Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Dar Życia poleca Kalendarz ze zdjęciami oraz Foto Karty, powołując się na nasze forum otrzymają Państwo rabat w postaci darmowej wysyłki PREZENTÓW. Kod rabatowy to słowo DAR ŻYCIA a strony to Foto Karty oraz Kalendarze ze zdjęciami

Autor Wątek: *Adrenoleukodystrofia sprzężona z chrom X (XALD)  (Przeczytany 41425 razy)

Offline sonia

• User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
    • Dar Życia
*Adrenoleukodystrofia sprzężona z chrom X (XALD)
« dnia: Styczeń 06, 2004, 01:16:48 am »
Prośba o pomoc

Drodzy Państwo!

Jestem nauczycielem w Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Słupsku. Jednym z moich uczniów jest dziewięcioletni Dawid cierpiący na adrenoleukodystrofię.

Dawid do ubiegłego roku rozwijał się prawidłowo. Piszę ten list w imieniu zrozpaczonej Mamy chłopca.

Oto Jej słowa:

" Zwracam się o pomoc dla mojego dziewięcioletniego syna Dawida. Dawid w czerwcu 2003 roku zachorował na bardzo rzadką chorobę uwarunkowaną genetycznie - adrenoleukodystrofię sprzężoną z chromosomem X (XALD).

Choroba w ciągu 3 miesięcy spowodowała to, że mój syn nie widzi, nie słyszy, nie kontroluje potrzeb fizjologicznych. To chyba jedna z najokrutniejszych chorób dzieci, zabija wszystkie chwile szczęścia. W dniu dzisiejszym nie ma skutecznego leczenia farmakologicznego.

Życie Dawida podtrzymywane jest poprzez odpowiednią dietę i olej Lorenza.

Istnieje szansa na powstrzymanie procesu choroby, poprzez przeszczep szpiku kostnego, jednak lekarze nie dają 100 % pewności. Wiem, iż można przeprowadzić przeszczep komórek nerwowych, ale w Polsce lekarze nie wykonują tego typu zabiegów.

Pisząc ten list bardzo proszę o nadzieję dla mojego syna. Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o klinikach, krajach, w których można przeprowadzić przeszczep komórek nerwowych od obcego dawcy. Jaki jest koszt takiej operacji? Jeszcze raz proszę o pomoc dla mojego jedynego syna i dla mnie, gdyż nie chcemy być sami.
                                            Małgorzata Jurczak