Ogłoszenia Zwierzęta
Aktualności: Jeśli uważasz że serwis Dar Życia jest potrzebnym miejscem Wesprzyj nas. Chcemy reaktywować serwis, dostosować graficznie i technicznie do aktualnych standardów, ale potrzebujemy Twojego wsparcia. Dziękujemy za wsparcie.

Autor Wątek: Umiem liczyć!  (Przeczytany 62744 razy)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« dnia: Październik 11, 2003, 10:23:01 pm »
Dziewięć bałwanków

Dziewięć bałwanków
Stało na polanie
Dokładnie dziewięć,
Bałwan przy bałwanie.

Lecz jeden poczuł,
Że go kręci w nosie.
Jak zaczął kichać,
To zostało 8

Osiem bałwanów
Stało w dalszym ciągu,
Lecz jeden bał się
Mrozu i przeciągów.

Więc włożył kożuch
I okrył się pledem,
Jak go odkryli,
To już było 7

Z siedmiu bałwanków
Jeden zaraz orzekł,
Że się poślizgać
Warto na jeziorze.

Lecz ledwie zdążył
Na jezioro wleźć,
Wpadł w taki poślizg,
Że zostało 6

Tych sześć bałwanków
Stałoby do teraz,
Lecz jeden bałwan
Zaczął się rozbierać.

Chciał się ochłodzić,
Miał na kąpiel chęć –
Jak się rozebrał,
To zostało 5

Z pięciu bałwanków
Jeden zaraz ubył,
Bo go ciekawość
Przywiodła do zguby.

Nie wiedział, po co
Są kaloryfery,
Jak się dowiedział,
To zostały 4

Cztery bałwany
Stały w dwuszeregu,
Lecz jeden zaczął
Tupać na kolegów.

Tupał i tupał,
Bo był strasznie zły,
I tak się stupał,
Że zostały 3

Te trzy bałwanki
Długo nie postały,
Bo jeden bałwan
Znał śmieszne kawały.

Z własnych dowcipów
Śmiał się:
Cha! Cha! Cha!
I pękł ze śmiechu,
I zostały 2

A jak została
Tych bałwanów dwójka,
To się zaczęła
Między nimi bójka...

Dziesięć bałwanków
Było na polanie.
Ile zostało?
Oto jest pytanie!
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Pan Rajek

  • to weteran
  • polecający usługi
  • *******

Offline Katanga

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 328
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2003, 10:48:33 pm »
Hmmm.. Sonia.. to ulubiony wierszyk moich dzieci z wczesnych lat .... :)) super:)
pozdrawiam
Katanga
zastępcza mama Mateusza (14 lat) epi.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2003, 11:11:28 pm »
Basiu- a jak dodałam Monice 10 klocków w zasięgu rączek i udawałam, ze to baranki - jak szybko pojęła liczenie do 10.
Albo przy klockach kładłam cyferki (1 klocek, i cyferkę 1 itd..)
Różne drogi prowadzą do Rzymu -ja wybierałam najłatwiejszą dla Moniki  :D
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Katanga

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 328
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 12, 2003, 08:59:49 am »
Zdolna z  Ciebie Mamusia :D  :D  :D
pozdrawiam
Katanga
zastępcza mama Mateusza (14 lat) epi.

Offline Ulka

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 10988
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 12, 2003, 11:29:30 am »
Och, Soniu do tej pory az mnie wzdryda jak sobie przypomnę te bałwanki, te liczmany, te drzewka brrr.
wszystko szło nam całkiem skladnie do czasu jak zabrakło klockow, palców  itd...
p. psycholog od razu wyłapala że D. liczy na konktetach, jak poszło powyżej 100 , brakło pomocy

dobrze że  Moniczka tak ładnie chwyta, może nie będzie większych problemów
Ulka-Darek30mpdz & Magda31 &   wspomnienia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 26, 2004, 10:44:32 pm »
Dużo uwagi poświęcamy, by nauczyć nasze dzieci czytać. To widać nawet po tematach i ich popularności. A co z liczeniem? Z dodawaniem i odejmowaniem?
Proponuję założyć taki kącik, w którym wklejałybyśmy ciekawe artykuły na ten temat, zamieszczały opinie na temat pomocy dydaktycznych, dzieliły się swoimi doświadczeniami (mamy na Darze sporo dzieci w początkowych klasach szkoły podstawowej). Jako mama sześciolatka chętnie z takiej wiedzy skorzystam.

Offline BasiaB

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 2730
    • http://www.michalek_b.republika.pl/index.html
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2004, 10:55:01 pm »
To ja tak na początek, na rozkręcenie tematu, napiszę, że Michałek zna już cyferki od 1 do 5 liczymy wszystko co się da, schody jak idziemy, paluszki u rączek i nóżek, klocki gdy zbieramy zabawki do pudełka itd. Michaś sam nie zawsze liczy po kolei czasem jest to : wa, pieć, czely, tsi, ale ostatnio gdy się rano obudził liczył paluszki swoje u nóg i nawet mu wyszło :) ( ja jak zwykle się przechwalam, wybaczcie mi)  :lol:
Basia - mama Michałka z ZD lat 16

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2004, 11:06:10 pm »
Super!!!Chwal Basiu, chwal Michałka! Przecież wszyscy jesteśmy dumni, że tak wspaniale się rozwija!!! :D

A ja podam namiary na ksiażkę:

Zabawy matematyczne i  logiczne w przedszkolu

  Książka ''Zabawy matematyczne i logiczne w przedszkolu'' zawiera zestaw propozycji gier i zabaw dla wychowawców dzieci wszystkich grup wiekowych.
     Proponowane przez autorkę ćwiczenia mają na celu rozwijanie zdolności obserwacyjnych, naukę logicznego rozumowania i stopniowe wprowadzanie podstawowych pojęć i działań matematycznych.
     Zajęcia ułożone zostały według rosnącego stopnia trudności: dzieci zaczynają od klasyfikacji i prostego zestawiania elementów. Następnie porównują zbiory i wykonują proste działania liczbowe, a w końcu biorą udział w grach strategicznych, które łączą różnorodne elementy takich ćwiczeń i rozwijają zdolność przewidywania dalszego rozwoju sytuacji.
     Każda gra została przedstawiona w formie krótkiego, jasno zilustrowanego konspektu ułatwiającego praktyczne korzystanie z przedstawionych propozycji.
http://www.edukacyjna.pl/ksiazka.php?id=337

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2004, 11:34:42 pm »
BasiuB - co Ci kochana mamy wybaczać? O to chodzi, aby z naszych doświadczeń w przyszłości inni mogli korzystać, aby uwierzyli w możliwości rozwojowe dzieci z zD i innymi niepełnosparwnościami.

Pojęcia matematyczne najlepiej rozwijają się wówczas, gdy są związane z ruchem, działaniem dziecka i zabawową manipulacją przedmiotami.

Wcześniej trzeba nauczyć i utrwalić:

1. położenia przedmiotów w przestrzeni, ich kierunku, wielkości, szerokości czy wysokości,
2. wstępnego  różnicowania pojęć wielkościowych i ich stopniowanie,
3. kształtowania pojęcia ciężaru i pojemności naczyń,
4. pojęcia czasu powiązanego jest z zegarem, dniem, tygodniem i porami roku,
5. klasyfikacji i porównywania liczebności.
6. Dziecko musi poznać znaki matematyczne <, >, =, + - (większe, mniejsze, równa się, dodać, odjąć)

Tymczasem pojęcia matematyczne tworzą się w sposób powolny i długotrwały. Ich ukształtowanie  wymaga wiele czasu, ćwiczeń i różnorodnych działań, potrzebny jest także odpowiednio długi czas na ich utrwalenie.  W tym okresie dziecko dostrzega różne związki i zależności, a także doskonali umiejętność analizowania rozmaitych treści. To pozwala mu wzbogacać i porządkować dotychczasową wiedzę.

Podczas kształtowania pojęć matematycznych należy wzbogacać doświadczenia dziecka poprzez działania na konkretnym materiale oraz organizować takie zabawy i zajęcia, które umożliwią dzieciom wykonywanie złożonych operacji umysłowych.

Pamiętajmy o zasadzie poglądowości, polegającej na udziale jak największej liczby zmysłów podczas poznawania rzeczy i zjawisk.

Sprzyjają jej działania na konkretach, np.: przeliczanie owoców kupionych przez mamę, pomoc w czynnościach kuchennych, nakrywanie do stołu. Każdego dnia w życiu dziecka występuje wiele takich sytuacji, w których pojawiają się pojęcia matematyczne. Ważne, aby je dojrzeć, uwypuklić i nazwać.
Dobrze jest również świadomie stwarzać takie sytuacje. Dzieci lubią zabawy: z wagą, z wodą, chętnie manipulują starym zegarkiem i przesuwają na nim wskazówki, wprost przepadają za wieloma innymi, mniej tradycyjnymi zajęciami.

"Skuteczność uczenia się zależy od współpracy prawej i lewej półkuli mózgowej. Jeśli jakieś części naszego umysłu są "wyłączone", pojawiają się trudności w czytaniu, pisaniu, liczeniu, zapamiętywaniu, rozumieniu i uczeniu się"
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej - zajrzyj:
Rozwijanie umiejętności matematycznych u dzieci

Wspomnę tylko, że matematyka wymaga abstrakcji, która u dzieci z deficytami rozwojowymi może stwarzać problemy.
Dzieci takie wcześniej powinny poznać orientację swojego ciała, rozróżniać stronę lewą-prawą itp.
Dobrze jest zaopatrzyć się w znaki-cyferki. Są dostępne w sprzedaży także puzzle gąbkowe (1-10 jako uklad dłoni, oarz 11-20 jako układ stóp).
Można dać lalkę a pod nią umieścić znak - cyferkę 1 (niezbędny jest oczywiście dialog z dzieckiem).

Osobiście pierwsze kroki w liczeniu - robiłam poza komputerem - poprzedzone były licznymi zabawami.
O ich znaczeniu:
gry i zabawy w rozwoju dziecka

Najpierw było budowanie klocków w kształcie pociągu (liczyłam klocki-wagoniki w poprzek), potem budowałyśmy "bloki mieszkalne"- czyli klocki wzwyż (też liczenie pięter).

Można to robić na paluszkach rękawiczek kolorowych (każdy palec rękawiczki w innym kolorze bardziej ciekawi dziecko).
Rehabilitacyjne przygotowanie do nauki matematyki  -to m.inn.: chodzenie na kolanach ruchem naprzemiennym bez opierania się z jednoczesnym wymachem rąk - jak w marszu - (początkowo pomaga mama).

Wsakazane są też zabawy w "parowanie skarpetek", układanie butów parami - oczywiście wciąż wszystko wskazujeąc liczymy.
Teraz były kasztany - mogą świetnie służyć do wstępnego liczenia.

Można wypróbować CD edukacyjne:

Klik uczy liczyć w zielonej szkole
Multimedialne gry i zabawy z KLIKIEM
Liczę z Reksiem
Sokrates 101 dla dzieci 3-5 lat
Cytuj
Socrates 101 prostych ćwiczeń (dla dzieci 3-5 lat) nasza cena 28 zł, Techland , 2001, CD-ROM , Pierwsza część z serii oferuje Twojemu dziecku bogactwo pouczających doświadczeń zdobywanych w czasie rozwiązywania zadań. Poczynając od prostego...

http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/256953;jsessionid=774B7182A1EB311729BA5B2E9DD63B28
http://www.techland.com.pl/plProd.php?PID=PR029

Sokrates 102
Cytuj
Socrates 102 ciekawe zadania (5-8 lat) nasza cena 46 zł, Techland , 2001, CD-ROM , Druga część z serii 101-102-103 oferuje twojemu dziecku bogactwo pouczających doświadczeń zdobywanych w czasie rozwiązywania zadań. Poczynając od...

http://www.techland.com.pl/plProd.php?PID=PR030
http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/260804
Wesołe działania Metamatyczne
trochę gier oswajających z komputerem
http://www.cdprojekt.info/gry_dla_dzieci.asp
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2004, 08:58:03 am »
Co do dobrych programów wspomagajacych rozwój dziecka w kierunku opanowania podstawowych pojęć matematycznych polecam:

Szczęśliwa Cyfrolandia

Krolik Bystrzak dla przedszkolaka
Krolik Bystrzak dla zerówki

Alik - wesoła matematyka
Alik - już idę do szkoły

Moje pierwsze zabawy matematyczne 1,2,3

Jeśli chodzi o Szczęśliwą Cyfrolandię - warto dać do zabawy już małemu dziecku. Jest przepiękna graficznie i uczy na poziomie zupełnie podstawowym: porównywanie, segregowanie, określanie wielkości, długości, ciężaru, nauka liczenia do 10. Nadaje się do dzieci od 3 do 6 lat. Teraz Ala włącza tę grę "na deser", chcąc podbudować się, bo wszystkie zadania wykonuje szybko i bezbłędnie :D .



Natomiast "Moje pierwsze zabawy matematyczne 1,2,3" w zabawny sposób uczą liczyć do 100 (można stopniować trudność), dodawać i odejmować. Nadają się dla dzieci w klasach "0" i pierwszych. Mają bardzo atrakcyjne dla dziecka zabawy: np -. dziecko rozdaje płaczącym dzidzusiom smoczki. Dzidziusie przestają płakać. Możemy policzyć ile jest smoczków, a ile dzidziusiów. Nad wszystkim czuwa sympatyczna małpka. Obecnie jest to ulubiony program Ali. :D Polecam.

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 27, 2004, 08:59:51 am »

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 27, 2004, 10:48:52 am »
W zdobywaniu umiejętności matematycznych bardzo nam popmogło budowanie z klocków, szregowanie kolorów z nich.
(polecam klocki Wader-a



ćwiczyłam na nich z córką prawidłowe chwytanie,
odróżnianie kolorów, tworzenie zbiorów wg kolorów (segregowanie)
budowanie poziomych i wysokich budowli (jako przygotowanie do nauki matematyki)
Gdy do takich klocków dołożyłam cyfry - lekacja matematyki była gotowa.
1 klocek (a pod spodem cyfra 1) itd.
na końcu sama radość z budowania (dziecko musiało schylać się i podnosić).
Klocki są w moim odczuciu uniwersalne dla wszystkich grup wiekowych i do wielozmysłowego usprawniania.
są pojedyncze, po 2 naraz, po trzyt, po cztery.
Układałam Monice np. klocek zawierający 4 naraz klocków w sobie obok lub pod spodem kładłam klocek zawierający trzy naraz klockow w sobie - pytałam ile ma ten, a ten ? gdzie jest więcej?, gdzie mniej?
Bardzo wcześnie kupiłam jej też liczydła kolorowe.
Nam te zabawy bardzo pomogły. Teraz Monika rozwiązuje "słupki" matematyczne przy pomocy liczydeł, własnych paluszków, a nawet sięga po nasze ulubione uniwersalne klocki.
mamy do dziś kilka takich zestawów i służą nam już wiele lat.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline tarba

  • Raczkujący bywalec
  • **
  • Wiadomości: 142
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 27, 2004, 12:55:47 pm »
Nie mam podstaw teoretycznych niestety ale trochę własnego doświadczenia.
Trzy rzeczy okazały się pomocne w przygotowaniu do matematyki u moich dzieci.
Po pierwsze dużo szyję więc mam zbiory guzików róznych kolorów i kształtów.I po prostu chcąc mieć chwilę spokoju podczas szycia dawałam je dzieciom do zabawy. Co z nimi można robić? Układać w/g kolorów ,wzorów, ilości dziurek, wielkości,materiału z którego są zrobione; układać w rządki(mnożenie);porównywać ile ważą ile zajmują miejsca....
Drugim wynalazkiem epokowym jest krawiecki centymetr-cudnie się na nim dodaje a potem nie ma problemu z osią liczbową.
a dla starszych gra w statki- wyczucie geometrii i brak problemów z układem współrzędnych gwarantowane.
Trzecia rzecz to ciasteczka w kształcie trójkątów równobocznych . Gdy złożą 6 razem jest sześciokąt. Gdy obgryzą róg jest trapez.Gdy złoża 4 w powietrzu jest ostrosłup.ITD A poza tym jakie smaczne  
To tylko domowe wynalazki...
każdy jest inny i całe szczęście
Mama Bartka(14) z RK i zdrowych Maćka(8) i Kasi(6)

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 28, 2004, 11:45:52 am »
Anna wspomniała o cd edukacyjnym "Moje pierwsze Zabawy Matematyczne 1,2,3" Optimus_Nexus.


"Wyciagnęłam"  :D  z CD  myślę, że istotne informacje o nauczaniu matematyki.
(plik w formacie doc-wymagany MS Office Word)
Moje Pierwsze Zabawy Matematyczne 1,2,3 - Edyta Gruszczyk
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 28, 2004, 01:26:30 pm »
Świetny artykuł! I program świetny! Szkoda, że nie ma wznowień.

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 28, 2004, 01:32:15 pm »
zastukaj na GG  :D
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2004, 11:08:54 pm »
Chciałam polecić książkę "Świat matematyki +3"[/url]

Książka (znalazłam ją wczoraj na wyprzedaży w Tesco)
zawiera odkrywane obrazki (trzeba odgarniać zarośla i liście, żeby odszukać zwierzątka i je policzyć), żabki, które skaczą do wody (dziecko pociąga za
paski i żabki znikają pod wodą), stonogę, która rozciągana paluszkami dziecka może być dłuższa, najdłuższa, jest też rakieta, która startuje, kiedy dziecko pociągnie za paseczek z liczbami od 10 do 0 (liczenie wstecz), jest też zegar, w którym robi się czerwona liczba w zależności która jest godzina
(dziecko przesuwa paluszkiem kółeczko) i wiele innych ciekawych rzeczy, dzięki  którym matematyka jest zabawą :D

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 31, 2004, 10:36:04 am »
I jeszcze książka pt:Wspomaganie Rozwoju Umysłowego Trzylatków i Dzieci Starszych Wolniej Rozwijających Się. Autorki: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska , Ewa Zielińska.  




Książka opisuje zabawy kształtujące orientację przestrzenną, umiejętności manualne, sprawność rysowania i odwzorowywania świata.Zawiera opisy ćwiczeń wspomagających zmysł obserwacji, samodzielnego myślenia i wnioskowania oraz trudną sztukę opowiadania.

Do ksiązki dołączony jest zestaw zabawek edukacyjnych.

http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/323950[/url]

Offline asiaks

  • User z prawami do pisania
  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1405
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 31, 2004, 01:59:04 pm »
Nawiązując do postu Anny, jest jesczcze dla 4 i 5-cio latków taka książka

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 18, 2005, 08:14:30 pm »
W poscie: "Alfabet i cyfry na wesoło i szablonowo" umieściłam wzorce pisania cyfr do 0 - 10

Dla nieco starszych dzieciaczków  :D
liczenie
Mnożenie w zakresie 10
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 16, 2005, 05:26:30 pm »
Do sciagnięcia 15 gier edukacyjnych w jezyku angielskim
dla młodszych dzieci mających trudności w opanowaniu matematyki:



http://www.abc.net.au/countusin/default.htm

 Ściągnij

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 22, 2005, 10:31:02 am »
Bardzo fajne (z jednym zastrzeżeniem) nasze cyferki wygladaja nieco inaczej w pisowni i to bym zmieniła, aby utrwalić chcoćby wzrokowe zapamiętywanie pisowni cyferek.

/zeskanowane szabloniki z książek Moniki/

 





Wszystko włożyłam do ramek w Wordzie, wydrukowałam i zalaminowane (każda literka i cyferka osobno). To bardzo pomaga dziecku przy odrabianiu lekcji i wzrokowym utrwalaniu  pisowni poszczególnych liter i cyfr.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 23, 2005, 08:18:53 am »
Nowości do nauki matematyki:



Karty matematyczne "Tabliczka mnożenia" to środek dydaktyczny przeznaczony dla uczniów klasy drugiej oraz klas starszych. W karty te można grać w szkole i w domu.

Środek dydaktyczny zalecany przez Ministra Edukacji Narodowej do nauczania początkowego matematyki, na podstawie recenzji rzeczoznawców: doc. Mariana Lelonka i dr Małgorzata Żytko. Numer w zestawie zalecanych środków dydaktycznych 0216.


Opis:

http://www.wkmrachmistrz.com.pl/pokaz_produkt.php?id=1&PHPSESSID=18d355642c1299f27e7289ffb9336622




Karty matematyczne "Dodawanie i odejmowanie" to środek dydaktyczny przeznaczony dla uczniów klas 0 oraz klas starszych. W karty te można grać w przedszkolu, szkole i w domu. Podczas gier dzieci mogą ćwiczyć dodawanie i odejmowanie liczb oraz rozwiązywanie równań i nierówności.


Opis:

http://www.wkmrachmistrz.com.pl/pokaz_produkt.php?id=2&PHPSESSID=18d355642c1299f27e7289ffb9336622

Bączek matematyczny:



Środek dydaktyczny do edukacji matematycznej dzieci w wieku powyżej 4 lat. Rozwija zdolności manualne oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Również jest bardzo pomocny podczas kształtowania pojęcia liczby naturalnej.

Opis :

http://www.wkmrachmistrz.com.pl/pokaz_produkt.php?id=6&PHPSESSID=18d355642c1299f27e7289ffb9336622

Liczby w kolorach:



Popularna i lubiana pomoc dydaktyczna. Dzięki użyciu specjalnego tworzywa klocki mogą służyć z powodzeniem wiele lat. Żywe barwy elementów wzbudzają zainteresowanie dzieci. Oferowana osobno specjalna linijka z wycięciem ułatwi naukę dodawania i odejmowania oraz wprowadzenie pojęcia osi liczbowej. W sprzedaży znajdują się dwie wersje ''Liczb'': 126-elementowa i 74-elementowa oraz odpowiednio 2 rodzaje linijek: 50 cm i 20 cm.


Opis:

http://www.elboxedu.com.pl/karta.php3?l=9#galeria

Offline kameljanda

  • User z prawami do pisania
  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1452
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 29, 2005, 01:19:11 pm »
Anna wkleiła w ostatnim poście jako ostatnią pozycję a ja dodaję stronkę w j. angielskim.
Klocki Cuisenaire`a idea
Learn Fractions with Cuisenaire Rods

Czy ktoś to ma i może opowiedzieć o wszystkich zastosowaniach tych klocków?
Bardzo mnie zainteresowały i wiem, że to świetna pomoc byłaby dla mojej córki.

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 29, 2005, 07:32:14 pm »
Kameljando, niestety nie mam takich oryginalnych klocków.
Natomiast w pracy z dziećmi korzystałam już z kartonowych "liczb w kolorach".
 Można znaleźć je w wycinankach dołączonych do niektórych podręczników dla klas pierwszych.
Oczywiście to nie to samo, dzieci lubią wszelkie klocki i nauka przy ich zastosowaniu jest też zabawą.
Ale te kartonowe liczby też są bardzo pomocne przy nauce dodawania i odejmowania.
Można zrobić je samemu, wycinając z grubego kolorowego kartonu paski odpowiedniej długości.
Na stronie, którą podałaś jest doskonała instrukcja, co do wymiarów tych pasków.

Co do wykorzystania. Na początku tworzyliśmy kolorowe "dywaniki".
Np. układaliśmy dywanik z liczb do 10(wszystkie warianty).
Czyli paski 1cm + 9cm, 2cm +8cm, 3cm+7cm,itd.
Dziecko łatwo "zapamiętywało" dodawanie i odejmowanie do 10.

Potem układaliśmy liczby, np. 37.
 Trzy paski po 10 cm i jeden 7 cm.

Może na poczatek wykonaj sama takie "kolorowe liczby".
Jeśli pomoc zda egzamin kupisz oryginalną.
Ja czesto tak robię :D .
Pozdrawiam.

Offline kameljanda

  • User z prawami do pisania
  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1452
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 29, 2005, 07:54:21 pm »
Dziękuję za odpowiedź Anno :)

W podanym linku, uprzednio,jest pokazane, jak można wykonać taką pomoc samodzielnie. Na razie też czekam na informację ile takie klocki z linijką kosztują(mogę marzyć, czy nie  :lol: )

Na próbę zrobimy takie kartowe :)



A oto przykłady zastosowań,liczba 5:


Zestawy:

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 29, 2005, 07:58:01 pm »
Kameljando, dodaj, proszę te zdjątka do wątku, "Zrób to sam".
Na pewno znajdą się mamy, które będą chciały skorzystać z tego pomysłu.
Dzięki :D .

Offline Gaga

  • Administrator
  • Rozgadany Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 26484
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 29, 2005, 09:03:20 pm »
Cytat: "Anna"
Kameljando, dodaj, proszę te zdjątka do wątku, "Zrób to sam".
Na pewno znajdą się mamy, które będą chciały skorzystać z tego pomysłu.
Dzięki :D .

Dodałam za kamejlandę   do wątku :wink:
Pozdrawiam :))
"Starsza Wiosenna Miotełka"

Offline kameljanda

  • User z prawami do pisania
  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1452
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 13, 2006, 09:46:59 pm »
Mamy już klocki te klocki! Kolorowe i ku zaskoczeniu lekkie. Nie drewniane, prawdopodobnie z bambusa lub innego podobnego naturalnego surowca. Linijka, mimo iż 50 cm to również leciutka :)

Akurat jesteśmy na etapie nauki mierzenia centymetrem, więc pasuje jak ulał  :D

Do kompletu przydał się też ruchomy alfabet z tej samej firmy



Literki, głoski oraz karnety niebieskie i czerwone. Sztywne, lekkie, plastikowe.
Mam nadzieję, że żywot ich nie będzie zagrożony mięciem, gięciem i wypróbowywaniem zębami, jak to było zawsze w przypadku tekturowych pomocy... :oops:

Offline karlabaran

  • Raczkujący Gadacz
  • ****
  • Wiadomości: 374
    • http://www.karlabaran.bobasy.pl
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 13, 2006, 11:11:45 pm »
a co to za firma i gdzie mozna kupić takie klocki
mama nicolki zd 2,5l

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 14, 2006, 08:00:50 am »
Kameljando - a cena?
I jak długo czekałaś na przesyłkę?

Offline kameljanda

  • User z prawami do pisania
  • Gadacz
  • *****
  • Wiadomości: 1452
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 14, 2006, 09:31:00 pm »
Zamawiałam tu: http://www.elboxedu.com.pl/index.php
Telefonicznie, bo majle nie dochodziły, chyba mają za dobrego antyspama. Koszt wysyłki 14 zł, klocki 33 zł,linijka 15 zł(krótsza mniej kosztuje), ruchomy alfabet 43 zł.

Czas realizacji i wysyłka była bardzo szybka ale nie mogę podać dokładnie, bo rzecz działa się w czasie dla nas około szpitalnym i to mi przyćmiło sytuację.

Z produktów jestem zadowolona, już konsultowałam z nauczycielkami, jak dokładnie pracować z nimi w domu a nie wykluczone, że pojawią się w szkole podobne pomoce.

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 23, 2006, 04:49:35 pm »
Wierszyk pomocny w nauce liczenia od 1 do 10

z wątku:

Zagadki dla dzieci

Cytat: "Anna"


Wierszyk:

Jeden, dwa, jeden, dwa pewna pani miała psa
trzy i cztery, trzy i cztery pies ten dziwne miał maniery
pięć i sześć, pięć i sześć wcale lodów nie chciał jeść
siedem, osiem, siedem, osiem wciąż o kości tylko prosił
dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć kto z nas kości mu przyniesie
może ja, może Ty, licz od nowa raz, dwa trzy.

Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 04, 2006, 01:57:06 pm »
Znalazłam jeszcze wątek:

Jak uczyć do 10-ciu

Cytat: "sonia"
Dziewięć bałwanków

Dziewięć bałwanków
Stało na polanie
Dokładnie dziewięć,
Bałwan przy bałwanie.

Lecz jeden poczuł,
Że go kręci w nosie.
Jak zaczął kichać,
To zostało 8

Osiem bałwanów
Stało w dalszym ciągu,
Lecz jeden bał się
Mrozu i przeciągów.

Więc włożył kożuch
I okrył się pledem,
Jak go odkryli,
To już było 7

Z siedmiu bałwanków
Jeden zaraz orzekł,
Że się poślizgać
Warto na jeziorze.

Lecz ledwie zdążył
Na jezioro wleźć,
Wpadł w taki poślizg,
Że zostało 6

Tych sześć bałwanków
Stałoby do teraz,
Lecz jeden bałwan
Zaczął się rozbierać.

Chciał się ochłodzić,
Miał na kąpiel chęć –
Jak się rozebrał,
To zostało 5

Z pięciu bałwanków
Jeden zaraz ubył,
Bo go ciekawość
Przywiodła do zguby.

Nie wiedział, po co
Są kaloryfery,
Jak się dowiedział,
To zostały 4

Cztery bałwany
Stały w dwuszeregu,
Lecz jeden zaczął
Tupać na kolegów.

Tupał i tupał,
Bo był strasznie zły,
I tak się stupał,
Że zostały 3

Te trzy bałwanki
Długo nie postały,
Bo jeden bałwan
Znał śmieszne kawały.

Z własnych dowcipów
Śmiał się:
Cha! Cha! Cha!
I pękł ze śmiechu,
I zostały 2

A jak została
Tych bałwanów dwójka,
To się zaczęła
Między nimi bójka...

Dziesięć bałwanków
Było na polanie.
Ile zostało?
Oto jest pytanie!


Offline Emilianka

  • User z prawami do pisania
  • Wyjadacz
  • *****
  • Wiadomości: 3124
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 20, 2007, 12:22:31 pm »
Cyferki i liczby - szablony z matematyki pojawiały się również w wątku:

Alfabet i cyferki - radośnie i szablonowo
http://forum.darzycia.pl/topic,3860.htm


Ciekawe informacje dotyczące uczenia się matematyki są w wątku:

Psychologiczne uwarunkowania procesu uczenia się:
http://forum.darzycia.pl/topic,6262.htm


Co warunkuje sukces dziecka w uczeniu się matematyki

źródło bezpośrednie: http://www.odn.poznan.pl/doradcy/warsztat/pliki/gabka1.doc

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 07, 2008, 01:17:54 am »
w poscie berto45

Pierwszy miś już dawno śpi
Drugi zaraz zaśnie
Trzeci tuli się do niego
Czwarty usnął właśnie.
Piątemu się oczka kleją
Szósty sie po brzuszku drapie
Siódmy liczy złote gwiazdki
Ósmy głośno chrapie.
A dziewiąty myśli sobie o słodkim lizaczku
Ty jesteś dziesiąty, więc kładź się Misiaczku.
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 09, 2008, 11:34:55 am »
Jak mózg robi numery

Piotr Kościelniak 08-09-2008

Znów pała z matematyki? To nie znaczy, że dziecko nie przykłada się do nauki. Umiejętność liczenia – na podstawowym poziomie – niektórzy z nas mają po prostu wbudowaną. A inni nie posiadają jej wcale – przekonują amerykańscy naukowcy.

Zdolność błyskawicznej oceny liczby przedmiotów bez ich dokładnego liczenia opanowali nie tylko ludzie. Naukowcy zaobserwowali ją również u małp, szczurów czy słoni. Zdaniem badaczy taka umiejętność jest przydatna z ewolucyjnego punktu widzenia. Na przykład po to, by wybrać gałąź, na której jest więcej owoców.

W tej samej formie mechanizm ten funkcjonuje u Homo sapiens. Potrafią to nawet czteromiesięczne dzieci. A dorośli? To dzięki wbudowanemu kalkulatorowi umiemy ocenić, że w pubie czy na koncercie było więcej ludzi niż – powiedzmy – tydzień temu.

Tę arytmetyczną zdolność oceny ilości bez świadomego liczenia naukowcy nazywają ANS (approximate number system). Nie wszyscy mamy ją w równym stopniu rozwiniętą – co potwierdzają doświadczenia wykonane przez zespół Justina Halberdy z Johns Hopkins University. Mało tego – dana przez naturę zdolność liczenia odbija się na szkolnych wynikach z matematyki. Mówiąc wprost – jeśli ktoś nie ma talentu do liczb, matematyka zawsze będzie dla niego trudnym przedmiotem.


Uczniowie liczą kropki

– Trudno przecenić znaczenie wyczucia liczb u zwierząt – powiedział Justin Halberda agencji AFP. – Poszukiwanie jedzenia, rozpoznawanie różnicy między trelem ostrzegawczym a miłosnym czy wreszcie u ludzi ocena tłoku w autobusie: to wszystko wymaga umiejętności wyczucia liczb.

Ale dotąd naukowcom nie udawało się sprawdzić, jak naturalna zdolność matematyczna przekłada się na świadome obliczenia z algebry. Uważano wręcz, że są to dwie zupełnie różne rzeczy. Tym bardziej że wrodzona zdolność oceny ilości wiązana jest z regionem mózgu o nazwie bruzda okołociemieniowa. Dowiedziono, że uszkodzenia tej okolicy mózgu człowieka mogą prowadzić do niemożności wykonania najprostszych operacji arytmetycznych. Jednak eksperymenty wskazują, że podczas obliczeń aktywne są również inne regiony mózgu.

Aby sprawdzić, jak naturalna zdolność liczenia ma się do wyższej matematyki, naukowcy przeprowadzili prosty test. Grupa 14-latków obserwowała kolorowe punkty na ekranie. Uczniowie mieli za zadanie ocenić, czy w danej chwili wyświetlono więcej niebieskich czy żółtych kropek.

Obrazy widoczne były dość krótko – niektóre tylko przez jedną piątą sekundy. Dzieci nie mogły zatem świadomie policzyć kropek. Musiały polegać na wrodzonej zdolności błyskawicznej oceny liczb.

Między wynikami najlepszych i najgorszych uczestników testu była zaskakująca rozbieżność. Niektórzy widzieli różnicę między dziewięcioma a dziesięcioma kropkami. Dla innych problemem było rozróżnienie czterech i sześciu punktów.

– Między tymi 14-latkami była po prostu przepaść – mówi Halberda. Prawdziwa niespodzianka pojawiła się jednak dopiero, gdy naukowcy porównali rezultaty eksperymentu z wynikami nauki w szkole. Dzieci, które świetnie radziły sobie z oceną liczby kropek, generalnie miały lepsze stopnie z matematyki. We wszystkich klasach, już od piątego roku życia.

Dzieci, które w teście naukowym wypadały gorzej, miały słabsze oceny w szkole. Rezultaty się nie zmieniły, nawet gdy badacze wzięli pod uwagę poziom IQ i wyobraźnię przestrzenną.

Od owoców do całek

Według naukowców, których wyniki publikuje internetowe wydanie "Nature", eksperyment dowodzi, iż niektórzy ludzie mają predyspozycje do nauk ścisłych, szczególnie do matematyki. Ci, którzy przez naturę nie zostali wyposażeni w takie zdolności, siłą rzeczy muszą wypadać w testach słabiej.

– Nawet nas zaskoczyło, że matematyka, której z takim trudem uczymy się w szkole, ma tak wiele wspólnego z tym, co robi szczur szukający pożywienia – przyznał Halberda.

Obecnie jego zespół sprawdza, czy istnieją jakieś sposoby na poprawienie wrodzonych umiejętności matematycznych. Wydaje się jednak, że będzie to trudne zadanie. Badania tego zjawiska prowadzone wśród członków plemion Amazonii wykazały, że "naturalna matematyka" idzie im tak samo dobrze, jak wykształconym Francuzom.

Czy zatem uczniowie słabi z matematyki zyskali idealne usprawiedliwienie? – Dobra zdolność oceny liczb nie gwarantuje dobrych stopni z matematyki – zastrzega amerykański naukowiec. – Ani też nie oznacza, że nie można być dobrym z matematyki bez sprawnie działającego wyczucia liczb.

"Nature", afp Rzeczpospolita
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Umiem liczyć!
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 09, 2008, 11:36:02 am »
Jak mózg robi numery

Piotr Kościelniak 08-09-2008

Znów pała z matematyki? To nie znaczy, że dziecko nie przykłada się do nauki. Umiejętność liczenia – na podstawowym poziomie – niektórzy z nas mają po prostu wbudowaną. A inni nie posiadają jej wcale – przekonują amerykańscy naukowcy.

Zdolność błyskawicznej oceny liczby przedmiotów bez ich dokładnego liczenia opanowali nie tylko ludzie. Naukowcy zaobserwowali ją również u małp, szczurów czy słoni. Zdaniem badaczy taka umiejętność jest przydatna z ewolucyjnego punktu widzenia. Na przykład po to, by wybrać gałąź, na której jest więcej owoców.

W tej samej formie mechanizm ten funkcjonuje u Homo sapiens. Potrafią to nawet czteromiesięczne dzieci. A dorośli? To dzięki wbudowanemu kalkulatorowi umiemy ocenić, że w pubie czy na koncercie było więcej ludzi niż – powiedzmy – tydzień temu.

Tę arytmetyczną zdolność oceny ilości bez świadomego liczenia naukowcy nazywają ANS (approximate number system). Nie wszyscy mamy ją w równym stopniu rozwiniętą – co potwierdzają doświadczenia wykonane przez zespół Justina Halberdy z Johns Hopkins University. Mało tego – dana przez naturę zdolność liczenia odbija się na szkolnych wynikach z matematyki. Mówiąc wprost – jeśli ktoś nie ma talentu do liczb, matematyka zawsze będzie dla niego trudnym przedmiotem.


Uczniowie liczą kropki

– Trudno przecenić znaczenie wyczucia liczb u zwierząt – powiedział Justin Halberda agencji AFP. – Poszukiwanie jedzenia, rozpoznawanie różnicy między trelem ostrzegawczym a miłosnym czy wreszcie u ludzi ocena tłoku w autobusie: to wszystko wymaga umiejętności wyczucia liczb.

Ale dotąd naukowcom nie udawało się sprawdzić, jak naturalna zdolność matematyczna przekłada się na świadome obliczenia z algebry. Uważano wręcz, że są to dwie zupełnie różne rzeczy. Tym bardziej że wrodzona zdolność oceny ilości wiązana jest z regionem mózgu o nazwie bruzda okołociemieniowa. Dowiedziono, że uszkodzenia tej okolicy mózgu człowieka mogą prowadzić do niemożności wykonania najprostszych operacji arytmetycznych. Jednak eksperymenty wskazują, że podczas obliczeń aktywne są również inne regiony mózgu.

Aby sprawdzić, jak naturalna zdolność liczenia ma się do wyższej matematyki, naukowcy przeprowadzili prosty test. Grupa 14-latków obserwowała kolorowe punkty na ekranie. Uczniowie mieli za zadanie ocenić, czy w danej chwili wyświetlono więcej niebieskich czy żółtych kropek.

Obrazy widoczne były dość krótko – niektóre tylko przez jedną piątą sekundy. Dzieci nie mogły zatem świadomie policzyć kropek. Musiały polegać na wrodzonej zdolności błyskawicznej oceny liczb.

Między wynikami najlepszych i najgorszych uczestników testu była zaskakująca rozbieżność. Niektórzy widzieli różnicę między dziewięcioma a dziesięcioma kropkami. Dla innych problemem było rozróżnienie czterech i sześciu punktów.

– Między tymi 14-latkami była po prostu przepaść – mówi Halberda. Prawdziwa niespodzianka pojawiła się jednak dopiero, gdy naukowcy porównali rezultaty eksperymentu z wynikami nauki w szkole. Dzieci, które świetnie radziły sobie z oceną liczby kropek, generalnie miały lepsze stopnie z matematyki. We wszystkich klasach, już od piątego roku życia.

Dzieci, które w teście naukowym wypadały gorzej, miały słabsze oceny w szkole. Rezultaty się nie zmieniły, nawet gdy badacze wzięli pod uwagę poziom IQ i wyobraźnię przestrzenną.

Od owoców do całek

Według naukowców, których wyniki publikuje internetowe wydanie "Nature", eksperyment dowodzi, iż niektórzy ludzie mają predyspozycje do nauk ścisłych, szczególnie do matematyki. Ci, którzy przez naturę nie zostali wyposażeni w takie zdolności, siłą rzeczy muszą wypadać w testach słabiej.

– Nawet nas zaskoczyło, że matematyka, której z takim trudem uczymy się w szkole, ma tak wiele wspólnego z tym, co robi szczur szukający pożywienia – przyznał Halberda.

Obecnie jego zespół sprawdza, czy istnieją jakieś sposoby na poprawienie wrodzonych umiejętności matematycznych. Wydaje się jednak, że będzie to trudne zadanie. Badania tego zjawiska prowadzone wśród członków plemion Amazonii wykazały, że "naturalna matematyka" idzie im tak samo dobrze, jak wykształconym Francuzom.

Czy zatem uczniowie słabi z matematyki zyskali idealne usprawiedliwienie? – Dobra zdolność oceny liczb nie gwarantuje dobrych stopni z matematyki – zastrzega amerykański naukowiec. – Ani też nie oznacza, że nie można być dobrym z matematyki bez sprawnie działającego wyczucia liczb.

"Nature", afp Rzeczpospolita
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Umiem liczyć!
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 07, 2009, 07:16:40 pm »
Pilnie poszukuję kolorowanek do nauki możenia .
Ala nauczyła się już całej tabliczki i w przyszłym tygodniu będzie pisać sprawdzian.
Robienie zadań graficznych zajmuje mi zbyt dużo czasu. Niestety nigdzie nie mogę nic sensownego znaleźć.
Najbardziej zależy mi na tego typu zadaniach:


Ale mogą być inne. Byle niezbyt skąplikowane.
Może Sonia, albo Emilianka, cos mają w swoich zbiorach? :D
Byłoby super!


Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Odp: Umiem liczyć!
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 07, 2009, 07:58:32 pm »
My liczymy na konkretach- szklane kuleczki w różnych kolorach.
A kolorowanki w niebywałych ilościach są na Chomiku
Wyszukiwarka http://www.szukaj-w-chomikuj.vcr.pl
Musisz mieć tam swoje konto (rej. za free).
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Umiem liczyć!
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 07, 2009, 08:50:28 pm »
Soniu, dzięki!
Są świetne kolorowanki na mnożenie.
I mozna je ściagnąć bez zakladania konta. :D


Offline sonia

  • User z prawami do pisania
  • Rozgadany Weteran
  • *******
  • Wiadomości: 25627
    • Dar Życia
Odp: Umiem liczyć!
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 07, 2009, 09:27:35 pm »
Może przyda się też programik:
HEXelon_tabliczka mnożenia

ćwiczymy mnożenie

Kolorowanki są tu mnożenie i dzielenie
http://chomikuj.pl/Ajwonek/Dla+dzieci/Edukacja/Edukacja+matematyczna/Mno*c5*bcenie+i+dzielenie
Tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty.
Sonia, mama Moniki z zD- 19,10l. , Domowa terapia

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Umiem liczyć!
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 08, 2009, 09:44:13 am »
Soniu, dziękuję.
Już ćwiczymy.

Offline Anna

  • User z prawami do pisania
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 4459
Odp: Umiem liczyć!
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 14, 2009, 06:50:29 pm »
Od kilku dni tabliczka mnożenia nie sprawia nam już żadnego kłopotu.
Dlaczego?
Nie można dziecka oderwać od tej gry :D:

http://www.multiplication.com/flashgames/FairyFun.htm

Polecam.

 

(c) 2003-2019 Team Dar Życia :: nota prawna :: o plikach Cookies :: biuro@darzycia.pl
Polecamy:   Forum o zwierzętach