.
3zob. Baer R. W matni New Age. Kraków 1996; McGuire P. Jak ewangelizować New Age Toruń 1995
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2004, 05:29:35 pm »
Twórcza kinezjologia w praktyce. Propozycje dla każdego. praca zbiorowa
Kined,
Warszawa 2002, wydanie I, 161 str.,
oprawa miękka foliowana.

"Kinezjologia edukacyjna, której twórcą jest dr Paul Dennison, to prosta i skuteczna metoda wspomagająca naturalny rozwój człowieka. Publikacja stanowi zbiór wypowiedzi - scenariuszy zajęć, zabaw i rymowanek, w których ważną rolę odgrywają ćwiczenia dr. Paula Dennisona. Jest rejestrem doświadczeń nauczycieli, trenerów, terapeutów, którzy wspomagają swoją pracę prostymi ćwiczeniami. W książce znalazły się przykłady scenariuszy zajęć z dziećmi w różnym wieku i na różnych etapach edukacyjnych oraz z osobami dorosłymi. Zaprezentowano możliwość wykorzystania Kinezjologii Edukacyjnej zarówno we wspomaganiu naturalnego rozwoju dziecka, jak i stymulowaniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych."

Joanna Zwoleńska

Patrz także na tytuł " Zmyślne ruchy które doskonalą umysł. Podstawy kinezjologii edukacyjnej" autorstwa C. Hannaford.




Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Podstawy kinezjologii edukacyjnej - dr Carla Hannaford
Medyk,
Warszawa 1998, wydanie I, 229 str.,
oprawa miękka foliowana



Po raz pierwszy rola ciała w procesach myślenia i uczenia się jest przedstawiona w formie książki dostępnej dla przeciętnego czytelnika i równocześnie ściśle opartej na badaniach naukowych. Carla Hannaford - neurofizjolog i pedagog - podaje szereg argumentów ilustrujących niesamowity wpływ ruchu na życie człowieka i pokazuje, jak się ruszać, aby w pełni uaktywnić nasze możliwości uczenia się. Jej znakomite zrozumienie tego tematu stanowi wielką i bezpośrednią wartość dla uczących się w każdym wieku, zarówno dla utalentowanych, jak i dla tych określanych jako osoby "niewyuczalne". Patrz także na tytuł " Twórcza kinezjologia w praktyce "

Spis treści:

Drogi wiedzy
1) Uczenie się nie jest procesem odbywającym się wyłącznie w głowie
2) Sieci neuronowe - superautostrady do rozwoju
3) Doświadczenia sensoryczne
4) Rola emocji
5) Tworzenie połączeń
Zmyślne ruchy
6) Ruch
7) Gimnastyka mózgu
Kształtowanie i ochrona naszych systemów uczenia się
8) Co jest nie tak
9) Niezbędne dla mózgu: woda i tlen
10) Niezbędne dla mózgu: odżywianie
11) Układ przedsionkowy a wady uczenia się
12) Walka czy ucieczka - wpływ stresu na uczenie się
13) Niewłaściwa edukacja i gra w szufladkowanie ( przyszywanie łatek)
14) Środki farmakologiczne a nadpobudliwość
15) Poszukiwanie modeli na zewnątrz
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline engineer

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
Materiały do Kinezjologii
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 05, 2004, 09:52:02 pm »
Na stronie http://www.edukacyjna.pl/lista.php?poddzial=339 masz przegląd całej literatury dotyczącej kinezjologii.

Marcin
Marcin

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 25, 2004, 08:30:40 pm »
Hej,wlasnie zaczelismy z Kelly (6,5 roku) ta terapie/kurs.Kelly ma problem z koncentracja i za pomoca tej terapii,chcemy jej pomoc.Bylismy wczoraj na pierwszym spotkaniu,efekty sa widoczne juz teraz (to mnie zdziwilo) Chetnie porozmawiala bym o efektach tej terapii w praktyce,bo teoria jakos do mnie nie przemawia,a wlasciwie malo zrozumiala jest.Mam jeszcze pytanie,co to sa za olejki zapachowe i ziolowe,ktorymi jest smarowana Kelly w czasie terapii?

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 25, 2004, 10:12:56 pm »
Cytuj
Mam jeszcze pytanie,co to sa za olejki zapachowe i ziolowe,ktorymi jest smarowana Kelly w czasie terapii?


myślę, że to tak jakby do bukietu dołożyć jeszcze zbędną kokardkę.
Metoda ma poelgać na ruchu naprzemiennym regulującym obie pólkule mózgu.
Powinnaś poznać podstawy tej metody przed jej podjęciem. Jedno co mogę sygerować- uważaj na manipulacje w tylnej części głowy dziecka  :roll:
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 25, 2004, 10:44:52 pm »
Soniu-terapeutka nawet Kelly nie dotyka,tylko jej reke.Opisze w skrocie jak wyglada badanie:najpierw wziela ja za rece (na mnie tez zademonstrowala),zadawala pytanie Kelly a jej cialo,a wlasciwie rece "mowily" TAK,albo NIE,tak reka sie unosila,nie-opadala bezwladnie (glupie uczucie i dla mnie nie wyjasnione) wiec,zadawala pytanie co robimy i wymieniala,zapach,cwiczenia....itp.reka sie uniosla na wybraniu zapachu-Kelly mogla wybrac flakon olejku zapachowego i posmarowac tam gdzie chiala,wybrala fiolkowy i wysmarowala na dloniach.Znowu "zapytanie" co robimy,Kelly "wybrala" olejki ziolowe,po kolei wybierala(ze 100 chyba),na koncentracje,strach itp,itd.sama mogla wybrac ile kropel i na jaka czesc ciala,sama smarowala.Pozniej pani pokazala cwiczenia "naprzemienne" i kazala cwiczyc 3-4 razy dziennie po pare minut.Robila test na reakcje oczu,uszu,mowy itp.wszystko bylo ok,oprucz uszu,byly jakby "wylaczone" z mozgu,miala sama pocierac malzowiny i "przypomniec" mozgowi ze rownierz ma uszy.Po tym test na sluch wyszedl pozytywnie.
Czarna magia jak dla mnie......ale skuteczna,Kelly reaguje na polecenia,co nie znaczy ze je wykonuje  :wink: ale nie trzeba jej ,szturac zeby uslyszala;)ma jakby "plynniejsze" ruchy,nie jest wybuchowa i krzykliwa,w ogole mowi o wiele ciszej.
W zyciu bym nie pomyslala ze beda tak szybko efekty,nawet myslalam ze ja wyolbrzymiam,ale maz i moja siostra zaobserwowali to samo.Dziecko huragan,zmienilo sie w dziecko letni wietrzyk:))) taka sama,ale mniej naladowana;)
eh.....sama nie wierze w co pisze :roll: ale tak jest;)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 25, 2004, 11:07:17 pm »
Kelly nie mam prawa krytykować tego co robią w waszym kraju w myśl tej metody.
tak szybka odmiana w zachowaniu dziecka jest wprost niemożliwa, ale skoro to zauważyłaś...
Wystarczy jak będziesz  motywowała dziecko do raczkowania (to ruch naprzemienny), nawet taniec "zasiali górale" daje super efekty, rysowanie ósemek na kartce A-4 i wodzenie reką i oczyma po linii tej ósemki.
Zalecają picie dużej ilości wody...
Czy obserwował ktoś Twoje dziecko w kierunku ADHD?
Nie zawsze ćwiczenia danej metody są skuteczne na wszystkich dzieciach, nieraz trzeba zacząć od specjalnej diety oczyszczającej organizm.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 25, 2004, 11:25:52 pm »
Soniu, ona byla testowana na ADHD,nie w tym problem,w szkole radzi sobie swietnie,rozwija sie ponad swoj wiek i ruchowo i fizycznie,problem w tym ze ona "widzi" za duzo szczegolow,nie widzi wyrazu,tylko literki,nie widzi wielkiej hustawki za oknem,tylko kota 100m dalej za krzakiem i to ja rozprasza,przeskadza sie skupic nad tym co robi,meczy ja to i przez to kazde zadanie kosztuje ja podwojny wysilek,co powoduje rozdraznienie,zmeczenie,padanie jak przyslowiowa mucha o godzinie 19,00 na 13 bitych godzin.
Ja ja kocham taka jaka jest,chociaz czasem jest meczaca dla otoczenia,ale najbardziej niepokoi mnie to ze ona sama z soba nie moze wytrzymac,ma za duzo bodzcow wizualnych,moze stad to "wylaczenie" sluchu,jako reakcja obronna.(ps.sluch badany-idealny,wzrok i inne narzady-bez zarzutu)
Co ja mam zrobic? przeciez nie podam dziecku srodkow uspokojajacych,nie zamkne w ciemnym pokoju,zeby wyciszyc! ta terapia to jedyna nadzieja na inne sie "nie kwalifikuje" bo to jest zdrowe dziecko,tylko bardzo naladowane  :roll:.

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 25, 2004, 11:35:11 pm »
Dodam jeszcze ze jestescie wspaniali (bez lizusostwa :wink: ) ze ciesze sie ze jest takie Forum i ludzie do ktorych zawsze mozna sie zwrocic po pomoc :D Dziekuje!!!

Offline renata

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 87
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 26, 2004, 07:11:06 am »
probowalas EYE Q moze nie pomoze ale napewno nie zaszkodzi 3 razy dziennie u nas rekomenduja przez 6 miesiecy po 3 powinna byc widoczna poprawa a prop nadpobudliwosci nowe badania wykazaly ze zabarwione picia te rozne kolorowe wywoluja nadpobudliwosc jakies zwiazki w tym sa

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 26, 2004, 08:47:19 am »
tak Renata wiem, że picie Coca-Coli nawet może być jedną z przyczyn ADHD.

Kelly:
Cytuj
Co ja mam zrobic? przeciez nie podam dziecku srodkow uspokojajacych,nie zamkne w ciemnym pokoju,zeby wyciszyc! ta terapia to jedyna nadzieja na inne sie "nie kwalifikuje" bo to jest zdrowe dziecko,tylko bardzo naladowane


wybacz mi Kelly, ale twoje dzieciątko nie jest całkiem "zdrowym" dzieckiem, gdzieś tkwi przyczyna jej zachowania w braku koncentracji.
Spróbuj przeczytac sobei wersję txt poniżeszej ksiązki:
/autorem jest lekarz z parktyką w tej dziedzinie/

"U dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi w obszarach mózgu dotkniętych chorobą pojawiają się niedojrzałe komórki mózgowe. Dochodzi do wyprodukowania niewystarczającej ilości neuroprzekaźnika i dlatego przesyłanie informacji między komórkami jest osłabione.

Poza tym system policyjny działa zbyt szybko i substancje neuroprzekaźnikowe, gdy tylko dostaną się do przestrzeni międzykomórkowej, natychmiast są rozkładane przez enzymy. Prowadzi to do znacznego obniżenia ilości neuroprzekaźnika wydzielanego do przestrzeni międzykomórkowej. W konsekwencji, dochodzi do przerwania przekazywania informacji między komórkami okolic dotkniętych chorobą..."

"podstawą zaburzeń koncentracji uwagi jest nieprawidłowe wytwarzanie neuroprzekaźnika, substancji chemicznej przenoszącej bodźce z jednej komórki do drugiej. Neuroprzekaźnikami biorącymi udział w przenoszeniu bodźców są dopomina i noradrenalina.

Skład chemiczny metylfenidatu (Ritalin), deksamfetaminy (Dexedrine) i pemoliny (Cylert) jest bardzo podobny do naturalnie występujących substancji. Przypuszcza się, że leki te działają wielokierunkowo. Po pierwsze, powodują bezpośredni wzrost ilości neuroprzekaźnika w przestrzeni między dwiema komórkami nerwowymi i w ten sposób działają tak samo jak neuroprzekaźniki. Po drugie, zmniejszają wytwarzanie zwrotne naturalnego neuroprzekaźnika przez pierwszą komórkę, zwiększając ilość neuroprzekaźnika w przestrzeni międzykomórkowej.

Trzecim sposobem działania jest zwiększenie wrażliwości błony drugiej komórki na naturalne neuroprzekaźniki, co powoduje zwiększenie powinowactwa drugiej komórki do neuroprzekaźnika i przyciąganie go niczym magnez. Czwartym sposobem działania jest wpływ leków na układ enzymów rozkładających neutralne neuroprzekaźniki.

W wyniku leczenia następuje poprawa przepływu impulsu elektrycznego z pierwszej komórki do drugiej, a w rezultacie w całym układzie nerwowym..."

całość w wersji txt. - TWOJE NADPOBUDLIWE DZIECKO. Poradnik dla rodziców, Gordon Serfontein, Przełożył Jacek Jankowski, Tytuł oryginału: THE HIDDEN HANDICAP, Prószyński i S-ka SA WARSZAWA 1999, Wydanie I, Konsultacja merytoryczna Krystyna Zielińska, ISBN 83-7180-539-X

UWAGA NA MANGAN

ADHD- Mangan
 
"Mangan jest pierwiastkiem śladowym, występującym naturalnie w komórkach jako składnik wielu enzymów biorących udział m.in. w procesie syntezy białek i steroidów, a także w procesach krzepnięcia krwi.

Niedobór manganu powoduje opóźnienia w rozwoju fizycznym, zmniejszenie płodności, a także prawdopodobnie padaczkę. Widać zatem, że mangan jest potrzebny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Możliwie jednak, że jego nadmiar jest szkodliwy. Badania prowadzone na szczurach wykazały, że pod wpływem wysokich dawek manganu spada poziom ważnego neuroprzekaźnika - dopaminy, co powoduje zmiany w zdolnościach uczenia się i logicznego myślenia, jak również zmiany w zachowaniu.

Zależność między zwiększonym poziomem manganu a spadkiem wydzielania dopaminy jest widoczna, natomiast nie ma jeszcze dowodów na to, że mangan może spowodować długotrwałe zmiany w zachowaniu, jak to ma miejsce w przypadku ADHD."

z Portalu Autyzm .pl
BYĆ MOŻE ADHD JEST SPOWODOWANE NADMIAREM MANGANU - redagowanym przez dr Renatę Stefańską-Klar

Grupa naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego pod kierunkiem profesora Francisa Crinelli odkryła, że nadmiar manganu może mieć wpływ na rozwój ADHD.

Nadmiar manganu może powodować zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi u dzieci, w skrócie ADHD - donosi najnowszy numer "NeuroToxicology",

ADHD, zwany także zespołem hiperkinetycznym, polega na nadmiernej aktywności ruchowej i impulsywności oraz problemach z koncentracją uwagi. Według szacunków występuje on u 3 do 20 proc. dzieci, ale może pojawiać się także u osób dorosłych.

Z ADHD wiążą się często problemy w szkole, dzieci bowiem nie potrafią skupić dłużej na niczym uwagi, "nosi je". Dlatego problem ten jest od kilku lat intensywnie badany, w celu znalezienia odpowiedzi, co jest przyczyną ADHD i w jaki sposób można mu zapobiegać.

Grupa naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego pod kierunkiem profesora Francisa Crinelli odkryła, że nadmiar manganu może mieć wpływ na rozwój ADHD.

Mangan jest pierwiastkiem śladowym, występującym naturalnie w komórkach jako składnik wielu enzymów biorących udział m.in. w procesie syntezy białek i steroidów, a także w procesach krzepnięcia krwi.

Niedobór manganu powoduje opóźnienia w rozwoju fizycznym, zmniejszenie płodności, a także prawdopodobnie padaczkę. Widać zatem, że mangan jest potrzebny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Możliwie jednak, że jego nadmiar jest szkodliwy. Badania prowadzone na szczurach wykazały, że pod wpływem wysokich dawek manganu spada poziom ważnego neuroprzekaźnika - dopaminy, co powoduje zmiany w zdolnościach uczenia się i logicznego myślenia, jak również zmiany w zachowaniu.

Zależność między zwiększonym poziomem manganu a spadkiem wydzielania dopaminy jest widoczna, natomiast nie ma jeszcze dowodów na to, że mangan może spowodować długotrwałe zmiany w zachowaniu, jak to ma miejsce w przypadku ADHD" - Źródło: PAP (Warszawa)
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 26, 2004, 11:56:53 am »
Soniu,ale ona nie ma ADHD,nie jest nadpobudliwa,usiadzi przez godzine nad zadaniem,ale jak juz pisalam kosztuje ja to zbyt duzo wysilku.Napisalam ze jest zdrowa,bo byla badana przez psychologow,miala testy itp.przez rok mialam jej czytac 1h dziennie ksiazki dla wyciszenia,co oczywiscie robilam  8) po roku moglismy przestac,oczywiscie czytam jej zawsze,ale nie tak dlugo :roll: wg.lakarzy ja sie czepiam :roll: (czy ja sie czepiam?) Uczy sie doskonale,chodzi na szczudlach,plywa jak ryba,rower,hulajnoga,rolki itp.to dla niej "pestka" wiec cwiczy naprzemiennie codziennie jakby nie bylo.Moza ja sie faktycznie czepiam?
Renata co to jest o czym piszesz?

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 26, 2004, 12:07:51 pm »
Kelly kochana podsuwam Ci przyczyny, nie mnie stawiać diagnozy.
Czy jesteś pewna, że zdrowe dzieci nie mają koncentracji? - zapewniam, że nie. Musi być powód -nawet kwestia diety, dlatego dałam Ci książkę w wersji txt. A może Ty sama nie dopuszczasz myśli, że Twojemu dziecku coś delikatnego dolega?
Jest mi niezręcznie pisać więcej o tym, żeby Cię nie urazić.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline renata

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 87
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 26, 2004, 12:29:45 pm »
tran tylko w innej formie bardzo smaczny sciagalam z anglii bo tani kogo nie pytam kazdy jadl tran jak byl maly szwedzi finowie nikomu nie zaszkodzil jak pomoze to dobrze ja swoim daje

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 26, 2004, 09:33:41 pm »
Buu....napisalam post po poludniu,ale widze ze go nie ma,albo zle wyslalam:((
Wiec napisze jeszcze raz.Soniu,jakbym ja myslala ze moje dziecko jest na 100% zdrowe to bym tu nie zagladala,chyba zeby obejrzec sliczne buzki waszych maluchow :D
Problem w tym ze we wszystkich publikacjach jest napisane ze wtedy dzieci maja problemy w szkole,albo ruchowe itp.Ona ma same najlepsze oceny,a rower,skakanka,hulajnoga i rolki to jej najlepsi przyjaciele,wiec cwiczy na codzien "naprzemiennie" bylo nie bylo.
Chodzi mi o to ze we wszystko co robi musi wlozyc podwojny wysilek i to mnie niepokoi,boje sie ze sie zniecheci,albo poprostu nie bedzie miala sily.
Jestem bezradna,dlatego pokrywam nadzieje w tej terapii...
Nie musisz sie obawiac ze mnie urazisz:) jakbym bala sie krytyki,albo nie chciala dopuscic do swiadomosci ze z moja corka cos sie dzieje napewno bym tu nie napisala :wink: Jestem wdzieczna za kazde sugestie i materialy :D
Renata masz moze cos na temat tego tranu i jego dzialania? albo najlepiej napsz swoje doswiadczenia z tym preparatem-dziekuje

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 26, 2004, 09:44:45 pm »
A gdyby jej ograniczyć nadmiar bodźców i zajęć ruchowych?
Zastosować muzykoterapię wyciszającą.
Bywa, że dzieci mają ukryte dolegliwości neurologiczne, trudno do wykrycia.
Są np. dzieci mające sensoryzmy: nadwrażliwość, niodowrażliwienie i tzw. "białe szumy". Opisane są w książce dotyczące dzieci z autyzmem, ale nie dotyczą tylko tego schorzenia.
DZIWNE, NIEPOJĘTE.
Dziecko autystyczne

- Carl H. Delacato
roz.VIII-ODCZYTYWANIE SENSORYZMÓW-str 97-126
roz.IX-TERAPIA UMOŻLIWIAJĄCA PRZETRWANIE- str 127-153

Sama gdy ją przeczytałam kiedyś zrozumiałam dlaczego moja córeczka nie chciała się kąpać, czesać.

Może spróbować wykonać badania u dobrego neurologa.
Bez znajomości przyczyny trudno o dobrze dobraną terapię.

Poczekamy jeszcze na relacje Reanaty dotyczące tranu.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 26, 2004, 10:13:24 pm »
Soniu,wyciszam ja od niemowlecia staram sie 2 razy dziennie wyslac ja do swojego pokoju,gdzie jej nie przeszkadza biegajacy Rik i moze poczytac,pobawic,albo polezec w spokoju.Jak byla malutka wkladalam ja do kojca na pare minut i raz dziennie ok 17,00 sama sie domagala zeby ja wlozyc do lozeczka w jej pokoju ,przyciemnic go i zamknac drzwi.
To co powiedziala terapeutka,jest na swoj sposob logiczne,powiedziala ze przez zla wspolprace obu polkul mozgowych Kelly nie widzi rzeczywistosci jako ogolu,tylko poszczegolnie-za duzo detali i dlatego ma za duzo bodzcow wizualnych,stad to wylaczenie sluchu jako obrona organizmu (o tym juz pisalam)
Wierz mi od kiedy pamietam,wszystko zawsze "ustawialismy" tak ,zeby Kelly miala czas na wypoczynek,wyciszenie sie,jej tryb dnia byl uporzadkowany,wszystko bylo robione wg.schematu o tej samej godzinie,poprzedzone "rytualem",dbalismy zeby zajecia rozlozyc w czasie itp.Ale wystarczylo ze zasiedzielismy sie u znajomych i poszla godzine pozniej spac i caly nastepny dzien to odreagowywala.
Z wiekiem coraz bardziej znosi zmiany,ale ile mozna sie z nia obchodzic jak ze szklanka :roll: ,tymbardziej ze mam porownanie z Rikiem,on pojdzie spac pozniej to odespi rano i wszystko jest ok,a Kelly wstanie o stalej porze w podlym humorze, niewyspana i caly dzien ma zepsuty :cry:
Hehe tak sobie mysle jak fajnie jest byc rodzicem,nie mozna sie nudzic,kazdy dzien jest inny,naszczescie wszystkie nasze troski pryskaja na widok usmiechnietych buziakow naszych skarbow :BIG:

Offline renata

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 87
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 26, 2004, 10:24:50 pm »
gdzies tlumaczylam artykul poszukam to brytyjczycy odkryli i u nas ludzie brali trudno powiedziec jakie efekty ja daje jak narazie wszystko idzie do przodu z rozwojem sama tez brala bo zaczelam sie odchudzac bez tluszczu i po tym moim odchudzaniu zaczelam tracic pamiec wiec dozywiam moje szare komorki i uwazam ze jest lepiej Ja nie wiem ale wydaje mi sie ze przynajmniej kiedys ludzie jedli i takich cudow jak dyslekcje i nadpobudliwosc w takiej ilosci nie bylo A propo nadpodudliwosci nigdy nie bylam w stanie usiedziec 45 minut w lawce do tej pory nie chodze do kina z prostej przyczyny nie jestem w stanie sie tak dlugo skoncentrowac na jednej rzeczy jak ogladam telewizje to prasuje robie na drutach itp

Offline renata

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 87
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 26, 2004, 10:33:07 pm »
EYE Q na dyskelsje, ADHD, zD- źródło: forum Stow "J.Ś."

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 27, 2004, 01:23:08 am »
Z linku podanego przez Renatę:



Cytuj
Brytyjczycy opublikowali wyniki badan ktore byly prowadzone na 110 dzieciach z dyleksja i adhd przez rok Wedlug nich nasza dieta jest zbyt uboga w tluszcze ktore sa potrzebne do prawidlowego funkcjonowania mozgu co powoduje duze zwiekszenie chorob w szczegolnosci z problemami koncentracji i dysleksja Dzieciom podawano Eye Q Omega 6 Omega3 i tran wyniki byly niesamowita sa tez w gazecie wywiady ze szwedami ktorzy pisza i czytaja bez problemu mysle ze warto sprobowac przynajmniej nie ma zadnych skutkow ubocznych Renata


Cytuj
Jest to mix oleju z ryb morskich, evening primrose oil , co zawiera Eicosapentaenoic Acid (EPA), co jest zyciodajny dla pracy mozgu, i kontrolujacy nastroje /mood/ , Docosahexaenoic Acid (DHA/...blokujacy klucz nerwow , komorek, membran, /nie wiem czy dobrze przetlumaczykam/, Gamma Linolenic Acid (GLA), jest converted do Arachidonic Acid (AA} obydwa potrzebne do normalnej pracy nerwow, specjalnie do nauli i pamieci lepszej , EPA: 186 mg DHA: 58 mg , GLA: 20 mg ...ilosc dawkowa, jak widzisz ratio of EPA to DHA jest wysokie, i to powoduje ze eye q jest inne i lepsze w dzialaniu jak Omega 3 supplements. Witamina E jest wkluczona, jako antioxidant .
Olenka

Cytuj
Jest juz polski preparat zawierający doskonałe wielonienasycone kwasy tłuszczowe, nosi nazwę ALPHOL . Źródłem ich tzn kwasów jest len złocisty, i wg naukowców nie ustępuja tym z Ecomeru, o którym wspomniała Grażyna.
Opakowanie 30 kaspułek kosztuje ok 29.90zł Niestety, to również kapsułki.
Ale jest tran LYSI w płynie, ma rózne smaki: cytrynowy, mietowy, wieloowocowy, naturalny.
M@lwe...

oraz dyskusja na sdsi
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline renata

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 87
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 28, 2004, 06:35:22 am »

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 04, 2004, 09:11:07 pm »
Jutro zamowie w aptece ten tran,jak myslicie,ktory najlepiej,bo jest tam wiecej rodzajow,olej zdaje sie kapsulki i jeszcze jakis "Eye Q Liquid" ? nie wiem ktory wybrac dla 6,5 letniego dziecka.
Dzieki Soniu za "TWOJE NADPOBUDLIWE DZIECKO" czytalam z uwaga i niepokojem ale duzo zrozumialam:)
Najsmieszniejsze w tym wszystkim to ,to,ze wiem po kim to moja corka odziedziczyla  :shock:,ale wyroslam na czlowieka  :roll: i pewnie ona tez wyrosnie  :wink:
o,i jeszcze pytanko,po jakim czasie moge sie spodziewac jakis efektow uzywajac tego preparatu i czy sama nie powinnam sobie go zapodac,bo mam jeszcze drobne "dolegliwosci" z nieleczonej nadpobudliwosci w dziecinstwie :twisted:
Pozdrawiam:)

Offline renata

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 87
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 04, 2004, 10:24:50 pm »
ja biore ten eye Q w tabletkach

Offline renata

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 87
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 04, 2004, 10:27:32 pm »
Kelly powiedz mi czy ona ci czasami biega tak az sie spoci wkolko albo wokole biega do zmeczenia

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 04, 2004, 10:41:06 pm »
Renata,ona zawsze biega,tylko ze ma juz taka kondycje ze zeby sie zmeczyla to musiala by 10 km przebiec:)))
Na rowerze robimy po 20 km,ja prawie na buzie padam jadac rowno i miarowo,ona jezdzi zygzakiem i czasem na okolo mnie i po powrocie jeszcze ma energie na nastepne 20 km :roll:

Offline renata

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 87
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 05, 2004, 06:42:04 am »
ja ci napisze na prywatny kontakt troche pytan ona ma chyba to samo co mial Krzys

Offline Kelly

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 05, 2004, 12:19:42 pm »
MIAL ?czyli jest nadzieja? :D czekam z niecierpliwoscia :)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 10, 2004, 12:08:48 am »
Gimnastyka Mózgu - karty z ćwiczeniami

Karty z ćwiczeniami Gimnastyki Mózgu podzielone są na cztery grupy (oznaczone kolorami):
Ćwiczenia na przekraczanie linii środka ciała (kolor niebieski – 11 szt.),
Ćwiczenia energetyzujace (kolor żółty – 7 szt.),
Ćwiczenia wydłużające (kolor czerwony – 6 szt.),
Ćwiczenia zwiększające pozytywne myślenie (kolor zielony – 2 szt.).
Każda karta zawiera z jednej strony ilustarcję, a z drugiej opis ćwiczenia Gimnastyki Mózgu (26 szt). Dodatkowo są karty opisowe (4 szt).
Karty z ćwiczeniami Gimnastyki Mózgu mogą służyć jako pomoc podczas samodzielnego wykonywania ćwiczeń oraz do zabawy lub zajęć grupowych. Można je wykorzystać do zabawy w szkole, w domu, z przyjaciółmi, podczas warsztatów relaksacyjnych, itp.

Wydawnictwo: M.I.N.

Data wydania: 2004
Format: 7cmx10cm, Stron: 30 kart
Okładka: karton

Cena: 25.00 zł
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
dla Kelly
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 08, 2004, 05:24:59 pm »
Kelly, czy badaliście córkę pod kątem zaburzeń integracji sensorycznej - tj nieprawidłowości w przyjmowaniu i przetwarzaniu bodźców z różnych receptorów; przy takich nieprawidłowościach występuje też nieprawidłowa odpowiedź na różne bodźce. polecam więcej na www.pstis.org
A met.Dennisona na pewno pomoże, bo jest świetna - sama ją polecam moim pacjentom i efekty sa dość szybko (nie na drugi dzień, chociaż miałam chłopca, który jąkał sie na podłożu uszkodzenia OUN i po krótkiej sesji rysowania ósemek mówił przez jakiś czas płynniej). Tylko Integracja Sensoryczna (Sensory Integration) odnosi się do struktur rozwojowo wcześniejszych (np.układ przedsionkowy i inne struktury podkorowe). Oczywiście w tej teorii ADHD i autyzm też wiązą sie z zaburzeniami integracji sensorycznej, co jest nawet logiczne - nieprawidlowy odbiór, pzretwarzanie i odpowiedź na bodźce (tylko z róznych obszarów).
Pozdrawiam
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
do postu Soni
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 10, 2004, 01:46:18 pm »
Soniu!
Samo raczkowanie nie wystarcza, aby mozna było sobie "odpuścić" ruchy naprzemienne, bo nie wszystkie dzieci raczkują prawidłowo z koordynacją skrzyżną (np. dzieci z MPDz, mają z tym duuuuże kłopoty, gdy kkd sa bardziej spastyczne niż kkg - już nie ma prawidłowej naprzemienności). Naprzemienności trzeba trochę pomóc i troche ją wymusić.
Bardzo dobre kursy Kinezjologii Edukacyjnej proponuje MEJ z Warszawy www.mej.edu.pl
Jeżeli będzie grupa to instruktor przyjedzie nawet do najmniejszej miejscowości. A lista certyfikowanych instruktorów znajduje się na stronie Swietłany Masgutowej www.kinezjologia.win.pl
Warto tam sprawdzić czy osoba, która prowadzi szkolenie ma do dego uprawnienia.
Pozdrowienia
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 14, 2004, 09:37:32 pm »
Refleksje dotyczące przeprowadzonych zajęć relaksacyjnych dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo w wieku przedszkolnym
Program relaksacyjny dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo w wieku 5 i 6 lat- Autor: Barbara Iwicka pedagog przedszkolny www.przedszkolenr115.kochamydzieci.pl
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Halina Kantor

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
    • http://portal.adhd.org.pl/phpbb
Poszukuje specjalistow kinezjologii
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 07, 2004, 01:30:42 pm »
Poszukuje jakichs namiarow na kinezjologow na Slasku, niestety na stronie stowarzyszenia nie ma adresow ani telefonow, a chcialabym konsultacji w tym kierunku dla moich dzieci, niestety na razie nie stac mnie na wyprawe do warszawy do instytutu do dr Masgutowej.
Jesli ktos z was moglby mi pomoc bylabym wdzieczna
Pozdrawiam
Halina mama Piotra (15) i Krzysia (6)obydwaj ADHD

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 07, 2004, 07:29:47 pm »
Adresy i telefony są na stronie S.Masgutowej
http://www.kinezjologia.win.pl/
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline Halina Kantor

  • Podglądacz
  • *
  • Wiadomości: 40
    • http://portal.adhd.org.pl/phpbb
Poszukuję kinezjologów
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 28, 2004, 11:21:30 am »
Iwonko, sprawdzłam, niestety Pani,która ma działać w Rybniku, ma podany nieaktualny telefon do Mogilan, a pod tym nr telefonu nikt jej nie zna.
Pozdrawiam
Halina mama Piotra (15) i Krzysia (6)obydwaj ADHD

Online Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26308
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 27, 2004, 05:13:06 pm »
Gmnastyka mózgu
Cytuj
Wyraz "kinezjologia" wywodzi się od greckiego rdzenia "kinesis" oznaczającego ruch. Kinezjologia zajmuje się badaniem ruchu ciała ludzkiego. Kinezjologia Edukacyjna jest systemem umożliwiającym uczniom w dowolnym wieku rozwinięcie ich potencjalnych możliwości zablokowanych w ciele. Mózg nie jest narządem symetrycznym - każda z półkul ma nieco inne zadania. Z kolei tylna część mózgu odpowiada za odbiór informacji, które jednak są niedostępne dla przednich części mózgu odpowiedzialnych za "nadawanie" czy też "ekspresję". Problem tkwi w tym, że w mózgu wypracowane zostają pewne ścieżki - to one są używane najczęściej - nawet gdy są niezbyt dobre i utrudniają uczenie się... Ćwiczenia "gimnastyka mózgu" mają na celu przywrócenie zablokowanych na skutek stresu, oraz wypracowanie nowych połączeń nerwowych, po których biegną impulsy do kory mózgowej, gdzie odbywa się właściwy proces uczenia się. Ta nieinwazyjna metoda poprawiania sprawności umysłowej istnieje już od 30 lat. Jest ona doskonałym sposobem na problemy szkolno-wychowawcze. Na świecie jest coraz bardziej popularyzowana. Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN włączyło Kinezjologię Edukacyjną do programu szkolenia przeznaczonego dla psychologów, pedagogów, nauczycieli i rodziców.

Więcej informacji znajduje się tu:
Kinezjologia Edukacyjna - Gimnastyka Móżgu
Pozdrawiam :))
"Starsza Jesienna Miotełka"

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 29, 2004, 07:48:58 am »
a przy okazji znalazłam bardzo wartościowy sprzęt.
mały przyrządzik "ósemka" do ćwiczeń naprzemiennych np. wiotkich oczu.
Innym sposobem może być duża ósemka narysowana na kartce A4, dziecko wodzi wzrokiem po ósemce, pisze niej np. flamastrem, długopisem.



Zabawa w ósemkę:
Cytuj
•  uczy przekraczania wzrokowej linii środkowej dla zwiększenia integracji półkul mózgowych
•  poprawia widzenia obuoczne i peryferyjne
•  koryguje koordynacje związane z pracą mięśni oka ( zwłaszcza przy wodzeniu)
•  poprawia technikę czytania (ruchy oczu od lewej do prawej)
•  poprawia czytanie i rozumienie (pamięć skojarzeniową długoterminową)
•  poprawia rozpoznawanie symboli w celu dekodowania języka pisanego
•  rozluźnia mięśnie oczu, szyi i ramion podczas ogniskowania wzroku
•  poprawia percepcję głębi


Cena drewnianej ósemki z kuleczką: 40 zł
Do ósemki dołączona jest instrukcja ćwiczeń.
Vide
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 29, 2004, 05:27:55 pm »
Świetne! Gdzie to można kupić?
A można wodzić ręką trzymajac kuleczkę?
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25632
    • Dar Życia
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 29, 2004, 08:05:32 pm »
Podałam w dziale metody bRehabilitacji przy okazji omawiania roli Muzykoterapii - konkretnie Mozareta

http://www.centrumedukacji.com/podstrony/ucz.php
Cena drewnianej ósemki z kuleczką: 40 zł
Do ósemki dołączona jest instrukcja ćwiczeń.

http://www.centrumedukacji.com/podstrony/kontakt.php
Centrum Edukacji "Rozwój" - Renata Borowiecka
ul. Elbląska 59 m.24 01-737 Warszawa,
tel. 0-692 305-904, (0-22) 633-37-55,
email: renata@centrumedukacji.com
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline iwpal

  • User z prawami do pisania
  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 249
    • http://iwona-palicka.republika.pl
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 30, 2004, 07:10:30 pm »
Dziekuję, Soniu, jesteś skarbnica wiedzy!
"Jeżeli nie możesz mieć tego, co najlepsze,
zrób najlepszy użytek z tego, co masz"

Pozdrawiam
IwonaP.

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 09, 2005, 10:29:21 pm »
Gimanstyka mózgu - kilka ćwiczeń i zdjęć:

http://www.medyk.katowice.pl/denn_ewa.html

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 02, 2005, 02:16:02 am »
Niedawno wyszła nowa książka poświęcona kinezjologii - "Radosna kinezjologia" Joanny Zwoleńskiej. Zawiera wiele ciekawych ćwiczeń dla dzieci.
Więcej o książce: http://republika.pl/kined/Joanna06.htm#radosna

W ogóle polecam całą stronę Joanny Zwoleńskiej - zawiera spis książek i pomocy (do nabycia) oraz terminy szkoleń nie tylko z zakresu kinezjologii.
republika.pl/kined

 

(c) 2003-2017 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach